Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua kiinnostaisi tietää, mitä jotkut naiset näkevät miehessä joka

Vierailija
05.08.2014 |

- on nuorempi tai max. 2 v vanhempi

- ei omista ajokorttia eikä aio hankkia

- ei osaa mitään pieniä kodin remppahommia

- ei tajua autoista eikä ole kiinnostunut niistä

- käyttää xD:tä

Ei please mitään syvällistä lässynläätä rakkaudesta ja sielusta ja sisäisestä kauneudesta!!1, vaan kertokaa että mikä noissa miehissä vetoaa teihin?

Kun itse käyn ihan kuumana ~ 10 v vanhempiin miehiin, jotka päihittävät minut älyllisesti monimutkaisissa asioissa, ajavat itsevarmasti autoa ja osaavat hoitaa kodin pienet ja vähän isommatkin korjaukset. Grrr.

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:41"]

No mikä ei? Itsellä mies on samanikäinen, fiksu kylläkin. Ei autoista innostu enempää, ajaa tietysti mutta korjaajat on auton tsekkauksia varten. Eikä mikään remonttireiska.

Ei kaikki tykkää maskuliinisistä ja dominoivista miehistä. Itse tykkään tasa-arvoisesta suhteesta jossa joskus itse avaan viemärit joskus ukko, ja samoin menee pyykinpesut sun muut.

Itse haluan kokea olevani aikuinen ihminen enkä pikkutyttö enkä todellakaan haluaisi ketään "huolehtimaan" minusta.

[/quote]

Mikä siinä on, että asiat joista ei itse olla samaa mieltä täytyy ymmärtää tahallaan väärin? Missä kohtaa olen tuonut ilmi, että miehen tehtävä on tehdä sitä, tätä ja tuota ja naisen tehtävä on tämä, tämä ja tuo? Minä asun yksin ja vaihdan lamput, kasaan huonekalut (kaikkia en tosin osaa kasata, mutta parhaani mukaan), jos tietokone temppuilee niin selvitän ongelman, avaan viemärit parhaani mukaan, tosin lopulta päädyin kutsumaan ammattilaisen tekemään sen koska minun litkuni eivät tehonneet.

Pyykinpesu, ruuanlaitto ja siivous eivät ole todellakaan mitään NAISTEN JUTTUJA vaan tasavertaisesti molempien hommaa. Sen sijaan en halua, että mieheni joutuu kutsua ammattilaisen vaihtamaan renkaat autoon koska ei itse osaa. Lisäksi en halua miestä, joka on sormi suussa kun pitäisi liittää elektroniikkalaite toiseen tai korjata joku koneen sekoilu. Tällaiset ovat omaan silmääni erittäin epäkiihottavia piirteitä ja jo 16-vuotiaana teinilikkana turhauduin poikaystävään, joka ei osannut tehdä jotain simppeliä korjausjuttua. Se jätkä oli kyllä muutenkin kaukana miehisestä miehestä.

[/quote]se ettei osaa perusasioita on vaan uusavuttomuutta. Ja kyseiset seikat on kyllä kaikkien (niin miesten kun naistenkin) hyvä osata.

Vierailija
82/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on juuri se ero ap. Suurin osa ihmisistä pitää kykyä vaihtaa renkaat ja lamput normaaleina ominaisuuksina eikä suinkaan erityisinä piirteinä. Taidat olla aika nuori? En siis tarkoita pahalla vaan lähinnä että taitaa olla kommunikaatiokatkos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiehtovat älykkäät, sivistyneet, hyvännäköiset ja hauskat miehet, joita kiinnostaa musiikki, taide, elokuvat ja teatteri, matkustelu. Sellaisen miehen löysinkin. Aiemmatkin poikaystäväni olivat tällaisia. Minua ei kiinnosta autojen rassaaminen eikä rakentelu, joten en välitä niistä kiinnostuneista miehistäkään. Mieheni on myös minua vähän nuorempi. En kaipaa isähahmoa.

Vierailija
84/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:37"]

Yleensä em. kaltaiset miehet ovat lisäksi sellaisia yhden ilmeen tyyppejä, jotka puhuvat lähes kuiskaten ja hymähtelevät, kun muu porukka nauraa katketakseen. Tekisi mieli ravistella jotain eloa tällaisiin ihmisiin :P

[/quote]

Onko siis kyseessä joku ihmisryhmä, vai kenties vain joku tuntemasi heppu? Ei kuulosta tutulta minusta.

[/quote]

Onhan näitä monia, ei vain yksi ihminen maailmassa, hei haloo.

Vierailija
85/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:53"]

Sitä en ymmärrä että miksi niin monilla on kauhean hyökkäävä asenne minun mieltymyksiäni kohtaan? Minä en saisi kysellä teiltä, mutta te hyökkäätte kimppuuni siksi että en tunne vetoa samanöaiseen miestyyppiin kuin te?

[/quote]

Voisko johtua siitä, että itse vaikutat siltä että ymmärrät vain oman mieltymyksesi, aloituksen perusteella ainakin. Siinä missä sulle miehen "ylemmyys" suhun verrattuna on tärkeää, toiselle ei ole vaan miehessä on joitakin muita juttuja jotka kiinnostavat. Ei niin, että syttyisi nimen omaan miehen "alemmuudesta".

Vierailija
86/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:53"]

AP on varmaan ns. "aivopesty" tavallisiin sukupuolirooleihin. Lapsuudenperheellä on aika iso merkitys, meidän kotona oli aika pitkälti "perinteinen roolijako" MUTTA kumpikin vanhemmista teki "molempien hommia" tarpeen niin vaatiessa, isä oli hyvä keittiössä ja äiti vaihtoi renkaat ja lamput autoonsa siinä missä isäkin.

Meille lapsille opetettiin se, että pitää ns. pärjätä omillaan ja osata hommat. Eli sekä vasara että kauha pysyy meillä kaikilla kolmella lapsella käsissä.

Minusta tuollainen AP:n kuvaama ajattelu kertoo enemmän siitä että haluaa "toisen hoitavan homman" sen sijaan että itse käärisi hihat ja hoitaisi sen.

[/quote]

Kivaa paskaa taas. Minun äidilläni ei koskaan ole ollut autoa joten isäni on ihan itse hoitanut autoonsa liittyvät asiat. Viikonloppuisin ISÄ on ollut se, joka on tehnyt perheen ruuat alusta loppuun kun muut ovat olleet ties missä. Minulla oli tapana teinityttönä shoppailla paljon viikonloppuisin ja aina kun tulin kotiin oli ISÄN tekemät ruuat pöydässä. Minulle ei ole kukaan koskaan istuttanut ajatuksia päähäni, olen itse ajatteleva ihminen jolla on omat, muista riippumattomat mielipiteet ja mieltymykset. Siskoni on täysin vastakohtani eikä varmaan ymmärtäsi puoliakaan asioista, joita odotan mieheltä. Se ei haittaa, koska olen minä ja tiedän mitä haluan. Ja kaikki ajatukseni ovat ihan itsestäni lähtöisin, ei muiden tuputtamia "totuuksia." AP

Vierailija
87/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:36"]

- on nuorempi tai max. 2 v vanhempi

- ei omista ajokorttia eikä aio hankkia

- ei osaa mitään pieniä kodin remppahommia

- ei tajua autoista eikä ole kiinnostunut niistä

- käyttää xD:tä

Ei please mitään syvällistä lässynläätä rakkaudesta ja sielusta ja sisäisestä kauneudesta!!1, vaan kertokaa että mikä noissa miehissä vetoaa teihin?

Kun itse käyn ihan kuumana ~ 10 v vanhempiin miehiin, jotka päihittävät minut älyllisesti monimutkaisissa asioissa, ajavat itsevarmasti autoa ja osaavat hoitaa kodin pienet ja vähän isommatkin korjaukset. Grrr.

[/quote]  riippuu mitä tekee työkseen

Vierailija
88/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ihailin isässäni sitä, että hänellä ei ikinä mennyt sormi suuhun, pyysin kuinka vaikeaa asiaa tahansa. Aina isä keksi jonkun ratkaisun, johon olin tyytyväinen. Isä hoiti kotona perinteisiä miesten hommia (+ siivousta ja kokkausta) mutta vain siksi, että sattui nyt osaamaan. Äiti osasi ja osaa taas ihan erilaisia asioita. Mutta mitään perinteisiä sukupuolirooleja ei minulle ole tippaakaan tuputettu ja minun on aina annettu ajatella omilla aivoillani kaikilla elämän osa-alueilla. ap

Vierailija
89/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:57"]

Tässä on juuri se ero ap. Suurin osa ihmisistä pitää kykyä vaihtaa renkaat ja lamput normaaleina ominaisuuksina eikä suinkaan erityisinä piirteinä. Taidat olla aika nuori? En siis tarkoita pahalla vaan lähinnä että taitaa olla kommunikaatiokatkos

[/quote]

En minäkään pidä niitä erityisinä piirteinä. Ne vain ovat minulle sellainen merkki miehisyydestä, koska mies joka ei osaa vaihtaa rengasta on mielestäni omituinen. En jaksa luetella kaikkea yksityiskohtaisesti, mutta minusta miehen kuuluisi osata liittää laitteet toisiinsa, korjata tietokone, kasata huonekalut ja elektroniikat... tällaisia perusjuttuja. Minä osaan paljon, mutta en kaikkea. Haluan, että mies osaa ne asiat joita minä en ehkä koskaan edes oppisi.

Vierailija
90/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:37"]

Yleensä em. kaltaiset miehet ovat lisäksi sellaisia yhden ilmeen tyyppejä, jotka puhuvat lähes kuiskaten ja hymähtelevät, kun muu porukka nauraa katketakseen. Tekisi mieli ravistella jotain eloa tällaisiin ihmisiin :P

[/quote]

Ja se muu porukka nauraa jollekkin helvein tyhmälle asialle, joka kuvastaa porukan tasoa.

Vierailija
91/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:10"]En minäkään osaa rempata tai tehdä huonekaluja, miksi vaatisin sellaista taitoa mieheltäni? Mieheni ei käytä hymiöitä mutta muuten osuu kaikki kohdat, kaipa pitää erota jos se äksdee sieltä pamahtaa.

[/quote]

Niin ja miehessäni viehättää älykkyys, kypsyys, huomionosoitukset, hellyys, suoraselkäisyys, iso muna ja uskomattomat sänkytaidot.

Vierailija
92/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:53"]

AP on varmaan ns. "aivopesty" tavallisiin sukupuolirooleihin. Lapsuudenperheellä on aika iso merkitys, meidän kotona oli aika pitkälti "perinteinen roolijako" MUTTA kumpikin vanhemmista teki "molempien hommia" tarpeen niin vaatiessa, isä oli hyvä keittiössä ja äiti vaihtoi renkaat ja lamput autoonsa siinä missä isäkin.

Meille lapsille opetettiin se, että pitää ns. pärjätä omillaan ja osata hommat. Eli sekä vasara että kauha pysyy meillä kaikilla kolmella lapsella käsissä.

Minusta tuollainen AP:n kuvaama ajattelu kertoo enemmän siitä että haluaa "toisen hoitavan homman" sen sijaan että itse käärisi hihat ja hoitaisi sen.

[/quote]

Kivaa paskaa taas. Minun äidilläni ei koskaan ole ollut autoa joten isäni on ihan itse hoitanut autoonsa liittyvät asiat. Viikonloppuisin ISÄ on ollut se, joka on tehnyt perheen ruuat alusta loppuun kun muut ovat olleet ties missä. Minulla oli tapana teinityttönä shoppailla paljon viikonloppuisin ja aina kun tulin kotiin oli ISÄN tekemät ruuat pöydässä. Minulle ei ole kukaan koskaan istuttanut ajatuksia päähäni, olen itse ajatteleva ihminen jolla on omat, muista riippumattomat mielipiteet ja mieltymykset. Siskoni on täysin vastakohtani eikä varmaan ymmärtäsi puoliakaan asioista, joita odotan mieheltä. Se ei haittaa, koska olen minä ja tiedän mitä haluan. Ja kaikki ajatukseni ovat ihan itsestäni lähtöisin, ei muiden tuputtamia "totuuksia." AP

[/quote]Kuulostaa teinin uholta ja ehdottomuudelta.

Vierailija
93/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei ap ole paljoa kahdenkympin vanhemmalla puolella.

Vierailija
94/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:57"]

[/quote]

En minäkään pidä niitä erityisinä piirteinä. Ne vain ovat minulle sellainen merkki miehisyydestä, koska mies joka ei osaa vaihtaa rengasta on mielestäni omituinen. En jaksa luetella kaikkea yksityiskohtaisesti, mutta minusta miehen kuuluisi osata liittää laitteet toisiinsa, korjata tietokone, kasata huonekalut ja elektroniikat... tällaisia perusjuttuja. Minä osaan paljon, mutta en kaikkea. Haluan, että mies osaa ne asiat joita minä en ehkä koskaan edes oppisi.

[/quote]no ei siinä vaiheessa ole korkeat odotukset jos riittää että osaa telkkarin ja blurayt paikalleen kytkeä sekä taulukoukut seinään. Ymmärrätkö että nuo luettelemasi asiat ovat normaaleja taitoja jotka ihmisen tulisi osata? Kannattaisi itsekkin kodin perustaidot opetella. Jokaisen pitäisi pystyä hoitamaan perusasiat tarpeen vaatiessa.

Vierailija
95/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:58"]

Sitä en ymmärrä että miksi niin monilla on kauhean hyökkäävä asenne minun mieltymyksiäni kohtaan? Minä en saisi kysellä teiltä, mutta te hyökkäätte kimppuuni siksi että en tunne vetoa samanöaiseen miestyyppiin kuin te?

[/quote]

Voisko johtua siitä, että itse vaikutat siltä että ymmärrät vain oman mieltymyksesi, aloituksen perusteella ainakin. Siinä missä sulle miehen "ylemmyys" suhun verrattuna on tärkeää, toiselle ei ole vaan miehessä on joitakin muita juttuja jotka kiinnostavat. Ei niin, että syttyisi nimen omaan miehen "alemmuudesta".

[/quote]

Aloituksessa on kaikki piirteet, jotka miellän epämiehekkäiksi, ja olen vaan vähän ihmetellyt, että mistä se miehisyys sitten kumpuaa tyttöystävän silmiin? Tai että, jos parisuhteessa mies ja nainen ovat "yhtä uunoja" autojen, elektroniikan, remppahommien ja kaiken kanssa, siis täysin samalla viivalla kaiken suhteen, niin mistä se toisen naiseus ja miehisyys tulee? Tätä nyt ei varmaan suurin osa taas ymmärrä, mutta pointti on että kun yleisesti ottaen mies kokee shoppailevan ja itseään laittavan naisen naiselliseksi, koska itse ei moisia hömpötyksiä tee, ja nainen kokee yleisesti ottaen remppahommat ja auton korjaukset taitavan miehen miehiseksi, koska ne ovat asioita joita YLEENSÄ naiset eivät osaa/halua tehdä. Jos kumppanit ovat iältään, kiinnostuksiltaan ja osaamiseltaan täysin samalla viivalla niin mikä se on joka toisessa sitten vetoaa? Riittääkö se, että toisella on pimppi ja toisella pippeli? Tätä en ymmärrä. 

Vierailija
96/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:53"]

[/quote]

[/quote]Kuulostaa teinin uholta ja ehdottomuudelta.

[/quote]

Ja millähän perusteella?

Vierailija
97/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:53"]

[/quote]

[/quote]

Ohiksena huomauttaisin, että olet aika naiivi, jos luulet valitsevasi ihan itsenäisesti asioita ja mielipiteitä. JOKAINEN ihminen on ympäristönsä oppien ja kulttuuristen arvostusten summa, osa enemmän ja osa vähemmän. Tyhjästä emme keksi mitään ajatuksia.

Vierailija
98/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:24"]

Ja millähän perusteella?

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta vastaan koska tein saman huomion. Sellainen "minuun ei muiden mielipiteet vaikuta, ja minä olen itsenäinen ajatteleva ihminen" -tyyppinen paatos nyt vaan vaikuttaa aika nuoren ihmisen uholta. Ensinnäkin ei niin nuorella on toisaalta se oma itsenäisyys ihan luontainen ja itsestäänselvä juttu ja toisaalta taas on myös ymmärrys siitä, että kyllä se ympäristö omaan ajatteluun vaikuttaa, jopa aikuisena, puhumattakaan lapsuuden kasvuympäristön vaikutuksista. Samaten tuo jotenkin kiihkeä suhtautumisesi tähän asiaan ja provosoitumisesi vaikuttaa vähän teiniltä.

Vierailija
99/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote]

Aloituksessa on kaikki piirteet, jotka miellän epämiehekkäiksi, ja olen vaan vähän ihmetellyt, että mistä se miehisyys sitten kumpuaa tyttöystävän silmiin? Tai että, jos parisuhteessa mies ja nainen ovat "yhtä uunoja" autojen, elektroniikan, remppahommien ja kaiken kanssa, siis täysin samalla viivalla kaiken suhteen, niin mistä se toisen naiseus ja miehisyys tulee? Tätä nyt ei varmaan suurin osa taas ymmärrä, mutta pointti on että kun yleisesti ottaen mies kokee shoppailevan ja itseään laittavan naisen naiselliseksi, koska itse ei moisia hömpötyksiä tee, ja nainen kokee yleisesti ottaen remppahommat ja auton korjaukset taitavan miehen miehiseksi, koska ne ovat asioita joita YLEENSÄ naiset eivät osaa/halua tehdä. Jos kumppanit ovat iältään, kiinnostuksiltaan ja osaamiseltaan täysin samalla viivalla niin mikä se on joka toisessa sitten vetoaa? Riittääkö se, että toisella on pimppi ja toisella pippeli? Tätä en ymmärrä. 

[/quote]kultapieni. On homoja, heteroita ja biseksuaalejakin. Toiset tykkää tummaveriköista ja toiset blondeista. Myös eri ihmiset pitävät eri tyylisistä eikä vastakohdat todellakaan aina vetoa toisiinsa, eikö kaikki edes ole niitä kodin pikku hengettäriä. Voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta ehkä iän myötä:)

Vierailija
100/202 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siispä minusta on kivaa, että miehellä on omia juttujaan, joissa on hyvä ja jotka minua eivät kiinnosta ja joita minä en osaa. Samoin minulla on asioita, joita vain minä osaan ja haluan tehdä. Näin ollen on jotain samaa ja jotain erottavaa. Haluan parisuhteen jossa molemmat oppivat toisiltaan. Minä voin oppia mieheltä vaikkapa sitä matikkaa (moni mies on matikassa hyvä), tai jos hän ei osaa matikkaa niin sitten mies voi saada minut, tai yrittää saada minut kiinnostumaan toisella puolella maailmaa tapahtuvista asioista. Minä taas voin opettaa miehelle, miten sisustetaan koti kivaksi. Tosin jotkut miehethän ovat tosi hyviä siinä, se on piirre jota ihailen miehessä. Hieno koti jossa yhteensopivat huonekalut on aina plussaa. Mutta mikäi mies ei tätä osaa, niin minusta on kivaa opettaa, koska minä osaan ja minua kiinnostaa.