Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin

Kommentit (466)

Vierailija
161/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmat vaikuttavat ihan ehdottomasti kuukautisiin. Kesähelteillä oma kiertoni venyy AINA ylipitkäksi, jopa 60 vuorokauteen. Että repikää siitä piikkeinenne...

Eiköhän jokainen aikuinen nainen tiedä, vaikuttavatko helteet hänen kuukautisiinsa vai ei. Minulla ei ole koskaan vaikuttanut, eikä vaikuttanut nytkään.

Tämä kesä nyt on ollut poikkeuksellisen helteinen, joten se saattaa aiheuttaa ihmisissäkin asioita joita ei ole ennen tapahtunut.

Kyllä minä ymmärrän, että ensireaktio on vähätellä jotain satunnaista Vauva-palstalla vuotohäiriöistään valittavaa, mutta luuletko, ettei Fimeassa osattaisi karsia epäuskottavat haittailmoitukset pois?

Fimea ei kärsi haittavaikutusilmoituksia, vaan rekisteröi kaikki sille lähetetyt ilmoitukset. Fimea ei myöskään voi vaihtaa vakavaa ilmoitusta "normaaliksi", vaan ilmoituksen tekijän arvio on sitova. "Normaali" voidaan eskaloida vakavaksi.

*karsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parin vuoden päästä oikeasti selviäisi, että koronarokotteet aiheuttivatkin vaikkapa hedelmättömyyttä monille, niin kaduttaisiko nämä vähättelyt yhtään? Ei?

Vierailija
164/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The biodistribution study obtained by Bridle showed lipid nanoparticles from the vaccine did not stay in the deltoid muscle where they were injected as the vaccine’s developers claimed would happen, but circulated throughout the body and accumulated in large concentrations in organs and tissues, including the spleen, bone marrow, liver, adrenal glands and  — in “quite high concentrations” — in the ovaries."

"Malone said there needed to be monitoring of vaccine recipients for leukemia and lymphomas as there were concentrations of lipid nanoparticles in the bone marrow and lymph nodes. But those signals often don’t show up for six months to three or nine years down the road, he said."

Toivotaan ettei johda tuohon mutta todellakin huolettavaa että näin testaamaton rokote on päästetty massalevitykseen.

Vierailija
165/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Tästä suuri osa olisi voinut olla mun kertomaa. Olen 45-v. ja kuukautiskierto ollut koko elämäni ajan hyvin säännöllinen. Ei stressiä tms. tällä hetkellä. 

Sain ekan rokotuksen touko-kesäkuun vaihteessa. Sen jälkeen menkat tuli ihan normaalisti, mutta seuraavat tuli tosi paljon etuajassa. Ihmettelin ja kiroilin asiaa, koska oltiin just lomalla ja olin nimenomaan laskenut, ettei reissussa tule menkkoja. Ihmettelin asiaa miehelleni, mutta sit unohdin koko jutun ja ajattelin, että ehkä laskin väärin. 

Pari viikkoa myöhemmin näin uutisjutun rokotuksen mahdollisesta vaikutuksesta kuukautiskiertoon. Tämä ei ollut tullut mieleenikään, mutta kun siitä nyt kuulin, tsekkasin kalenterini ja totesin, etten ollut laskenut mitään väärin vaan menkat todella tulivat selvästi etuajassa, mitä ei siis ole tapahtunut ikinä aiemmin. 

Toinen juttu, mitä oon kesän aikana ihmetellyt, on poikkeuksellisen runsas hiusten lähtö. Siitäkin olin ajatellut vaan, että jaahas, nyt mä sitten näköjään kaljuunnun (ikä...), mutta mistä näistä tietää, johtuuko sekin rokotuksesta. 

Oli miten oli, toisen piikin oon menossa ottamaan elokuussa. 

Ajattelin kyllä tehdä Fimeaan haittavaikutusilmoituksen rokotuksesta (Moderna). 

Vierailija
166/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helteet tai mikään muukaan, ei edes stressi, ole ikinä vaikuttaneet kuukautisiin. Mutta rokotuksen jälkeen kierto muuttui tavalla, jota ei oo ikinä ennen tapahtunut. 

En mä itseni puolesta jaksa stressata, mutta kyllä tämä pistää miettimään, kun on kaksi peruskouluikäistä tytärtä. Joutuuko hekin ottamaan tämän rokotteen ja mitä se esiteini-ikäisille tytöille mahdollisesti aiheuttaa? 

Vierailija
167/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko salaliittoteoreetikot osanneet sanoa, koskeeko tää "hedelmättömyysilmiö" vain naisia?

Naisellahan on ne kaikki munasolut kehossaan valmiina jo syntyessään, miehen siittiötuotanto uudistuu koko miehen elämän, olikohan se noin 6kk välein... Näin ollen naisen hedelmällisyyttä on helpompi vahingoittaa. Onko tämmöstä soekulaatiota, häh?

Tunnen nimittäin muutaman miehen, jotka on rokotteen ottamisen jälkeen panneet rokottamattoman puolisonsa paksuksi.

Vierailija
168/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Tästä suuri osa olisi voinut olla mun kertomaa. Olen 45-v. ja kuukautiskierto ollut koko elämäni ajan hyvin säännöllinen. Ei stressiä tms. tällä hetkellä. 

Sain ekan rokotuksen touko-kesäkuun vaihteessa. Sen jälkeen menkat tuli ihan normaalisti, mutta seuraavat tuli tosi paljon etuajassa. Ihmettelin ja kiroilin asiaa, koska oltiin just lomalla ja olin nimenomaan laskenut, ettei reissussa tule menkkoja. Ihmettelin asiaa miehelleni, mutta sit unohdin koko jutun ja ajattelin, että ehkä laskin väärin. 

Pari viikkoa myöhemmin näin uutisjutun rokotuksen mahdollisesta vaikutuksesta kuukautiskiertoon. Tämä ei ollut tullut mieleenikään, mutta kun siitä nyt kuulin, tsekkasin kalenterini ja totesin, etten ollut laskenut mitään väärin vaan menkat todella tulivat selvästi etuajassa, mitä ei siis ole tapahtunut ikinä aiemmin. 

Toinen juttu, mitä oon kesän aikana ihmetellyt, on poikkeuksellisen runsas hiusten lähtö. Siitäkin olin ajatellut vaan, että jaahas, nyt mä sitten näköjään kaljuunnun (ikä...), mutta mistä näistä tietää, johtuuko sekin rokotuksesta. 

Oli miten oli, toisen piikin oon menossa ottamaan elokuussa. 

Ajattelin kyllä tehdä Fimeaan haittavaikutusilmoituksen rokotuksesta (Moderna). 

Jotenkin järjetöntä lukea näitä , että selkeästi rokotteeseen yhteydessä olevat haitatkaan eivät estä ihmisiä piikittämistä lisää tätä myrkkyä itseensä.

Vierailija
169/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ainakaan rokotteeseen. Se oli puhdatta valhetta että rokotteen vaikuttava aine kerääntyisi munasarjoihin vaikka rokotteen keksijä siitä varoitti.

Ei mikään kerry munasarjoihin vaan kohdun limakalvo toimii immuunipuolustajana siinä missä muutkin limakalvot. Siinä mielessä voidaan nähdä, että rokote todellakin toimii.

Asian tutkiminen aloitettiin Engalnnissa Royal Imperial Collegessa jo keväällä, joten eiköhän sieltä löydy luotettavaa tietoa Vauvapalstan sijaan.

Vierailija
170/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tullut ongelmia kiertoon, toimii kuten ennenkin. Veikkaan että enemmistöllä toimii normaalisti edelleen, kun ei isompaa juttua ole tullut asiasta annettujen rokotusten määrään suhteuttaen. Toivottavasti kaikilla keiden kierto on häiriintynyt, se tasaantuisi pian.

Vierailija
171/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa ulkomailta kuului juttua, että myös rokotettujen läheisyydessä oleskelu vaikuttaisi jopa rokottamattoman kiertoon. Onkohan tästä tarkemmin tallessa kenelläkään tietoa tai Suomessa tutkittua tietoa? Itselleni nimittäin kävi niin, ja jos olisin jo ottanut rokotteen, olisin satavarma, että kierto temppuili rokotteen vuoksi. Ja nyt siis niin ei voi olla.

Vierailija
172/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen ainesosat häviää kehosta kahden viikon kuluttua,sinä aikana elimistö on muodostanut vastustunkyvyn koronalle. Mrna eikä mitkään muut osat sinkoile ihmisestå toiseen. Itseasiassa mrna on herkkää tuhotumaan, että on haasteita saada se säilymään sen aikaa että saadaan vastustuskyky syntymään. Eli ei tässä elimistöön kerry mitään.

Vierailija
173/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"The biodistribution study obtained by Bridle showed lipid nanoparticles from the vaccine did not stay in the deltoid muscle where they were injected as the vaccine’s developers claimed would happen, but circulated throughout the body and accumulated in large concentrations in organs and tissues, including the spleen, bone marrow, liver, adrenal glands and  — in “quite high concentrations” — in the ovaries."

"Malone said there needed to be monitoring of vaccine recipients for leukemia and lymphomas as there were concentrations of lipid nanoparticles in the bone marrow and lymph nodes. But those signals often don’t show up for six months to three or nine years down the road, he said."

Toivotaan ettei johda tuohon mutta todellakin huolettavaa että näin testaamaton rokote on päästetty massalevitykseen.

Oli japaniksi toi tutkimus, saisko saman on English please?

Vierailija
174/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ainakaan rokotteeseen. Se oli puhdatta valhetta että rokotteen vaikuttava aine kerääntyisi munasarjoihin vaikka rokotteen keksijä siitä varoitti.

Ei mikään kerry munasarjoihin vaan kohdun limakalvo toimii immuunipuolustajana siinä missä muutkin limakalvot. Siinä mielessä voidaan nähdä, että rokote todellakin toimii.

Asian tutkiminen aloitettiin Engalnnissa Royal Imperial Collegessa jo keväällä, joten eiköhän sieltä löydy luotettavaa tietoa Vauvapalstan sijaan.

Eli kohtu abortoi kalvonsa ja siinä mahdollisesti kaiken vieraan elävän? -eri

Vierailija
175/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse menossa ensi viikolla gynelle, koska mulla on ollu heinäkuussa menkat koko ajan. Välillä vuotanut kuin seula.

Vierailija
176/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot jo vaihdevuosi-iässä.

46-vuotias on normaalisti vielä hedelmällisessä iässä. -eri

Vierailija
177/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet alkamassa.

Vierailija
178/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tällä logiikalla kaikista rokotteista ja sairauksista pitäisi tulla kuukautiskierron häiriöitä? Immuunipuolustus aktivoituu. Kuka rahoitti tutkimuksen?😉 oikeasti nyt ne laput pois silmiltä

Vierailija
179/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektio olisi sikiölle kohtalokas. Ruveta kasvamaan infektoituneessa kehossa... Limakalvo on parasta "oksentaa" pois ennenaikaisesti - tai vaikka kroonisesti? (pitkittynyt vuotaminen)

Mut joo en tiedä mitään yleisyydestä. Voi olla, että ilmiö on harvinainen ja samaa luokkaa kuin kovassa korona-/influenssa -infektiossa.

Vierailija
180/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet alkamassa.

46-vuotias on hedelmällisessä iässä! - eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi