Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herranen aika, tissiliivit voi oikeasti olla niin mukavat päällä ettei niitä huomaa!

Vierailija
27.07.2021 |

En ole moneen viikkoon muita liivejäni käyttänyt nää on niin hyvät, pesen illalla ja taas aamulla puen päälle.
Näköjään se on totta että kun koko ja malli sattuu kohdalleen, että ne on oikeasti mukavat, ei paina, ei hierrä, tukee ja on vielä nätitkin. Pitänee ostaa yhdet joka värissä.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne puristaa pahasti aina kun hengittää. Kun ympärys on riittävän napakka, sitten sisään hengittämien sattuuu ja tuntuu raskaalta, kun rintakehä ei pääse vapaasti laajenemaan.

Noh, mitä tuohon nyt sanoisi. En koe tuollaista ollenkaan näiden liivien kanssa enkä kyllä muidenkaan. Niissä muissa on ollut jotain pientä juttua kun on kauemmin ollut päällä (jaarituksia painaa, olkain painaa kainaloon tms) mutta ei ne mitenkään ole puristaneet niin että hengittäminen sattuu.

Eihän se koko voi silloin olla mitenkään oikea jos ne noin pahalta tuntuu?

Ap

Jos liivit ahdistaa, ne ei ole sopivat. Suosittelen lämpimästi liivien ostamista asiantuntijaliikkeestä. Sopiva liivi ei ahdista mistään paikasta. Sellaisessa liikkeessä minä näin valon. Myyjä mittasi tärkeimmät mitat, vanhoissa oli väärä kuppikoko ja väärä ympärysmitta, eli ne tärkeimmät. t. G-kuppi.

Nimemomaan asiantuntijaliikkeissähän ne rakastaa tuputtaa liivejä, jotka saa juuri ja juuri kiinni puhallettuaan keuhkot aivan tyhjiksi.

Juuri näin. ”Asiantuntijaliikkeissä” ovat aina pakkomyyneet väärän (liian pienen) koon.

Vierailija
62/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän löytää sellasia joissa ei oo vaijeria. Ihan vaan pehmee toppimainen on mukava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntoaistisi on varmaan jotenkin heikko.

Tai sitten harrastaa lähinnä pinnallista yläkeuhkohengitystä, jolloin alue ei laajene juurikaan kuten se tekee palleahengityksessä.

Siis eihän liivien pidä olla niin kireät että hengittäminen sattuu, mitä ihmettä? Miksi ostatte noin tiukkoja?

Ap

Näinpä!

Minulle yritti alusvaatemyyjä erään kerran kaupitella aivan ylitiukkoja liivejä. Jo pelkkä sovitus teki tuskaa ja myyjä vain väitti niiden juuri olevan minulle sopivat, kaikki muut minulle vääränkokoisia. Pidin mielipiteeni ja päätin etten tuollaisia päälleni laita, saati osta, jotka tekevät punaiset painaumajäljet jo sovituskopissa.

Vierailija
64/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän löytää sellasia joissa ei oo vaijeria. Ihan vaan pehmee toppimainen on mukava.

Zalando, Lindex ainakin myyvät

Vierailija
65/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne puristaa pahasti aina kun hengittää. Kun ympärys on riittävän napakka, sitten sisään hengittämien sattuuu ja tuntuu raskaalta, kun rintakehä ei pääse vapaasti laajenemaan.

Noh, mitä tuohon nyt sanoisi. En koe tuollaista ollenkaan näiden liivien kanssa enkä kyllä muidenkaan. Niissä muissa on ollut jotain pientä juttua kun on kauemmin ollut päällä (jaarituksia painaa, olkain painaa kainaloon tms) mutta ei ne mitenkään ole puristaneet niin että hengittäminen sattuu.

Eihän se koko voi silloin olla mitenkään oikea jos ne noin pahalta tuntuu?

Ap

Jos liivit ahdistaa, ne ei ole sopivat. Suosittelen lämpimästi liivien ostamista asiantuntijaliikkeestä. Sopiva liivi ei ahdista mistään paikasta. Sellaisessa liikkeessä minä näin valon. Myyjä mittasi tärkeimmät mitat, vanhoissa oli väärä kuppikoko ja väärä ympärysmitta, eli ne tärkeimmät. t. G-kuppi.

Nimemomaan asiantuntijaliikkeissähän ne rakastaa tuputtaa liivejä, jotka saa juuri ja juuri kiinni puhallettuaan keuhkot aivan tyhjiksi.

Juuri näin. ”Asiantuntijaliikkeissä” ovat aina pakkomyyneet väärän (liian pienen) koon.

Samaa kokenut liian pienien pakkomyynnistä (jäi yritykseksi). Miksi noi tuollain yrittää pakkomyydä liian pieniä liivejä?

Vierailija
66/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku ärsyyntyy siitä, että toiset käyttä ongelmitta kaarituettuja rintaliivejä 😁. Nykyään on vielä niin paljon erilaisia rintsikoita saatavilla, että varmasti löytyy kaikille sopivat ja mukavat jos vaan jaksaa etsiä.

Vierailija
67/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luopunut liivien ostamisesta jo aikaa sitten, koska en vaan ole löytänyt sopivia. Kokeilin tuota abrathatfits-laskuria ja se antoi tulokseksi 70E tai 75D. Oon aina ostanut B- ja C-kuppia ja ollut sitä mieltä, että mun rintamallille ei vaan tehdä sopivia. Kuitenkin oon pitänyt itseäni pienirintaisena, joten ei ole tullut mieleenkään sovittaa D-kuppia. Ongelma mun 80B -kokosissa liiveissä on aina se, että kaarituki on liian kapea, mutta kuppiin jää silti aina tyhjää tilaa. Sen takia en ole isompia kuppeja osannut kokeilla.

Tunnen itseni nyt jotenkin tosi tyhmäksi ja en malta odottaa, että pääsen testaamaan tuota isompaa kuppia :D Kiitos sinulle, joka sivusta vinkkasit!

Vierailija
68/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku ärsyyntyy siitä, että toiset käyttä ongelmitta kaarituettuja rintaliivejä 😁. Nykyään on vielä niin paljon erilaisia rintsikoita saatavilla, että varmasti löytyy kaikille sopivat ja mukavat jos vaan jaksaa etsiä.

Oikeastiko on vaikea ymmärtää, että on olemassa naisia, joille kaikki liivit ovat epämukavia?

Vierailija
69/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luopunut liivien ostamisesta jo aikaa sitten, koska en vaan ole löytänyt sopivia. Kokeilin tuota abrathatfits-laskuria ja se antoi tulokseksi 70E tai 75D. Oon aina ostanut B- ja C-kuppia ja ollut sitä mieltä, että mun rintamallille ei vaan tehdä sopivia. Kuitenkin oon pitänyt itseäni pienirintaisena, joten ei ole tullut mieleenkään sovittaa D-kuppia. Ongelma mun 80B -kokosissa liiveissä on aina se, että kaarituki on liian kapea, mutta kuppiin jää silti aina tyhjää tilaa. Sen takia en ole isompia kuppeja osannut kokeilla.

Tunnen itseni nyt jotenkin tosi tyhmäksi ja en malta odottaa, että pääsen testaamaan tuota isompaa kuppia :D Kiitos sinulle, joka sivusta vinkkasit!

Kannattaa lukea se beginners guide https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Vierailija
70/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taas tyhjää jää eteen keskelle kuppia eli siihen, mihin nännien tulisi asettua, on kuppikoko yleensä liian pieni eikä suinkaan liian suuri, kuten ensimmäisenä voisi ajatella. Kun kuppikoko on liian pieni, ei suuri rinta yksinkertaisesti "taivu" ja mahdu täyttämään kuppia, joten kupin "nokkaan" jää tyhjää. Todennäköisesti rinta pursuaa tällöin yli sivuilta, edestä tai kaaritukien alta.

https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-sovitusopas

Vierailija
71/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella isot ja painavat rinnat, niin ehkä kokee rintaliivien antaman tuen niin muakavaksi ettei huomaa kiristävää vannetta rintakehän ympärillä. Pienirintaiselle rintaliivit ovat kuin keskiaikainen kidutusväline.

Taidat olla aika pihalla todellisuudesta, nimenomaan isot ja painavat rinnat liiveissä on kidutusta. Tulee päälle hartia ja niskakivut.

Vierailija
72/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissiliivivihaajana luulen, että tässä ei ole kyse siitä etteikö löytyisi "sopivia". Kyse on enemmän tuntoeroista ja tottumuksesta. Jos on käyttänyt tiukkoja liivejä teinistä saakka, niin on vain tottunut siihen puristavaan ahdistavaan tunteeseen. Jos on tottunut olemaan ilman tai on taipumusta ahdistukseen, niin ei tykkää siitä että on jotain rintakehän ympärillä.

En ymmärrä, miksi mun pitäisi väkisin totutella ahdistavaan tunteeseen. Pärjään ihan hyvin ilman liivejä. On mukava olo ja iho hengittää. He, jotka tykkäävät liiveistä, niitä käyttäköön. Kyllä mustakin on kiva kattella, jos jollain on nätit rintaliivit päällä.

Vierailija
73/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en juurikaan tiedä rintaliiveistä. Mutta jos ympärysnauha tuntuu sopivan napakalta, kaarituki on liian kapea ja kuppeihin jää tilaa, niin näkisin asiaan niin että kupit ovat sulle väärän malliset.

Vierailija
74/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella isot ja painavat rinnat, niin ehkä kokee rintaliivien antaman tuen niin muakavaksi ettei huomaa kiristävää vannetta rintakehän ympärillä. Pienirintaiselle rintaliivit ovat kuin keskiaikainen kidutusväline.

Taidat olla aika pihalla todellisuudesta, nimenomaan isot ja painavat rinnat liiveissä on kidutusta. Tulee päälle hartia ja niskakivut.

Yleensä isorintaiset väittävät päinvastaista. Mutta en voi tietää, koska mulla ei itsellä sellaisia ole.

Vierailija
75/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en juurikaan tiedä rintaliiveistä. Mutta jos ympärysnauha tuntuu sopivan napakalta, kaarituki on liian kapea ja kuppeihin jää tilaa, niin näkisin asiaan niin että kupit ovat sulle väärän malliset.

Tai jos rinta on yksinkertaisesti liian suuri mahtumaan kunnolla siihen kaarituen ja kupin sisään, työntää se kuppeja poispäin rintakehästä -> jää tyhjää tilaa

Vierailija
76/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos rinta on yksinkertaisesti liian suuri mahtumaan kunnolla siihen kaarituen ja kupin sisään, työntää se kuppeja poispäin rintakehästä -> jää tyhjää tilaa

Kun järjellä ajattelee, niin se on varmasti just näin! Innolla odotan seuraavaa visiittiä liiviosastolla.

Vierailija
77/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt hemmetissä vinkkejä, mistä saa mukavia isoja kokoja, ja kertokaa myös mukavat merkit. Ap voisi aloittaa kertomalla, minkämerkkiset liivit on noin mukavat.

Merkki: Elomi, malli:Matilda

Ei kuitenkaan ole taattua että minulle mukavat liivit olisivat sinun päälläsi hyvät, siksi ei ole oikein järkeä antaa mitään yksityiskohtaisia suosituksia. Istuvuus riippuu ihan jokaisen omasta rinnanmallista, ihan samalla lailla kuten esim farkuissa, kengissä tms.

Ap

Just niin, ja silti olet niin varma, että jokaiselle löytyy koko ja malli, joka ei ahdista.

Ei muuten löydy. Hyviä löytyy, mutta ympärys ahdistaa aina. Aina.

Vierailija
78/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa nyt hemmetissä vinkkejä, mistä saa mukavia isoja kokoja, ja kertokaa myös mukavat merkit. Ap voisi aloittaa kertomalla, minkämerkkiset liivit on noin mukavat.

Merkki: Elomi, malli:Matilda

Ei kuitenkaan ole taattua että minulle mukavat liivit olisivat sinun päälläsi hyvät, siksi ei ole oikein järkeä antaa mitään yksityiskohtaisia suosituksia. Istuvuus riippuu ihan jokaisen omasta rinnanmallista, ihan samalla lailla kuten esim farkuissa, kengissä tms.

Ap

Just niin, ja silti olet niin varma, että jokaiselle löytyy koko ja malli, joka ei ahdista.

Ei muuten löydy. Hyviä löytyy, mutta ympärys ahdistaa aina. Aina.

Siis missä olen noin väittänyt? Minun puolestani voit elää ilman liivejä. Ap

Vierailija
79/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävät kapistukset, mutta ilmankaan ei voi olla koska ”rinnustaa riittää”.

Toki eroja liiveissä on, toiset ovat siedettävämpiä.

Vierailija
80/109 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oo koskaan uskonut sitä että selkä tulisi kipeeksi jos on isot tissit. Miksi naisen selkä olisi muka rakennettu sellaiseksi ettei se tissien painoa kestäisi, ihan outoa puhetta.

Minulla on aika isot tissit olleet aina ja vielä olemattomat olkapäät, mutta ei mun selkä ole mitenkään sattunut. Huono ryhti kyllä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan