Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tultiin viikon häämatkalta kotiin, ja mikä kotona odottaa!!!

Vierailija
09.08.2014 |

Miehen sisko oli miehensä kanssa siis hoitamassa meidän lapsia lapsia oman 3v kanssa, aina ennen kaikki mennyt paremmin kuin hyvin...

Jätin vielä useampia aurinkorasvapulloja eripaikkoihin, mutta kaikki just siellä mihin jätin ne. Myös ulko-ovessa oli lappu. Nyt lapsilla (poika 4v ja tytöt 2,5v, 6v) kaikilla ihot palaneet, aivan kirkuvan punaset ja iho kuoriutuu pois. Tytöillä myös olkapäät ja jalkapöydät vesikelloilla, samoin 4v pojalla. Ovat kuulemma olleet joka päivä omassa puhallettavassa altaassa tai rannalla ja käyneet kotona vain syömässä, ilman päikkäreitä meni kuulemma "ihan hyvin". 6v kertoi myös, että hän on joutunut lohduttamaan itkeviä sisaruksiaan, eivät ottaneet edes syliin!!

Vanhin sanoo että 2,5v nukahteli millon minnekkin, ja harmittelee ettei itse jaksanut kantaa nukkumaan ja on kuulemma vetänyt joka päivä n. klo 16-> raivareita kun on väsynyt. Vanhin kertoo että on yrittänyt muistuttaa rasvauksesta ja kyllä sitä kuulemma 2 kertaa laitettiin. Tyttöjen ihot ovat vielä aivan vaaleat ja ovat punatukkaisia ja pisamanaamaisia. Pojalla on sentään onneksi vaalean ruskeat hiukset, eivät pala niin helposti.

Aamupalaksi on kuulemma ollut joka päivää leipää pelkällä voilla, 2,5v kertoo ekana "ei anna eikke että", lapsi siis rakastaa salaneuvos-juustoa ja edelleen meidän "leikkuujäljet" juustossa, myös kaikki muut leikkele paketit avaamattomina. Lounaaksi millon mitäkin, mutta ei lämmintä ruokaa kertaakaan. Välipalaa ei kuulemma saanut, koska on "turha". Päivälliseksi kuulemma aina tilattiin jotain, yleensä kuulemma pitsaa. Vanhin kertoi että iltapalaa ei annettu niin hän teki pienemmille leivät ja oli kuulemma syöttänyt 2,5vuotiaan, kun ei itse jaksanut syödä! Hedelmiä ei ole myöskään syöty, kun "ei ne niitä kuitenkaan syö". Hedelmät ovat meillä sen verran ylhäällä, etteivät lapset itse yllä, nyt olivat homeessa.

Hampaita ei ole myöskään pesty kuulemma pesty kertaakaan, ja tämän uskon aivan helposti hajusta päätellen. 6v pessyt kuulemma iltaisin itse. Suihkussa ei myöskään ole käyty (paitsi 6v itse), koska kyllä uidessa puhdistuu.

Että sellaista meillä, ihana tulla "puhtaaseen" kotiin (6v vienyt kaikki roskat koko viikon!), "puhtaiden" lapsien luokse. Kaikki haluavat roikkua meissä kiinni ja pienemmät nukahtelevat vähän väliä syliin, nyt ovat päikkäreillä.

Heidän 3v ei ole tippaakaan palanut ja on kuulemma aina viety omaan kotiin päikkäreille (asuvat 4km päässä). Myös lapsen hiukset oli pesty ja hengitys ei haissut

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo teidän imettämisväittelynne on nyt kyllä tyystin poissa ketjun aloituksesta. tehkää siitä vaikka oma ketju, jos siitä väitellä haluatte. 

Vierailija
62/156 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi rasvaamatta jättäminen tahallaan, ruuan niukkuus, emotiaalinen yksinjättö (ei oteta syliin) ja päiväunien laiminlyönti (vaikka lapset olleet väsyneitä, ainahan vieraassa paikassa eivät laita päiväunille)+nukkumasijoille viemisen laiminlyönti, vastaa pahoinpitelyä. Jos joku tekisi omille lapsilleen noin, niin ne huostaanotettaisiin. Olen siis itse lapseton. Näytä sille kälylles tämä ketju, jos et suutas saa auki. Eikä ikinä enää lapsia heille hoitoon, ja sukulaisille voit myös kertoa ihan avoimesti. Tollainen "hoitaminen" on sairasta.

Ja mä kun stressasin pari viikkoa sitten sitä, kun annoin serkun lapsen valvoa yhteentoista kun ei millään laittanut nukkuun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan tähän nyt jokaisen väärin ymmärretyn asian ja kysymyksen erikseen, koska se tuntuu olevan tarpeen

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:15"]

Elokuussa luulisi jo lapsenkin ihon kestävän palamatta, jos vanhemmat eivät ole ylihysteerikkoja aurinkorasvaläträäjiä.

Mitä muuten maksoit viikon hoidosta?  Aidon pesusienen ja pullon oliiviöljyä?

[/quote]

Kyllä meidän pojan iho kestää, jo aika hyvin, poika on muutenki ruskettunut, mutta meidän tytöt ei rusketu YHTÄÄN. Saavat ihan alkukeväästä jo pisamansa ja sen jälkee iho muuttuu punertavaksi tai palaa. Vanhempi tyttö paloi vuosi sitten ELOKUUSSA 1km pituisella kauppareissulla, kun en älynnyt rasvata!

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:15"]

Mitä muuten maksoit viikon hoidosta?  Aidon pesusienen ja pullon oliiviöljyä?

[/quote]

Viikon hoidosta maksettaan kälyn 1,5vk palkka, eli tässä tapauksessa 2300€. Tosin nyt ei olla vielä maksettu, kun hoito oli aivan ala-arvoista.

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:15"]

Mikä häämatka se sellainen on mikä tehdään vuosikausia häiden jälkeen?

[/quote]

Mentiin naimisiin jo ennen lapsia, mutta mieheltä meni polvi paskaksi 2 päivää häiden jälkeen, sai 6kk saikkua, tänä aikana tulin raskaaksi ja sitten se jäi. Nyt siis pidettiin yhdistetty häämatka/vuosipäivänjuhlinnat

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:23"]

2,5-vuotiaan suurinta herkkua se tajuttoman suolainen Salaneuvos-juusto?

[/quote]

Ei nyt ehkä suurinta herkkua, mutta pyytää sitä aina leivän päälle, myös muut meidän lapset syövät sitä. Tykkäävät myös esim. kapriksista, suolakurkuista ja oliiveista.

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:24"]

No et kyllä käy ihan täysillä jos olet uskonut pahasta erosta toipumassa olevalle ihmiselle 3 pientä lasta viikoksi. Ja ko. ihminen on vielä eronnut _sinun veljestäsi_! :DDD

[/quote]

Tässä tapauksessa käly on mieheni sisko eli lasteni täti

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 15:03"]

No ei meillä ainakaan penskat käy suihkussa, jos ovat olleet uimassa. 

[/quote]

No ei meilläkään käydä jos ollaan oltu mökillä saunomassa. Siellä sitä pestään järvivedellä ja ihan puhtaaksi tullaan. Ei meillä ole mökillä suihkua. Ei eroa millään lailla uimarannan vedestä, samaa järvivettä se on sielläkin. Jos meressä on uitu niin sitten pesu on aiheellista. Suolainen vesi iholla ei ole kivaa.[/quote]

Uivat meressä ja tällä kyseisellä rannalla on kuulemma myös paljon sinilevää :/

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:06"]

Ilmeisesti kälyllä on lapsi joka ei pala herkästi, joten ei oikein ymmärrä tuota rasvausta. Monet lapset on loppukesästä jo saaneet aurinkoa sen verran, etteivät pala herkästi. (Omat lapseni eivät juurikaan aurinkorasvaa suomessa kaipaa, muuta kun alkukesästä)

Aika outoa että jos olette noinkin läheisiä, ja lapset palavat noin kovasti, niin miten käly ei ole rasvauksia hoitanut. Eikä ole tilannetta ole tajunnut. Varmaan olleet ihot hellinä jo muutaman päivän ja pienillä varmasti itku on ollut kova! Luulisi tyhmemmänkin näkevän että iho punoittaa pahasti ja nyt ei ole syytä uimarannalla makoilla.

[/quote]

Kälyn lapsi ei pala ikinä, musta tukkainen ja ruskea silmäinen. Meidän palavat pahimmillaan alle puolessa tunnissa ilman rasvaa. Itse ihmetteleen samaa, miksi käly ei ole tajunnut tilannetta yhtään aiemmin!! Luulisi että olisi itsekkin päässyt helpommallla, rasvaamalla kuin kuuntelemalla kitinää.

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:06"]

Leikkeleitä pitäisi alle 3v syödä vain kerran viikossa. Turhaan tästä vouhkaat.

[/quote]

Leikkeleet nyt ei ollut se varsinainen pointti, vaan se että ovat olleet oikeasti todella huonolla ruokavaliolla. Löysin eilen illalla kauppakuitteja, joista näkyi että on ostettu vain leipää, pullaa, jaffaa, cokista, 35 jacky makupalaa!!!, jäätelöä, karkkia, sipsiä, mehua, maitoa, valmis kaakaota, valmis kahvijuomaa, 2 pakettia atrian wilhelm pepperoni-salami grillimakaraa, 6 roiskeläppä pitsaa ja lisäksi jotain ei syötäviä juttuja.

Ihmettelen myös sitä että millä noi aikuiset on elänyt?! En usko että meidän lapset ovat ainakaan noita makkaroita syöneet, pitsaa myös epäilen. Ehkä ne on sit tilannu jotain tai käyneet toisessa kaupassa ostamassa ruokaa (epäilen kyllä)

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:37"]

Antibioottikuuri? Ei ihme, että saadaan superbakteereja, jos palanut iho vaatii antibiootteja. Kai se lääkäri teki kälystä pahoinpitelyilmoituksen ja kälyn lapsi otetaan huostaan?

[/quote]

Antibiootti kuuri saatiin siksi, että tyttöjen ihot ovat tulehtuneet! Oli muuten vaikea saada niille paidat päälle että päästiin sinne lääkäriin, lääkärissä riisuttaessa olivat ihot sitten aivan täynnä nukkaa, kun iho on rikki ja erittää haavanestetä. Nyt ovat sitten olleet sisätiloissa ilman paitaa.

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:06"]

Jätit lapset viikoksi siskosi ja lähes tuntemattoman miehen kanssa. En olisi uskaltanut. Koita nyt antaa tukea lapsile, jutella heidän kanssaan ja pitää paljon sylissä ja helliä heitä. 6vuotias säälittää kun joutunut kantamaan vastuuta pienemmistään, kun 6vuotias on itsekin vielä niin pieni. Harmillinen tilanne erityisesti lasten kannalta.

[/quote]

Ollaan tunnettu tämä mies 9kuukautta ja vietetty aikaa yhdessä ainakin kerran viikossa. Ovat yhdessä hoitaneet meidän lapsia pari yötä kerrallansa, joten uskalsin jättään. Mies myös työskentelee lasten parissa, joten en osannut epäillä yhtään. Nyt siis en syytä miestä yhtään vaan syytän heitä molempia tasapuolisesti.

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:05"]

Minua ihmetyttää se, että miten oletetaan yhden lapsen äidin ja lapsettoman (?) miehen selviävän noin pienten lasten vahtimisesta veden äärellä, etteivät huku. Että mikä idea on lähteä matkalle parhaaseen uintiaikaan. Siitähän se palamisongelmakin seuraa - meillä on helteillä pidetty muksut sisällä päiväsaikaan, alkuillasta vasta lähdetty uimaan jne. Juurikin palamisriskin takia, vaikka poika ei edes ole palavaa sorttia. Pahimpaan paisteaikaan ulkona on vain piipahdettu pikapikaa jos on jotain välttämätöntä tehtävää siellä.

Toiveajattelua nyt on tainnut olla matkassa aika paljon. Olisiko ollut mahdotonta lykätä matkaa vielä senverran, että kaikki lapset osaisivat uida ja huomauttaa rasvaamisesta jos se unohtuu, tai olisi voitu tehdä matka talvella?

[/quote]

Mies on tosiaan lapseton, mutta työskentelee lasten parissa, täysin lapsista kokemattomalle en olisi uskaltanut jättää. Me ei oltu ehdotettu tätä uimista ollenkaa kotipihaa pidemmälle, meilä siis sellainen puhallettava lasten allas.

Meidän lapsista 2 vanhempaa osaa uida ja vanhin ui joukkueessa. 2,5v osaa sukeltaa itse myös ilman apuvälineitä, joten itse olen uskaltautunut myös näiden 3 kanssa nelistään uimaan.

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:10"]

Ja miten kommentointi, jos oli vaikutti? Vai märehditkö vain täällä? Kerro!

[/quote]

En nyt kyllä ihan ymmärrä kysymystä

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:17"]

Enkä kyllä rahastaakaan hoitaisi toisten pieniä lapsia ja vielä kolmea lasta. Jotain reagointia olisin kyllä odottanut jos näkee että iho on palannut niin sitten ei olisi menty rannalla. Ajattele että ovat viitsineet vahtia teidän lapsia siellä rannallakin, kolmessa on jo hommaa.

[/quote]

Epäilen kyllä vähän tätä vahtimis puolta ainakin tuon vanhimman kohdalta..

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:55"]

Minun tuttava jätti 4v.4kk, 2v.8kk ja 1v.5kk viikoksi kun lähti miehensä kanssa viikoksi matkalle. Oli niin raskasta ja 4.lapsi tulossa, joten oli hienoa päästä kaksin kunnon lomalle. Eipä noista lapsista ainakaan ulospäin mitään traumoja näy. Tiedä sitten. Mutta pitkä viikko tainnut lapsilla olla

[/quote]

Oon samaa mieltä, tähän mennessä ikävä ei vaikuta ylitsepääsemättömältä. Itse en myöskään usko mihinkään pysyviin traumoihin yms. Viikko on varmasti ollut pitkä, sitä en kiellä

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 15:04"]

Mun mielestä toi rasvaamatta jättäminen tahallaan, ruuan niukkuus, emotiaalinen yksinjättö (ei oteta syliin) ja päiväunien laiminlyönti (vaikka lapset olleet väsyneitä, ainahan vieraassa paikassa eivät laita päiväunille)+nukkumasijoille viemisen laiminlyönti, vastaa pahoinpitelyä. Jos joku tekisi omille lapsilleen noin, niin ne huostaanotettaisiin. Olen siis itse lapseton. Näytä sille kälylles tämä ketju, jos et suutas saa auki. Eikä ikinä enää lapsia heille hoitoon, ja sukulaisille voit myös kertoa ihan avoimesti. Tollainen "hoitaminen" on sairasta.

Ja mä kun stressasin pari viikkoa sitten sitä, kun annoin serkun lapsen valvoa yhteentoista kun ei millään laittanut nukkuun..

[/quote]

Olen samaa mieltä, miehen muiden sisaruksien ja vanhempien kanssa ollaan jo puhuttu tästä. Miehen veli kertoi, että on nähnyt kälyä kaupungilla usein päiväs aikaa ja epäilee että tämä on saanut potkut, liekö se sitten vaikuttanut. Illalla miehen sisko ja veli ovat tulossa käymään ja selvitellään kimpassa tilannetta lisää.

Itse en ole näin lomalla nukkuma-ajoista niin tarkka, kuhan sammuvat ennen klo 23 ja heräävät ennen 10

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 15:20"]

Olisit edes onnellinen että päösit reissuun. Sitä mahdollisuutta ei kaikilla todellakaan ole, edes lyhyeen reissuun. Ja ehkä ensi kerralla jäät kotiin hoitamaan lapsesi itse.

[/quote]

Niin mä olenkin, mutta mietin oliko se oikeasti kaiken tän arvoista

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 02:34"]

Samat juuston leikkuu jäljet :Dd mitä just luin

[/quote]

On ollut varmasti rentouttava ja ikimuistoinen häämatka, jos kotiin palatessa muistaa, mihin suuntaan juustoa oli ennen reissua höylätty. Money well spent.

[/quote]

Mies siis osaa leikata juusto niin että siihen ei jää jälkiä, joten on helppo sanoa onko joku muu käynyt juustolla

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 15:31"]

Nyt äkkiä tästä luettuna tulee mieleen, että käly ei oikeasti halunnut hoitaa teidän lapsia. Itsekin kerrot, että eron jälkeen ja tämän uuden miehen tultua kuvioihin, ei ole juuri teidän tenavia vahtnut. Hänen elämäntilanteensa on muuttunut, haluaa kutea uuden miehen kanssa jne. Oliko luvannut tämän vahtimisen jo aiemmin vai anelitko häntä uhraamaan viikon lyhyestä kesälomasta lapsillesi? Olen aina miettinyt, kuinka kukaan voi olettaa toisen uhraavan esimerkiksi viikon neljän viikon kesälomasta toisen lasten perässä juoksemiseen.

Sanoisin, että tuo "kissa kusee lattialle" -vertaus oli hyvä. Kälysi ei tykännyt hommasta, oli luultavasti raivoissaan ja ap ei tajunnut mitään merkkejä etukäteen, ettei toinen halua tulla hoitamaan sun lapsia. Ainoa, mistä olisin vihainen, on tuo iho. Me ollaan reissattu lasten kanssa pienestä 2-3 aurinkolomaa vuodessa ja kertaakaan ei ole kumpikaan lapsi palanut. Ovat ruskettuvaisia ja lisäksi olen lötrännyt aina parhaimpien mahdollisten rasvojen kanssa. Suomessa en ole rasvannut koskaan, kun ei ne nyt täällä pala. Ymmärrän hysteriasi hyvin, koska itsekin yritän lapsia ja lasteni ihoa säästää palamiselta.

[/quote]

Kälyllä on 7vk kesäloma ja hän itse ehdotti että voisi vahtia lapsia tämän aikaa kun olemme poissa. Emme siis olleet varanneet matkaa ja sitten vaan iloittaneet kälylle. Kerran alkukesästä (!) vaan puhuttiin ihan selvinpäin, miten kiva olis vihdoin päästä käymään tolla reissulla ja käly ilmoitti että hänellä on 7vk lomaa ja voisi vahtia "vaikkapa viikon".

Itse olen myös kaikkein raivona tuosta ihosta ja lohduttamatta jättämisestä yms. Mutta siis joo, ei tainnukkaan olla niin kiva juttu kun mitä oli ajatellut...

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:10"]

No ei ole, jos on tuttu hoitaja, joka on hoitanut lapsia ennenkin ja ihan normaaliälyllä ja empatialla varustettu hoitaja. Siitä en ole varma, onko näin ollut kun ap ja hänen mies ovat pyytäneet kälynsä hoitajaksi. Mutta itse käsitin että ennekin hoitanut ks lapsia, ja heille läheinen.

Olen itse siis hoitanut 2v 7kk-, 4-, ja 5- vuotiaita lapsia tuon viikon ajan (siskoni lapset), jotka ovat itselleni hyvin läheisiä, olin siis hoitanut heitä ennenkin. Ei jäänyt traumoja, ja toki heillä parina iltana ikävä vaivasi, mutta normaali aikuinen ihminen osaa lohduttaa lasta ja auttaa käsittelemään sen ikävän. Erona näissä on vain se, että minä olen normaali aikuinen, ap:n käly ei. Olen  esim tietoinen siitä, että jos joku heistä jäisi ilman ruokaa, unta tai suojaa, olisi se ollut 100% minun vastuullani jos olen suostunut heitä hoitamaan. Ja olen ihan lapseton ihminen.

Siitähän voi kiistellä vaikka loputtomiin, onko tuon ikäisiä järkeä antaa olla hoidossa pidemmän aikaa. Mielipiteitä on tasan kaksi, mutta itse en usko, että lapset rikki menevät jos heillä on hyvä ja läheinen hoitaja. Näinhän ei selvästikään ap:n tapauksessa täysin ollut.. Mutta silti, jos ihminen suostuu huolehtimaan tietyn ajan toisen lapsesta, niin kyllä se on silloin ihan aikuisten oikeasti hänen vastuullaan, ja jos hoidossa on ollut selvää laiminlyöntiä mikä aiheuttaa lapselle pidempiaikaista vahinkoa, niin totta helkkarissa siitä on oikeus nostaa älämölö. Ja viittaan kommenttiisi: "ihan turha on nyt itkeä, jos joku ei ole osannut hoitaa lapsianne". Eihän tuossa ollut siitä kiinni, etteikö joku osaisi hoitaa lapsia, vaan siitä että lastenhoito on tietoisesti laiminlyöty. Teinitkin tajuaa, että lapsi pitää ruokkia kunnolla, huolehtia nukkumiset, eikä antaa palaa auringossa, sekä lohduttaa jos käy kipeää/ahdistaa. Vesikelloille palamisessa lapset pitäisi myös aina viedä lääkäriin. Ei se osaamisesta ole kiinni.

[/quote]

Käly on siis lapsille erittäin tuttu ja kaikista sukulaisista kaikkein läheisin. On hoitanut lapsia useasti ennenkin ja ihan koko 6v ajan. Asuvat muutenkin 4km päässä, lapset samassa päiväkodissa ja nähdään puistoissa yms.

Käly on normaalisti käyttäytynyt ihan normaalisti ja hoitanut meidän lapsia kuin omiaan, siksi jätettiin ilman mitään ongelmaa. Lapsistakin oli kiva kun tuli tuttu hoitaja ja odottivat innolla. Jos olisivat olleet päivän tai pari ilman päikkäreitä ja lämmintä ruokaa, ei mielestäni olisi ollut mitään ongelmaa,  se kuuluu lomaan ja kesään

Selvitellään siis vielä tuota kälyn tilannetta ja palailen myöhemmin, ideoita ja teorioita saa jakaa. Kiitos tuesta niille joilta sitä saan/sain!!!

AP

Vierailija
64/156 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä näköjään osaa lainata :D

AP

Vierailija
65/156 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh :O tsemppiä

Vierailija
66/156 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:28"]

Kerro, paljonko maksoitte hoitajille. 1000 e/vko?

Provohan tuo kirjoitus oli, koska yksityiskohdat oli noin tarkasti aina 2.5v:n ekaa lausahdusta myöten. Harva lapsi kertoo, ettei saanut leikkelettä, kun puhe on nimenomaan juustosta! Ja se leikkelehän lapsella on mielessä, kun ei ole viikkoon vanhempiaan nähnyt.

[/quote]

LUojan tähden näitä elämässään niin pahasti epäonnistuneita ja niin monta kertaa huijatuksi tulleita, täysin itsetunnottomia ihmisiä, jotka eivät edes keskustelupalstalla uskalla luottaa siihen, että joku puhuu totta, koska jos luulee, niin....

niin,  tosiaan, mitä? MItä niin hirveää tapahtuu, jos vahingossa luulikin provoa todeksi. MIKSI TUOLLA OMALLA SÄÄLITTÄVÄLLÄ HUIJATUKSITULEMISEN PELOLLA PITÄÄ JOKA VITUN KETJU KÄYDÄ PILAAMASSA?

MENKÄÄ HELVETTII TÄÄLTÄ, JOS ETTE OSAA YKSINKERTAISIMIPAKAAN KESKUSTELUPALSTOJEN KÄYTÖSSÄÄNTÖJÄ. MENKÄÄ VITTU POSSUJUNAAN LINNANMÄELLE, JOS ETTE KESTÄ SEN VARTAA EPÄVARMUUTTA, ETTÄ KESTÄTTE SEN ETTÄ JUTTU PALSTALLA VOI OLLA TOTTA TAI EPÄTOTTA.

LUUUUUUUUUUUUUUUSERIT

[/quote]

Aha, ap:n aamulääkkeiden teho lopahti tähän.

Sama se, keitä ap huijaa, mutta toivoisi näihin provoihin hieman realismia mukaan. Leikkeleet ja salaneuvokset, aurinkorasvaohjeet ovessa, 6v kantamassa roskia pois (mistä ne roskat muuten syntyi, kun kotona vain käväistiin eikä siellä edes oikein syöty mitään?) jne. on niin huonosti tehtyä provoa, että suurin osa tuntee myötähäpeää. Puuttui enää, että 6v olisi iltaisin pessyt pienemmät sisarukset, sen jälkeen laittanut pyykit koneeseen ja valvonut yötä myöten, että ennättää pesemään lattiat.

[/quote]

Ääliö. En ole ap, vaan keskustelija, joka on lopen uupunut siihen, että provohuutelijat sotkevat keskustelut arvuutteluksi siitä, onko juttu totta vai ei.

Pohjimmiltaan kyse on kai siitä, että juttu on niin hankala. Siihen ei ole miellyttävää, helppoa ratkaisua. Äo:ltaan matala keskustelija samastuu lapsenomaisesti tilanteeseen ja kun hänellä ei ole siihen ratkaisua ja hänen omassa elämässään vastaava tilanne aiheuttaisi vain hankalia jatkotilanteita, niin mitä hän tekee?

Hän kieltää koko tilanteen olemassaolon. Eihän tuollaista voi ollakaan.

Tämä on henkisen 5-vuotiaan tapa suhtautua kaikkeen. On hämmentävää, miten paljon tällä  palstalla kaltaisiasi säälittäviä tyhmänpulskeita 5-vuotiaan tasolle jääneitä on. Menisitkö kasvamaan ja jättäisit kiinnostavan keskustelun sellaisille, jotka ymmärtävät, että kyse ei ole oman elämäntilanteesta ja siksi sitä voi ihan turvallisesti pohdiskella. Tilanne ei "tartu" omaan elämään vaikka siihen suhtautuisi niin, että jollekin muulle voi näinkin käydä.

[/quote]

Henkisesti 5v siis huomaa kirjoituksen epäloogisuudet ja jopa selkeät virheet, mutta tuodessaan ne esille saa kuulla olevansa henkisesti kehittymätön?

Tiedän, että on runsaasti kaltaisiasi ihmisiä, jotka uskovat kaikki valheet todeksi ja sitten ihmettelevät, kun tulevat huijatuksi. Onneksi kaltaisiasi on: sinulle voi myydä täysin paskan auton väittämällä, että vanha mummo on ajanut sillä kerran viikossa kauppaan ja auto toimii kuin unelma tai sinulle voidaan päiväkodissa sanoa, että perjantaina meillä ei ole hoitajia paikalla, hanki itse ja kustanna itse varahoitopaikka jne. Me 5v tasolla olevat osaamme vielä kyseenalaistaa valheet, mutta kaltaisesi kypsä ihminen pitää täytenä totuutena sitä, että viikon vanhemmistaan erossa ollut 2v ryhtyy ensitöikseen kaipaamaan leikkeleitä!

[/quote]

Teillä provohuutelija-aspergereilla on vaan sellainen ongelma, että te teette pikkasen liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä hyvin lyhyistä teksteistä. 

Esim. mä en nähnyt ap:n kirjoittavan missään kohtaa, että se 2-v lapsi olisi ENSITÖIKSEEN alkanut puhua niistä leikkeleistä. Mutta sä ilmeisesti näit sen jossain?

Vierailija
67/156 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkuvanpunainen vastapalanut iho ei ole vielä lähelläkään kesimisvaihetta, joten taitaa olla hölynpölyä koko juttu. Häämatka lienee ollut kuitenkin hyvä, jos ei tullut soitettua kotiin lapsille yhden yhtä kertaa viikon aikana.

Vierailija
68/156 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:14"]

Ap täällä! Selvisi nyt sen verran että käly on sai viikkoa ennen kesälomansa alkua potkut täysin yllättäen (teki rikoksen töissä) ja ilmeisesti on nyt sen takia pimahtanut. Yritti eilen illalla itsaria, mutta lapsi oli mennyt hakemaan naapurista apua. Käly on nyt hoidossa ja lapsi toistaiseksi meillä.

AP

[/quote]

Oliko käly Keulassa töissä? :D

Vierailija
69/156 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt meni yli :D

Vierailija
70/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä toisen ihmisen lapsen imettäminen on "hyi hitto"? :D

Itse en ole koskaan imettänyt ketään, mutta eipä siitä ole pitkä aika, kun "paremmissa piireissä" vauvoilla oli lähes poikkeuksetta imettäjä, joka ei ollut oma äiti. Minun omalta äidiltäni taas tuli kuulemma aikoinaan kehnosti maitoa, ja minä join pullosta yhden äidin samaan aikaan synnyttäneen kaverin maitoa. Ihan sama se minusta on, olisinko imenyt sen pullosta vai suoraan tuon naisen rinnasta: en minä siitä joka tapauksessa muista mitään.

Vierailija
71/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:20"]Yleensä häämatka tehdään heti häiden perään ja naimisiinhan mennään ennen kuin alkaa tulla lapsia, joten silloin tällaisia ongelmia ei ole. Jos tekee väärässä järjestyksessä, niin ongelmia tulee.

[/quote]

Ei tule ongelmia. Jotkut vaan on surkeita ihmisiä ja avuttomia hoitajia. Meillä onnistui häämatka oikein hyvin, 1 vrk, ja lapset mummulassa todella hyvässä hoidossa.

Vierailija
72/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että hoitajan oma elämäntilanne (rikki mennyt edellinen suhde ja uusi suhde) ovat jotenkin vaikuttaneet asiaan. Olisiko käly (sori jos muistan sukulaisuussuhteen väärin mutta änyväy) ollut jotenkin turhautunut omaan tilanteeseensa, kateellinen ja vielä ehkä kiireinen, kun pitää edelleen tehdä tykö itseään suht. uudelle kumppanille?

Jotain protestinkaltaista hänen käytöksessään kyllä on. Osoittaa pahaa mieltään joko kohtaloa tai sitten ei lopultakaan niin mukavan hoitonakituksen antanutta pariskuntaa kohtaan. Tosi inhottavasti tehty :/

Vierailija
73/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois tätäkään ongelmaa, jos ihmisillä ois mitään moraalia. Ei vaan voi hillitä panohimojaan ja pitää harrastaa esiaviollista seksiä. Se johtaa just tällaiseen lopputulokseen.

Tärkeysjärjestys nykyaikana on se, että ensin tehdään pennut, sitten otetaan yhteinen asuntolaina, mutta naimisiin ei voi ekana mennä kun se on niiiin iso sitoumus.

Sitten itketään keskustelupalstalla, kun ne rakkaudenhedelmät ei ole yhtä tärkeitä muille. Olisitte ottaneet lapset mukaan matkaan.

Vierailija
74/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä taas! Juuri niinkuin joku tuolla aiemmin sanoin, niin imetettiin toistemme lapsia vain "pakosta", just silleen että toinen oli jossain eikä vaan päässyt tulemaan ruoka-aikaan! Ei siis niin että toinen on metrin päässä ja alan sitten hänen vauvaa imettämään. Ja lupa ollaan aina kysytty.

Naimisiin mentiin jo aiemmin, mutta mies vetäs polven paskas ennen kuin ehdittiin häämatkalle joten se lykkääntyi ja sitten tuli lapset. Koettiin että oli kuitenkin nyt ihan hyvä aika.

Kohta lähen käyttää tyttöjä lekurissa niin tulen taas illalla

AP

Vierailija
75/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieniä lapsia ei täyspäinen vanhempi jätä VIIKOKSI muiden hoitoon. 6-vuotias on juuri ja juuri siinä rajalla, että voisi olla viikon vieraan hoidossa. Pienempiä ei missään nimessä.

Vierailija
76/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:25"]

Noin pieniä lapsia ei täyspäinen vanhempi jätä VIIKOKSI muiden hoitoon. 6-vuotias on juuri ja juuri siinä rajalla, että voisi olla viikon vieraan hoidossa. Pienempiä ei missään nimessä.

[/quote]

Jännä juttu, minun äitini ainakin matkaili koko lapsuuteni ajan. Olin minäkin hyvin usein mukana matkoilla, mutta olin jo ihan pikkuisenakin pitkiä aikoja hoidossa mummolassa. Mitään traumoja ei jäänyt.

Vierailija
77/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä viikon matkassa mitään erikoista ole, mutta itse veisin lapset sellaiselle hoitajalle , joka ois jo hoitanut lapsia ja tehnyt sen hyvin, ei 1-2 tuntia vaan pidempiä aikoja. Omille vanhemmille. Mä en ymmärrä miten voi jättää lapset kälylle ja sen uudelle poikaystävälle, joka on muutenkin uusi ihminen.

Vierailija
78/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:23"]Ei ois tätäkään ongelmaa, jos ihmisillä ois mitään moraalia. Ei vaan voi hillitä panohimojaan ja pitää harrastaa esiaviollista seksiä. Se johtaa just tällaiseen lopputulokseen.

Tärkeysjärjestys nykyaikana on se, että ensin tehdään pennut, sitten otetaan yhteinen asuntolaina, mutta naimisiin ei voi ekana mennä kun se on niiiin iso sitoumus.

Sitten itketään keskustelupalstalla, kun ne rakkaudenhedelmät ei ole yhtä tärkeitä muille. Olisitte ottaneet lapset mukaan matkaan.

[/quote]samaa mieltä, sit kun on tehty 4 muksua niin mennään kihloihin ja ollaan kihloissa 20 vuotta

Vierailija
79/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:29"]

Eihän siinä viikon matkassa mitään erikoista ole, mutta itse veisin lapset sellaiselle hoitajalle , joka ois jo hoitanut lapsia ja tehnyt sen hyvin, ei 1-2 tuntia vaan pidempiä aikoja. Omille vanhemmille. Mä en ymmärrä miten voi jättää lapset kälylle ja sen uudelle poikaystävälle, joka on muutenkin uusi ihminen.

[/quote]

Meillä lapset eivät ole koskaan ollut isovanhemilla yötä, kun asuvat n.900km päässä. Kälyä näkevät väh kerran viikossa ja lähes aina kälyn uus mies on mukana. Lapset ovat olleet kälyllä aiemmin useasti yö yli hoidossa, mutta max 4 yötä.Eli täysin tuntemattomasta henkilöstä ei ole

AP

Vierailija
80/156 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:28"]

Kerro, paljonko maksoitte hoitajille. 1000 e/vko?

Provohan tuo kirjoitus oli, koska yksityiskohdat oli noin tarkasti aina 2.5v:n ekaa lausahdusta myöten. Harva lapsi kertoo, ettei saanut leikkelettä, kun puhe on nimenomaan juustosta! Ja se leikkelehän lapsella on mielessä, kun ei ole viikkoon vanhempiaan nähnyt.

[/quote]

LUojan tähden näitä elämässään niin pahasti epäonnistuneita ja niin monta kertaa huijatuksi tulleita, täysin itsetunnottomia ihmisiä, jotka eivät edes keskustelupalstalla uskalla luottaa siihen, että joku puhuu totta, koska jos luulee, niin....

niin,  tosiaan, mitä? MItä niin hirveää tapahtuu, jos vahingossa luulikin provoa todeksi. MIKSI TUOLLA OMALLA SÄÄLITTÄVÄLLÄ HUIJATUKSITULEMISEN PELOLLA PITÄÄ JOKA VITUN KETJU KÄYDÄ PILAAMASSA?

MENKÄÄ HELVETTII TÄÄLTÄ, JOS ETTE OSAA YKSINKERTAISIMIPAKAAN KESKUSTELUPALSTOJEN KÄYTÖSSÄÄNTÖJÄ. MENKÄÄ VITTU POSSUJUNAAN LINNANMÄELLE, JOS ETTE KESTÄ SEN VARTAA EPÄVARMUUTTA, ETTÄ KESTÄTTE SEN ETTÄ JUTTU PALSTALLA VOI OLLA TOTTA TAI EPÄTOTTA.

LUUUUUUUUUUUUUUUSERIT

[/quote]

Aha, ap:n aamulääkkeiden teho lopahti tähän.

Sama se, keitä ap huijaa, mutta toivoisi näihin provoihin hieman realismia mukaan. Leikkeleet ja salaneuvokset, aurinkorasvaohjeet ovessa, 6v kantamassa roskia pois (mistä ne roskat muuten syntyi, kun kotona vain käväistiin eikä siellä edes oikein syöty mitään?) jne. on niin huonosti tehtyä provoa, että suurin osa tuntee myötähäpeää. Puuttui enää, että 6v olisi iltaisin pessyt pienemmät sisarukset, sen jälkeen laittanut pyykit koneeseen ja valvonut yötä myöten, että ennättää pesemään lattiat.

[/quote]

Ääliö. En ole ap, vaan keskustelija, joka on lopen uupunut siihen, että provohuutelijat sotkevat keskustelut arvuutteluksi siitä, onko juttu totta vai ei.

Pohjimmiltaan kyse on kai siitä, että juttu on niin hankala. Siihen ei ole miellyttävää, helppoa ratkaisua. Äo:ltaan matala keskustelija samastuu lapsenomaisesti tilanteeseen ja kun hänellä ei ole siihen ratkaisua ja hänen omassa elämässään vastaava tilanne aiheuttaisi vain hankalia jatkotilanteita, niin mitä hän tekee?

Hän kieltää koko tilanteen olemassaolon. Eihän tuollaista voi ollakaan.

Tämä on henkisen 5-vuotiaan tapa suhtautua kaikkeen. On hämmentävää, miten paljon tällä  palstalla kaltaisiasi säälittäviä tyhmänpulskeita 5-vuotiaan tasolle jääneitä on. Menisitkö kasvamaan ja jättäisit kiinnostavan keskustelun sellaisille, jotka ymmärtävät, että kyse ei ole oman elämäntilanteesta ja siksi sitä voi ihan turvallisesti pohdiskella. Tilanne ei "tartu" omaan elämään vaikka siihen suhtautuisi niin, että jollekin muulle voi näinkin käydä.

[/quote]

Ihanaa, kiitos! Joku on samaa mieltä kanssani provohuutelijoista. Olen niin umpikyllästynyt kaikkiin urpoihin jotka tunkevat joka ketjuun porvoossa-kommenttejaan. Ihmetyttää, että miksi ylipäänsä on pakko alkaa epäilemään jotakin hiemankin poikkeavaa epätodeksi? Elävätkö he itse sellaisessa valhemaailmassa, jossa todellisuus puuttuu ja miksi näin on? Tai sitten tosiaan on, kuten sanoit: kasvamisen puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän