Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalainen tyttö 113cm. Onko tosiaan muka ihan kamalan pieni?

Vierailija
17.09.2014 |

Tyttö valittaa kotona, että on liian pieni ekaluokkalaiseksi ja kaikki muut on paljon pidempiä. Voidaankoha tuosta(kin) ruveta kiusaamaan?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samanmittainen ekalla luokalla, ja luokan pienin. Lisäksi olin surkeanlaiha rääpäle, ja kyllä, minua kiusattiin asiasta. Erityisesti liikuntatunnit oli pienelle ja heiveröiselle häpeän ja kiusaamisen paikkoja. Mutta eipä tuolle oikein mitään voi, ja hengissä on selvitty. Tavallaan kiusaaminen jopa karaisi ja vahvisti. 

Minulla kasvu meni niin että kasvoin tosi myöhään. Vielä 6. luokalla olin ihan kauhean pieni, ja oli nöyryyttävää joutua menemään ekana aina ruokalaan, meillä kun mentiin pituusjonossa sinne. Yläasteella aloin olla lähempänä normaalikokoa, tosin edelleen luokan lyhin. Enää kuitenkin sentin-pari seuraavia lyhyempi. Kasvoin vasta lukioiässä aikuiskokooni, joka on 167 cm. Isäni oli kasvanut samallas tavalla myöhään, armeijassa venähti vasta pituutta 7 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin 165cm ekalla aikoinaan, ei ollut kivaa kun luultiin milloin kutoseksi milloin sijaiseksi. :( lapsuus vähän katosi pituuden jalkoihin. ..:(

Vierailija
4/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi lyhyeltä kuulostaa. Itse olin 130 cm paikkeilla mutta olin kyllä luokkani pisimpiä silloin.

Vierailija
5/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskari 135, kengät 37

Vierailija
6/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 09:13"]

No mä olin 165cm ekalla aikoinaan, ei ollut kivaa kun luultiin milloin kutoseksi milloin sijaiseksi. :( lapsuus vähän katosi pituuden jalkoihin. ..:(

[/quote]

Höpö höpö. Näppäilyvirhe tai valhe.

Vierailija
7/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni tyttö. 5v jotain 100cm eli koulun aloituksessa varmasti vain noin 10cm pidempi. Meillä pienuus geeneissä. Olenkin sanonut että parempi olla pieni kuin liian iso.

Vierailija
8/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikokoisuudesta ei ole mitään hyötyä. Tutkimuksissakin on todettu, että pidemmät menestyvät paremmat. Ongelma ei ole niin suuri tytöillä, koska pienuus on söpöä, mutta pojilla rääpälemäisyys tietää turpakeikkoja. Hyvä itsetunto toki auttaa ja saliharjoittelu, mutta puoliaan kannattaan oppia pitämään vaikka sitten väkivalloin.

Vierailija
9/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 09:13"]

[/quote]

Höpö höpö. Näppäilyvirhe tai valhe.
[/quote]
voit tulla katsomaan neuvolakorttia tai luokkakuvia :( ei ollut kivaa silloinkaan kun vieraat aikuiset katsoivat nenän vartta pitkin, että tuo tyttö valehtelee. .eikä näköjään vieläkään tunnu mukavalta :(
En itse lapsena edes tajunnut kuinka pitkä olen, ihmettelin vähän että miksi kaikki siitä mainitsee. Nyt kun omat lapset on alakoulussa, olen vasta tajunnut! Onneksi omat ei ole vielä ihan noin pitkiä vaikka kumpikin luokkansa pisimpiä, kuopus raukka pään mitan muita :(

Vierailija
10/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pituuksissa on hurjat erot. Oma tyttöni on kolmannella luokalla ja sellainen keskimittainen 135 cm (ekalla oli n. 120 cm pituinen). Nykyisellä luokalla vaihtelee tyttöjen pituudet 120-160cm väliltä. Tiedän, koska tunnen nuo lapset ja osa on melkein minun mittaisiani. Eli on hurjan pitkiä tyttöjä, joilla on lähes 2m vanhemmat ja sitten pikkuruisia, joilla usein pienet vanhemmat. Kaikki tämä on ihan normaalia :). Katso omasta neuvolakirjastasi (jos sinulla on se tallella tai kysy äidiltäsi) kuinka pitkä olet itse ollut 7-vuotiaana.

Vierailija
11/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 10:09"]

Pienikokoisuudesta ei ole mitään hyötyä. Tutkimuksissakin on todettu, että pidemmät menestyvät paremmat. Ongelma ei ole niin suuri tytöillä, koska pienuus on söpöä, mutta pojilla rääpälemäisyys tietää turpakeikkoja. Hyvä itsetunto toki auttaa ja saliharjoittelu, mutta puoliaan kannattaan oppia pitämään vaikka sitten väkivalloin.

[/quote]

Tämän viestin pointti oli? Pituuteenhan on tunnetusti "kovin helppoa" itse vaikuttaa. Toisin kuin ääliömäisyyteen. Sen voisit itsessäsi korjata nyt ihan alkuunsa.

Vierailija
12/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänä vuonna 5vuotta täyttävä tyttö, pituutta on aika tarkkaan 116cm.

Vanhemmat ollaan aina oltu luokan pisimpiä, joten voisin olettaa että näin on myös lapsillamme.

Itseäni se harmitti suuresti ja ihailin aina päätäni lyhkäisempiä siroja luokkakavereita.

ja niin tuntuivat myös kaikki muutkin pidemmät tekevän.

Yksi todella lyhyempi poika oli ala asteella, sai välillä kestää pientä kommentointia,

mutta silti kuului ehdottomasti niihin "suosittuihin" poikiin.

Älä ole huolissasi, siellä on varmasti jos jonkin pituista kaveria samalla luokalla.

Vierailija
13/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän lapset ei tosiaan ole pituudella pilattuja ja meidän ekaluokkalainen on 124cm, eikä todellakaan luokkansa pisimpiä. Että onhan ap:n tyttö lyhyt ikäisekseen, se kiusataanko siitä on ihan opettajan ja koulun muiden aikuisten käsissä. Mutta kyllä tuota ryhtyisin jo selvittelemään. Onko kasvanut kuitenkin koko ajan tasaisesti?

Vierailija
14/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4,5 vuotias tyttö 116 cm pitkä. 

Vierailija
15/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kasvanut ihan tasaisesti, aina sitä alakäyrää myöten. Ja tuokin pituus on ihan normaalin rajoissa. En vain ole ajatellut, että se olisi niin "poikkeavaa" koulumaailmassa.

Taitaa olla niin, että pätkät haluaisi olla pitkiä ja pitkät pätkiä :) Koskaan mikään ikinä kelpaa :)

Ap

Vierailija
16/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö taisi ekalla olla luokan 2.pienin ja pituutta oli 120cm ja paino 19kg.

Ihan normaali hänestäkin tuli ;) nyt melkein aikuisena 164 cm ja 49kg.

Vierailija
17/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 10:02"]

Mulla on pieni tyttö. 5v jotain 100cm eli koulun aloituksessa varmasti vain noin 10cm pidempi. Meillä pienuus geeneissä. Olenkin sanonut että parempi olla pieni kuin liian iso.

[/quote]

Oletko ihan varma, ettei teillä ole suvussa piilevänä esim. keliakiaa, joka tunnetusti "lyhentää" ihmisiä? Pituuskehitys voi olla ainoa näkyvä merkki taudista.

Vierailija
18/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5kk on 107cm ja 6v 127cm, että aika lyhyeltä kuulostaa.

Vierailija
19/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekalla luokalla 128cm tyttö ja luokkani pisimpiä.

Vierailija
20/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vähän päälle 6v tyttöni on 111cm ja on eskariryhmänsä lyhimpiä. Vain yksi on tyttöä lyhyempi. Ja tyttöni on ikäisiään lyhyempi kyllä. Kengän koko on 30. Joten kyllä tyttösi on mielestäni tosi pikkanen. Mutta eipä se haittaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme