Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin
Kommentit (466)
Semmoista se on, kun menee ottamaan kokeellisia pistoksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi avo- ja aviomies raukkoja, koittakaa kestää.
Huumori ei tainnut olla asia listalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmat vaikuttavat ihan ehdottomasti kuukautisiin. Kesähelteillä oma kiertoni venyy AINA ylipitkäksi, jopa 60 vuorokauteen. Että repikää siitä piikkeinenne...
Eiköhän jokainen aikuinen nainen tiedä, vaikuttavatko helteet hänen kuukautisiinsa vai ei. Minulla ei ole koskaan vaikuttanut, eikä vaikuttanut nytkään.
Tämä kesä nyt on ollut poikkeuksellisen helteinen, joten se saattaa aiheuttaa ihmisissäkin asioita joita ei ole ennen tapahtunut.
Kyllä minä ymmärrän, että ensireaktio on vähätellä jotain satunnaista Vauva-palstalla vuotohäiriöistään valittavaa, mutta luuletko, ettei Fimeassa osattaisi karsia epäuskottavat haittailmoitukset pois?
Fimea ei kärsi haittavaikutusilmoituksia, vaan rekisteröi kaikki sille lähetetyt ilmoitukset. Fimea ei myöskään voi vaihtaa vakavaa ilmoitusta "normaaliksi", vaan ilmoituksen tekijän arvio on sitova. "Normaali" voidaan eskaloida vakavaksi.
Jos vain suostutaan kirjaamaan kaikki; jos vain ilmoitetaan kaikki. Tavallisesti voi nimittäin olla asenne: "joo joo, toi oire TIEDETÄÄN jo." Eli vaihatvat esiintyvyyden lukumäärän siihen, onko esiintyvyyden mahdollisuus tiedossa vai ei.
Ei kai niistä ole tehty haittailmoituksia, jos ei ihmiset ole edes tajunneet että rokote on voinut aiheuttaa häiriöt. Tehkää ihmeessä ilmoitukset keillä ongelmaa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.
Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.
Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.
Tästä suuri osa olisi voinut olla mun kertomaa. Olen 45-v. ja kuukautiskierto ollut koko elämäni ajan hyvin säännöllinen. Ei stressiä tms. tällä hetkellä.
Sain ekan rokotuksen touko-kesäkuun vaihteessa. Sen jälkeen menkat tuli ihan normaalisti, mutta seuraavat tuli tosi paljon etuajassa. Ihmettelin ja kiroilin asiaa, koska oltiin just lomalla ja olin nimenomaan laskenut, ettei reissussa tule menkkoja. Ihmettelin asiaa miehelleni, mutta sit unohdin koko jutun ja ajattelin, että ehkä laskin väärin.
Pari viikkoa myöhemmin näin uutisjutun rokotuksen mahdollisesta vaikutuksesta kuukautiskiertoon. Tämä ei ollut tullut mieleenikään, mutta kun siitä nyt kuulin, tsekkasin kalenterini ja totesin, etten ollut laskenut mitään väärin vaan menkat todella tulivat selvästi etuajassa, mitä ei siis ole tapahtunut ikinä aiemmin.
Toinen juttu, mitä oon kesän aikana ihmetellyt, on poikkeuksellisen runsas hiusten lähtö. Siitäkin olin ajatellut vaan, että jaahas, nyt mä sitten näköjään kaljuunnun (ikä...), mutta mistä näistä tietää, johtuuko sekin rokotuksesta.
Oli miten oli, toisen piikin oon menossa ottamaan elokuussa.
Ajattelin kyllä tehdä Fimeaan haittavaikutusilmoituksen rokotuksesta (Moderna).
Ei voi yksilötasolla tietää, mikä johtuu mistäkin. Mutta juuri sen takia on tärkeää, että koetut muutokset ilmoitetaan: jos moni kokee samoin, saattaa olla jokin yhteys, ja asiaa voidaan ehkä tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä kaikesta sitten taas kärsitään, kun ei ota rokotetta. Jos kuukautisongelmat vaivaa, niin kerron että urheilevana perusterveenä lievänä alkanut korona, jota vähättelin, oli sitten aika ikävä kun happitaso alkoi laskemaan. Nyt tavallaan vaihdossa ostat ei-kuolemaa ja ei-vakavaa muotoa rokotteella tai et.
minulla on niin pahat kuukautiskivut (kohdun repeämisen tunne, polttava kipu jne.) että ottaisin jos täytyy valita minkä tahansa keuhkotaudin, niitä on ollutkin, keuhkotaudeissa kipu kohdistuu yleensä keuhkoihin ja selkään mutta ei kohtuun ja vatsan ympärille sentään. Kuukautiset on erilaista kipua, johon tällä hetkellä sentään tehoaa apteekin lääkkeet mutta jos ottaisin rokotteen tehoasiko enää. Teininä meinasin pyörtyä kuukautiskipuun. En aio ottaa riskiä että kivut pahenisi lisää yhden rokotteen takia, joka on pikaisesti kyhätty ja siltä osin yhä tutkimaton.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain suostutaan kirjaamaan kaikki; jos vain ilmoitetaan kaikki. Tavallisesti voi nimittäin olla asenne: "joo joo, toi oire TIEDETÄÄN jo." Eli vaihatvat esiintyvyyden lukumäärän siihen, onko esiintyvyyden mahdollisuus tiedossa vai ei.
Eikö sen voi tehdä itsekin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niistä ole tehty haittailmoituksia, jos ei ihmiset ole edes tajunneet että rokote on voinut aiheuttaa häiriöt. Tehkää ihmeessä ilmoitukset keillä ongelmaa on ollut.
Tein juuri äsken. Alan olla jo fyysisesti aika väsynyt tämän viikkojen vuotamisen myötä. Toinen rokotus on parin viikon päästä. Alkoi huolettaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuukautishäiriöt kertoisivat heti hedelmättömyydestä? Luulisi olevan ohimenevä oire? Vai yritetäänkö tässä nyt hysterisoida mahdollisimman paljon?
Onko maailmalta raportoitu, että raskaus ei ole rokotteen jälkeen onnistunut?
Kukaan ei liene synnyttänyt vielä yhtään lasta rokotteiden ottamisen jälkeen. Ne raportoinnit tulevat vasta kuukausien päästä.
Eikö kuukautiskierto ole aika olennainen osa hedelmöittymisessä?
Eli todisteita siitä, että rokote aiheuttaisi hedelmättömyyttä, ei myöskään ole, vaan väite on tuulesta temmattu. Jonkun esittämä pelkokuva, jota taas levitetään kansan hysterisoimiseksi.
Kiertohäiriöitä voi toki joillekin aiheuttaa (kuten joillakin myös esim. sairastuminen, stressi tai raskauden jännääminen), mutta vaikea uskoa, että ne kestäisivät ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuukautishäiriöt kertoisivat heti hedelmättömyydestä? Luulisi olevan ohimenevä oire? Vai yritetäänkö tässä nyt hysterisoida mahdollisimman paljon?
Onko maailmalta raportoitu, että raskaus ei ole rokotteen jälkeen onnistunut?
Kukaan ei liene synnyttänyt vielä yhtään lasta rokotteiden ottamisen jälkeen. Ne raportoinnit tulevat vasta kuukausien päästä.
Eikö kuukautiskierto ole aika olennainen osa hedelmöittymisessä?Eli todisteita siitä, että rokote aiheuttaisi hedelmättömyyttä, ei myöskään ole, vaan väite on tuulesta temmattu. Jonkun esittämä pelkokuva, jota taas levitetään kansan hysterisoimiseksi.
Kiertohäiriöitä voi toki joillekin aiheuttaa (kuten joillakin myös esim. sairastuminen, stressi tai raskauden jännääminen), mutta vaikea uskoa, että ne kestäisivät ikuisesti.
Tottakai se vaikuttaa "hedelmällisyyteen", jos limakalvo puskee ulos ennen aikojaan. No, tarkemmin ottaen se vaikuttaa raskautumiskykyyn... hedelmällisyyskyky voi olla tallella, mutta kyky elättää munasolu jne. kadonnut. Mutta edelleen, ei kukaan järkevä ihminen rokottaudu silloin, kun yrittää raskautua. Vaikka infektio on sikiölle riski sekin, on epätodennäköistä, että infektio osuu kriittiseen kohtaan kun taas rokote voi olla varma riski. Ja nyt vielä kesä, kun ei mitään epidemiaa ainakaan perinteisen määritelmän mukaan. -eri
Se on totta, että ongelman, kiertohäiriöiden, yleisyys ja merkitys on tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri äsken. Alan olla jo fyysisesti aika väsynyt tämän viikkojen vuotamisen myötä. Toinen rokotus on parin viikon päästä. Alkoi huolettaa se.
Toivottavasti palautuu pian normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen voi tehdä itsekin nykyään?
No joo.
Vierailija kirjoitti:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4184824/kuukautiseni-loppuivat-kuin-sein…
"koronarokoite sisältää spermaa. olet raskaana. alien kehittyy keuhkoihisi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.
Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.
Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.
Oot jo vaihdevuosi-iässä.
46-vuotias on normaalisti vielä hedelmällisessä iässä. -eri
Eikä ole, vaan esivaihdevuodet ellei jo ihan vaihdevuodet on jo käsillä noin iäkkäällä. Kuukautiset alkaa tulla epäsäännöllisesti, ja pian hiipuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"The biodistribution study obtained by Bridle showed lipid nanoparticles from the vaccine did not stay in the deltoid muscle where they were injected as the vaccine’s developers claimed would happen, but circulated throughout the body and accumulated in large concentrations in organs and tissues, including the spleen, bone marrow, liver, adrenal glands and — in “quite high concentrations” — in the ovaries."
"Malone said there needed to be monitoring of vaccine recipients for leukemia and lymphomas as there were concentrations of lipid nanoparticles in the bone marrow and lymph nodes. But those signals often don’t show up for six months to three or nine years down the road, he said."
Toivotaan ettei johda tuohon mutta todellakin huolettavaa että näin testaamaton rokote on päästetty massalevitykseen.
Oli japaniksi toi tutkimus, saisko saman on English please?
Jos googletat "lipid nanoparticle Bridle" tai vaikka "covid Malone" löydät paljon lisätietoa englanniksi. Tosin niistä useampi on debunkkaus-artikkeleita, kuten esim. https://healthfeedback.org/claimreview/byram-bridles-claim-that-covid-1…
Apua. Mulla oli monen kuukauden vuotobkun otin ehkäisykapselin. En todellakaan halua kokea samaa enää.
Kaikki sympatiat, toivottavasti teillä menkat normalisoituu pian.
Oletko saanut jonkun rokotteen tänä vuonna? Onko ollu muuten epäsäännöllistä?