Tultiin viikon häämatkalta kotiin, ja mikä kotona odottaa!!!
Miehen sisko oli miehensä kanssa siis hoitamassa meidän lapsia lapsia oman 3v kanssa, aina ennen kaikki mennyt paremmin kuin hyvin...
Jätin vielä useampia aurinkorasvapulloja eripaikkoihin, mutta kaikki just siellä mihin jätin ne. Myös ulko-ovessa oli lappu. Nyt lapsilla (poika 4v ja tytöt 2,5v, 6v) kaikilla ihot palaneet, aivan kirkuvan punaset ja iho kuoriutuu pois. Tytöillä myös olkapäät ja jalkapöydät vesikelloilla, samoin 4v pojalla. Ovat kuulemma olleet joka päivä omassa puhallettavassa altaassa tai rannalla ja käyneet kotona vain syömässä, ilman päikkäreitä meni kuulemma "ihan hyvin". 6v kertoi myös, että hän on joutunut lohduttamaan itkeviä sisaruksiaan, eivät ottaneet edes syliin!!
Vanhin sanoo että 2,5v nukahteli millon minnekkin, ja harmittelee ettei itse jaksanut kantaa nukkumaan ja on kuulemma vetänyt joka päivä n. klo 16-> raivareita kun on väsynyt. Vanhin kertoo että on yrittänyt muistuttaa rasvauksesta ja kyllä sitä kuulemma 2 kertaa laitettiin. Tyttöjen ihot ovat vielä aivan vaaleat ja ovat punatukkaisia ja pisamanaamaisia. Pojalla on sentään onneksi vaalean ruskeat hiukset, eivät pala niin helposti.
Aamupalaksi on kuulemma ollut joka päivää leipää pelkällä voilla, 2,5v kertoo ekana "ei anna eikke että", lapsi siis rakastaa salaneuvos-juustoa ja edelleen meidän "leikkuujäljet" juustossa, myös kaikki muut leikkele paketit avaamattomina. Lounaaksi millon mitäkin, mutta ei lämmintä ruokaa kertaakaan. Välipalaa ei kuulemma saanut, koska on "turha". Päivälliseksi kuulemma aina tilattiin jotain, yleensä kuulemma pitsaa. Vanhin kertoi että iltapalaa ei annettu niin hän teki pienemmille leivät ja oli kuulemma syöttänyt 2,5vuotiaan, kun ei itse jaksanut syödä! Hedelmiä ei ole myöskään syöty, kun "ei ne niitä kuitenkaan syö". Hedelmät ovat meillä sen verran ylhäällä, etteivät lapset itse yllä, nyt olivat homeessa.
Hampaita ei ole myöskään pesty kuulemma pesty kertaakaan, ja tämän uskon aivan helposti hajusta päätellen. 6v pessyt kuulemma iltaisin itse. Suihkussa ei myöskään ole käyty (paitsi 6v itse), koska kyllä uidessa puhdistuu.
Että sellaista meillä, ihana tulla "puhtaaseen" kotiin (6v vienyt kaikki roskat koko viikon!), "puhtaiden" lapsien luokse. Kaikki haluavat roikkua meissä kiinni ja pienemmät nukahtelevat vähän väliä syliin, nyt ovat päikkäreillä.
Heidän 3v ei ole tippaakaan palanut ja on kuulemma aina viety omaan kotiin päikkäreille (asuvat 4km päässä). Myös lapsen hiukset oli pesty ja hengitys ei haissut
Kommentit (156)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:01"]
Miehen sisko oli miehensä kanssa siis hoitamassa meidän lapsia lapsia oman 3v kanssa, aina ennen kaikki mennyt paremmin kuin hyvin...
Jätin vielä useampia aurinkorasvapulloja eripaikkoihin, mutta kaikki just siellä mihin jätin ne. Myös ulko-ovessa oli lappu. Nyt lapsilla (poika 4v ja tytöt 2,5v, 6v) kaikilla ihot palaneet, aivan kirkuvan punaset ja iho kuoriutuu pois. Tytöillä myös olkapäät ja jalkapöydät vesikelloilla, samoin 4v pojalla. Ovat kuulemma olleet joka päivä omassa puhallettavassa altaassa tai rannalla ja käyneet kotona vain syömässä, ilman päikkäreitä meni kuulemma "ihan hyvin". 6v kertoi myös, että hän on joutunut lohduttamaan itkeviä sisaruksiaan, eivät ottaneet edes syliin!!
Vanhin sanoo että 2,5v nukahteli millon minnekkin, ja harmittelee ettei itse jaksanut kantaa nukkumaan ja on kuulemma vetänyt joka päivä n. klo 16-> raivareita kun on väsynyt. Vanhin kertoo että on yrittänyt muistuttaa rasvauksesta ja kyllä sitä kuulemma 2 kertaa laitettiin. Tyttöjen ihot ovat vielä aivan vaaleat ja ovat punatukkaisia ja pisamanaamaisia. Pojalla on sentään onneksi vaalean ruskeat hiukset, eivät pala niin helposti.
Aamupalaksi on kuulemma ollut joka päivää leipää pelkällä voilla, 2,5v kertoo ekana "ei anna eikke että", lapsi siis rakastaa salaneuvos-juustoa ja edelleen meidän "leikkuujäljet" juustossa, myös kaikki muut leikkele paketit avaamattomina. Lounaaksi millon mitäkin, mutta ei lämmintä ruokaa kertaakaan. Välipalaa ei kuulemma saanut, koska on "turha". Päivälliseksi kuulemma aina tilattiin jotain, yleensä kuulemma pitsaa. Vanhin kertoi että iltapalaa ei annettu niin hän teki pienemmille leivät ja oli kuulemma syöttänyt 2,5vuotiaan, kun ei itse jaksanut syödä! Hedelmiä ei ole myöskään syöty, kun "ei ne niitä kuitenkaan syö". Hedelmät ovat meillä sen verran ylhäällä, etteivät lapset itse yllä, nyt olivat homeessa.
Hampaita ei ole myöskään pesty kuulemma pesty kertaakaan, ja tämän uskon aivan helposti hajusta päätellen. 6v pessyt kuulemma iltaisin itse. Suihkussa ei myöskään ole käyty (paitsi 6v itse), koska kyllä uidessa puhdistuu.
Että sellaista meillä, ihana tulla "puhtaaseen" kotiin (6v vienyt kaikki roskat koko viikon!), "puhtaiden" lapsien luokse. Kaikki haluavat roikkua meissä kiinni ja pienemmät nukahtelevat vähän väliä syliin, nyt ovat päikkäreillä.
Heidän 3v ei ole tippaakaan palanut ja on kuulemma aina viety omaan kotiin päikkäreille (asuvat 4km päässä). Myös lapsen hiukset oli pesty ja hengitys ei haissut
[/quote]
Ai se oli miehen sisko miehineen, tällä kertaa. Yleensä anoppi , tai joku muu miehen sukulainen.
Kummasti ne Miehen sukulaiset ainaa töppää Mamman meinigit. Provo!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 02:34"]
Samat juuston leikkuu jäljet :Dd mitä just luin
[/quote]
On ollut varmasti rentouttava ja ikimuistoinen häämatka, jos kotiin palatessa muistaa, mihin suuntaan juustoa oli ennen reissua höylätty. Money well spent.
Nyt äkkiä tästä luettuna tulee mieleen, että käly ei oikeasti halunnut hoitaa teidän lapsia. Itsekin kerrot, että eron jälkeen ja tämän uuden miehen tultua kuvioihin, ei ole juuri teidän tenavia vahtnut. Hänen elämäntilanteensa on muuttunut, haluaa kutea uuden miehen kanssa jne. Oliko luvannut tämän vahtimisen jo aiemmin vai anelitko häntä uhraamaan viikon lyhyestä kesälomasta lapsillesi? Olen aina miettinyt, kuinka kukaan voi olettaa toisen uhraavan esimerkiksi viikon neljän viikon kesälomasta toisen lasten perässä juoksemiseen.
Sanoisin, että tuo "kissa kusee lattialle" -vertaus oli hyvä. Kälysi ei tykännyt hommasta, oli luultavasti raivoissaan ja ap ei tajunnut mitään merkkejä etukäteen, ettei toinen halua tulla hoitamaan sun lapsia. Ainoa, mistä olisin vihainen, on tuo iho. Me ollaan reissattu lasten kanssa pienestä 2-3 aurinkolomaa vuodessa ja kertaakaan ei ole kumpikaan lapsi palanut. Ovat ruskettuvaisia ja lisäksi olen lötrännyt aina parhaimpien mahdollisten rasvojen kanssa. Suomessa en ole rasvannut koskaan, kun ei ne nyt täällä pala. Ymmärrän hysteriasi hyvin, koska itsekin yritän lapsia ja lasteni ihoa säästää palamiselta.
Tuli mieleen näistä "niin makaa kuin petaa" -mielipiteistä (siis tyyliin itsepä aiheutitte tämän kun menitte lomalle vaikka lapset niin pieniä), että muistatteko ketjun jossa joku kertoi juuri kävelleen oppineen lapsensa (en muista tarkkaa ikää) olevan siskollaan päivähoidossa, ja hoidossa lapsella oli tullut kaikenlaisia nirhaumia, palovammaa jne? Siinä ketjussa kaikki yhteen ääneen toitottivat, että tuon tason lapsen laiminlyönti on sopimatonta ja vastaa jo pahoinpitelyä. Että kyllä yhden lapsen äidin (hänellä omakin lapsi kotona samaan aikaan) pitäisi osata hoitaa lasta.
Tuli vain mieleen, että oletteko te syyllistäjät ikinä kärsineet sellaisista palovammoista jotka menee vesikelloille? Tai kärsineet nälästä/unen puutteesta lapsena, niin että ainoa lohduttaja on 6-vuotias isoveli? Kyllä sellaisessa tilanteessa hoitaja (joka on vieläpä suostunut hoitokeissiin!) on aivan tieten tahtoen laiminlyönyt noin radikaalisti pienten lasten hoidon, jos palovammat ovat tuota luokkaa, ja on selvää ettei esim ruokailuista ja unista ole huolehdittu. On aivan sama sille, ovatko vanhemmat olleet lomamatkalla vai millä, mutta jos suostut huolehtimaan heidän lapsistaan, niin olet vastuussa heidän terveydestään tuolloin. Oli sitten itse "vain" yhden lapsen äiti, tai kokonaan lapseton, niin yhdenkään lapsen hoitoa ei voi sillä varjolla laiminlyödä noin radikaalisti. Rannalle ei ole pakko mennä 4 pienen lapsen kanssa, ja sinne ei tyodellakaan saa mennä jos joku näistä lapsista palaa vesikelloille. Ei sen tajuamiseen tarvita vanhemmuutta, ihan normaali älykkyysosamäärä ja aikuisuus riittää. Olen itse siis ihan lapseton ja sellaisena ajattelin lopun elämääni pysyä, mutta en todellakaan voisi kohdella kenenkään lapsia noin. Ja jos en pärjäisi 4 lapsen kanssa, niin en todellakaan lähtisi minnekään rannalle esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:30"]
Ei tuon ikäisiä lapsia jätetä viikoksi hoitoon kenellekään. Todella itsekästä lähteä lomalle viikoksi ja jättää pienet kotiin. Ihan turha on nyt itkeä, jos joku ei ole osannut hoitaa lapsianne. Miksi ne lapset eivät voineet tulla reissuun mukaan? Mieheni kanssa kävimme häämatkalla yhdessä kolmen lapsemme kanssa, koska ei olisi tullut mieleenkään jättää heitä viikoksi.
[/quote]
No ei se että joku jättää sinulle pienet lapset hoitoon viikoksi, tarkoita sitä että voit hoitaa niitä miten sattuu ja ottaa vielä palkan siitä! Minä olen hoitanut siskoni lapsia 1,5viikkoa tuon ikäisinä, ja ei kyllä olisi tullut mieleenkään että ois voinu antaa heidän vaan palaa auringossa ja antaa 6v:n lohduttaa kivuissaan. Kyllä todellakin on oikeus itkeä, jos toinen on itse suostunut hoitamaan lapsia ja heille tuttukin kun kerran viikossa käy kylässä, ja sitten hoito on suorastaan laiminlyöty. Ei mikään oikeuta siihen, että kohtelet jonkun toisen lapsia noin. Vai voisitko itse ajatella että annanpa ton Jessica-Amandan tossa palaa auringossa, sitten jätän lämpimän ruuan (viikon ajan) laittamatta, ja voin tehd niin koska eihän aikuinen ihminen voi tietää että lapsen iho ei saisi palaa tai että lapsi tarvitsee välillä ihan kunnon ruokaa ja lohtuakin. Ihmeellinen on maailma, jos ei voi olettaa että aikuinen (vaikka olisi kuinka lapseton jne) ei tajua noin perusjuttuja.
[/quote]
Minä olen tuon lainaamasi tekstin kirjoittaja, enkä ole maininnut hoitaneeni kenenkään lapsia tai kannattavani lasten laiminlyöntiä. Tätä ap:n tilannetta ei vain olisi olemassa, jos olisivat ottaneet lapset mukaan reissuun. Noin pienet lapset on mielestäni vanhemmilta vastuutonta jättää viikoksi hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:30"]
Ei tuon ikäisiä lapsia jätetä viikoksi hoitoon kenellekään. Todella itsekästä lähteä lomalle viikoksi ja jättää pienet kotiin. Ihan turha on nyt itkeä, jos joku ei ole osannut hoitaa lapsianne. Miksi ne lapset eivät voineet tulla reissuun mukaan? Mieheni kanssa kävimme häämatkalla yhdessä kolmen lapsemme kanssa, koska ei olisi tullut mieleenkään jättää heitä viikoksi.
[/quote]
No ei se että joku jättää sinulle pienet lapset hoitoon viikoksi, tarkoita sitä että voit hoitaa niitä miten sattuu ja ottaa vielä palkan siitä! Minä olen hoitanut siskoni lapsia 1,5viikkoa tuon ikäisinä, ja ei kyllä olisi tullut mieleenkään että ois voinu antaa heidän vaan palaa auringossa ja antaa 6v:n lohduttaa kivuissaan. Kyllä todellakin on oikeus itkeä, jos toinen on itse suostunut hoitamaan lapsia ja heille tuttukin kun kerran viikossa käy kylässä, ja sitten hoito on suorastaan laiminlyöty. Ei mikään oikeuta siihen, että kohtelet jonkun toisen lapsia noin. Vai voisitko itse ajatella että annanpa ton Jessica-Amandan tossa palaa auringossa, sitten jätän lämpimän ruuan (viikon ajan) laittamatta, ja voin tehd niin koska eihän aikuinen ihminen voi tietää että lapsen iho ei saisi palaa tai että lapsi tarvitsee välillä ihan kunnon ruokaa ja lohtuakin. Ihmeellinen on maailma, jos ei voi olettaa että aikuinen (vaikka olisi kuinka lapseton jne) ei tajua noin perusjuttuja.
[/quote]
Minä olen tuon lainaamasi tekstin kirjoittaja, enkä ole maininnut hoitaneeni kenenkään lapsia tai kannattavani lasten laiminlyöntiä. Tätä ap:n tilannetta ei vain olisi olemassa, jos olisivat ottaneet lapset mukaan reissuun. Noin pienet lapset on mielestäni vanhemmilta vastuutonta jättää viikoksi hoitoon.
[/quote]
No ei ole, jos on tuttu hoitaja, joka on hoitanut lapsia ennenkin ja ihan normaaliälyllä ja empatialla varustettu hoitaja. Siitä en ole varma, onko näin ollut kun ap ja hänen mies ovat pyytäneet kälynsä hoitajaksi. Mutta itse käsitin että ennekin hoitanut ks lapsia, ja heille läheinen.
Olen itse siis hoitanut 2v 7kk-, 4-, ja 5- vuotiaita lapsia tuon viikon ajan (siskoni lapset), jotka ovat itselleni hyvin läheisiä, olin siis hoitanut heitä ennenkin. Ei jäänyt traumoja, ja toki heillä parina iltana ikävä vaivasi, mutta normaali aikuinen ihminen osaa lohduttaa lasta ja auttaa käsittelemään sen ikävän. Erona näissä on vain se, että minä olen normaali aikuinen, ap:n käly ei. Olen esim tietoinen siitä, että jos joku heistä jäisi ilman ruokaa, unta tai suojaa, olisi se ollut 100% minun vastuullani jos olen suostunut heitä hoitamaan. Ja olen ihan lapseton ihminen.
Siitähän voi kiistellä vaikka loputtomiin, onko tuon ikäisiä järkeä antaa olla hoidossa pidemmän aikaa. Mielipiteitä on tasan kaksi, mutta itse en usko, että lapset rikki menevät jos heillä on hyvä ja läheinen hoitaja. Näinhän ei selvästikään ap:n tapauksessa täysin ollut.. Mutta silti, jos ihminen suostuu huolehtimaan tietyn ajan toisen lapsesta, niin kyllä se on silloin ihan aikuisten oikeasti hänen vastuullaan, ja jos hoidossa on ollut selvää laiminlyöntiä mikä aiheuttaa lapselle pidempiaikaista vahinkoa, niin totta helkkarissa siitä on oikeus nostaa älämölö. Ja viittaan kommenttiisi: "ihan turha on nyt itkeä, jos joku ei ole osannut hoitaa lapsianne". Eihän tuossa ollut siitä kiinni, etteikö joku osaisi hoitaa lapsia, vaan siitä että lastenhoito on tietoisesti laiminlyöty. Teinitkin tajuaa, että lapsi pitää ruokkia kunnolla, huolehtia nukkumiset, eikä antaa palaa auringossa, sekä lohduttaa jos käy kipeää/ahdistaa. Vesikelloille palamisessa lapset pitäisi myös aina viedä lääkäriin. Ei se osaamisesta ole kiinni.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:20"]
Yleensä häämatka tehdään heti häiden perään ja naimisiinhan mennään ennen kuin alkaa tulla lapsia, joten silloin tällaisia ongelmia ei ole. Jos tekee väärässä järjestyksessä, niin ongelmia tulee.
[/quote]
Väärässä järjestyksessä?!:D
Tiedän AP tunteen... Kun meidän lapsi oli 3,5v niin hyvä tuttavatäti vahti alle vuorokauden kun miehen kanssa käytiin ystäviä katsomassa.
Oli kyllä viimeinen niitti se reissu, tai kotiintulo! Uudehkot rattaat oli MUSTIKASSA! kukkapenkistä oli kukat revitty juurineen irti, tunnen lapseni et ei kyllä olis päähän sellaista saanut! Kun kysyin ruokailusta niin "hyvin on syönyt, vähän lihapullaa ja vanukkaan" koko aikana!!!! olin imuroinut just ennen lähtöä ja valehtelematta oli ainakin kaksi litraa hiekkaa ja roskaa lattialla! Meinas itku tulla, varmaan tulikin. Ei oo enää tarvinnut hoitaa!
En ole ihan koko ketjua jaksanut lukea, mutta mietitytti hiukan päiväuniasia. Siis hoitajat veivät oman lapsensa omaan kotiin päikkäreille, olivatko ap:n lapset siis keskenään sen aikaa vai jättivätkö hoitajat oman lapsensa omaan kotiin yksin nukkumaan päikkäreitään?
Siis oikeastiko olit sopinut palkaksi 2300 euroa 1,5 viikon työstä?! Mä voin tulla hoitamaan teidän lapsia seuraavalla kerralla! Lupaan rasvata!
Eli onko kälyllä siis kk-palkka normityöstään 6300 eur/kk!?
Ap täällä! Selvisi nyt sen verran että käly on sai viikkoa ennen kesälomansa alkua potkut täysin yllättäen (teki rikoksen töissä) ja ilmeisesti on nyt sen takia pimahtanut. Yritti eilen illalla itsaria, mutta lapsi oli mennyt hakemaan naapurista apua. Käly on nyt hoidossa ja lapsi toistaiseksi meillä.
AP
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:14"]
Ap täällä! Selvisi nyt sen verran että käly on sai viikkoa ennen kesälomansa alkua potkut täysin yllättäen (teki rikoksen töissä) ja ilmeisesti on nyt sen takia pimahtanut. Yritti eilen illalla itsaria, mutta lapsi oli mennyt hakemaan naapurista apua. Käly on nyt hoidossa ja lapsi toistaiseksi meillä.
AP
[/quote]
:D Nyt mä haen popparit kans...
^no huh! Olis voinut kertoa et olisit kehitellyt vaihtoehto 2;sen!
No, päivitystä! Popparit alkaa jo loppua!
joo, inhoan provon huutelijoita, enkä yleensä itse ikinä huutele. mut nyt pakko, tää tarina meni nyt överiks! ei voi olla totta!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:52"]
Lapset nyt puhuvat, mitä puhuvat. Jos yhtenä päivänä on aamupalaksi ollut leipää ja jonain toisena päivänä syöty pitsaa, heti kertotaan, että JOKA PÄIVÄ oli näin. Samaa koskee mielestäni hampaiden pesua ja päikkäreitä. Suomessa on nyt ollut niin kovat helteet, että vähemmästä joku pari vuotias raivoaa ja unen laatu on, mitä on, turha jotain 6-vuotiaan analyysia päiväunille laittamusesta on kuunnella. Aurinko on myös porottanut niin kuumana, ettei mikään ihme jos lapset ovat palaneet. Ei näitä kesiä niin useasti ole, että 10 minuutissa iho kärähtää, kun ollaan ulkona. Ei sitä aikuiset välttämättä tajua pienen ulkoilun ajaksi laittaa lasta täyteen aurinkorasvoja. Jos miehen miehen siskon mielestä kaikki meni hyvin, luota siihen. Jos kaikki on aikaisemmin mennyt hyvin, niin varnaan nyt meni myös. Lapsesi ovat sen verran pieniä, että tottakai heille tuli viikossa vanhempia valtavan ikävä ja tietenkin he värittävät tarinoita oman mielen mukaan.
[/quote]
Onko sulla omia lapsia ollenkaan?! Kyllä mä ainakin tunnistan jos oma lapsi (5v) valehtelee tollasista asioista. Koko päivä rannalla/uimassa=pieni ulkoilu?! Etkö itse tajua rasva sukulaislapsia jos rasvaat omasi? Oletko ääliö?!
t. Joku aiempi, en numeroa muista!
[/quote]
En ole tuo kelle vastasit, mutta vastaampa silti koska olen samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa. Minulla on kuusi lasta, 3-20 vuotiaat. Olen myös työskennellyt perhepäivähoitajana ja iltapäiväkerhon ohjaajana. Oma kolmevuotiaani kertoo pitkät tarinat miten hänelle on joskus kasvanut siivet ja miten hän ui delfiinien kanssa ja on vieraillut meressä kalojen luona. Meillä ei myöskään ole kuulemma mitään syötävää jos ei ole just sitä mitä tekee mieli eli jotain pizzaa tms. Ruisleivät, juustot, hedelmät, ruoka, jugurtti Ym ei ole mitään syötävää ja jos ei ole mieluista niin dramaattisesti ollaan kuolemassa nälkään. Lapsen näkökulma on usein vähän eri, ei se tarkoita silti että lapsi valehtelisi vaan näkee asiat eri tavalla ja uskoo oikeasti itse siihen mitä sanoo. On ne omat lapsetkin usein olleet hirveässä nälässä koko kyläilyn kun ei ollut mitään syötävää, totuus on kuitenkin että oli erilaista syötävää kuin kotona eikä siksi maistunut. Suosittelen suhtautumaan vähän kriittisemmin lapsesi puheisiin, vähän isompana ne osaa vedättää ihan tarkoituksellakin. Kun lapsi tulee kouluikään on kaikilla kavereilla tyyliin uusimmat puhelimet, tietokoneet ja merkkivaatteet ja kaikki kaverit saa valvoa koko yön ja pelata k-18 pelejä arkenakin. Tai sitten ei. Anteeksi mutta pisti vaan silmään kirjoituksesi josta paistoi miten paljon oppimista sulla vielä on vanhempana olosta.
Minusta kuulostaa että yhden kolmivuotiaan hoitoon tottunut käly haukkasi liian ison palan ottaessaan neljä lasta viikoksi hoitoon. Mieti mikä vahtiminen noissa on uimarannalla, viitsi kuitenkin viedä. Taisi loppua puhti kesken ja onko tuo mikään ihme, tottumattomalla viisi lasta ja helle vielä. Ruokittu ovat kuitenkin ja hengissä. Voi olla että teidän lapset palaa herkemmin joten rasvasi sen mukaan kuin omaansa. Itse olisin jättänyt jollekin ihmiselle jonka kanssa vastavuoroisuusperiaate toimii. Voihan olla että käly otti lapset hoitoon vain rahasta. Itse en kyllä olisi kovin nipo jos kukaan ei ole lapsia tahallaan vahingoittanut, koittanut vaan selviytyä viikosta omalla tavallaan. Oliko 6-vuotiaalla ollut kivaa kuitenkin? Onko hän ollut noin pitkään hoidossa aiemmin? Voi olla yllätys että joku toinen tekeekin asiat eri tavalla. Jos olet itse alkanut kouhkaamaan palamisista kovaan ääneen, on 6v voinut lähteä tähän mukaan vaikka olisi kivaa ollutkin "niin ei edes leikkeleitä saatu" jne. Lapset asettuu näissä usein vanhemman puolelle ja komppaa vanhempaa ja ehkä vähän liioittelee asioita.
Itse olen ollut hoitamassa lasta joka kertoi vanhemmilleen että istuin koko päivän sohvalla juomassa limsaa. No niinhän ei suinkaan ollut, istuin sohvalla kun lapsi oli laitettu päiväunille ja join nälkääni cokis lightia kun olin laihiksella. Lapsi sieltä juoksi koko ajan pois kun ei halunnut nukkua ja vein aina takaisin vanhempien toiveen mukaan. Lapsen kertomuksesta suivaantunut äiti sitten myös keksi muuta valittamisen aihetta, oli hirveä sotku kuulemma (= vähän kengistä varissutta hiekkaa lattialla, siivous ei kuulunut toimenkuvaani) ja minulla oli väärän väristä huulipunaa :D
Itse ymmärrän eri tavat toimia ja kun vien lapset hoitoon ymmärrän että hoitaja toimii hänen tavallaan. Joka saattaa olla minun mielestäni vähemmän hyvä tapa, mutta luotan kuitenkin, muuten en veisi hoitoon. Palaminen on toki ikävää, mutta en itse uskoisi kenenkään läheisen laiminlyövän lapsiani tahallaan.
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä! Ei niistä lapsista aina huomaa valehtelua, sillä kertovat asiat omana totuutenaan. Itsekin olin kerran lapsenvahtina siskoni lapselle. Leikittiin, katsottiin muumeja, oltiin ulkona puistossa jne.. Sisko sitten myöhemmin soitti hieman kiukkuisena, että miksi en ole käynyt lapsen kanssa edes ulkona ja koko päivän laittanut katsomaan vaan muumeja sisällä. Lapsi oli myös sanonut, kuinka oli ollut ihan tylsää ja olin istunut vaan koneella. Kävin koneella katsomassa vain sähköpostini (odotin tärkeää vastausta), ja muuten vietin ajan lapsen kanssa. Sisko sitten kävi ihan sivuhistoriankin läpi, että uskoi. :D että kyllä ne lapset saattaa jotain liioitella, ei kannata täysin sokeasti uskoa.
Olisit edes onnellinen että päösit reissuun. Sitä mahdollisuutta ei kaikilla todellakaan ole, edes lyhyeen reissuun. Ja ehkä ensi kerralla jäät kotiin hoitamaan lapsesi itse.