Mies haluaa uuden telkkarin vaikka vanha toimii
Mies on sitä mieltä että nykyinen telkkari on tulossa tiensä päähän vaikkei oireile mitenkään. Kuuleman mukaan nykyaikainen elektroniikka on niin lyhytikäistä että kannattaa vaihtaa vähintään viiden vuoden välein. Itselläni on päällimmäisenä mielessä... mitä helvettiä?
Kommentit (52)
Sähköä nämä isot ruudut vievät todella reippaasti, mutta tosivanhoille ok. Putkikoneessani oli v. 2006 luonnollinen kuva ja siis nykyisiä parempi katsojakokemus. Viiden tuuman kännykällä tosin näkee silmälaseilla 'kaiken' ja vähällä virtasella.
Mikä ongelma? Antaa miehen ostaa, tuskin hän sinun korttia vinguttaa?
Meillä oli aluksi 41-tuumainen telkku pari vuotta. Viime vuonna mies halusi isomman, ja yllätys yllätys, kävi ostamassa isomman. Vanhan myi kaverilleen. Itse olisin pärjännyt pienemmälläkin, mutta ei mun tarvinnut rahoja tuohon laittaa senttiäkään, niin en valita.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:06"]
En ole tarkemmin kysynyt mutta minun käsityksen mukaan eroa uuteen ei olisi. Parhaimmillaankin se ero olisi hyvin pieni.
[/quote]
Siis onhan elektronikka mennyt ihan hirveästi eteenpäin viidessa vuodessa. Jos hankkii state of the art elektroniikka niin ei viisi vuotta vanhoja telkkareita voi verrata tämän päivän telkkareihin.
[/quote]Ja kaikki tämä vaikuttaa katselunautintoon miten? Mitä oikeasti merkittävää on tapahtunut viidessä vuodessa telkkareissa, että toimiva laite kannattaisi vaihtaa uuteen samankokoiseen?
[/quote]
Samoja paskoja uusintoja sieltä telkkarista kuitenkin tulee. Vai onko viimeisen kymmenen vuoden aikana keksitty yhtään hyvää uutta ideaa?
[/quote]Juuri näin ja elokuvat ovat vuosi vuodelta aivottomampaa huttua. Tekniikka ja katsottavat mediat menevät luokkaa "paljon melua tyhjästä"
[/quote]
Se että sinä olet vanha paska, joka ei vaivaudu etsimään hyviä uusia elokuvia, ei tarkoita etteikö niitä olisi. Elokuvat ovat nykyään selvästi parempia kuin koskaan, mutta jotkut itkevät silti sitä, kun elokuvakerronta on muuttunut sitten 1970-luvun.
[/quote]selvästi parempia kuin koskaan? Kyllä on yhdenkäden sormilla laskettavissa oikeasti kolahtaneet elokuvat viimeisen 4-5 vuoden aikana. Eri asia toki jos kaiken maailman Iron Manit yms. koohotukset maistuvat. Hyvässä elokuvassa tarina menee aina katsottavan päätelaitteen tekniikan edelle.
[/quote]
Kuten sanoin: jos oma elokuvamakusi on jämähtänyt 1970-luvulle, ei se tarkoita elokuvien laadun heikkenemistä vaan omaa pysähtyneisyyttäsi.
Ensimmäinen Iron Man on kyllä oman lajityyppinsä parhaimmistoa, mutta olisi absurdia väittää, että elokuvatarjonta rajoittuu pelkkiin tehostespektaakkeleihin.
Vaikkapa Drive, Silver Linings Playbook, Flight, Black Swan, Inception ja Before Sunset ovat muutama todella hyvä elokuva 2010-luvulta, ihan vain joitain mainitakseni.
[/quote]
Aika ironista, että puhut tässä toisten elokuvamakujen "jämähtämisestä" 70-luvulle. Kaikki nuo mainitsemasi hyvät elokuvat 2010-luvulta olisi kerrontansa puolesta voitu hyvin voitu tehdä 1970-luvun ns. New Hollywood -kaudella, jolloin perinteistä Hollywood-kerrontaa alettiin yhdistää kokeellisempaan eurooppalaisen perinteeseen. Monien visuaalisessa ilmeessäkin on selkeitä viitteitä sinne. Esim. Driven ohjaaja Nicolas Winding Refn (joka on itse tanskalainen) on maininnut tuon ajan elokuvia suoraksi inspiraatiokseen.
mun mielestä senkun ostaa jos on omaa rahaa. osastoon omat menot tyyliin kauneushoitolakäynti.
Mun rahoilla ei.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 09:57"]Loistava idea. Myyn pois sen telkan ja käyn kirjastosta hakemassa lukemista. Jos telkkaa katsoo alle pari tuntia viikossa, niin se nyt on ihan sama, katsooko ohjelmat netistä vai telkasta. Telkan katselu tyhmentää, sehän tässä keskustelussa on jo todettu.
[/quote]
No kuule, eivät ne sun 50 Shadesit ja Twilightitkaan mitenkään sinua fiksunna.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:06"]
En ole tarkemmin kysynyt mutta minun käsityksen mukaan eroa uuteen ei olisi. Parhaimmillaankin se ero olisi hyvin pieni.
[/quote]
Siis onhan elektronikka mennyt ihan hirveästi eteenpäin viidessa vuodessa. Jos hankkii state of the art elektroniikka niin ei viisi vuotta vanhoja telkkareita voi verrata tämän päivän telkkareihin.
[/quote]Ja kaikki tämä vaikuttaa katselunautintoon miten? Mitä oikeasti merkittävää on tapahtunut viidessä vuodessa telkkareissa, että toimiva laite kannattaisi vaihtaa uuteen samankokoiseen?
[/quote]
Samoja paskoja uusintoja sieltä telkkarista kuitenkin tulee. Vai onko viimeisen kymmenen vuoden aikana keksitty yhtään hyvää uutta ideaa?
[/quote]Juuri näin ja elokuvat ovat vuosi vuodelta aivottomampaa huttua. Tekniikka ja katsottavat mediat menevät luokkaa "paljon melua tyhjästä"
[/quote]
Se että sinä olet vanha paska, joka ei vaivaudu etsimään hyviä uusia elokuvia, ei tarkoita etteikö niitä olisi. Elokuvat ovat nykyään selvästi parempia kuin koskaan, mutta jotkut itkevät silti sitä, kun elokuvakerronta on muuttunut sitten 1970-luvun.
[/quote]selvästi parempia kuin koskaan? Kyllä on yhdenkäden sormilla laskettavissa oikeasti kolahtaneet elokuvat viimeisen 4-5 vuoden aikana. Eri asia toki jos kaiken maailman Iron Manit yms. koohotukset maistuvat. Hyvässä elokuvassa tarina menee aina katsottavan päätelaitteen tekniikan edelle.
[/quote]
Kuten sanoin: jos oma elokuvamakusi on jämähtänyt 1970-luvulle, ei se tarkoita elokuvien laadun heikkenemistä vaan omaa pysähtyneisyyttäsi.
Ensimmäinen Iron Man on kyllä oman lajityyppinsä parhaimmistoa, mutta olisi absurdia väittää, että elokuvatarjonta rajoittuu pelkkiin tehostespektaakkeleihin.
Vaikkapa Drive, Silver Linings Playbook, Flight, Black Swan, Inception ja Before Sunset ovat muutama todella hyvä elokuva 2010-luvulta, ihan vain joitain mainitakseni.
[/quote]
Aika ironista, että puhut tässä toisten elokuvamakujen "jämähtämisestä" 70-luvulle. Kaikki nuo mainitsemasi hyvät elokuvat 2010-luvulta olisi kerrontansa puolesta voitu hyvin voitu tehdä 1970-luvun ns. New Hollywood -kaudella, jolloin perinteistä Hollywood-kerrontaa alettiin yhdistää kokeellisempaan eurooppalaisen perinteeseen. Monien visuaalisessa ilmeessäkin on selkeitä viitteitä sinne. Esim. Driven ohjaaja Nicolas Winding Refn (joka on itse tanskalainen) on maininnut tuon ajan elokuvia suoraksi inspiraatiokseen.
[/quote]
Olisi, mutta eipä tehty, mikä kertoo vain sen, että taitava elokuvakerronta on yhä voimissaan. On hieman pöhköä uhota, kuinka nykyelokuva on perseestä ja ikään kuin väittää, että nämä uudet elokuvat olisi tehty 1970-luvulla.
Newsflash:
Mulgeron koko ei kasva ostamalla uuden television, etenkin jos se on yhtä pieni kuin vanha telkka!
Meillä on samankaltainen tilanne. Mies haluaa uuden television, vaikka meidän pienessä kaksiossamme on tällä hetkellä NELJÄ täysin toimivaa ja korkeintaan 5 vuotta vanhaa töllötintä. Meillä on siis kaksi 46 tuumaista ja kaksi 32 tuumaista televisiota 45 neliön tilassa ja ukko on sitä mieltä, että lisää pitäisi saada. Olen moneen kertaan sanonut, että minun puolestani voi hankkia television siinä vaiheessa, kun meiltä on hävinnyt kolme vanhaa. Hänellä on myös kolme tietokonetta ja suunnittelee uuden ostamista. Minun naisenaivoni eivät voi ymmärtää, miksi vanhoja ei voi käyttää loppuun tai vaihtoehtoisesti myydä, jos haluaa uutta tilalle. Kotimme on kuin mikäkin poikamiesboksi, kun makuuhuoneeseenkin on täytynyt tunkea jättitelevisio ja itseni korkuiset kaiuttimet. Ihme, että vessassa ei vielä ole kotiteatteria...
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:53"]Meillä on samankaltainen tilanne. Mies haluaa uuden television, vaikka meidän pienessä kaksiossamme on tällä hetkellä NELJÄ täysin toimivaa ja korkeintaan 5 vuotta vanhaa töllötintä. Meillä on siis kaksi 46 tuumaista ja kaksi 32 tuumaista televisiota 45 neliön tilassa ja ukko on sitä mieltä, että lisää pitäisi saada. Olen moneen kertaan sanonut, että minun puolestani voi hankkia television siinä vaiheessa, kun meiltä on hävinnyt kolme vanhaa. Hänellä on myös kolme tietokonetta ja suunnittelee uuden ostamista. Minun naisenaivoni eivät voi ymmärtää, miksi vanhoja ei voi käyttää loppuun tai vaihtoehtoisesti myydä, jos haluaa uutta tilalle. Kotimme on kuin mikäkin poikamiesboksi, kun makuuhuoneeseenkin on täytynyt tunkea jättitelevisio ja itseni korkuiset kaiuttimet. Ihme, että vessassa ei vielä ole kotiteatteria...
[/quote]Kyllä ukollasi tossa kohtaa viiraa päästä. Sori vaan. Ilmeisesti kaveripiiri yhtä junttia sakkia? Kilpaillaan hölmöydessä?
Mikä teitä naisia niin riepoo elektroniikassa? Pelottaako noin kovasti koneiden käyttäminen?
Loistava idea. Myyn pois sen telkan ja käyn kirjastosta hakemassa lukemista. Jos telkkaa katsoo alle pari tuntia viikossa, niin se nyt on ihan sama, katsooko ohjelmat netistä vai telkasta. Telkan katselu tyhmentää, sehän tässä keskustelussa on jo todettu.