Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen epäonnistunut "mies", kysy mitä haluat.

Vierailija
09.08.2014 |

No, mikset jo kysy? Kyllä sinä uskallat.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:39"]

Mikä on 'tietyt kokemuspohjat', joita tarkoitat?

[/quote]

Teini-iän kokemukset, työelämä, suhteet, opiskelijaelämä ja niin edelleen. Armeijan käyminen on ehkä ainoa 'yleismaailmallinen' kokemus, josta kykenen elävässä elämässä rehellisesti keskustelemaan.

[/quote]

Joopajoo, jos olet töissä tällä hetkellä sun muuta niin eipä sulla hätää ole. Suosittelen psykologin yms. juttusilla käyntiä.

[/quote]

Töissäolo kaiken pelastaa? Ei minulla hätää ole. En vain tiedä onko tällainen 'tyhjä' elämä oikein minkään arvoista. Ei voi olla oma itsensä, eikä muutosta mihinkään suuntaan ole nähtävissä. Meneehän tämä näinkin, mutta monotonia on jotain käsittämätöntä.

Vierailija
102/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:27"]

No ihan varmaan löytyy joku asia missä oot hyvä (vaikka et olisi sen suhteen asettamiasi tavoitteita saavuttanut). Kerro vaan!

[/quote]

Ei. Keskitasoa ehkä jossakin, mutta tässä hyperkilpaillussa maailmassa keskiarvosuorituksella ei päästä mihinkään. Surullisintahan tässä on että ne asiat mistä olen oikeasti kiinnostunut ovat juuri niitä missä minulla ei ole lahjakkuutta ollenkaan.

[/quote]

Mistä asioista olet oikeasti kiinnostunut? Ja miksi, jos taipumusta/lahjakkuutta ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:48"]

[/quote]

Teini-iän kokemukset, työelämä, suhteet, opiskelijaelämä ja niin edelleen. Armeijan käyminen on ehkä ainoa 'yleismaailmallinen' kokemus, josta kykenen elävässä elämässä rehellisesti keskustelemaan.

[/quote]

Joopajoo, jos olet töissä tällä hetkellä sun muuta niin eipä sulla hätää ole. Suosittelen psykologin yms. juttusilla käyntiä.

[/quote]

Töissäolo kaiken pelastaa? Ei minulla hätää ole. En vain tiedä onko tällainen 'tyhjä' elämä oikein minkään arvoista. Ei voi olla oma itsensä, eikä muutosta mihinkään suuntaan ole nähtävissä. Meneehän tämä näinkin, mutta monotonia on jotain käsittämätöntä.

[/quote]

Pelastaa se, sillä olet rahallisesti suht-itsenäinen, minkä lisäksi saavuttanut yhden tärkeimmistä aikuisen ihmisen merkkipaaluista tässä elämässä.

Ja tyhjää elämää ei olekaan. On vain mahdollisuuksien elämä tai masentunut ihminen joka ei mahdollisuuksia näe.

Vierailija
104/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:46"]

No siis mikä on mielestäsi johtanut tähän tilanteeseesi? Jos kuitenkin PYRIT siihen samaan paskaan mitä kaikki muutkin tekevät niin miksi et siis ole tehnyt niin? Oletko masentunut vai mikä estää? Ja miksi ylipäätään ihannoit tuollaista,siitähän ne ihmiset kolmenkympin kriiseissään tahtovat nimenomaan eroon ;)

[/quote]

En oikein tiedä. Jossain vaiheessa jäin elämän kelkasta ja tämän jälkeen olen yrittänyt kavuta Mount Everestiä perse edellä. En halua olla kaikilla tasoilla vain yksi suuresta massasta, mutta tietyissä asioissa on hyvä omata kokemusta jos haluaa lisää kokemusta. En ihannoi - oletan.

Ja niin olettavat kaikki muutkin. Poikkeavuus on hankalaa ja kiusallista. Varsinkin kun poikkeaa juuri niillä tärkeillä ja itsestäänselvyyksiksi oletettavilla alueilla.

Vierailija
105/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:27"]

No ihan varmaan löytyy joku asia missä oot hyvä (vaikka et olisi sen suhteen asettamiasi tavoitteita saavuttanut). Kerro vaan!

[/quote]

Ei. Keskitasoa ehkä jossakin, mutta tässä hyperkilpaillussa maailmassa keskiarvosuorituksella ei päästä mihinkään. Surullisintahan tässä on että ne asiat mistä olen oikeasti kiinnostunut ovat juuri niitä missä minulla ei ole lahjakkuutta ollenkaan.

[/quote]

Mistä asioista olet oikeasti kiinnostunut? Ja miksi, jos taipumusta/lahjakkuutta ole?

[/quote]

No, esimerkiksi arkkitehtuuri, musiikki, urheilu, visuaalisten kokonaisuuksien hallinta, tulevaisuussuunnittelu, poliittinen strategia. Saahan noista olla kiinnostunut vaikka ei suurempaa lahjakkuutta ko. aloihin omaakaan? Olisin varmasti myös kiinnostunut jostain toisestakin suunnasta, jos vain löytäisin jonkun missä olisin edes hieman sitä normihenkilöä lahjakkaampi.

Vierailija
106/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pelastaa se, sillä olet rahallisesti suht-itsenäinen, minkä lisäksi saavuttanut yhden tärkeimmistä aikuisen ihmisen merkkipaaluista tässä elämässä.

Ja tyhjää elämää ei olekaan. On vain mahdollisuuksien elämä tai masentunut ihminen joka ei mahdollisuuksia näe.

[/quote]

Jos elämä on työ ja taloudellinen itsenäisyys niin en halua elää tässä maailmassa pidempään.

Tämänhetkistä tilannettani en pidä minkäänlaisena merkkipaaluna, saati sitten aikuisen ihmisen sellaisena.

Tämä vain on, ja tulee näillä näkymin olemaan.

Ehkä näen mahdollisuudet, todennäköisesti en niitä kykene toteuttamaan.

Vierailija
107/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani perusteella susta voisi hyvinkin tulla valtakunnankansleri. Onko käynyt mielessä?

Vierailija
108/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi te miehet aina jauhatte joistain teini-iän kokemuksista. Ei minullakaan ollut sellaisia. Mutta siksi, että minulla ei ollut elämää silloin, pääsin sinne missä olen nyt. Koska olin hyvä koulussa.

Kaikki eivät voi olla keskivertoa parempia, se on mahdotonta. Joten miten yhteiskunta muka voi odottaa kaikilta keskivertoa parempaa suoritusta? Ei se odota. Koeta olla onnellinen.

Vierailija
109/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:06"]

Lukemani perusteella susta voisi hyvinkin tulla valtakunnankansleri. Onko käynyt mielessä?

[/quote]

En voi sanoa että olisi. Eräs työvoimaneuvoja toki ehdotti keittiösuunnittelijan ammattia.

Vierailija
110/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:08"]

[/quote]

[/quote]

Miksi te miehet aina jauhatte joistain teini-iän kokemuksista. Ei minullakaan ollut sellaisia. Mutta siksi, että minulla ei ollut elämää silloin, pääsin sinne missä olen nyt. Koska olin hyvä koulussa.

Kaikki eivät voi olla keskivertoa parempia, se on mahdotonta. Joten miten yhteiskunta muka voi odottaa kaikilta keskivertoa parempaa suoritusta? Ei se odota. Koeta olla onnellinen.

[/quote]

No, olen jo onnistunut hyväksymään poikkeavuuteni, enkä noita vuosien takaisia asioita normaalissa elämässäni pahemmin pyörittele. Haluaisin toki omata kokemusta edes joltain elämän alueelta. Helpottaisi normaalia kanssakäymistä aika paljon.

Hyväksyn olevani keskivertoa huonompi. Mihin tai miten sitten näillä korteilla jatkat sujuvasti eteenpäin?

Vierailija
111/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä niin olet täyttänyt "yhteiskunnan normit" mitä aikuiselle ihmiselle asetetaan. Kriisisi varmaan liittyy johonkin "itsensä toteuttamiseen", eli ekstraan.

Miten voisit toteuttaa itseäsi?

Vierailija
112/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:23"]

Jos olet työelämässä niin olet täyttänyt "yhteiskunnan normit" mitä aikuiselle ihmiselle asetetaan. Kriisisi varmaan liittyy johonkin "itsensä toteuttamiseen", eli ekstraan.

Miten voisit toteuttaa itseäsi?

[/quote]

En sanoisi noin. Se että tienaan elämiseen tarvittavan määrän rahaa ei ole minun arvomaailmassani minkään arvoista. Varsinkin kun tämä tienaaminen on satunnaista ja kaukana siitä mistä olen ehkä joskus haaveillut.

Kyllä tässä yhteiskunnassa 'aikuiselta' ihmiseltä odotetaan ja itsestäänselvyytenä pidetään paljon muutakin kuin työssäkäyntiä. Totuuden paljastaminen ei edistä tilannettani millään lailla, joten tuloksena on aikamoinen pysähdystila. Nyt myötäilen keskusteluja, eristän itseni, enkä pyri häpeän pelossa eteenpäin. Elän, mutta vain fyysisesti.

Vierailija
113/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaisit suhtautumistapaa?

Vierailija
114/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:39"]

Jos vaihtaisit suhtautumistapaa?

[/quote]

Hei masentunut, älä ole masentunut!

Jos sinulla ei ole ammattia, ihmissuhdekokemusta, lahjakkuutta, eikä muutakaan normaaliin elämään kuuluvaa, niin olisiko ratkaisusi todella vain suhtautumistavan vaihtaminen?

Vierailija
115/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaan,kiehdot minua ihmisenä! Harvoin tulee keskusteltua miehen kanssa joka oikeasti on jotain mieltä asioista kuten sinä.Tahtoisitko jatkaa keskustelua vai onko siihen joku syy mikset niin tee?

Vierailija
116/116 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmankuvaus on tosiaan vähän epämääräinen, mutta luulen, että hyötyisit siitä, että veisit elämääsi uusille raiteille ja tapaisit uusia ihmisiä. Ehdotankin, että julistat syksyn 2014 Kokeellisten vetojen syksyksi ja teet kaikkea sellaista, mitä et normaalisti koskaan tekisi. Olet luultavasti paras itse keksimään, mitä nämä vedot ovat, mutta tarkoitan tällaista kamaa kuin että käy Kokkolassa, mene jumalanpalvelukseen tai mindfulness-retriitille, kokeile jotain kurssia kansanopistossa, mene mukaan ensi kevään eduskuntavaalikampanjaan arvalla valitun puolueen tai ehdokkaan tukiryhmään, vaihda lähikauppaa, liiku kaupungilla epätavalliseen vuorokaudenaikaan jne. 

Mielestäni se, että olet postannut Vauva-lehden keskustelupalstalle, todistaa että olet utelias ihminen. Uteliaisuus on monotonisuuden tappaja. Haastan sinut: tee läppä-gmailtunnus tai hanki prepaid-liittymä ja postaa yhteystiedot tänne ja katso mitä tapahtuu. 

Tuolle alakuloisuudelle on tehtävissä paljon. Moni nuori mies (30+ on nuori) saa mielialan ja aloitekyvyn kohoamaan kun remontoi ruokavalionsa ja varmistaa että saa tarpeeksi hivenaineita, omega-rasvahappoja yms. aivojen ruokaa.