Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin

Kommentit (466)

Vierailija
141/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta näitä tapauksia on raportoitu enemmänkin, on jo aika Suomessakin herätä tähän. Myös rokottamattomat, rokotettujen kanssa oleilleet ovat raportoineet häiriöitä kuukautiskierrossa (shedding-ilmiö) . Yksi esimerkki on paras ystäväni, joka vietti päivän juuri rokotettujen vanhempiensa kanssa ja hänen menkkansa alkoivat saman päivän iltana, vaikka niiden ei olisi pitänyt alkaa vielä yli kahteen viikkoon. Vuoto oli myös epänormaalia. Mitään stressiä, lääkityksiä tai mitään muutakaan erikoista ei ollut joka olisi voinut aiheuttaa häiriön.

Voi reppanat kun näillä tarinoilla menetätte ne viimeisetkin uskottavuuden rippeet. Ja sitten vielä ihmetellään ettei ilmiötä oteta todesta.

Kaikki mitä kirjoitin, on 100% totta. Haluatko ystäväni yhteystiedot ja kysyä asiaa häneltä?

Haluan, kiitos. Haluan myös haastatella häntä lehteen.

Oikeastiko ajattelit minun jakavan ihmisten yhteystietoja palstalla?

Se oli siis ihan yhtä totta kuin muutkin väitteesi rokotteiden sivuvaikutuksista. Miten arvasinkin.

Taidat olla "vähän" yksinkertainen? Se, mitä kerroin ystävästäni on 100% totta ja se ei muuksi muutu, vaikka sinä et uskoisi asiaa. Luuletko todella, että laitan hänen tietonsa tälle roskapalstalle? Et todennäköisesti uskoisi häntä, vaikka kuulisit asian hänen omasta suustaan, sen verran vahvaa sokea uskosi rokotteeseen näyttää olemaan.

Olet aivan oikeassa, en silti uskoisi että hänen tarinallaan on mitään tekemistä rokotteen kanssa. En usko sokeasti rokotteeseen, mutta en myöskään usko että jokainen maailmassa tapahtuva asia johtuu juuri siitä. Et muuten vieläkään tainnut vastata jonkun muun esittämään kysymykseen: miten vanhemmille annetut rokotteet vaikuttavat heidän seurassaan olleeseen rokottamattomaan ihmiseen?

Vierailija
142/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä kuukautishäiriöt johtuvat ilmastonmuutoksesta. 

Kun bensa 3 eur/ l niin alkaa helpottamaan. Polttoaine veroa myös nostetaan 60% :sta 80%. 

Jos aivan varman päälle haluaa menkkojen kanssa pelata niin ottaa vielä 3. koronarokotteen - just in case.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on annettu yli 3 miljoonaa rokotusta ja näitä häiriötapauksia on tullut esille – tadaa – sata kappaletta :D ei mulla muuta.

En minä ainakaan ole ilmoittanut mihinkään. En tiedä, mihin pitäisi ilmoittaa.

Vierailija
144/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä kulkutautimyönteisten foliohattu salaliitto hörhö juttuja..... eiku

Vierailija
145/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmat vaikuttavat ihan ehdottomasti kuukautisiin. Kesähelteillä oma kiertoni venyy AINA ylipitkäksi, jopa 60 vuorokauteen. Että repikää siitä piikkeinenne...

Eiköhän jokainen aikuinen nainen tiedä, vaikuttavatko helteet hänen kuukautisiinsa vai ei. Minulla ei ole koskaan vaikuttanut, eikä vaikuttanut nytkään.

Tämä kesä nyt on ollut poikkeuksellisen helteinen, joten se saattaa aiheuttaa ihmisissäkin asioita joita ei ole ennen tapahtunut.

Vierailija
146/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion ottaa tuon rokotteen, koska en uskalla jättää ottamattakaan. Jään sitten lapsettomaksi tai kuolen kahden vuoden kuluttua (kuten jotkut trollit väittävät tapahtuvan), ihan sama. Taitaa jälkimmäinen olla itse asiassa parempi, niin pskaa alkaa olla tää maailman meno, eikä taida enää ainakaan paremmaksi muuttua.

Vierailija
147/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on annettu yli 3 miljoonaa rokotusta ja näitä häiriötapauksia on tullut esille – tadaa – sata kappaletta :D ei mulla muuta.

Esim Minä en ole tehnyt fimealle ilmoitusta, tuskin olen ainoa. Itse olen saanut molemmat rokotteet jo alkuvuodesta ja vuotohäiriöt ovat jatkuneet siitä saakka.

Vierailija
148/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole ilmoittanut mihinkään. En tiedä, mihin pitäisi ilmoittaa.

Miten voi joku aikuinen olla tietämätön Fimean haittavaikutusilmoitusrekisteristä?

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…

Vierailija
149/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmat vaikuttavat ihan ehdottomasti kuukautisiin. Kesähelteillä oma kiertoni venyy AINA ylipitkäksi, jopa 60 vuorokauteen. Että repikää siitä piikkeinenne...

Eiköhän jokainen aikuinen nainen tiedä, vaikuttavatko helteet hänen kuukautisiinsa vai ei. Minulla ei ole koskaan vaikuttanut, eikä vaikuttanut nytkään.

Tämä kesä nyt on ollut poikkeuksellisen helteinen, joten se saattaa aiheuttaa ihmisissäkin asioita joita ei ole ennen tapahtunut.

Minulla alkoi vuotohäiriöt heti tammikuussa,kun sain ensimmäisen rokotteen ja ihan tähän päivään asti on jatkunut. Sinä voit yrittää kieltää asiat vetoamalla milloin mihinkin,mutta se ei poista sitä, että meitä on useita jotka kärsivät vuotohäiriöistä rokotteen vuoksi.

Vierailija
150/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä kulkutautimyönteisten foliohattu salaliitto hörhö juttuja..... eiku

Aivan niin. Harva tietää tätä, mutta FIMEAn koko nimi on itse asiassa Foliohattuisten IMpivaaralaisten Epäolennaisuuksista Ahdistumisyhdistys.

Vierailija
151/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, että ensireaktio on vähätellä jotain satunnaista Vauva-palstalla vuotohäiriöistään valittavaa, mutta luuletko, ettei Fimeassa osattaisi karsia epäuskottavat haittailmoitukset pois?

Vierailija
152/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen ja imetän. Viikon sisällä on vauva 6kk oppinut seisomaan tukea vasten ja poikani 4v uimaan, lisäksi miehen kanssa lempi leiskunut tavallista enemmän. Rokotteen sivuvaikutuksia luulen!

Vierailija
153/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut aiemmin raskaaksi ilman yrittämistä, eli käytännössä heti kun on oltu ilman ehkäisyä. Nyt olemme yrittäneet lasta jo 3kk, eikä näytä tärppäävän. 3kk sitten otin ensimmäisen rokotteen, kuukautiskierrot lyhentyneet 25-27 päivään ja vuoto kestää päivän tai kaksi, kun aiemmin ollut 4-5 päivää ja kierto 28-31 päivää. Pakostakin miettii että miksihän, kun muuta poikkeavaa elämässä ei ole tapahtunut.

Vierailija
154/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten hömppää ja hysterisointia. Tuossahan luki, että johtuu todennäköisesti stressistä.

Ja tasan ei ainakaan minulla johdu. Ei pienintäkään stressiä. Otin rokotteen vain vanhaa äitiä miellyttääkseni, kun ajattelin, ettei siitä varmaan mitään haittaakaan ole.

t. koko hellejakson menkat, ihan mahtavaa.

Höpö höpö. Jos sulla ois vuotoa kuukauden putkeen niin et olisi enää pystyssä.

Vierailija
155/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tämä ketju poistuu narratiivin vastaisena.

Naiset, pitäkää puolenne älkääkä alistuko vähättelylle ja mitätöinnille - tunnette kehonne.

Vierailija
156/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Oot jo vaihdevuosi-iässä.

Vierailija
157/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä kaikesta sitten taas kärsitään, kun ei ota rokotetta. Jos kuukautisongelmat vaivaa, niin kerron että urheilevana perusterveenä lievänä alkanut korona, jota vähättelin, oli sitten aika ikävä kun happitaso alkoi laskemaan. Nyt tavallaan vaihdossa ostat ei-kuolemaa ja ei-vakavaa muotoa rokotteella tai et.

Vierailija
158/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity ainakaan rokotteeseen. Se oli puhdatta valhetta että rokotteen vaikuttava aine kerääntyisi munasarjoihin vaikka rokotteen keksijä siitä varoitti.

Vierailija
159/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, että ensireaktio on vähätellä jotain satunnaista Vauva-palstalla vuotohäiriöistään valittavaa, mutta luuletko, ettei Fimeassa osattaisi karsia epäuskottavat haittailmoitukset pois?

Osaavat varmaan, mutta mikä on sinun oma medianlukutaitosi? Nythän nimenomaan on vasta uutisoitu että Fimea on saanut noin sata ilmoitusta, mutta missään ei vielä ole tietoa siitä onko yksikään niistä tapauksista oikeasti johtunut rokotteesta.

Vierailija
160/466 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fimea ei kärsi haittavaikutusilmoituksia, vaan rekisteröi kaikki sille lähetetyt ilmoitukset. Fimea ei myöskään voi vaihtaa vakavaa ilmoitusta "normaaliksi", vaan ilmoituksen tekijän arvio on sitova. "Normaali" voidaan eskaloida vakavaksi.