Olen 17v ja sain tänään tietää että odotan kaksosia!
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:09"]
Minkä ikäinen poikaystäväsi on? Kauan olette olleet yhdessä?
[/quote] 18v... Olemme olleet yhdessä kohta 2 vuotta. - Sofia
Onko sulla tuttuja kaksosäitejä, joiden kanssa voit jutella? Paikalliset monikkoyhdistykset järjestävät monikkoperhevalmennusta, jota suosittelen lämpimästi. Löydät yhdistysten yhteystiedot Suomen monikkoperheet ry:n sivuilta tai jos kerrot alueen, jolta olet, voin vinkata sinulle yhdistyshenkilöitä.
T: Kaksosäiti ja Monikkovalmennusvastaava :-)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:10"]
Jäänyt vissiin koulut sinulla kesken, singaali? Tarkoittanet signaali.
[/quote] Joo, lukio on vielä kesken mutta niinhän se jokaisella lukiossa opiskelevalla ikätoverillanikin on :). - Sofia
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:12"]
Onko sulla tuttuja kaksosäitejä, joiden kanssa voit jutella? Paikalliset monikkoyhdistykset järjestävät monikkoperhevalmennusta, jota suosittelen lämpimästi. Löydät yhdistysten yhteystiedot Suomen monikkoperheet ry:n sivuilta tai jos kerrot alueen, jolta olet, voin vinkata sinulle yhdistyshenkilöitä.
T: Kaksosäiti ja Monikkovalmennusvastaava :-)
[/quote] Minulla on kaksoisveljet, joten äitini on siis myös kaksosäiti :). Niin ja kiitos vinkistä, käyn katsomassa tuota sivua. Ps. Olen Pääkaupunginseudulta. - Sofia
Onnea! Meillä myös kaksoset ja pari yksöstäkin.
Pärjäätte kyllä ja loppupeleissä on helpompaa kun lapsella on leikkikaveri. Ehditte tehdä tulevaisuudessa vaikka mitä kun lapset kasvavat ja lähtevät kotoa. Onnea, iloitkaa lapsistanne, nuorena vielä jaksaa!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:19"]
Onnea! Meillä myös kaksoset ja pari yksöstäkin.
[/quote] Kiitos, teillä riittää varmasti menoa ja meininkiä :D. - Sofia
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:20"]
Pärjäätte kyllä ja loppupeleissä on helpompaa kun lapsella on leikkikaveri. Ehditte tehdä tulevaisuudessa vaikka mitä kun lapset kasvavat ja lähtevät kotoa. Onnea, iloitkaa lapsistanne, nuorena vielä jaksaa!
[/quote] Kiitos, uskon itsekkin siihen että tulemme pärjäämään :). Tietysti kaikki tulee olemaan aivan erilaista kuin esim. kavereillani ja samankaltainen elämä kuin muilla ikätovereillani tulee olemaan monilta osin vain kaukainen haave/muisto. Parisuhdekkaan ei varmasti tule olemaan mitään ruusuilla tanssimista sillä se huolettomuus mitä se tähän asti on ollut tulee katoamaan täysin. Pahimmassa tapauksessa saatan jäädä jopa yksin lasten kanssa. Ei sillä että poikaystäväni olisi lähtemässä jo nyt lätkimään mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Siinä olet oikeassa että lapsella on leikkikaveri kun on se sisarus aina siinä vieressä :).
Anyway, tämä oli aika negatiivisen oloinen teksti mutta hiljaa sisimmässäni olen jollain tapaa onnellinen näistä vauvoista, mutta silti kauhuissani. Se on kuitenkin kai ihan sallittua ja normaalia tässä vaiheessa kun asia vasta tuli ilmi. - Sofia
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:26"]
Aloita blogi :)?
[/quote] Kieltämättä olisi aika ihanaa kun saisi hieman purkaa omia ajatuksia ja saada mahdollisesti jopa vertaistukea :). Kiitos vinkistä! - Sofia
Miten kahdella lapsella, joilla on koulut ja omienkin aivojen kehitys kesken, on varaa kakaroihin taloudellisesti ja henkisesti..? Itse päätin olla lisääntymättä ja tehdä siten oman osani liikakansoituksen hillitsemiseksi, mutta ärsyttää nämä joiden tekeleet kuitenkin joudun elättämään! :((
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:33"]
Miten kahdella lapsella, joilla on koulut ja omienkin aivojen kehitys kesken, on varaa kakaroihin taloudellisesti ja henkisesti..? Itse päätin olla lisääntymättä ja tehdä siten oman osani liikakansoituksen hillitsemiseksi, mutta ärsyttää nämä joiden tekeleet kuitenkin joudun elättämään! :((
[/quote] Ehkä parempi niin...ettet lisäänny...
Kaksoset on ihana juttu. Ehkä ihanin elämässäni. Tosin olin 27-vuotias, kun lapset syntyivät. Raskas alku, mutta kyllä se siitä helpotti.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:33"]
[/quote] Ehkä parempi niin...ettet lisäänny...
[/quote]
Mielipide ilman perusteluita... Huoh..
Mitä tapahtui? Pettikö ehkäisy? Onko isä mukana kuvioissa? Aiotko pitää lapset?
Porvoossa ootellaan kaksosia. Onneksi olkoot. Et keksinyt parempaa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:54"]
Miltä nyt tuntuu?
[/quote] Aika sekavalta. Olin ehtinyt jokseenkin jo tottua raskauteen mutta nyt kaikki meni uusiksi kun sain tietää että vauvoja onkin yhden sijaan kaksi... - Sofia
No, nuorena pärjää 5 vuotta ilman untakin
Jäänyt vissiin koulut sinulla kesken, singaali? Tarkoittanet signaali.