SUURI LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA!
Nyt kaikki laihduttajat kirjoittelemaan tänne omia liikunta & ruokapäiväkirjoja!
Aloitan itse:
Olen 25v, mitat 173cm, paino ehkä 78kg. En tiedä, koska en omista vaakaa. Ajattelin laihduttaa ainoastaan terveellisillä elämäntavoilla ilman vaa'alla hyppimistä. Bulimiatausta, joka oireilee herkästi jos paino jumittaa ja ahdistaa.
Ma 4.8
7:30
Mannapuuroa+hilloa (aijai, tää alko huonosti, muut puurohiutaleet olikin loppu!)
11:15
Salaattia 1/2 lautasellista, broilerkiusausta
14:15
2pientä rieskaa, keittokinkkua, tomaattia
18:00 salaatti kahvilassa; kanaa ja mozzarellaa
19:00 pieni jäätelöpallo
21:30 vesimelonia muutama siivu
Pyöräilyä kertyi reilu 20km työmatkoista ja kaupungilla käymisestä.
Ihan ok päivä, välipala olisi voinut olla edim rahkaa, aamupalan olisi ehdottomasti pitänyt oöla jotain muuta.
Ti 5.8
6.30
Neljän viljan puuroa, mustaherukoita, pieni voisilmä, kahvi kevyt
8:30 näkkileipä floralla ja paprikalla
11:15 kalakeittoa, pala ruisleipää, vajaa puolikas nektariini. (Olikin raaka :D)
12:15 kahvi, 1toffee
Katsotaan muten loppupäivä, päivälliseksi luultavasti porsaan sisäfilettä ja salaattia. pyörällä tulin töihin, matka on 9,2km/suunta.
Kertokaa te muutkin ja kannustetaan toisiamme!
Kommentit (147)
Eilinen 1100 kcal, en jaksanut syödä enempää :((
Aamu: ruisleipä, oivariini, 2 x leikkele, 2x juusto, kurkkua
Lounas: Raejuusto-fetasalaatti
Päivällinen: tumma riisi, kananrinta, sekavihanneksia
Iltapala: vadelmarahka
Lisäksi 3 hedelmää välipaloina
Liikunnat: 275 kcal kulutettu, palauttelupäivä
Keskimäärin syön aiinä 1300-1500 kcal, mutta eipä kai tommonen yks heitto kaikkea kaada. Keskimäärin liikun myös 2500 kcalin verran viikossa. Tällä olen laihtunut tähän mennessä 5 kg / 3vko
Mua kiinnostais tietää, että mikä on teidän ruokafilosofianne?
Itselläni pääsääntönä on, että jokaisella ruokailulla syödään hiilareita, proteiinia ja rasvaa yhtä paljon. Kokeilin ennen kaloreiden laskentaa, mutta itselläni se ei toimi, sillä saatoin syödä yhden pitsan ja irtokarkkeja enkä koen tämän edistävän terveyttä, vaikken lihonutkaan ko. ruokien kaloreilla. Pyrin siis panostamaan myös laatuun ja ruoan puhtauteen. En vaan ymmärrä, että miten makeanhimo on asia, joka vaan pysyy ja pysyy, vaikka olin kuukaudenkin ilman lisättyä sokeria ja herkkuja! Vinkkejä sen taltuttamiseen otetaan vastaan. Syön tällä hetkellä kromia, koska se tutkimusten mukaan vähentää makeanhimoa. Viikon jälkeen en ole ainakaan huomannut mitään suurempaa eroa.
Entä mikä teillä on liikunnan osuus painonpudotuksessa?
-Stronger than yesterday
Mukaan ontuu Vaivainen. 166/79 mitoiltaan. Viikossa on nyt lähtenyt 1kg. Taktiikkana on syödä vähemmän, pureksia ruoka perusteellisemmin ja yrittää lisätä kasvista ruokavalioon.
Eilisen sapuskat:
Aamulla kahvia täysmaidolla, 100g raejuustoa, yksi keitetty kananmuna, porkkana ja pätkä kurkkua, vettä. Aamiainen siksi tuollainen, kun oli viikonlopun jälkeen kaappi aika tyhjä ja noita löytyi kaapista.
Lounaaksi linssipataa (jälleen ruokaa jääkaapin ja kuivakaappien jämistä). Vettä.
Välipalaksi mehujää.
Päivälliseksi uunimakkaraa, pari pientä perunaa, höyrytettyä kukkakaalia, pala ruislimppua margariinilla ja lauantaimakkaralla. Maitoa kyytipojaksi.
Iltapalaksi dipattavia kasviksia ja tsatsikia.
Yöpalaksi vielä persikka-mango kerrosjugurtti.
Tällä hetkellä liikunta on lähes kokonaan pois suljettu juttu, sillä toivun jalkaleikkauksesta.
Ruokafilosofia... Mahdollisimman terve. Ei ylilyöntejä, paastoja, hiilareiden välttelyjä ym. Monipuolinen, värikäs, ei liian orjallinen, paljon kasviksia niin salaatin kuin lämpimien vihannesten muodossa. Salaatteja, keittoja, vähärasvaista lihaa + kasviksia, mutta myös ihan tavallista kotiruokaa. Tarkoitus löytää tästä "loppuelämän" ruokavalio. Olen jojoillut niin monta kertaa liian tiukkojen dieettien takia, ahminut sen jälkeen hullut määrät.
Nyt tosiaan pyöräilyä kertyy päivässä sen vajaa 20km. Syksyllä kun otan salijäsenyyden olisi tarkoitus käydä siellä 3-4x/vko + lenkkeilyä(kävely tai hölkkä) sen verran kun hyvältä tuntuu.
Miltä kuulostaa?
Terv. Tanakka tyttö
Tanakka tyttö: Mun mielestä kuulostaa tosi ihanteelliselta! :-) Itsekin yritän juuri etsiä sitä loppuelämän ruokavaliota. Olen ollut koko ikäni ylipainoinen ja kyllästyin siihen niin pahasti. Nyt ruokavalioni on suhteellisen rajoittunut, mutta haenkin vasta sitä omaa juttuani. Tämä on ainakin toiminut hyvin. Tuloksia on tullut ja jaksaminen on ihan eri tasolla kuin ennen. 20 kilsaa päivässä pyöräilyä on kyllä aika kova! Ei paljon tarvitse muuta tehdä, jos ei sitten lihaskuntoa halua muutamaa kertaa viikossa kehittää. Muutenki toi treenisuunnitelma kuulostaa hyvältä. Suosittelen muuten kokeilemaan crossfittiä, ite kokeilin ja hurahdin ihan täysin! Ei tarvii kikkailla laitteiden kanssa ja kehittää kroppaa monipuolisesti: liikkuvuutta, lihaskuntoa sekä kestävyyttä.
Stronger than yesterday
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:38"]
Mua kiinnostais tietää, että mikä on teidän ruokafilosofianne?
Itselläni pääsääntönä on, että jokaisella ruokailulla syödään hiilareita, proteiinia ja rasvaa yhtä paljon. Kokeilin ennen kaloreiden laskentaa, mutta itselläni se ei toimi, sillä saatoin syödä yhden pitsan ja irtokarkkeja enkä koen tämän edistävän terveyttä, vaikken lihonutkaan ko. ruokien kaloreilla. Pyrin siis panostamaan myös laatuun ja ruoan puhtauteen. En vaan ymmärrä, että miten makeanhimo on asia, joka vaan pysyy ja pysyy, vaikka olin kuukaudenkin ilman lisättyä sokeria ja herkkuja! Vinkkejä sen taltuttamiseen otetaan vastaan. Syön tällä hetkellä kromia, koska se tutkimusten mukaan vähentää makeanhimoa. Viikon jälkeen en ole ainakaan huomannut mitään suurempaa eroa.
Entä mikä teillä on liikunnan osuus painonpudotuksessa?
-Stronger than yesterday
[/quote]
Syöt liikaa hedelmiä, ne ylläpitää makeannälkää. Avokado on eri juttu.
En kyllä lähde tohon punnitsemiseen. Olishan se kiva tietää kalorit, mutta kokemuksesta tiedän, että ahdistun liikaa siitä. Ennen kävin itse vaa'alla joka päivä ja syötin ruoat kalorilaskuriin. Alunperin ajatuksena jotain 1200-1500kcal. Jotenkin se vaan meni siihen, kun paino jumitti, että vedin pakkomielteisesti alle 1000kcal ja viikonloppuna repesi täysin, ahmin lauantain herkkupäivänä kuin viimeistä päivää. Sen jälkeen putki jäi usein päälle, jonka jälkeen alkoi oksentaminen. Joten, ehkä nyt vaan pysyttelen vain tällä maltillisella linjalla. Herkut, napostelu ja santsaus pois ja treenii treenii. :)