Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herranen aika, tissiliivit voi oikeasti olla niin mukavat päällä ettei niitä huomaa!

Vierailija
27.07.2021 |

En ole moneen viikkoon muita liivejäni käyttänyt nää on niin hyvät, pesen illalla ja taas aamulla puen päälle.
Näköjään se on totta että kun koko ja malli sattuu kohdalleen, että ne on oikeasti mukavat, ei paina, ei hierrä, tukee ja on vielä nätitkin. Pitänee ostaa yhdet joka värissä.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luopunut liivien ostamisesta jo aikaa sitten, koska en vaan ole löytänyt sopivia. Kokeilin tuota abrathatfits-laskuria ja se antoi tulokseksi 70E tai 75D. Oon aina ostanut B- ja C-kuppia ja ollut sitä mieltä, että mun rintamallille ei vaan tehdä sopivia. Kuitenkin oon pitänyt itseäni pienirintaisena, joten ei ole tullut mieleenkään sovittaa D-kuppia. Ongelma mun 80B -kokosissa liiveissä on aina se, että kaarituki on liian kapea, mutta kuppiin jää silti aina tyhjää tilaa. Sen takia en ole isompia kuppeja osannut kokeilla.

Tunnen itseni nyt jotenkin tosi tyhmäksi ja en malta odottaa, että pääsen testaamaan tuota isompaa kuppia :D Kiitos sinulle, joka sivusta vinkkasit!

Kannattaa lukea se beginners guide https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Rintaliivien ostaminen siis ON rakettitiedettä :D Kiitos jakamisesta, perehdynpä tähän lomalla.

Vierailija
82/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt hemmetissä vinkkejä, mistä saa mukavia isoja kokoja, ja kertokaa myös mukavat merkit. Ap voisi aloittaa kertomalla, minkämerkkiset liivit on noin mukavat.

Merkki: Elomi, malli:Matilda

Ei kuitenkaan ole taattua että minulle mukavat liivit olisivat sinun päälläsi hyvät, siksi ei ole oikein järkeä antaa mitään yksityiskohtaisia suosituksia. Istuvuus riippuu ihan jokaisen omasta rinnanmallista, ihan samalla lailla kuten esim farkuissa, kengissä tms.

Ap

Just niin, ja silti olet niin varma, että jokaiselle löytyy koko ja malli, joka ei ahdista.

Ei muuten löydy. Hyviä löytyy, mutta ympärys ahdistaa aina. Aina.

Siis missä olen noin väittänyt? Minun puolestani voit elää ilman liivejä. Ap

Kiitos luvasta, mutta en voi olla ilman liivejä, kun on isot ja raskaat rinnat.

Et ehkä ole kirjoittanut kaikkia noita viestejä, mutta jo aloituksesta saa sen käsityksen, että kunhan koko ja malli sattuu kohdalleen, niin rintsikat on oikeasti mukavat, ei paina, ei hierrä, tukee ja on vielä nätitkin.

Jos et sitä tarkoittanut, niin mitä tarkoitit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää googlaamassa ”abrathatfits” sieltä saatte oikean kokonne ja ihan oikeasti oikean koon.

Tuon laskurin antama koko oli ihan päin honkia omalla kohdallani.

Niin minäkin ajattelin ensin. Kokeile kuitenkin joskus huviksesi. Ap

Kokeiltu on tuon ehdottamaakin kokoa. Useaan otteeseen, eri mallisia, eri kaupoista. Siis ennen tuon laskurin löytämistäkin. Ei istunut yhdetkään.

Vierailija
84/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt hemmetissä vinkkejä, mistä saa mukavia isoja kokoja, ja kertokaa myös mukavat merkit. Ap voisi aloittaa kertomalla, minkämerkkiset liivit on noin mukavat.

Ei kuitenkaan ole taattua että minulle mukavat liivit olisivat sinun päälläsi hyvät, siksi ei ole oikein järkeä antaa mitään yksityiskohtaisia suosituksia. Istuvuus riippuu ihan jokaisen omasta rinnanmallista, ihan samalla lailla kuten esim farkuissa, kengissä tms.

Ap

Just niin, ja silti olet niin varma, että jokaiselle löytyy koko ja malli, joka ei ahdista.

Et ehkä ole kirjoittanut kaikkia noita viestejä, mutta jo aloituksesta saa sen käsityksen, että kunhan koko ja malli sattuu kohdalleen, niin rintsikat on oikeasti mukavat, ei paina, ei hierrä, tukee ja on vielä nätitkin.

No ihan sitä että näköjään voi olla mukavatkin. Turha siitä on kenenkään loukkaantua. Ap

Vierailija
85/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaarituettomat liivit on parhaita, ei purista eikä paina, mutta pitää rinnat paikallaan ettei tunnu epämukavalta liikkuessa. Kaarituet ovat ihan saatanasta ja tehty vain siksi että saataisiin tissit kurottua miehiä miellyttävään muotoon.

Olisi mukavat, mutta kun on pahus 90 H koon tissit niin ei mikään muu kuin kaarituet pidätä niitä roikkumasta, löllymästä sivusuuntaan jne. Mökillä käytän silti kaarituettomia kun ei väliä miten pahalta näyttää.

Paskapuhetta, itselläni myös riippuvat jättilollot, ja todellakin pysyvät asennossa kaarituettomilla liiveillä.

Luovu nyt jo noista rautakankiliiveistäsi.

Näitä on aina niin mukava lukea! Missähän tällaisia upeita kaunokaisia oikein voisi tavata? 

Hyi helv. että tää Keijo-paske on oksettava.

Vierailija
86/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntoaistisi on varmaan jotenkin heikko.

Tai sitten harrastaa lähinnä pinnallista yläkeuhkohengitystä, jolloin alue ei laajene juurikaan kuten se tekee palleahengityksessä.

Siis eihän liivien pidä olla niin kireät että hengittäminen sattuu, mitä ihmettä? Miksi ostatte noin tiukkoja?

Ap

Näinpä!

Minulle yritti alusvaatemyyjä erään kerran kaupitella aivan ylitiukkoja liivejä. Jo pelkkä sovitus teki tuskaa ja myyjä vain väitti niiden juuri olevan minulle sopivat, kaikki muut minulle vääränkokoisia. Pidin mielipiteeni ja päätin etten tuollaisia päälleni laita, saati osta, jotka tekevät punaiset painaumajäljet jo sovituskopissa.

Sama juttu, eikä edes vain yhden kerran. 

Vierailija
87/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ihan sitä että näköjään voi olla mukavatkin. Turha siitä on kenenkään loukkaantua. Ap

Miksi kukaan siitä loukkaantuisi 😶

mutta se vaan on niin, että kaikille ei mukavia liivejä löydy, vaikka miten olis oikeaa kokoa. Jotta liivit tukisivat yhtään tai ylipäätään olisivat oikeaa kokoa, niiden pitää olla suht napakat, ja silloin ne painaa ja ahdistaa.

Vierailija
88/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi kukaan siitä loukkaantuisi 😶

mutta se vaan on niin, että kaikille ei mukavia liivejä löydy, vaikka miten olis oikeaa kokoa. Jotta liivit tukisivat yhtään tai ylipäätään olisivat oikeaa kokoa, niiden pitää olla suht napakat, ja silloin ne painaa ja ahdistaa.

Niin, no. Mun liivit ei paina tai ahdista, siitä tämä aloituskin. Ei tästä nyt kannata varmaan sen enempää jankata kummankaan🤷‍♀️ Ap

Vierailija
89/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän nykyään vain Sloggin Zero Feel- toppimallisia rintsikoita, tai sitten vähän vastaavia muun merkin (esim. Dorina Airlite) halvempina versioina. Ovat samaan aikaan mukavat, tukevat, eivät hierrä eikä hiosta, kupin saa halutessaan helposti ja nopeasti pois. Jos joogaan, venyttelen, menen salille tms, ei tarvitse turhaa vaihtaa urheiluritsikoihin. Näiden kanssa voi myös nukkua halutessaan. 

Vierailija
90/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän nykyään vain Sloggin Zero Feel- toppimallisia rintsikoita, tai sitten vähän vastaavia muun merkin (esim. Dorina Airlite) halvempina versioina. Ovat samaan aikaan mukavat, tukevat, eivät hierrä eikä hiosta, kupin saa halutessaan helposti ja nopeasti pois. Jos joogaan, venyttelen, menen salille tms, ei tarvitse turhaa vaihtaa urheiluritsikoihin. Näiden kanssa voi myös nukkua halutessaan. 

Jatkan omaan viestiini. Olen siis kuppikokoa 75C, joten ainakin siihen kokoon asti voin suositella Zero Feel-tyyppisiä rintsikoita. En tiedä, miten mahtaisivat vaikka H kupin kanssa toimia, onkohan edes niin isoa kuppikokoa ko. mallistossa?

Vierailija
91/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne puristaa pahasti aina kun hengittää. Kun ympärys on riittävän napakka, sitten sisään hengittämien sattuuu ja tuntuu raskaalta, kun rintakehä ei pääse vapaasti laajenemaan.

Noh, mitä tuohon nyt sanoisi. En koe tuollaista ollenkaan näiden liivien kanssa enkä kyllä muidenkaan. Niissä muissa on ollut jotain pientä juttua kun on kauemmin ollut päällä (jaarituksia painaa, olkain painaa kainaloon tms) mutta ei ne mitenkään ole puristaneet niin että hengittäminen sattuu.

Eihän se koko voi silloin olla mitenkään oikea jos ne noin pahalta tuntuu?

Ap

Jos liivit ahdistaa, ne ei ole sopivat. Suosittelen lämpimästi liivien ostamista asiantuntijaliikkeestä. Sopiva liivi ei ahdista mistään paikasta. Sellaisessa liikkeessä minä näin valon. Myyjä mittasi tärkeimmät mitat, vanhoissa oli väärä kuppikoko ja väärä ympärysmitta, eli ne tärkeimmät. t. G-kuppi.

Nimemomaan asiantuntijaliikkeissähän ne rakastaa tuputtaa liivejä, jotka saa juuri ja juuri kiinni puhallettuaan keuhkot aivan tyhjiksi.

Ostin Changesta liivit, jotka puristi. Myyjä sanoi että löystyy aikanaan ja kuuluu olla tiukat aluksi. Jättää punaiset kipeät jäljet rintalastaan ja sattuu. Myöhemmin yksityisissä liikkeissä (3 liikettä kahdessa eri kaupungissa) kaikki olivat yksimielisesti sitä mieltä, että Changessa myydään väkisin ympärysmitaltaan liian tiukkoja liivejä. Ja totta, noista ostetut eivät purista ja satu. Suosittelen yksityisiä liikkeitä ja rohkeasti vaan sanomaan jos tuntuu ettei koko vastaa sitä mitä haluaa. Joskus mullekin sattuu myyjä joka yrittää tyrkyttää liian pieniä kuppeja ja pyydän vaan saada isommat. Kyllä se ne tuo, sen työtähän se on. Ihana käydä palveltavana noissa, kun ei tarvitse itse kuin kulkea aluksi myyjän kanssa liike läpi sormella kivoja osoitellen ja myyjä kantaa niitä sovitettavaksi ja parhaat osaa ehdottaa itsekin muita. Viimeisin huomasi tiettyjen liivien istuvan mulla, silmäili kokoa ja istuvuutta ja sen perusteella toi mulle toiset että kokeile huvikseen näitä. Ja istui täydellisesti nekin. Kiitin häntä ammattitaidosta, koska kokemuksellahan se pelisilmä kehittyy.

Sanomattakin varmaan selvää, että kuljen ennemmin vaikka rinnat paljaana kuin (näissä halvalla tuotettuja vaatteitakin myyvien) ketjuliikkeiden liiveissä enää koskaan. Hyvin istuvien liivien jälkeen ei ole enää paluuta entiseen.

Vierailija
92/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä tosi kalliita Primadonnan liivejä. Nyt löysin Lindexiltä mallin Diva, joka tuntuu päällä yhtä hyvältä kuin kalliimmat liivit. Mahtaakohan nämä materiaalit pysyä kunnossa? 85D

Vierailija
93/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäsin näistä aluksi, mutta en enää. Menee parin pesun jälkeen pilalle. Venyvät eikä tue yhtään. Mulla myös hiostavat, mutta hikoilenkin rintojen alta aika paljon.

Vierailija
94/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän yleensä tosi kalliita Primadonnan liivejä. Nyt löysin Lindexiltä mallin Diva, joka tuntuu päällä yhtä hyvältä kuin kalliimmat liivit. Mahtaakohan nämä materiaalit pysyä kunnossa? 85D

Mä käytän tuota samaa mallia myös (85E mulla). Kyllä ne ihan hyvin kestää. Rintsikat ei joka tapauksessa ole ikuisia, joten en itse oikein raaski ostaa yli 50 euron liivejä. Halvemmat viitsii huoletta pestä pesukoneessakin kun kalliimpien kohdalla tuntuisi että pitäisi pestä käsin että säilyvät varmasti hyvänä.

Vierailija
95/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi, iso vai pieni rinnanympärys? Kaiketi pieni, koska siinä rinnat näyttää isommalta. Oon käyttänyt kokoa 70, mutta ne puristaa niin kamalasti, että pakko varmaan ostaa isompi koko. Harmittaa, koska mulla on sellainen käsitys, että mitä suurempi rinnanymåärys, sitä pienempi koko. Miehet tietysti haluaa mahdollisimman isot.

Vierailija
96/109 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luopunut liivien ostamisesta jo aikaa sitten, koska en vaan ole löytänyt sopivia. Kokeilin tuota abrathatfits-laskuria ja se antoi tulokseksi 70E tai 75D. Oon aina ostanut B- ja C-kuppia ja ollut sitä mieltä, että mun rintamallille ei vaan tehdä sopivia. Kuitenkin oon pitänyt itseäni pienirintaisena, joten ei ole tullut mieleenkään sovittaa D-kuppia. Ongelma mun 80B -kokosissa liiveissä on aina se, että kaarituki on liian kapea, mutta kuppiin jää silti aina tyhjää tilaa. Sen takia en ole isompia kuppeja osannut kokeilla.

Tunnen itseni nyt jotenkin tosi tyhmäksi ja en malta odottaa, että pääsen testaamaan tuota isompaa kuppia :D Kiitos sinulle, joka sivusta vinkkasit!

Ohis, sulla on ihan selvästi liian pieni kuppi tuolla kuvauksella. Kaaritukia on sitten myös eri leveyksillä ja riippuu mallista/valmistajasta.

Vierailija
97/109 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelin tuolla ylempänä siitä, että ostin sitä kokoa (80e), jota tavallisista kaupoista löysin. Nyt on sitten eri koko (75g) ja elämänlaatu paljon parempi. Luulin ennen, että ympäryksen kuuluikin olla väljä, 75 cm on napakampi, mutta ei jätä mitään punaisia jälkiä mihinkään, ei ahdista eikä purista. Mutta kun on tiukempi ympärys, rintojen koko paino ei ole hartioiden varassa. Ero oli kyllä huomattava, mulle oli hartiohin painunut liiveistä ihan sellaiset syvennykset ennen, päätä särki ym.  Mietin, että voisiko teillä, jolla ympärysmitta ahdstaa noin paljon olla jotenkin olkaimet väärin asennettu. Onko ne liian löysällä, ja liivin kuuluisi asettua ylemmäs? 

Lumingerie neuvoo tosi hyvin, kun kyselin, mitä esim. matalat ja korkeat tai leveät ja korkeat kaarituet käytännössä tarkoittivat. Itse olen tykästynyt Nessa-merkkisiin liiveihin. Ne eivät maksa enempää kuin esim. Lindexin liivit, mutta laatu on ihan erilaista. Ovat kauniitakin, vaikka noin isoa kokoa joudun ostamaan.

Rintaliivien kokoa harva pääsee kurkkimaan, joten kannattaa ostaa just semmoiset liivit, jotka hyvältä tuntuu. Voihan sen lapun leikata vaikka pois, jos pelkää, että joku siitä ilkkuu. Mukavuus ja terveys menee kaiken edelle. En mäkään missään työpaikan kahvipöydässä omaa kokoani kertoisi, sehän kuulostaa joltain Mansikki-utareliivien koolta, mutta mun kokohan se silti on ja sitä kokoa ostan.

Vierailija
98/109 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiviliikkeissä ainakin tuputetaan vielä pienempää ympärystä, niin että varmasti puristaa. Isompirintaisena tän hetken liivimuoti on kamalaa, ohuita kuninauhoja, jotka on kuin rautalanka rintakehällä, vaikka kuinka aamulla tuntuisi ihan Ok.

Vierailija
99/109 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on parempi, iso vai pieni rinnanympärys? Kaiketi pieni, koska siinä rinnat näyttää isommalta. Oon käyttänyt kokoa 70, mutta ne puristaa niin kamalasti, että pakko varmaan ostaa isompi koko. Harmittaa, koska mulla on sellainen käsitys, että mitä suurempi rinnanymåärys, sitä pienempi koko. Miehet tietysti haluaa mahdollisimman isot.

En kyllä saanut yhtään kiinni mitä tarkoitat? Tissit on sen kokoiset mitkä sinulla on, ei siihen vaikuta liivien lapussa lukeva koko.

Vierailija
100/109 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kuvia mikälaiset rintsikat on mukavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi