Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURI LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA!

Vierailija
05.08.2014 |

Nyt kaikki laihduttajat kirjoittelemaan tänne omia liikunta & ruokapäiväkirjoja!

Aloitan itse:

Olen 25v, mitat 173cm, paino ehkä 78kg. En tiedä, koska en omista vaakaa. Ajattelin laihduttaa ainoastaan terveellisillä elämäntavoilla ilman vaa'alla hyppimistä. Bulimiatausta, joka oireilee herkästi jos paino jumittaa ja ahdistaa.

Ma 4.8

7:30

Mannapuuroa+hilloa (aijai, tää alko huonosti, muut puurohiutaleet olikin loppu!)

11:15

Salaattia 1/2 lautasellista, broilerkiusausta

14:15

2pientä rieskaa, keittokinkkua, tomaattia

18:00 salaatti kahvilassa; kanaa ja mozzarellaa

19:00 pieni jäätelöpallo

21:30 vesimelonia muutama siivu

Pyöräilyä kertyi reilu 20km työmatkoista ja kaupungilla käymisestä.

Ihan ok päivä, välipala olisi voinut olla edim rahkaa, aamupalan olisi ehdottomasti pitänyt oöla jotain muuta.

Ti 5.8

6.30

Neljän viljan puuroa, mustaherukoita, pieni voisilmä, kahvi kevyt

8:30 näkkileipä floralla ja paprikalla

11:15 kalakeittoa, pala ruisleipää, vajaa puolikas nektariini. (Olikin raaka :D)

12:15 kahvi, 1toffee

Katsotaan muten loppupäivä, päivälliseksi luultavasti porsaan sisäfilettä ja salaattia. pyörällä tulin töihin, matka on 9,2km/suunta.

Kertokaa te muutkin ja kannustetaan toisiamme!

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ette oo samoi ku suurenmoisessa, suurin osa nimittäin todennäköisesti epäonnistu ku yhtä äkkiä vaan lopettivat päivittämisen (lihavina).

Aloittajakin oli monessa vastaavanlaisessa ollut.

Vierailija
122/147 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ti 19.8 

06.45 Maustamatonta jogurttia + kermarahkaa, mangokuutioita, ½tl hunajaa, 2tl auringonkukansiemeniä. Pari pientä vesimelonin palaa. Kuppi kahvia.

11.15 Lohipastavuokaa pienehkö annos, salaattia

14.15 Puolikas näkkäri munavoilla

17.00 Porkkana ja pieni jälkiruokakupillinen (täytetyn munakoison) jauhelihakastiketta ruokaa odotellessa. 

17.30 1/4 jauhelihatäytteinen munakoiso (puolikas puolikkaasta :D), salaattia ja raejuustoa.

18.45-19.45 Bodypump

20.15 Porkkana, jogurtti-kermarahka mustaherukoilla ja ½tl hunajaa.

Täytetyn munakoison täyte:

Naudan 10% jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, valkosia papuja, tomaattimurskaa, munakoison koverrettu sisus, mozzarellaa (yks 125g pallo meni neljän puolikkaan päälle). Voi ku osais laskee vähän kaloreita noista, mut aika vaikee arvioida kun tota täytettäki tuli ihan sikana ja heitin ison kipollisen sitä pakastimeen. Mutta voi että ku oli hyvääää ja toivottavasti kohtuu kevyttä. :D

Nyt tuntuu, että alkaa lähtee etenee toivotulla tavalla tää proggis. :)

Mites muilla?

-Tankkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

hyvin jatkuu täälläkin :) Tänään oon syönyt ihan tavalliseen tapaan, smoothien aamulla ja välipalaks pähkinöitä+kuivalihaa+pikkusmoothie (marjoja ja kesäkurpitsaa). Noiden aterioiden välissä kävin puolen tunnin spinningissä ja puolen tunnin keskivartalotreenissä. Äsken söin taas grillijuustoa ja salaattia, nyt juon teetä maidolla (45ml). 

En jaksa nyt tarkempia määriä kirjotella, puhelimessa tiedot ja se on akku tyhjänä latauksessa toisessa huoneessa :) Aika rankka päivä kun piti päivystyksessä istua monta tuntia (mitään vakavaa ei tullut onneksi vastaan sit). Noin 450kcal oli aamupalassa, noin 300 välipalassa ja tossa äskeisessä ruoassa varmaan jotain viitisensataa. Kirjottelen huomenna tarkemmat määrät ja syön varmaan vielä joko pari munaa tai raejuustoa illemmalla.

Ja Tankkis, määrien arviointia auttaa, kun ei arvioi, vaan mittaa :D Terveisin keittiövaa'an iloinen omistaja :)

Hirmuisen väsynyt Renkula

Vierailija
124/147 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.B., hyvältä näyttää! Hienoa, et oot saanut vaa'alla käynnin aisoihin. Ei tee mielenterveydelle hyvää jos liikaa stressaa. Sitäpaitsi käykö ihmiset normaalipainoisinakaan kokoaikaa vaa'alla? Ei varmaan. 

Perjantai, 29.8.

Aamiainen, n. 305 kcal (ylläri,ylläri)

200g raejuustoa

15g parapähkinöitä

Välipala, n. 205 kcal

2 keitettyä kananmunaa

20g mätitahnaa

Lounas, n. 430 kcal (sosekeitto, laskettu 1/3 koko satsista)

350g kesäkurpitsaa

30g sipulia

15g arrabiata-pestoa

15g aurinkokuivattua tomaattia

13g tomaattipyrettä

133g paseerattua tomaattia

3/4 tl intiaanisokeria

sekaan 50g fetajuustoa + 13g pähkinöitä

Tässä välissä tunnin bodypump, ah miten teki taas hyvää. Tänään ei oo ollu  lihakset ees niin kipeinä ku viime treenin jälkeen, vaikka kyykyissä saikin jalat tärisemään. Ehkä tässä sit kunto tosiaan kasvaa jos palautuminenkin nopeutuu :)

Välipala, banaani, n. 90kcal

Päivällinen, n. 550 kcal

120g grillijuustoa

50g raejuustoa

220g kukkakaalia

75g paprikaa

Yhteensä n. 1590 kcal, R 99 / HH 84 / PROT 101

Söin viidesti! Hassua. :) Tänään olis välipäivän paikka, mut taidan kyllä metsäkävelyllä käydä rauhallisella tahdilla. Löysin niin ihania reittejä viimeks, niin taidan mennä ihan rattaiden kanssa kun löyty leveämpiä polkuja ja hiekkateitä. Keräilen ehkä pihlajanmarjoja matkalla. Sit rullailen kotona lihakset foam rollerilla auki, ilmeisesti on sekin auttanut mulla palautumiseen :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Renkula

Vierailija
125/147 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillijuustoa! :)

Moi, olin ma-ti yllätysvisiitillä auttamassa ystävää pulassa, nii en oo jaksanu konetta availla. Reissu meni ok, ekana päivänä söin liian vähän ja tokana päivänä söin pitsan. Oli nälkä ja teki mieli :)

Tänään normipäivä, vajaa 1400 kcal. Tanssia. Painokin oli tippunu; 94,7kg. Eli yli 7kg kuudessa ja puolessa viikossa. Jee!

Tarkemmin koneelta ehkäpä huomenna, unille!

-Renkula (mobiili)

Vierailija
126/147 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssssaaatanan rivitykset!

Vierailija
127/147 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletön pudotus renkula!!! Ja kiva että oot taas back! Luulin että kaikki on kadonnut jonneki kokonaan. :D
-tankkis

Vierailija
128/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että moni lähtee mulaan! Itse tarvitsen melko paljon vertaistukea, ajatusten vaihtoa ja vähän mielipiteitä ruokavaliostani. Sitä täältä varmaan saa! :)

Huikeen pudotuksen oot jo nyt tehnyt stronger than yesterday! Tsemppiä loppurutistukseen!

Vierailija
129/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ terkuin tanakka tyttö

Vierailija
130/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia! Mäkin kaipaan vertaistukea, vaikka sitä treeniporukastanikin saan :-) Itselläni on aika paljon työstettävää vielä ruokaan suhtautumisessa. En ole vielä sen kanssa täysin terveellä pohjalla. Itselläni on ahmimistaustaa, ei toki mitään diagnosoitua, mutta ahdistukseen tuli ennen vedettyä ihan käsittämättömiä määriä ruokaa.

Ja kiitos paljon tsempeistä tanakka tyttö! :-) Itselläni ei oo mitään virallista kilomääräistä tavoitetta. Alle 68 kiloa mun vissiinkin pitäisi olla ollakseni "normaali"painoinen, mutta itse käyn kerran kuussa kehonkoostumusmittauksessa, jonka uskon olevan todenmukaisempi mittari kuin vaa'an. Toki oma olo ja peili kertovat myös paljon.

Tsemppiä myös kaikille muille kovasti! :-) Olkaa tiukkoja, mutta armollisia itsellenne!

Stronger than yesterday

Vierailija
131/147 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän paino on laskenu?

Mulla ollu paljon kaikkee niin ehtiny kirjoitella,nyt kaivelin ketjua esiin ja vikan sivun lukaisin,kivaa kun on uusiakin innostunut!!

ap: maitorahla funlitella

lounas: saarioisen kinkkukiusaus,salaattia kasa,raejuustoa 1dl

vp: kaakaota 2tl,kevyt maitoa 2dl, 2 täysjyväkaura leipä viipaletta,pieniä liepiä.maksamakkaraa siivut päälle ja sipaisu margariinia

päivällinen: makaroonia keitettynä vajaa desi,tomaatti-naudanliha kastiketta kauhallinen,salaattia runsaasti.

iltapalaksi vielä jotain,kalorit paukkaa vasta 1200 tienoilla ja mullahan oli tärkeetä keskittyä siihen että syön riittävästi,etten repsuile!-Muhis

Vierailija
132/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotku nimimerkkit?

Mä oon vaikka muheva mami:D

25v, 1 lapsen eronnut äiti. Paino 114kg ja pituutta 166cm. Tavoite on 75-80kg, eli laihtua pitäisi huimat 34-39kg.

Ap: kaurapuuro vadelmilla ja kookosöljyllä (1rkl), loraus kevyt maitoa

Välipala (aamupala syöty 5 aamulla) n.10 kpl cashew pähkinöitä

Lounas: riisipiirakka, oivariinia, 3 broilerin leikkelettä, banaani,4% rahka ja 1rkl hunajaa.

Päivällinen: kana kasvis nuudelikeittoa, pala ruisleipää

Iltapala:?

Vierailija
133/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla vaikka Tanakka tyttö :D

Ap

Vierailija
134/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan, vaikka varsinainen laihdutus ei ole vielä käynnissä, aloitan maanantaina. Ongelmani on liian suuri annoskoko ja iltasyöminen, myös oluen määrä. Otan avuksi Kalorilaskurin.

Tänään ole syönyt ihan tavalliseen tapaan: 3 paahtoleipäviipaletta, joiden päällä on levitettä, 2 paistettu munaa ja Oltermanni-juustoa. Lämpimäksi ruuaksi haudutan juuri tomaattikeittoa.

Otan nimimerkinkin vasta sitten, kun pääsen alkuun.

164cm/ 105kg/ vy 104cm

Vierailija
135/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:31"]Tulen mukaan, vaikka varsinainen laihdutus ei ole vielä käynnissä, aloitan maanantaina. Ongelmani on liian suuri annoskoko ja iltasyöminen, myös oluen määrä.

[/quote]

Mullakin isot annoskoot(santsaaminen) ja iltaherkuttelu pahimmat. Suuremmalta ylipainolta on pelastanut luultavasti jatkuva liikkuminen töissä(päiväkoti aiemmin, nyt hoitotyö), kuntosalijäsenyys ja koiran kanssa lenkkeily. Viime aikoina lenkkeily, jumpat, pyöräily jääneet ja koirasta luopuminen on saaneet painon taas nousuun.

Ajattelin tämän uuden elämäntavan aloittaa pehmeästi pyöräilemällä työmatkat ja syyskuussa ajattelin liittyä SATSille. Syyskuussa työmatka on n.17km/suunta enkä sitä jaksa päivittäin pyöräillä.

Ap/tanakka tyttö

Vierailija
136/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullamitat 175/76. Kaksi kiloa lähtenyt kolmessa viikossa. Aamulla söin kulhollisen 10% turkkilaista jukurttia ja marjoja. Äsken paljon kasviksia, raejuustoa ja kauhallisen tomaatti-mozzarella makaronia. Lisäksi sorruin yhteen extra kuivaan siideriin :(

Vierailija
137/147 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkula, onhan se joo totta kai! Mut olin henkisesti valmistautunut rääkkiin ni olin niiiiiiiiiiiiiiiiiin pettynyt!!

Ti 26.8

6:00 Profeel proteiinirahka sitruuna (osa jäi syömättä kun ei vaan mennyt alas). Kahvi.

09:30 Kuppi kahvia

11.45 salaattia, savusiikaa, avokadoa

13 Kuppi kahvia

16.45 Salaattia, savusiikaa, fetaa, pari palaa ruiskakko leipää oivariinilla ja polar 15% juustolla. Muutama pähkinä. 

18.45-19.45 Bodypump

20.15 Saarioisen valmis ohrapuuro(240kcal) ja sokeritonta mehukeittoa. Koko päivän vaivannut hiilarihimo, joten otin sitten tämmösen iltapalaks, nams sairaan hyvää!

Söin liian vähän  aamulla ja lounaalla, joten kauhee nälkä oli päivällisellä. Ensin otin yhen leivän ja pakko oli ottaa vielä toinen kun oli syönyt salaatin. Silti tuntui, että nälkä kurnii. Söin sitten vielä vähän pähkinöitä ja join vettä ni rupes helpottaa. Huomenna aion ottaa yhdeksän kahvitauolle banaanin ja salaatin kanssa palan ruisleipää ni ei tuu kauhee nälkä illalla!

Painosta en osaa sanoa juuta enkä jaata kun ei mulla oo kunnon aloituspainoakaan (aamupaino). Torstaina meen iltavuoroon, joten pääsen aamulla salille, Taidan mennä tyhjällä vatsalla, että saan sitten aamupainonkin!

Mä aion jatkossa pitää herkkupäivän lauantaisin. Pitäis vaan nyt ryhdistäytyy siinä ettei se veny sunnuntaille asti! Huomaa kyllä, että herkkuhimo on pahimmillaan heti herkkupäivän jälkeen. Niin siihen sokeriin ja mättöön vaan on koukussa!!

Kiitos muutenkin tsempeistä Renkula :)

-Tankkis

Vierailija
138/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

170/59 nainen täällä haluaa pari kg pois ja kiinteytä etenkin. Löllöä on enemmän kuin tiukkaa, mutta salikärpänen ei ole puraissut sitten viime vuoden, ja herkutkin maistuu..

Aamu: maitokahvi

Lounas: 100g mustaamakkaraa, 160g perunamuusia

Välipala: skyr vaniliarahka, vadelmia, suklaapalanen, kaurakeksi

Päivällinen: jauheliha-makarooni-mössö, raejuustoa, 1rkl italiansalaattia

Iltapala: 5kpl lakuja, kauraleipä, kinkkua, juustosiivu

Liikuntaa hellepäivänä oli 8km pyöräily, 500m uintia.

Eli herkut herkut herkut :((

Vierailija
139/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 163 cm / 69 kg nainen (olkoon nimimerkkini vaikkapa Pallero), joka haluaisi laihduttaa 9 kg eli viime syksyn jälkeen lihomani kilot.

Aamupala: 1,5 dl smoothieta, 1 viipale ruisleipää, kahvia maidolla

Lounas: 2 pinaattilettua, 1 rkl puolukkahilloa, vajaa 1 dl sienikastiketta, pieni peruna, pari dl salaattia (jossa mm. paprikaa, kukkista, rucolaa, herneitä, sipulinvarsia, tomaattia), sen kanssa 1 rkl vinegrette-kastiketta,  jälkkäriksi 1 dl mansikkarahkaa

Vierailija
140/147 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Kiva juttu tää tämmönen! Olen aloittanut painon aktiivisen painonpudotuksen 7 viikkoa sitten. Ikää 21 vuotta. Pituutta 165 senttiä ja paino tällä hetkellä 80 kiloa. Painoa ollut pahimmillaan 95 kiloa. Nyt seitsemän viikon aikana on lähtenyt 7 kiloa painoa. Ongelmana on ollut juurikin liian suuret annoskoot ja paastoaminen. Eli ennen tuli oltua pitkälle iltapäivään syömättä mitään ja tämä kostautuikin iltaisin syöpöttelynä. Nyt noudatan paleo-tyyppistä ruokavaliota. Tällä hetkellä syön myös jonkun verran ateriankorvikkeita (lähinnä aamupaloina). Harrastan liikuntaa nyrkkeilyn, crossfitin, hiit-treenien ja lenkkeilyn muodossa.

Eilisen päivän ruoat ja treenit:

MA 4.8.

7:15 Crossfit-treenit

8:15 Aamupala: Shake-juoma

10:45 Välipala: Vesimelonia, mansikoita, manteleita

13:45 Lounas: Kanaa, paprikaa, salaattia, viinirypäleitä, avokadoa, kurkkua

16:45 Välipala: Rasvanpolttojuoma

20:30 "Illallinen": Kananmunaa, halloumia, mansikoita ja vesimelonia

21:30 Lenkki (Kesto 35min, matka 4.7km)

22:15 Iltapala: Vesimelonia, halloumia

Nim.merk. Stronger than yesterday

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi