Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-asiaa: Miksi siedät tylsää ja hankalaa elämää?

Vierailija
05.08.2014 |

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oleellisin virhe ap:lta on olettaa että kaikki haluavat elää samanlaista elämää kuin hän. Kaikki eivät halua. Ja ne jotka haluavat ja silti valittavat eivätkä tee mitään, etkä ap muuten voi tietää ketä nämä ovat fb:n perusteella, niin heiltä puuttuu uskallus tai keinot muuttaa elämäänsä. Ehkä eivät edes tiedä millainen olisi heidän unelmiensa elämä.

Senkö halusit kuulla? Miksi, että sinulla olisi ylpeä olo itsestäsi ja saisit todettua että olempa parempi, rohkeampi ja jännittävämpi ihminen kuin muut?

Live and let live..

Vierailija
2/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:26"]Voisitteko te toisten päivityksistä hermostuvat ja kateelliset perustaa "Inhoan päivityksiä"-ryhmän tai kertoa suoraan tuntemuksenne FB:ssa, jotta me normaalit ihmiset voisimme estää teitä näkemästä päivityksiämme, kiitos!

[/quote]

Peesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säälin niitä ihmisiä jotka jatkuvasti tarvitsevat ulkopuolisia virikkeitä olemaan onnellisia. Rynnätään matkalle, kursseille, teatteriin, vaeltamaan - mihin tahansa jotta ei tarvitsisi siihen hetkeen pysähtyä. Hermostuttavan kuuloista :) Aika ja paikkansa kullekin mutta mä esimerkiksi ihan aidosti nautin ihan tuikitavallisesta arjesta. Hyvästä aamukahvista, työmatkasta lintujen viserryksestä, puolison kertomasta vitsistä, työkaverien ystävällisyydestä. Silloin tällöin on kiva mennä teatteriin ja vähän harvemmin matkalle mutta ihmiset jotka jatkuvasti ovat menossa vaikuttavat lähinnä stressaantuneilta ja elämäänsä pakoilevilta. 

Eli ei, ei ole mitään ongelmia elää tylsän kuuloista elämää :) Sitä se elämä on!

Vierailija
4/110 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:15"]

Vaikka syöminen hienossa ravintolassa, maailmanympärysmatka js rauhallinen elämä kuulostaa ihanalta, valitsen mieluummin ensin sen pikkulapsiajan vähän köyhempänä ja sen jälkeen vietän loppuelämäni joka päivä hymyillen ja eläen joka hetki ilman toisesta huolehtimista.

Vaikka päivän kohokohta voisi olla se että lapset meni ajoissa nukkumaan, on ne lapset loppupeleissä niin valloittavia, että suurinosa ne haluaa. Poden tällä hetkellä vauvakuumetta, haluan pienen elävän olennon mahaani, kokea maailman upeimman elämyksen eli synnyttämisen vielä kerran ja tuijottaa vastasyntynyttä koko päivän tuntien sydämen hyppäävän ulos. Vaikka toisaalta se vähän vapaampi elämä omatoimisten lasten kanssa tuntuisikin helpommalta.

[/quote]

Sulla ei selvästikään ole vielä omia lapsia. Useimmat ihmiset tekevät lapsensa juuri tuollaisten fantasioiden pohjalta ja sitten tulee se totuus ja arki.

Vierailija
5/110 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:02"]

Kaikki AP:n kommentit mitä on tähän laittavat, luovat kuvaa ihmisestä joka elää elämäänsä Facebookin kautta. Ei siinä mitään pahaa ole, kukin tyylillään, mutta ei varmaan kannata leimata kaikkia Facbook-tylsimyksiä sellaisiksi myös oikeassa elämässä vain päivitysten perusteella.

Facebook on ihan näppärä, pysyy vähän kärryillä mitä kauempana asuville tutuille kuuluu, mutta ei siellä koko elämäänsä voi elää.

Nuo kommentit tarinakerrollisesta tyylistä, sarkasmia ja huumoria --> ties miten pitkään pohtii mitä kirjoittaa, sen sijaan että tosiaan vain sen pari sekunttia käyttäisi siihen päivitykseen. Asiaa voisi verrata siihen, että piääkö tosiaan jokaisen facebook-kaverin tietää se että AP kävi vaikka siellä metsäkävelyllä? Jos AP asettuu facebook-kaveriensa asemaan, niin mitä tuolla tiedolla kukaan tekee?

En tarkoita että pitäisi päivittää vain tärkeitä juttuja, mutta jos päivästä toiseen joku suoltaa tarinaa Facebookkin, niin ihmisillä ei ole aikaa niitä lukea. Jos vaikka on 100 kaveria jotka jokainen päivittää joka päivä jonkun pienen jutun ja kuvan kylkeen, ja jokaista niistä lukee vaikka 1min ajan, niin tuossa menee jo 1h 40min aikaa per päivä. N. 608h vuodessa, eli n. 25 vuorokautta tulisi luettua toisten tilapäivityksiä vuodessa...

Joten olkaamme kiitollisia siitä ettei jokainen Facebookin käyttäjä koe itseään niin tärkeäksi että päivittää joka päivä, sillä jokainen harvoin päivittävä antaa meille aikaa johonkin muuhun :)

[/quote]

Puhut ap:sta, mutta kommentoit ilmiselvästi minun kirjoituksiani. Sallinet siis, että vastaan.

1) Eikö tullut jos selväksi, ettei facebookin käyttämisessä todellakaan ole kyse siitä, että JOKA PÄIVÄ kirjoittaisi sinne jotakin? Päivittäinen postaaminen on tosiaan vähän yliampuvaa, paitsi jos olet mainossivuston ylläpitäjä. Mutta jos et KOSKAAN halua jakaa siellä mitään, niin miksi olet koko palvelussa? Tulihan selväksi ettei sua vittujakaan kiinnosta kenenkään muunkaan facekaverisi elämä.

2) Miksi pitää jankata siitä koko elämän viettämisestä facessa? Oletko niin äärimmäinen ihminen, ettet pysty tekemään mitään siltä väliltä?

3) Kyllä, minä tosiaan saatan kirjoittaa yhtä fb-postausta vaikka jopa puoli tuntia. Kirjoittaminen on harrastukseni ja nautin oikeiden sanavalintojen miettimisestä. Ystäväni saavat iloa tarinoistani, joten miksi en näkisi kerran kuukaudessa moista vaivaa? Edelleenkään, ei sinne ole pakko joka päivä kirjoittaa. Ja jos ei kirjoittamisesta nauti, ei ole pakko senkään vertaa. Postaa vaikka kuva takapuolestasi, mutta ole edes joskus aktiivinen. Aktiivisuus on sen palvelun pointti.

4) Ihme väheksyntää, ettei ketään muka kiinnostaisi ap:n mustikkareissu. Onko sinulla kenties itsetunto-ongelmia itselläsi? Oletko niin merkityksetön, että kuvittelet ettei kukaan ole touhuistasi kiinnostunut? Minä olen sillä tavalla outo ihminen, että mua oikeesti kiinnostaa mun kavereiden ja sukulaisten tekoset. Kiinnostaa niiden hyvät ja huonot päivät. Ja niitä kiinnostaa minun. Minulle fb on osa ihan oikeaa elämää, ei mikään elämänkorvike, jota luetaan vain kun ei muutakaan keksitä. Minä vuorovaikutan siellä ystävieni kanssa, sovin tapaamisia, vaihdan kuulumisia, annan kehuja ja neuvoja. Fb rikastuttaa elämääni, ei köyhdytä sitä.

Fb:n avulla pysyn yhteydessä ihmisiin, joihin muuten olisi varmaan välit katkenneet etäisyyden tms takia, ja fb:n avulla olen ihmisten kanssa tekemisissä enemmän kuin muuten olisin. Minusta on esimerkiksi kiva, jos fb:n kautta saan tiedon tapahtumasta, jonka olisin muuten missannut. Tai jos saan tietää, että tuttavani on myös lähdössä rannalle juuri nyt, ja voimme sopia sinne tapaamisen, jota tuskin koskaan muuten tulisimme järjestäneeksi. Mutta tätä tuntuu monen nettivastaisen olevan vaikea ymmärtää täällä. Ei, kun facebook on vain ajantuhlausta. Hah!

Vierailija
6/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:53"]

Pakko sanoa että aika idiootti AP, ei kain hän todella kuvittele että kaikki laittavat kaiken FB:hen? Siellä matkalla tai ravintolassa voi käydä ilman että siitä laittaa mitään mainintaa FB:hen. Itse käyn usein ravintoloissa, ehkä joka 10 kerta laitan jotain FB:hen, silloinkaan en kuvaa annoksia, vaan laitan jotain olipas kiva nähdä Pirreä ja Hansua pitkästä aikaa -tyylisesti.

[/quote]

Tästä ei edelleenkään ollut kysymys. Nyt emme puhu ihmisistä,  joiden elämä vain näyttää harmaalta ja hankalalta kuitenkaan olematta sitä,  vaan ihmisistä,  joiden elämä todella on.  -ap

[/quote]Taidat olla kokoomusnuoria...

[/quote]

Äänestän Vasemmistoliittoa.Kiva ad hominem silti.  -ap

Vierailija
7/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin arkikuvahaasteeseen siivouskuvia enkä tähtihetkiä, koska eihän ne kuvat muuten olisi olleet ARKIkuvia.

Vierailija
8/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, koita ymmärtää nyt yksia mitä moni ketjussa koittanut sanoa sinulle:

Se mitä sinä teet ei ole asian ydin, vaan se että miksi laitat kaiken someen?

Sillä ei ole merkitystä miten hienoa elämää elät (tuo on aina objektiivinen kokemus, on vain hyvä että pitää elämäänsä hyvänä!) vaan se että miksi sinun pitää jakaa se elämäsi somessa.

Itse olen huomannut omassa elämässäni sen, että mitä hienompaa ja parempaa elämä on, sitä vähemmän käyn esim. Facebookissa. Elän elämää tässä ja nyt, en somessa.

Em. syystä huomaan, että esim. näin kesäaikaan kun olen lomalla ja teen kaikkea hauskaa, en mitää Facessa päivitä, koska aikaa/mielenkiintoa ei ole, kirjaimellisesti asia ei edes tulee mieleen!

Sitten taas kun iskee pimeys ja räntä lentää eikä oikein ole mitään tekemistä (ei kesätapahtumia- tai juhlia, päivät eivät kulu matkoilla, rannalla, uimassa, mökillä jne.) on aikaakin olla siellä somessa, kun "ei ole parempaakaan tekemistä".

Kyse on pohjimmiltaan siitä, että elääkö tässä ja nyt, vai elääkö somen kautta. Hyvin paljon kärjistäen:Meneekö vaikkapa Tove Jansson näyttelyyn siksi että haluaa mennä sinne, vai siksi että siitä ns. "kivan päivityksen Facebookin seinälle".

Somessa huomaa joidenkin kohdalla aika selkeästi sen, että siellä julkaistaan vain ns. tiettyjä juttuja. Sanotaan nyt vaikka esimerkkinä että Maija puhuu IRL kuinka hyvän dekkarin luki, suosittelee sitä muille jne. mutta ei somessa sano siitä halaistua sanaa. Mutta sitten kun Maija lukee jonkun ns. "tylsän klassikon" josta ei IRL puhu mitään kenellekkään, niin se mainitaan Facen seinällä koska haluaa jakaa sen tiedon että luki tämän "hienon teoksen".

Ja loppuviimeksi: aika harvoja kiinnostaa se minkä kirjan Maija luki :)

Vierailija
9/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät, että joku elää tylsää ja hankalaa elämää? Miten facebook siihen liittyy?

Vierailija
10/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ärsytys kertoo ihmisestä itsestään, kuin ärsytyksen kohteesta. Ystäväni ärstyyntyy omasta mielestään imelistä rakkauspostauksista, jossa pariskunnat/avioparit jne pusuttelevat, olevat onnellisia keskenään jne. koska ystäväni on itse onneton suhteessaan. Tässä esimerkki: asia joka itsessään aiheuttaa ärsytystä johtuu yleensä siitä, että itselle asia on arka paikka, esim. köyhälle shoppailukuvat, ulkomaanlomamatkat jne. Jos joku aina ärsyyntyy tietyistä jutuista, kannattaisi ensin miettiä, miksi. Miksi minä ärsyynnyn, ja mitä se kertoo minusta...?

Vierailija
11/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jotkut ihmettelevät tiheää ihanuuksien päivittämistä, koska siitä tulee mieleen, että päivittäjä kaipaa ihailua, kehuja tai hyväksyntää muilta. Siis vaikka päivitykset perustuisivat todellisuuteen. Ja vaikka ihailun tarpeessa ei ole mitään pahaa, niin se voi näyttää nololta muiden silmissä.

Vierailija
12/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:31"]

AP, koita ymmärtää nyt yksia mitä moni ketjussa koittanut sanoa sinulle:

Se mitä sinä teet ei ole asian ydin, vaan se että miksi laitat kaiken someen?

[/quote]

Voit avata tästä vaikka oman ketjun, jos haluat. :) Lupaan kommentoida asiaa sinne. Tämän ketjun aiheeseen ei kuitenkaan kuulu, miksi jotkut jakavat Facebookissa asioita usein ja toiset taas harvoin. -ap

Vierailija
13/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät, että joku elää tylsää ja hankalaa elämää? Miten facebook siihen liittyy?

Vierailija
14/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:37"]Enemmänkin ärsytys kertoo ihmisestä itsestään, kuin ärsytyksen kohteesta. Ystäväni ärstyyntyy omasta mielestään imelistä rakkauspostauksista, jossa pariskunnat/avioparit jne pusuttelevat, olevat onnellisia keskenään jne. koska ystäväni on itse onneton suhteessaan. Tässä esimerkki: asia joka itsessään aiheuttaa ärsytystä johtuu yleensä siitä, että itselle asia on arka paikka, esim. köyhälle shoppailukuvat, ulkomaanlomamatkat jne. Jos joku aina ärsyyntyy tietyistä jutuista, kannattaisi ensin miettiä, miksi. Miksi minä ärsyynnyn, ja mitä se kertoo minusta...?

[/quote]

JUST NÄIN

Vierailija
15/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:37"]Enemmänkin ärsytys kertoo ihmisestä itsestään, kuin ärsytyksen kohteesta. Ystäväni ärstyyntyy omasta mielestään imelistä rakkauspostauksista, jossa pariskunnat/avioparit jne pusuttelevat, olevat onnellisia keskenään jne. koska ystäväni on itse onneton suhteessaan. Tässä esimerkki: asia joka itsessään aiheuttaa ärsytystä johtuu yleensä siitä, että itselle asia on arka paikka, esim. köyhälle shoppailukuvat, ulkomaanlomamatkat jne. Jos joku aina ärsyyntyy tietyistä jutuista, kannattaisi ensin miettiä, miksi. Miksi minä ärsyynnyn, ja mitä se kertoo minusta...?

[/quote]

Amen to this

Vierailija
16/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa kuvitella että muut on kateellisia hänen aktiiviselle elämälleen, kun asia taitaa olla justiin toisin päin. Mulla on muutama tuollainen "huomiohuora" kaverina jotka esittelee kaikki elämänsä tapahtumat ihkuttavilla selostuksilla.. Ja mitä kovemmin ne yrittää todistella että hyvin menee niin sen huonommin siellä kulissien takana menee. Oikeasti onnellisilla ei ole tarvetta yrittää saada oma elämä näyttämään hyvältä, vaan he keskittyvät siihen elämiseen.

Vierailija
17/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan ap olla kuitenkaan kovin onnellinen sen kulissinsa takana, vaikuttaa aika ilkeältä ihmiseltä.

Vierailija
18/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:05"]Ap taitaa kuvitella että muut on kateellisia hänen aktiiviselle elämälleen, kun asia taitaa olla justiin toisin päin. Mulla on muutama tuollainen "huomiohuora" kaverina jotka esittelee kaikki elämänsä tapahtumat ihkuttavilla selostuksilla.. Ja mitä kovemmin ne yrittää todistella että hyvin menee niin sen huonommin siellä kulissien takana menee. Oikeasti onnellisilla ei ole tarvetta yrittää saada oma elämä näyttämään hyvältä, vaan he keskittyvät siihen elämiseen.

[/quote]

Oikeasti onnellinen olen itse ja päivitän iloista. Valehdellako pitäisi?? Tää on niin taas tätä suomalaista höttöä. Se Mirkku joka vinkuu ja vitisee koko ajan on sitten onnellinen vai?? Älkää olko noin katkeria ja kateellisia

Vierailija
19/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minulla menee hyvin ja olen onnellinen. Pitääkö minun siis valehdella facessa??? Muiden onni ei ole teiltä onnettomilta pois

Vierailija
20/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän