Tajusin äsken, että olen oikeasti todella pitkävihainen muutamaa ihmistä kohtaan, enkä voi sille mitään.
Ennen kuin tuomitsette ja alatte mitään lässyttämään, niin haluan kertoa, että en suutu helposti, ja olen sietänyt paaaljon paaljon paljon runsasta kiusaamista, kaltoinkohtelua, väkivaltaa ja epäoikeudenmukaisuutta suuttumatta siitä. Olen siis niellyt hirveän määrän sellaista kuraa, mitä normaalit ihmiset eivät ollenkaan sietäisi.
Mutta muutama yksittäinen ihminen on onnistunut herättämään minussa sellaisen vihan, että en pääse yli. En suutu helposti yleensä, mutta jotkut yksilöt vaan ovat olleet niin inhottavia, että vielä kymmenen vuoden jälkeen vihaan heitä.
Olen ihan oikeasti pystynyt antamaan paljon ihmisille anteeksi rankkaakin kiusaamista ja väärinkohtelua, mutta nämä yhden käden sormilla laskettavat pösilöt ovat sellaisia, että en voi mitään.
Heitä yhdistää nämä asiat:
-tekopyhyys
-ylimielisyys
-toisen yli jyrääminen
-toisen vaientaminen ja päälle puhuminen
-alentuva kohtelu
-rajattomuus
-oman älykkyyden räikeä yliarviointi samalla kun aliarvioi toisen todella pahasti
-moralisointi ja paasaaminen
-ihmeellinen olettaminen toisesta ihmisestä ja se, ettei anna toisen puolustaa itseään
-jonkinlainen kateellisuus ja pahansuopuus siihen liittyen
Kommentit (14)
Saa vihata. Se on joku nykyhöpötys, että kaikkea pitää rakastaa ja suvaita. Itsekään en tykkää kaikista eikä minun ole pakko. En vihaa, mutta inho on valtava.
pahan kostaminen on parasta itselle
Kaikista ei tarvi tykätä mutta kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen. On minunkin elämässä tuollaisia samanlaisia hyvinkin inhottavia ihmisiä. Lepytän itseäni ajatuksella, että ne joutuu lopulta sinne hyvin kuumaan paikkaan,a
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei tarvi tykätä mutta kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen. On minunkin elämässä tuollaisia samanlaisia hyvinkin inhottavia ihmisiä. Lepytän itseäni ajatuksella, että ne joutuu lopulta sinne hyvin kuumaan paikkaan,a
Miksi pitää tulla toimeen, jos ei halua? Itselläni on elämässä kaksi ihmistä, jotka ovat olleet hyvin läheisiä, mutta osoittautuneet vuosien jälkeen hyvin itsekkäiksi ja epäluotettaviksi. Olen täysin katkaissut välit.
Oman itsensä takia kannattaa heittää mielestä ne ärsyttävät ihmiset, mitä niitä mukanaan kantamaan edes ajatuksen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä yleensä edes tarvitse juonia mitään kostoa, vaan elämä monesti tarjoilee tilaisuuksia kostoon. Esimerkiksi joku mulkero tatvitsee apua= älä auta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos kostaa sen hyvällä
Ei ole mitään vikaa pitkävihaisuudessa. En ole itsekään antanut anteeksi yläasteen opettajalle. Ei asia minua vaivaa kun en ole ko. henkilön kanssa ollut tekemisissä vuosikymmeniin. Liekö enää elossakaan, en aio elämääni tuhlata asian miettimiseen.
En haluaisi tuntea vihaa, mutta tunnen kuitenkin ex miestäni kohtaan joka vähättelee minua, ja kun siihen hänellä ei olisi varaa.
Toivon, että saisin rauhan ajatuksiini, ehkäpä sen saan vielä, ei siitä vihasta kenellkkään ole mitään hyötyä.
Sama täällä. Tai en nyt aktiivisesti vihaa, mutta pidän vastenmielisenä ja häivyn kyllä paikalta hippulat vinkuen jos joku näistä inhokeista sattuu paikalle. En halua moisia elämääni, enkä minnekään lähietäisyydelle.
Minulla on myös elämässä muutama ihminen, jotka ovat rikkoneet luottamukseni ja muutenkin minua ihmisenä vaikeasti. Olen jotenkin saanut käsiteltyä vihaani siihen pisteeseen, ettei se ole _aktiivista_, mutta kyllä minä heille joka ilta rukoilen samanlaista kärsimystä, jota tarkoituksella minulle aiheuttivat. Mistään anteeksiannosta on ihan turha edes keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetissä tarvitse tulla toimeen 😳
Jos ne ihmiset voi poistaa elämästään, on toki parempi. Mun elämässä on muutamia nilkkejä, joita en voi poistaa elämästäni, näen niitä harrastustoiminnassa. Olen vain itse heille ystävällinen ja tulen toimeen mutta pidän silti rajani, jota ei ylitetä. Olen pärjännyt,a
Ihan sama juttu täällä. Kaikkea ei pidä hyväksyä.