Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURI LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA!

Vierailija
05.08.2014 |

Nyt kaikki laihduttajat kirjoittelemaan tänne omia liikunta & ruokapäiväkirjoja!

Aloitan itse:

Olen 25v, mitat 173cm, paino ehkä 78kg. En tiedä, koska en omista vaakaa. Ajattelin laihduttaa ainoastaan terveellisillä elämäntavoilla ilman vaa'alla hyppimistä. Bulimiatausta, joka oireilee herkästi jos paino jumittaa ja ahdistaa.

Ma 4.8

7:30

Mannapuuroa+hilloa (aijai, tää alko huonosti, muut puurohiutaleet olikin loppu!)

11:15

Salaattia 1/2 lautasellista, broilerkiusausta

14:15

2pientä rieskaa, keittokinkkua, tomaattia

18:00 salaatti kahvilassa; kanaa ja mozzarellaa

19:00 pieni jäätelöpallo

21:30 vesimelonia muutama siivu

Pyöräilyä kertyi reilu 20km työmatkoista ja kaupungilla käymisestä.

Ihan ok päivä, välipala olisi voinut olla edim rahkaa, aamupalan olisi ehdottomasti pitänyt oöla jotain muuta.

Ti 5.8

6.30

Neljän viljan puuroa, mustaherukoita, pieni voisilmä, kahvi kevyt

8:30 näkkileipä floralla ja paprikalla

11:15 kalakeittoa, pala ruisleipää, vajaa puolikas nektariini. (Olikin raaka :D)

12:15 kahvi, 1toffee

Katsotaan muten loppupäivä, päivälliseksi luultavasti porsaan sisäfilettä ja salaattia. pyörällä tulin töihin, matka on 9,2km/suunta.

Kertokaa te muutkin ja kannustetaan toisiamme!

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, kirjoitin pitkän tekstin ja puhelin sekoili, ja kaikki hävis >:(

Noh. Extra-loistava päivä, ihana tanssituntinsa (45min), megana hikeä ja hymyä. Hyvät ruoat, itsesavustettua kirjolohta, ei nälkää & hyvä fiilis kokoajan ja silti voin syödä taateleita, pähkinöitä ja grillijuustoa iltapalaksi.

Saan kalorit täyteen (vähän alle 1500) ja tarpeeks rasvaa ja hiilaria tälle päivälle.

Sit oon siivonnu, tehny vauvalle ruokaa pakkaseen ja ehtinyt rentoutuukin. what is this! :)

Tarkemman speksit huomenna :)

-Renkula (mobiili)

Vierailija
62/147 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou! Ja moi Muhiskin taas \o

Eilisen hommat:

Aamupala, n. 305 kcal

200g raejuustoa

15g parapähkinöitä

Lounas, n. 280 kcal (määrät on arvioita, anoppilassa söin)

70g salaattia

200g kirjolohta

30g paprikaa

70g tomaattia

70g kesäkurpitsaa

Jotenkin venähti päivä, ja kävin tässä välissä vielä 1,5h metsäkävelyllä (oli IHANAA, en oo koko kesänä käynyt metsässä kun en tykkää kuumasta). Sit tajusin et oonpas syönyt aika vähän, niin tankkasin kunnon ilta-aterian: kukkakaali-pitsapohja-pitsaa! :D Mukautin pohjan tästä reseptistä: http://www.hs.fi/blogi/kiusauksessa/Pizzapohja+kukkakaalista+Kyll%C3%A4+onnistuu/a1305865479925 

Päivällinen, n. 900 kcal (söin 3/4 pitsasta, meinasin eka puolikasta mut ois jäänyt liian vajaille kalorit)

90g grillijuustoa (käytin pohjassa ja päällä)

3/4 kananmunaa (joo.. tuntu vähä hiusten halkomiselta :D)

60g tomaattia

15g oliivia

2tl seesamöljyä (pohjassa, kukkakaalin paistamisessa)

75g kaurapuuroa (laitoin pohjaan siis)

260g kukkakaalia (pohjassa)

80g sipulia

67g tomaattipyrettä

22g aurinkokuivattua tomaattia

18g pestoa

22g aurajuustoa

Ei tuo kyllä kasassa tuo pohja pysynyt, ois pitäny olla varmaan pidempään uunissa ennen täytteiden lappamista. Ja oli kyl hienoo laskee sit noita täytteitä kun olin ne pitsaan lastannut ja tajusin et pitääkin puolikkaan sijasta tosiaan se 3/4 syödä, pientä grammapeliä.. :D Mut no, mä tykkään tollasesta näpräämisestä, mutta ymmärrän täysin miksei tällanen sopis kaikille! 

Yhteensä n. 1485 kcal, R 84 / HH 76 / PROT 116

Kehtaatteko muuten kertoa, mistä päin ootte? :) Mut tunnistaa varmaan muutenkin kaikki tutut, ni voin kertoa et Jyväskylässä vaikutan.

-Renkula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joku kysy painonpudotusta, niin 95,4kg oli perjantaina aamupaino. Ihan hyvin siis tullut alaspäin :)

-Renkula

Vierailija
64/147 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamusalilla klo 7.45-8.45 ja samalla sitten vaa'alla. 16.8. paino oli 78,6kg, tänään 28.8 77,5kg. Hitaasti laskee. Pieni pettymys kyllä oli kun kävin vaa'alla. Nooh, laskeepa kuitenkin. :) Tiettykin olen urheillut kovasti, että saattaa myös olla lihaksissa nestettä, että oikeastaan todellisen painon saisi lepopäivän jälkeen, mutta näkeepähän suuntaa nyt kuitenkin.

Vierailija
65/147 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai 28.8.14

klo 8:30
n. 2 dl luonnonjogurttia
tuoreita mustikoita ja ½ prk ananaspaloja
kahvikuppi

klo 11:30
110 g broilerin ohutleike
kukkakaalia keitettynä
80 g raejuustoa
150 g tomaattia tuoreena

klo 14
Skyr -proteiinirahka
kahvikuppi

klo 17:30
200 g naudan 10% jauhelihaa (pihvin muodossa)
parsakaalia keitettynä
kurkkua ja tomaattia tuoreena

klo 21
vesimelonia (aika iso pala...)

Siinä torstai!! Mitään treenejä ei ollut, eli ainoastaan hyötyliikuntaa sillä saralla. Onneksi perjantai, lauantai ja sunnuntai menee taas urheillessä :D

Ja hei, tänä aamuna (perjantai) oli vaakapäivä, koska yritän nyt takoa päähäni tätä kerran viikossa rytmiä... Yksi hairahdus per viikko sallitaan ;)

Mutta siis tänä aamuna paino oli 83 kg, kun se vielä vajaa kuusi viikkoa sitten oli 90 kiloa... Jes!!! Ainoa suunta on alaspäin ;)

-T.B.

Vierailija
66/147 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä söin tänään pläskiä. Röyh röyh

Vierailija
67/147 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullahan tietysti se hiljaisuus tarkoitti vähän liiankin lunkkia menoa. Perjantaina lähdin tuulettumaan laivalle ja siellähän nyt tuli juotua. Lauantaina podin sydän suruja kotona ja söin laatikollisen kipparin piippuja suruuni (jotka oksensin... :S)

No mutta, eilinen:

11.30 3 pientä siivua moniviljamaalaisleipää, päälle oivariinia, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, 1 kananmuna. Kuppi kahvia, 1dl appelsiinimehua.

16.15-17.15 Sali

18 Ohrapuuroa ja sokeritonta mehuakeittoa

20 3 tortillaa possu-paputäytteellä.

Mitenhän näistä viikonlopun mättämisistä pääsis eroon....

-Tankkis

Vierailija
68/147 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

miten tuntuu et vkonloput on ihmisillä vähä kiireisempää, ku ei kukaan ehdi päivittelemään tänne ;) Toivottavasti se ei tarkota sitä, et vkonlopun yli vedetään liian lunkisti..

Lauantai, 30.8.

Aamiainen, n. 280 kcal

150g raejuustoa

20g pähkinöitä

Välipala, banaani, n. 75 kcal

Pari tuntia ulkoilua, joista n. 1,5h kävelyä. Kerättiin pihlajanmarjoja ja tutkittiin metsäreittejä. Oli joo tosi palauttava kävely kun työnti rattaita alkumatkan ylämäkeen, onneks loivaan :D Mut hyvin hengästy kyllä eilisen pumpin hapottamien lihasten kans.

Lounas, n. 560 kcal

15g aurinkokuivattua tomaattia

133g paseerattua tomaattia

3/4tl sokeria 13g tomaattipyrettä

15g pestoa

60g fetajuustoa

350g kesäkurpitsaa

30g sipulia

2 keitettyä kananmunaa

13g mätitahnaa

Päivällinen, n. 520 kcal

85g paprikaa

250g kukkakaalia

120g grillijuustoa

Yhteensä 1430 kcal, R 89 / HH 78 / PROT 88

Tänään jatkuu varmaan melkein samanlaisena päivä. Sosekeittoo on vielä lounaaksi, illalla taidan kyllä vetäistä belugalinssejä ja jotain kasvista. Bodybalance-tunnille meen illalla, siinä siis taijia, joogaa ja pilatesta. Heräsin vasta puolen päivän jälkeen, kun vähän innostuin lukemaan yöllä. Yleensä luen jotain ja  nukahdan, mut nyt oli niin hyvä kirja et piti lukea kerralla kokonaan.. Hups. Toivottavasti ei vaikuta liikaa tän päivän kuntoiluun. Hirvee kebabhimo oli aamulla, mulla on AINA jos nukun huonosti. Onneks meni ohi ku söi raejuustoa :)

-Renkula

Vierailija
69/147 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen vaa'alla treenin jälkeen. 2kg oli tippunut paino lähtöpainosta. Eli 78,6kg->76,6kg. Rauhallisesti etenee, mutta se on tavoitekin, koska oon niiiin monta kertaa pudottanut painoa liian nopeasti ja kaikki on tullut korkojen kera takaisin.

Eilisen vapaapäivän syömiset

To 4.9

9.45 Neljänviljan puuroa vesimaitoon keitettynä, raejuustoa, mustaherukoita, maitoa. Jälkiuunileipä oivariinilla, kalkkunalla ja 16%edamilla

16 Iiiiiso salaatti. Perussalaattipohja+nektariini, avokado, paistettua punasipulia ja grillijuustoa(1/4 pakettia)

19 Päärynä ja 6 pähkinää

21.30 Avokado, nektariini, fetaa. Muutama lehtikaalisipsi.

-Tankkis

Vierailija
70/147 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moip, oon ollu kipee ni ei piältä jaksanut avata konetta vieläkään. En siis tosiaan hirveesti enää nykyään käytä tietokonetta..

Toissapäivänä söin kebabbii, hups. Ei oo päässy liikkuu nii vitutti, nii söin sit. mut ei se mitää. Näit sattuu. Eilinen meni hyvin ja en aatellu muutenkaan joutua mässäysputkeen. Nyt vaan toivon et paranen pian et pääsen treenaa :) kirjottelen lisää ku voin paremmin.

Ja hyvä Tankkis, hyvin putoo! Ja melko rennolla otteellakin, niinku pitääkin :) elämä tapahtuu kokoajan, ei pidä jäädä "epäonnistumisiin" vellomaan syömisten tai muunkaan kanssa.

-Renkula (joka toivoo et mobiili tekis rivinvaihdot...)

Vierailija
71/147 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin maaratonin ja laihduin 5 kiloa!

Vierailija
72/147 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli tosta rentouden löytymisestä. Itsellä on auttanut se, et hankin oikeesti tietoa, useasta lähteestä ja muokkaan niiden perusteella mulle sopivan ruokavalion. Oman kehon tuntemuksia kannattaa kuunnella, mulle esim. vehnä ei sovi kovin hyvin, paitsi luomuna tai tosi paljolla rasvalla (mikä ei ihan tähän laihduttamiseen sovi yhdistelmänä).

Rentous lisääntyy myös, kun lisää rentoutta muuhunkin elämään. Ihan pienet meditaatioharjoitukset (sanana tosi pelottava) laskee stressitasoa tutkitusti huomattavasti. Töissä tauolla hengittää kymmenen kertaa niin syvään kun pystyy silmät kiinni, keskittyy hetken täysin itseensä ja kehonsa tuntemuksiin. Se jo vaikuttaa :)

Lisäks muistaa, että tässä ei oo (ei pitäis olla) kyse vain laihtumisesta. Terveellisyys on tärkeää, ja se, ettei koita saada tuloksia liian nopeasti.

Tärkein lienee tuo tieto asioista. Jos pystyy olee suht varma siitä, mitä tekee, ei tarvi stressata. Siks mulla just nuo keittiövaa'at sun muut apuvälineet ;)

-Renkula

Vierailija
73/147 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tyhmästi sanottu, ettei tuloksia nopeesti.. Tuloshan se on sekin, et tekee itsensä eteen jotain. Se on tulos, että hoksaa jonkun ruoka-aineen sopivuuden/sopimattomuuden itselleen. Se on tulos, että jättää sen suklaalevyn ostamatta, vaikka on nälkäisenä kaupassa!

Kaikki on kiinni asenteesta :)

-Renkula (ja aamukahvin aiheuttama filosofisointi :D)

Vierailija
74/147 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös vuosien saatossa lukenu ja tutkinu ruokavalio ja terveys asioita ja tiedän niistä..paljon :D silti en tahdo liian hifistelyksi pistää, sekin luo mulle itselle sitä rentoutta. Hyviä rasvoja, paljon kasviksia monipuolisesti, protskua ja sopivasti laadukasta hiilaria, mitään en punnitse, tarkoitan jutta dietti tyylisesti. Kaikki liika kikkailu ja ajatukset jatkuvasti siinä syömisessä aiheuttaa mulla lopulta overiks menoa. Tänään aijon herkutella palalla kasvis pesto feta piirakkaa. .ennen olisin ajatellut"no nyt on kaikki pilalla, syönpä litran jäätelöä ja 5 pullaa päälle". -muhis

Vierailija
75/147 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkula hyvÄ huomio toi tulos viesti!-muhis

Vierailija
76/147 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun tänne on tullut päivityksiä! :-) Tervetuloa jengiin Renkula! Hyvin on lähtenyt käyntiin sulla käyntiin homma. Kannattaa muistaa, että huono ruoka vetää mielen maahan ja mieli maassa luulee piristyvänsä huonosta ruoasta ja tää noidankehä on ainaki mulla se, mikä pitää selättää! :-)

Iltapalaks suosittelen jotain mahdollisimman vähän hiilareita sisältävää (esim. munakasta, juustoa ja kasviksia, marjoja ja rahkaa jne.) Sillä niin kauan kun insuliinia (eli verensokerin tasoittajaa) on veressä niin ihmisen kroppa ja aivot eivät lepää täysin. Tästä johtuen, jos illalla vetää navan täyteen hiilareita niin kroppa lepää vasta, kun verensokeri on tasattu ja siihen voi mennä muutamia tunteja, mikä vaikuttaa heikentävästi unenlaatuun. Huonot yöunet taas usein ajaa tilanteeseen, jossa väsyneenä yrittää hankkia itselleen jatkuvaa sokeri"humalaa" piristääkseen kroppaansa.

Tulipas pitkä stoori! Mutta itekin pyrin tosiaan pääasiassa hyvään oloon. Joku täällä sanoikin, että tanssin jälkeen oli niin hyvä olo, että meinas tulla itku! Itellä sama melkeinpä joka treenien jälkeen. Aloitin ihan rapakuntosena ja nykyään treenaan n. 5-9 kertaa viikossa, toki treenien pituus on keskimäärin 30 minuuttia. Välillä vieläki tulee niin jäätävänä yllätyksenä ittelleen, että mihin kaikkeen se kroppa pystyykään, kun sitä vaan pistää ittensä liikkeelle.

-Stronger than yesterday

Vierailija
77/147 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip, 

kirjottelenkohan mä ihan keskenäni täällä :P

Tää päivä:

Aamupala, n. 330kcal

2 keitettyä munaa

n. 20g mätitahnaa

100g sipulia

180g herkkusieniä

1tl seesamöljyä

Lounas, n. 360kcal

100g salaattia

90g savukirjolohta

1rkl oliiviöljyä

35g aurinkokuivattuja tomaatteja

120g tomaattia

150g kesäkurpitsaa

Välipala, raejuustoa n. 140g, n. 100kcal

Päivällinen, pizza, n. 830kcal

pohjassa: kaurapuuroa puol kupillista

1 kananmuna

50g valkoisia jauhoja

2tl seesamöljyä

päällä: 100g sipulia

25g aurajuustoa

100g herkkusieniä

15g aurinkokuivattua tomaattia

75g paseerattua tomaattia

50g edam-juustoa

15g pestoa

Yhteensä noin 1620 kcal, R 86 / HH 110 / PROT 95

Protskut paukku yli (tai sit ei, miten sen nyt sit laskee) kun oli pizzahimo, mut piti oottaa miestä kotiin. Siks välipala, ja sattu vielä olemaan nyt raejuustoa. Mut ei paha päivä silti, vois laskee herkuttelupäiväks kun oli niin hyvää pizzaa :)

Liikunnasta välipäivä, huomenna sit salitreeni varmaankin, ellen johonkin jumppaan innostu menemään.

Huomiseen, tulkaahan muutkin ilmottelemaan itsestänne :)

-Renkula

Vierailija
78/147 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

tän päivän ruoat:

Aamupala: smoothie, n. 370 kcal

1 kananmuna

80g mustikkaa

5g hamppuöljyä

140g kesäkurpitsaa

20g auringonkukansiemeniä

50g vadelmaa

160g mung-pavun ituja

Välipala: banaani, n. 120kcal

Ja tässä välissä tunti joogaa (+lämmittelynä Porin juoksukoulun ekan viikon treeni)

Lounas, n. 670kcal

300g punaisia linssejä (kypsänä punnittu)

1 rkl voita

75g herkkusieniä

75g kukkakaalia

100g porkkanaa

Iltapala (tai päivällinen), n. 330 kcal

3 keitettyä munaa

n. 20g mätitahnaa (ah, niin hyvää!)

2 rkl maitoa ja 1rkl hunajaa teen seassa

100g kukkakaalia

70g tomaattia

Yht. n. 1560 kcal, R 74 / HH 170 / PROT 72

IHan jees päivä. Hirvee nälkä oli jo illalla kun äsken iltapalan söin, ei oo koko dieetin aikana ollu viel näin kova nälkä. Siks kolme munaa, mahtu kyl vielä kaloreihinkin. Jalat kivasti väsyneet, tuntuu et on tehnyt jotain. Kaks päivää joogaa peräkkäin vaikuttaa, niin paljon tasapainoilua. Sit tuo juoksukoulun treeni (5min kävely, 2min juoksu (hölkkä) * 2).

Alotin joskus aiemmin Porin juoksukoulun. Kesän alussa tms. Se kaatu siihen, kun polvet meni ihan törkeen kipeäksi, tai jotkut lihakset vissiin polvien ympärillä. Nyt juoksen juoksumatolla niin se varmaan helpottaa, lisäks venyttelen (mitä en siis tehnyt aiemmin). Toivottavasti pystyis tekee noita juoksutreenejä, on nimittäin aina ollut sellanen viha-/rakkaussuhde juoksemista kohtaan. En oo ikinä siitä tykännyt, enkä ees oo juossut ikinä, mut aina on ollu haaveena pystyä juoksemaan edes 5km. Olis ihanaa, jos olis tapana käydä vaikka aamulenkillä juoksemassa. :)

Missä kaikki muut? 

-Renkula

Vierailija
79/147 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkikselle jäi putki päälle mökkireissun jäljiltä. :/ Eilen käytiin terassipizzoilla ja jätskillä, tänään en ole syönyt herkkuja, mutta tavallista ruokaa liikaa ja juonut siiderin. Voi persus sentään. Mä tarviin liikuntaa, että pystyn pitämään itseni kurissa. Ilman liikuntaa ajaudun syömään liikaa. Eilen oli se auton palautus ja tänään satoi aamulla kaatamalla. Pitäis käydä liittymässä sinne satsille!

Vierailija
80/147 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkis, nyt tsemppi päälle! Sun ei tarvi odottaa edes huomiseen, vaan aloitat NYT! Syöt terveellisen iltapalan, käyt lenkillä kelistä riippumatta ja tarvittaessa vaikka kaupassa ostamassa terveellistä ruokaa jos tarvis.

Ainut, joka sen putken voi katkaista olet sinä! :) ja sä pystyt siihen kyllä, koska sä haluat elää terveellisesti, eikö vaan?

*voimatuulia*

-Renkula

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme