Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin
Kommentit (466)
Ei voimakas stressi itsessään helposti pilaa kehon rytmejä. Raskaaksi voi tulla, vaikka olisi stressaantunut.
Onhan tämä vaikutus tiedetty jo melko pitkään. Mitä tutkimukset sanovat?
Rokotuksen ottavien tulee kuitenkin muistaa, että päätarkoitus on pelastaa joitakin muita ihmisiä siltä, että he sairastaisivat koronan epätavallisen rajusti. Tämä auttaminen voi vaatia keholta joitakin uhrauksia. Toivottavasti ne ovat vain väliaikaisia.
Mitäpä, jos tällainen vaikuttaa pitkässä juoksussa esim. hedelmällisyyteen? Tuliko hyvä fiilis, kun pikkunuhan takia piti ottaa tuollainen piikki ja sitten kärsitään loppuelämä esimerkiksi lapsettomuudesta :) siksi minä en rokotetta ota. Haluan lapsia tässä parin vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Rokotuksen ottavien tulee kuitenkin muistaa, että päätarkoitus on pelastaa joitakin muita ihmisiä siltä, että he sairastaisivat koronan epätavallisen rajusti. Tämä auttaminen voi vaatia keholta joitakin uhrauksia. Toivottavasti ne ovat vain väliaikaisia.
Mitä jos ne vaikutukset ovatkin loppuelämän ongelma!?
Vierailija kirjoitti:
Pelastaa joitakin muita ihmisiä? Itsestä viis, kunhan pelastat sen valmiiksi toinen jalka haudassa olevan mummelin flunssalta? Etkä siltikään pelasta, kun se mummeli voi saada sen silti.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä, jos tällainen vaikuttaa pitkässä juoksussa esim. hedelmällisyyteen? Tuliko hyvä fiilis, kun pikkunuhan takia piti ottaa tuollainen piikki ja sitten kärsitään loppuelämä esimerkiksi lapsettomuudesta :) siksi minä en rokotetta ota. Haluan lapsia tässä parin vuoden sisällä.
Minäkään en tästä syystä ota rokotetta. Minulla ei vielä ole lapsia, mutta ovat ajankohtaisia viiden vuoden sisällä. En voi tämän vuoksi ottaa rokotusta. Tunnen myös muita samassa tilanteessa olevia.
Olen sairastanut koronan. Pari päivää ihan normaali lievä flunssa ja siinä se. Joku haluaa mieluummin valtoimenaan vuotavan alapään ja mahdollisen lapsettomuuden?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tää pikkunuhajankkaus voisi jo loppua? Sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tää pikkunuhajankkaus voisi jo loppua? Sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa.
On sillä, jos omassa lähipiirissä itseni mukaan lukien on kokemusta vain pikku nuhasta! En tunne ketään, joka olisi saanut mitään flunssasta poikkeavia oireita. Siis vakavuudeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut koronan. Pari päivää ihan normaali lievä flunssa ja siinä se. Joku haluaa mieluummin valtoimenaan vuotavan alapään ja mahdollisen lapsettomuuden?
Voit saada sen valtoimenaan vuotavan alapään ja lapsettomuuden lisäksi myös koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä, jos omassa lähipiirissä itseni mukaan lukien on kokemusta vain pikku nuhasta! En tunne ketään, joka olisi saanut mitään flunssasta poikkeavia oireita. Siis vakavuudeltaan.
No minun työkaverini äiti kuoli ja yksi ystävä oli teholla. Riittääkö nämä? Sairaanhoitaja-ystävät hoitavat tevalla koronapotilaita ja näky on kuulemma karmea. Mitä muuta haluat kuulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuukautishäiriöt kertoisivat heti hedelmättömyydestä? Luulisi olevan ohimenevä oire? Vai yritetäänkö tässä nyt hysterisoida mahdollisimman paljon?
Onko maailmalta raportoitu, että raskaus ei ole rokotteen jälkeen onnistunut?
Kukaan ei liene synnyttänyt vielä yhtään lasta rokotteiden ottamisen jälkeen. Ne raportoinnit tulevat vasta kuukausien päästä.
Eikö kuukautiskierto ole aika olennainen osa hedelmöittymisessä?Eli todisteita siitä, että rokote aiheuttaisi hedelmättömyyttä, ei myöskään ole, vaan väite on tuulesta temmattu. Jonkun esittämä pelkokuva, jota taas levitetään kansan hysterisoimiseksi.
Kiertohäiriöitä voi toki joillekin aiheuttaa (kuten joillakin myös esim. sairastuminen, stressi tai raskauden jännääminen), mutta vaikea uskoa, että ne kestäisivät ikuisesti.
Niin ei ole. Vielä.
Kuten ei ole myöskään todistettu vielä sitä, että haittaa ei aiheutuisi. Eikö rokotukset ole olleet Suomessa vain muutaman harvan kuukauden ja jenkeissäkin hieman päälle puoli vuotta.
Ensimmäisiä todisteita olisi odotettavissa vasta muutaman kuukauden kuluttua.
Ei narkolepsiakaan alkanut heti siihen sikainfluenssa-rokotuksesta sairastuneilla, eikä Talidomidikaan vaikuttanut haitallisesti ensisijaisesti odottavaan äitiin vaan sikiöön.Itse en tajua miksi tähän rokotteeseen luotetaan hengen ja elämän pelastajana ja kielletään suorilta käsin kaikki mahdolliset haittavaikutukset.
Ja miksi niin kiireellä koko kansalle?
Aivan. Yhtä hyvin rokote kai voi aiheuttaa aivokasvaimia, ihon kuoriutumista ja lepraa, kun ei kerran ole vielä ilmennyt, että ei aiheuttaisi.
Ja huomenna voi jäädä myös auton alle, mutta minusta olematonta on turha miettiä etukäteen.
Otatte sterilisaatioruiskeen ja ihmettelette että jotain tapahtuu? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun työkaverini äiti kuoli ja yksi ystävä oli teholla. Riittääkö nämä? Sairaanhoitaja-ystävät hoitavat tevalla koronapotilaita ja näky on kuulemma karmea. Mitä muuta haluat kuulla?
Niin varmaan :D kai sinäkin nyt näpytät teholta? Voin kertoa, että ne tehon hoitajat näkee "vähän" karmeampia asioita, kuin koronapotilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtuiko että vähintään 80% sairastaa koronan täysin oireettomasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuukautishäiriöt kertoisivat heti hedelmättömyydestä? Luulisi olevan ohimenevä oire? Vai yritetäänkö tässä nyt hysterisoida mahdollisimman paljon?
Kukaan ei liene synnyttänyt vielä yhtään lasta rokotteiden ottamisen jälkeen. Ne raportoinnit tulevat vasta kuukausien päästä.
Eikö kuukautiskierto ole aika olennainen osa hedelmöittymisessä?Eli todisteita siitä, että rokote aiheuttaisi hedelmättömyyttä, ei myöskään ole, vaan väite on tuulesta temmattu. Jonkun esittämä pelkokuva, jota taas levitetään kansan hysterisoimiseksi.
Kiertohäiriöitä voi toki joillekin aiheuttaa (kuten joillakin myös esim. sairastuminen, stressi tai raskauden jännääminen), mutta vaikea uskoa, että ne kestäisivät ikuisesti.
Tottakai se vaikuttaa "hedelmällisyyteen", jos limakalvo puskee ulos ennen aikojaan. No, tarkemmin ottaen se vaikuttaa raskautumiskykyyn... hedelmällisyyskyky voi olla tallella, mutta kyky elättää munasolu jne. kadonnut. Mutta edelleen, ei kukaan järkevä ihminen rokottaudu silloin, kun yrittää raskautua. Vaikka infektio on sikiölle riski sekin, on epätodennäköistä, että infektio osuu kriittiseen kohtaan kun taas rokote voi olla varma riski. Ja nyt vielä kesä, kun ei mitään epidemiaa ainakaan perinteisen määritelmän mukaan. -eri
Jos näin kävisikin, miksi tulisi jatkumaan koko loppuiän, kuten moni näyttää uskovan? Eivätkö rokotteiden sivuvaikutukset muka ole yleensä tilapäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se vaikuttaa "hedelmällisyyteen", jos limakalvo puskee ulos ennen aikojaan. No, tarkemmin ottaen se vaikuttaa raskautumiskykyyn... hedelmällisyyskyky voi olla tallella, mutta kyky elättää munasolu jne. kadonnut. Mutta edelleen, ei kukaan järkevä ihminen rokottaudu silloin, kun yrittää raskautua. Vaikka infektio on sikiölle riski sekin, on epätodennäköistä, että infektio osuu kriittiseen kohtaan kun taas rokote voi olla varma riski. Ja nyt vielä kesä, kun ei mitään epidemiaa ainakaan perinteisen määritelmän mukaan. -eri
Jos näin kävisikin, miksi tulisi jatkumaan koko loppuiän, kuten moni näyttää uskovan? Eivätkö rokotteiden sivuvaikutukset muka ole yleensä tilapäisiä?
Niin no, flunssakaudetkin on yleensä tilapäisiä. Mikään tässä korona-rokote-hommassa ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun luin tämän uutisen, niin ajattelin, että hömpän pömppää. Mutta.. Otin tämän kuun alussa toisen koronarokotusannoksen ja tässä kuussa menkat alko viikkoa aikaisemmin kuin yleensä. Toisaalta olen ollut todella stressaantunut, että johtuiskohan se siitä sitten.. En tiedä. Ja nyt Koronan aikaan stressi voi vaikuttaa monenkin kuukautiskiertoon. Jää varmaan ikuiseksi mysteeriksi tämäkin uutinen.
Stressi yleensä pidentää kiertoa, koska stressi saattaa estää ovulaation. Mä otin ekan piikin kesäkuun puolivälissä. Sen jälkeen tuli menkat ihan normisti, mutta ne ei lopu lainkaan. Kohta kuukauden olen vuotanut koko ajan. Ikinä ei ole ollut tällaista. Hiukan mietityttää, että uskaltaako ottaa sen toisen…
En usko, että perusterveet naiset jotka eivät syö hormooneja, olisivat kuukautiskiertonsa suhteen sekavia ja enemmistö. Silloin ihmisen biologia olisin pääsääntöisesti sekaisin.