SUURI LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA!
Nyt kaikki laihduttajat kirjoittelemaan tänne omia liikunta & ruokapäiväkirjoja!
Aloitan itse:
Olen 25v, mitat 173cm, paino ehkä 78kg. En tiedä, koska en omista vaakaa. Ajattelin laihduttaa ainoastaan terveellisillä elämäntavoilla ilman vaa'alla hyppimistä. Bulimiatausta, joka oireilee herkästi jos paino jumittaa ja ahdistaa.
Ma 4.8
7:30
Mannapuuroa+hilloa (aijai, tää alko huonosti, muut puurohiutaleet olikin loppu!)
11:15
Salaattia 1/2 lautasellista, broilerkiusausta
14:15
2pientä rieskaa, keittokinkkua, tomaattia
18:00 salaatti kahvilassa; kanaa ja mozzarellaa
19:00 pieni jäätelöpallo
21:30 vesimelonia muutama siivu
Pyöräilyä kertyi reilu 20km työmatkoista ja kaupungilla käymisestä.
Ihan ok päivä, välipala olisi voinut olla edim rahkaa, aamupalan olisi ehdottomasti pitänyt oöla jotain muuta.
Ti 5.8
6.30
Neljän viljan puuroa, mustaherukoita, pieni voisilmä, kahvi kevyt
8:30 näkkileipä floralla ja paprikalla
11:15 kalakeittoa, pala ruisleipää, vajaa puolikas nektariini. (Olikin raaka :D)
12:15 kahvi, 1toffee
Katsotaan muten loppupäivä, päivälliseksi luultavasti porsaan sisäfilettä ja salaattia. pyörällä tulin töihin, matka on 9,2km/suunta.
Kertokaa te muutkin ja kannustetaan toisiamme!
Kommentit (147)
Kahvi kevytmaidolla piti lukea! 2 mukillista tuli siis eilen juotua, aamulla ja ip:llä
Renkula, tervetuloa mukaan! :) Hyvin lähtenyt alkuun sulla!
Mulla vähän käynnistymisvaikeuksia tässä projektissa, kun joka päivä mennyt joku pikkuherkku ja huomenna sukulaispojan synttärit sekä viikonlopuksi mökille. O-ou. :/
-Tankkis
Kääks tännehän on tullut kauheasti viestejä,täytyy tulla kirjoittelemaan myöhemmin,töiden jälkeen ;) <3 -Muheva mami
No niin, alkaa reisissä tuntumaan tää jatkuva pyöräily. Tänään tuntui jotenkin erityisen raskaalta kotimatka, joka onkin loivaa ylämäkeä lähestulkoon. Tuntui ettei millään ole reisissä voimaa, mutta kotiin päästiin. :D Eilisestä vielä, etten sitten syönytkään mitään iltapalaa kun ei nälkä enää illalla yllättänyt. Pikkuisella parin kilsan iltatallustelulla käytiin myös, mutta sen enempää ei jaksanut!
Ke 6.8 ruoat:
7:30 Neljän viljan puuroa vesi-maitoon keitettynä, pieni voisilmä, mustaherukoita, 2rkl raejuustoa. Kuppi kahvia kevytmaidolla.
11:45 Iso kasa salaattia, lasagnettea.
14:30 Omena
18:00 Iso texmex salaatti (Salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, porkkana, maissi, salsaa, kevyt kermaviiliä, naudan 17% jauhelihaa)
Vähän harmitti toi lounas, duuniruokaa siis syön. Eipä siinä kyllä juuri valkokastiketta tai juustoa näkynyt, muttei se nyt mitään kevyttä varmasti ollut, reilu ½lautasellista oli kyllä salaattia.
Nyt pikasiivoukset ja sitten vähän ulkoilemaan. Olisko kellään idiksiä iltapalaksi, jos vielä tuntuu että tarvis iltapalaa? Vaikkakaan en usko, että enää nälkä iskee, sen verran kyllä ladoin kasviksia tohon salaattiin.
-Tankkis
Juhalta on aina paha..varsinkin jos meet sukulaisiin kauemmas ja lomailette siellä..mulla jää aina se loma syöminen päälle. siinäkin yksi opeteltava asia. Hyvältä kulostaa teidän syämiset ja mun mielestä herkutkin kuuluu arkeen ja siihen normaalin opetteluun,joten niistä älä tankkis kanna huolta,vaikka kyllä sanoitkin itsekkin näin. Sitä vaan helposti alkaa vanhat ajatukset kolkuttaa takaraivossa,varsinkin jos paino ei laske niin nopeasti kuin oli ajatellut.
mun syömiset on aika samaa taas:
aamupala: kaurapuuro,vadelmia 2 dl,maitoa loraus
välipala: riisipiirakka,oivariini,3 broitsu leikkelettä
lounas: kana-kasvis-nuudelikeittoa 2 soppakauhallista
vp: rasvaton maitorahka,5kpl pähkinää,pieni banaani,hunajaa loraus
päivälinen: lohta vähän alle 200g, raastesalaatti tiskiltä ilman kastiketta
illalla jos nyt nälkä vielä yllättää niin ehkä teen voileivän ja otan kupin teetä.
fiilikset on ollu tosi hyvät ja itsekkin koitan keskittyä hyvään oloon,en niinkään laihduttamiseen. Monella tänne kirjottaneista tuntuu olevan ahmimistaustaa. mutta siis mun filosofia on se kuten,olisiko tankkiksellakin ollut(?),että syön tavallista,terveellistä kotiruokaa,siis perus keitot,laatikot,pastat,kastikkeet..mutta tietysti oikeasti järkevästi..en kovin usein teen jauhokastiketta,mielummin tomaatti/kerma pohjalla ja kasviksia on oltava paljon. Marjoja,hedelmiä,proteiinia..kuituja. Herkkuja koitan opetella syömään kohtuudella,rennosti. ilman ikäviä ajatuksia. musta tuntuu että mä oon laihduttanu koko ikäni..raskausaika oli ainutta aikaa kun paino ei pyörinyt mielessä ja osasin olla rennosti..sillon en lihonnutkaan..2kg jäi raskauskiloja..se rentous on kaiken a ja o,sen kun oppisi,oppisi samalla kuulemaan kehon aitoja tarpeita ja ruokkimaan niitä. muheva mami eli muhis :D
Tankkis, tsemppiä juhliin! Mullakin on ollut rippijuhlat (ei siis omat ;D) heti ekalla viikolla. Siellä oli onneks lohta ja salaattia tarjolla, sit söin pienen palan juustokakkua ja pari keksiä. Laskin et max. 1000kcal tuli siltä reissulta. Enkä syönyt muuta koko päivänä, kun ei tehnyt mieli. Että joskus näinkin päin. :)
Vaikka projekti on alussa, on mahdollista pitää juhliminen kohtuudessa ja ennen kaikkea EI pidä palata ajatteluun "tää viikko meni jo pieleen, ihan sama". Juhlat on elämää, ja pian meillä kaikilla elämä on juhlaa!
-Renkula
Oottekst te samoja kuin tosa suurenmoisessa laihdutuspäiväkirjassa?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:38"]
Oottekst te samoja kuin tosa suurenmoisessa laihdutuspäiväkirjassa?
[/quote]
Nope, en mä ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:46"]se rentous on kaiken a ja o,sen kun oppisi,oppisi samalla kuulemaan kehon aitoja tarpeita ja ruokkimaan niitä.[/quote]
Tämäpä nimenomaan!! Se vaan on NIIIIIIIIIN vaikeeta. Itse huomaan, että aina "dieetillä" ollessa mietin koko ajan mitä syön seuraavaksi, söinkö liikaa, söinkö liian vähän jne, mitä söisi seuraavalla aterialla ym. Ajatukset pyörii koko ajan ruokailun ympärillä. Mitenhän siitä pääsisi eroon.... Tai sitähän tässä juuri harjoitellaan.
Kahdeksan ateriaa päivässä on kyllä aika paljon, täällä oli jollain.
Heips,
ekana kun muistan: En oo suurenmoisessa enkä muissakaan päiväkirjoissa, paitsi tässä :)
Tän päivän hommat:
Aamupala: smoothie, n. 290kcal
100g mustikkaa
90g mansikkaa
100g mung-pavun ituja
80g banaania
1tl hamppuöljyä
1 kananmuna
Lounas, n. 240 kcal
40g kaurahiutaleita
100g Arki Rae-juustoa
1 rkl voita
50g banaania
Tässä välissä treeniä: 40min kävelyä (n. 3km yhteensä, ei kovin nopsaan siis. Hiki tuli kyllä helteessä) + 45 min tanssia
Päivällinen, n. 400 kcal
80g salaattia
100g mung-pavun ituja
70g tomaattia
110g avomaankurkkua
30g aurinkokuivattuja tomaatteja (öljyssä)
100g savusiikaa
1rkl seesamöljyä
50g Arki Rae-juustoa
Iltapala, n. 280 kcal
n. 90g savumuikkuja
n. 30g pähkinöitä
Yhteensä n. 1210 kcal, R 60g / HH 96g / PROT 86g
Jäi vähän vähille syömiset kun piti syödä tarpeeks kevyesti et jaksaa treenata, ja sit ei oo enempää tehnyt mielikään. Ja proteiinii vois ihan vähän vähemmän olla, tosin kai sen suunnilleen 1-1,5g/kg (tavoitepaino) pitäs olla. Tavoitepaino on suunnilleen 69kg, mut en tuijota vaakaa, haluun vaan mahtua mun koon 38 housuihin!
Kellekään ei varmaan jäänyt vielä epäselväks, et käytän keittiövaakaa, siks tarkat lukemat. Sit käytän myös Fat Secret-applikaatioo (iPhonella, en tiedä löytyyks muille), se laskee kivasti kalorit ja ravinto-arvot. Suosittelen, molempia! (vaakaa + Fat Secrettii)
-Renkula
renkula syöt jotenkin kadehdittavan terveellisen kuuloisesti! -Muhis
Kiitos :) oon vähän terveysintoilija (parhaimmillani) ja oon tutkinut asioita paljon :) ja kun asenne on vaan nyt kohdillaan. On vaan kivempaa kokoajan! Tänään tanssin jälkeen meinas päästä itku ku oli niin hyvä olo :D
Mut jos näyttää hyvältä niin eikun kopioimaan vaan ;)
-Renkula
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:06"]
Mä oon myös vuosien saatossa lukenu ja tutkinu ruokavalio ja terveys asioita ja tiedän niistä..paljon :D silti en tahdo liian hifistelyksi pistää, sekin luo mulle itselle sitä rentoutta. Hyviä rasvoja, paljon kasviksia monipuolisesti, protskua ja sopivasti laadukasta hiilaria, mitään en punnitse, tarkoitan jutta dietti tyylisesti. Kaikki liika kikkailu ja ajatukset jatkuvasti siinä syömisessä aiheuttaa mulla lopulta overiks menoa. Tänään aijon herkutella palalla kasvis pesto feta piirakkaa. .ennen olisin ajatellut"no nyt on kaikki pilalla, syönpä litran jäätelöä ja 5 pullaa päälle". -muhis
[/quote]
Jännä, miten sitä ollaankaan erilaisia :) Itsellä ei kyllä oo minkäänlaista stressiä vaikka mittailen tarkkaankin, ja juuri sen takia. Ei tunnu yhtään hifistelyltä :D Eikä tarvi miettiä et syökö tarpeeksi tai liikaa. :) Yks syy tarkkaan kirjaamiseen on se, et voin tarvittaessa joskus ottaa ruokapäiväkirjasta vaan mallin, et mitä syön seuraavalla viikolla / kauppalistan jne. Tosin oon nytkin tehnyt niin, että teen ensin ruoan ja lasken sen jälkeen ravintoarvot :D et aika hyvin osaan näköjään arvioida ilmankin. Mut tykkään muutenkin järjestelmällisyydestä ja taulukoista jne :D
Tietenkin pitää tehdä niin kuin itselle parhaiten sopii!
Tuo on niiiiiin tärkeä pointti, että vaikka herkutteleekin, ei tarvii vetää överiks. Kokemusta on. Ja ihan sellasella viikko-tasoisella ajattelulla - aina se dieetti pitää alottaa maanantaina ;) Myös Stronger than yesterdayn pointti huonon ruoan kierteestä on tuttu..
Tää päivä meni näin:
Aamupala, n. 210 kcal
2 kananmunaa
2 tl seesamöljyä
Välipala: smoothie, n. 290 kcal
80g mung-pavun ituja
50g vadelmaa
85g mustikkaa
150g kesäkurpitsaa
110g banaania
1 kananmuna
Tässä kohtaa tunti joogaa
Lounas, n. 290ckal
100g salaattia
100g savustettua kirjolohta
1 rkl oliiviöljyä
80g tomaattia
120g kesäkurpitsaa
Päivällinen, n. 700 kcal
150g herkkusieniä
n. 1/2 rkl voita
150g kukkakaalia
200g porkkanaa
100g punaisia linssejä (kuivapaino)
30g Mustapekka-tuorejuustoa
(jälkiruoaksi yksi savumuikku :D)
Piti vetää aikamoinen satsi et sai kalorit täyteen, en haluu montaa vajaata päivää peräkkäin. Huomasin muuten, et nyt on tullut syötyä sen neljäkin kertaa päivässä. Kolme on se mun minimitavoite, en hirveesti välitä tosta ruoanlaitosta - tai ainakaan välittänyt, nyt jotenkin on innostunut taas. :)
Hyvä me!
-Renkula
Niin ja tosiaan yht. n. 1490 kcal, R 65g / HH 148g / PROT 86g
Huomiona vielä, et juon vähintään 3 litraa vettä päivässä. ja max. 2 kuppia kahvia, yleensä yhden aamulla ja toisen jos tulee joku kylään. Vihreetä teetä pitäs juoda enemmän, mut nyt helteillä juon vettä mielummin.
-Renkula
Heip taas,
en jaksanut konetta avata eilen enkä toissapäivänä. Tässä siis kahden päivän ruoat:
Sunnuntai 10.8.
Aamupala, smoothie, n. 400kcal
1 kananmuna
150g mustikkaa
120g mung-pavun ituja
100g banaania
1rkl hamppu-/seesamöljyseosta
n. 1,5h salitreeni lämmittelyineen ja loppuverryttelyineen
Lounas, arvioituna, sillä syötiin anoppilassa, n. 445 kcal
200g salaattia (sis. kurkkua, tomaattia, paprikaa)
150g lohta
50g fetajuustoa
Päivällinen, n. 240kcal
2 kananmunaa
n. 20g mätitahnaa
100g salaattia (sama kuin yllä)
50g sinimailasen ituja
Iltapala, n. 485 kcal
Kupillinen marjarahkaa, noin. 100g rahkaa, reilu desi kermavaahtoa, 100g marjoja, 4tl sokeria (anopin tekemää)
n. 2dl punaviiniä
Yhteensä n. 1570 kcal, R 72 / HH 110 / PROT 90
Maanantai 11.8.
Aamupala, smoothie, n. 315kcal
40g sinimailasen ituja
90g banaania
80g kesäkurpitsaa
70g avokadoa
100g mustikkaa
60g Valio Arki-raejuustoa (ei smoothiessa, erikseen syötynä :D)
Tässä välissä ihan HULLU cross training-treeni, jotain varmaan 150 kyykkyä yhteensä (joista en kovinkaan syviä saanut tehtyä, mut kyllä tehos!)
Välipala, n. 110 kcal
kananmuna ja n. 10g mätitahnaa
80g banaania
Lounas, n. 400 kcal
100g parsakaalia
90g kukkakaalia
80g porkkanaa
130g lohta
50g fetajuustoa
Päivällinen, n. 596 kcal
3 kananmunaa
20g mätitahnaa
1rkl seesamöljyä
30g fetajuustoa
80g salaattia
6 oliivia
20g aurinkokuivattua tomaattia
50g kukkakaalia
65g tomaattia
80g kesäkurpitsaa
50g Valio Arki-raejuustoa
Jälkkäriksi 180g mustikoita, n. 100kcal (en tiiä onko tää lukema laskettu sokeroiduista, mut nää oli ihan suoraan metsästä)
Yhteensä n. 1600kcal, R 78 / HH 138 / PROT 98
Mietiskelin tossa, et tosiaan tarviinkin varmaan proteiinia lähemmäs sen 100g/pvä. En ollu tajunnut ajatella, et mähän tosiaan liikun 6 päivänä viikossa ja välillä ihan kunnon lihastreeniä vielä :) Nyt on reidet ja hauikset ihan muussina eilisestä, mut tänään jatkuu sit keskivartalo-jumpalla.
Haloo, Tankkis ja muut! Koittakaahan muistaa kirjotella :)
-Renkula
No minen oo ainakaa sama, enkä aio myöskään lopettaa ennen ku tavotteet on saavutettu, ja sittenkin jatkan vaan vähän suuremmilla kaloreilla, mut yhtä terveellisesti. :) Kiva jos joku edes lukee tätä mun päivittelyä.
Ja tervetuloa uudetkin mukaan, vaikkei tää mun perustama ketju olekaan!
-Renkula
Heip!
Eilisen, tiistain 11.8. ruoat:
Aamupala, n. 330kcal
1 kananmuna
1rkl seesamöljyä
90g kesäkurpitsaa
25g sinimailasen ituja
130g Valio Arki-raejuustoa
50ml täysmaitoa (teen sekaan)
Lounas, smoothie n. 420kcal
80g mustikkaa
70g banaania
70g kesäkurpitsaa
1rkl hamppu-/seesamöljyseosta
20g pähkinöitä
Tässä välissä 30min reipasta kävelyä ja tunnin keskivartalojumppa
Välipala, n. 400 kcal
1 avokado (laskuri antoi tälle yli 200g painoksi, en usko et oli ihan nii paljoa syötävää)
100g raejuustoa
Päivällinen, n. 450 kcal
125g punasipulia
1tl seesamöljyä
70g vihreitä linssejä
135g herkkusieniä
150g kesäkurpitsaa
55g fetajuustoa
Illalla mussutin vielä n. 10g sipsejä (n. 55 kcal)! Hirveetä herkuttelua! ;P
Yhteensä eilinen siis n. 1600kcal, R 92 / HH 120 / PROT 80
Huhheijaa, miten on vieläkin (keskiviikkona) paikat kipeät maanantain cross trainingista! Ja varasin saman tunnin ens viikollekin :D hullu.
Ei mut oikeasti ihanaa, et on purrut liikuntakärpänen ekaa kertaa ikinä! Välipäivinä tekee mieli liikkua, olin lauantaina ihan oikeesti pahalla tuulella kun en päässyt edes metsälenkille, kun mies oli koko päivän hommissa enkä uskalla vielä ottaa tota kymmenkiloista vauvaa rinkassa selkään mukaan. Tänään jatkuu sit taas tanssilla, kattoo seisonko vaan siellä takarivissä ja heilun jalat tiukasti paikallaan, mut hauskaa aion pitää reisien kivusta huolimatta :)
Minä nyt päivittelen tänne vaikka muut ei päivittelis, hmph.
-Renkula
Hei taas,
tän päivän saldo:
Aamupala, n. 400 kcal
70g salaattia
70g paprikaa
100g tomaattia
120g kurkkua
75g Valio Arki-raejuustoa
50g kermajuustoa
20g pestoa
3 oliivia
Lounas, n. 400 kcal
2 kananmunaa
20g mätitahnaa
90g salaattia
20g aurinkokuivattua tomaattia
85g tomaattia
130g kesäkurpitsaa
110g banaania
Tässä välissä 45min tanssia.
Päivällinen, n. 430 kcal
60g suolalihaa
80g parsakaalia
240g kukkakaalia
50g fetajuustoa
1 kananmuna
10g mätitahnaa
1rkl voita
ja janojuomaksi + kaloreita lisäämään aprikoosi-jasmiini-kivennäisvettä 4dl, 14kcal/dl = 56 kcal
Yhteensä n. 1290 kcal, R 70 / HH 99 / PROT 75
Jäi vähän vajaaksi päivä, mut ei se mitään - aiemmat päivät on ollu siinä 1600kcal tuntumassa. (Tavoite on siis 1500-1600 kcal/pvä). Ihan MIELETTÖMÄN hyvä ateria tuo päivällinen. Suolaliha vie kebab-himon mennessään! ;) Tosin eipä hirveesti oo ollu mitään himoja suuntaan tahi toiseen :)
Huomiseen, kirjoitelkaa ny joku muukin :D
-Renkula
Heip,
mietin tossa jokunen päivä sitten, että pitäs perustaa tällanen ketju :)
Oon 27-v., 178cm/99kg. Muutamat kuukaudet menny masennuksen parissa ja nyt oon jotenkin herännyt eloon taas. Vielä kolme viikkoo sitten söin jopa 500g suklaata illassa, kebabbia pari kertaa viikkoon jne. Sit jotain tapahtui, ja nyt oon pari viikkoa ollut dieetillä, onnistuneesti ja ilman nälkää. Eikä tunnu pahalta muutenkaan. Lisäksi aloitin viikko sitten kuntosalilla + jumpissa käymisen. En oo moneen vuoteen liikkunut oikeestaan ollenkaan, joskus jotain metsäkävelyitä mut ei mitään säännöllistä siis ainakaan 6 vuoteen. Oikeastaan ikinä, en oo hirveesti tykännyt liikunnasta.
Ja nyt olo on hyvä. Tää on elämänmuutos, jota haudoin päässäni suklaapatukan äärellä ihan tarpeeksi pitkään. Ruokafilosofiani on: mahdollisimman terveellistä, puhdasta ja kasvispainotteista ruokaa. Joskus lihaa, kalaa kun muistan ostaa :) E-koodeja mahd. vähän, en kylläkään nipota. Rasvoja monipuolisesti, hiilarit kasviksista ja esim. banaaneista. En karppaa, oon karpannut joskus. Syön kolmesti päivässä noin 1500kcal. Välillä mässypäiviä, yks perjantai söin viis palaa leipää ja kalorit oli 2000 siltä päivältä. Maha oli ihan hiton kipeä seuraavana päivänä..
En oo koskaan, raskauden loppua lukuunottamatta, painanut näin paljon. Ennen raskautta painoin 65kg, lapsi nyt 10kk ikäinen.. Että joo'o. Raskauskiloja tuli 40. Miettikääpäs sitä.. Tosin kilpirauhanen ja tupakoinnin lopettaminen, sekä sukurasite (äitillä 30kg joka raskaudessa) liittyvät vahvasti asiaan. Paino tippui jo 90 kilon tuntumiin, mutta sit repsahti joku ihan hillitön mässykausi kuukausiksi, ja tässä sitä ollaan. 103kg oli lähtöpaino tilanteessa, jossa tosiaan joka päivä mässäsin jotain.
Sit asiaan.. :D
Tän päivän ruoat:
Aamupala: smoothie, n. 430 kcal
100g mustikkaa
100g mansikkaa
110g banaania
100g avomaakurkkua
2 pientä kananmunaa
1rkl hamppuöljyä
Välipala, n. 200 kcal
1 omena, 20g pähkinäsekoitusta
Lounas: kirjolohipiirasta ja salaattia, n. 440 kcal
50g salaattia
60g tomaattia
120g avomaakurkkua
Piirakassa (omassa palassa, mies söi toisen puolikkaan) 2 kananmunaa
3 oliivia
50g punasipulia
100g kirjolohta
100g kermaviiliä
Päivällinen: kasviksia ja raejuustoa, n. 400kcal
120g kukkakaalia ja 210g porkkanaa höyrytettynä, 1 rkl voita päälle
160g Valio Arki Raejuustoa
75g salaattia
100g tuorekurkkua
1tl oliiviöljyä
Yht. n. 1470kcal, R 76g / HH 133g / PROT 78g
Treeniä: lämmittelyä 30min kävellen, hölkäten ja crosstrainerilla, kuntosalilla n. 45min
Kiitän ja kuittaan, sori pitkä vuodatus ;) Huomiseen, tsemppiä naiset!!
- Renkula