SUURI LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA!
Nyt kaikki laihduttajat kirjoittelemaan tänne omia liikunta & ruokapäiväkirjoja!
Aloitan itse:
Olen 25v, mitat 173cm, paino ehkä 78kg. En tiedä, koska en omista vaakaa. Ajattelin laihduttaa ainoastaan terveellisillä elämäntavoilla ilman vaa'alla hyppimistä. Bulimiatausta, joka oireilee herkästi jos paino jumittaa ja ahdistaa.
Ma 4.8
7:30
Mannapuuroa+hilloa (aijai, tää alko huonosti, muut puurohiutaleet olikin loppu!)
11:15
Salaattia 1/2 lautasellista, broilerkiusausta
14:15
2pientä rieskaa, keittokinkkua, tomaattia
18:00 salaatti kahvilassa; kanaa ja mozzarellaa
19:00 pieni jäätelöpallo
21:30 vesimelonia muutama siivu
Pyöräilyä kertyi reilu 20km työmatkoista ja kaupungilla käymisestä.
Ihan ok päivä, välipala olisi voinut olla edim rahkaa, aamupalan olisi ehdottomasti pitänyt oöla jotain muuta.
Ti 5.8
6.30
Neljän viljan puuroa, mustaherukoita, pieni voisilmä, kahvi kevyt
8:30 näkkileipä floralla ja paprikalla
11:15 kalakeittoa, pala ruisleipää, vajaa puolikas nektariini. (Olikin raaka :D)
12:15 kahvi, 1toffee
Katsotaan muten loppupäivä, päivälliseksi luultavasti porsaan sisäfilettä ja salaattia. pyörällä tulin töihin, matka on 9,2km/suunta.
Kertokaa te muutkin ja kannustetaan toisiamme!
Kommentit (147)
Hei Muhis!! :)
Joo, ei liene muutenkaan terveellisiä varsinkaan light-limsat.. Aspartaami on sellanen aine et juoksen sitä karkuun :D Lisäks se voi lisätä makeanhimoa myös. Ja muutenkin, vesi vanhin voitehista!
Addiktio voi vaan olla tosi pahakin, tiedän kun vierestä seurannut erään läheisen limsakoukkuja. Saati sitten energiajuomien kanssa..
Tsemppiä!
-Renkula (meinaan aina kirjottaa tähän oman nimeni ;D ehkä jonain päivänä.. tosin tutut kyl varmasti jo tunnistaa ;D)
Sivuraiteilla ollut Tankkis ilmottautuu! Meinasi taas ahdistus puskea kovasti päälle. Olin eilen jo kaupassa suklaalevyn kanssa, kunnes huomasin, että lompakko unohtui kotiin. :D Ruokailu ollut vähän päin puuta, mutta on tullut liikuttua. Eilen ja tänään pyöräillyt töihin sen reilu 9km/suunta ja tänään kävin liittymässä sinne SATSille!!! Vetäsin ton pyöräilyn lisäksi vielä yhden ryhmäliikuntatunnin. Oon niin innoissani tosta satsista ettei mitään rajaa!
Tässä tän päivän ruokapäiväkirja, joka siis on tyyliä, jolloin en yhtään katso mitä syön.
06.30 Maustamatonta jugurttia ja 1/4 purkkia kermarahkaa sekaan(inhoan maitorahkaa, olen vetänyt överit), sekaan mangokuutioita, 1tl hunajaa, mysliä. Kuppi kahvia.
7.15 Pyöräily töihin 9,3km
8.30 2 pientä hapankorppua
11.30 2 lautasellista jauhelihakeittoa, 1,5 ruisleipää floralla, muutama omenalohko
13.30 2 suklaakeksiä, kahvi
15.40 pyöräily kotiin
16.30 pieni annos (leipälautanen) kanakastiketta+ riisiä, tomaattia, fetaa
ViPR tunti (Aerobista ja lihaskuntoa)
19.30 Riisiä ja porsaanliha-vihanneskastiketta, vesimelonia ja fetaa.
Että semmosta, koitan täältä hitaasti ja varmasti nousta.
Mulla noi light limut on korvannu sitä napostelun tarvetta,illalla katselen telkkua ja hörpin useamman lasin pepsi maxia :S
Hyvä tankkis,kyllä se siitä,nyt olet jo liikkunut rutkasti ja satsille liittyminen on jo voitto!
Mulla on ollu aika hiilarinen päivä:
ap: maitorahka banaanilla
välipala:(menin 6 töihin,aamupala syöty 5) pähkinöitä 10kpl
lounas: kaurapuuro vadelmilla,lasi rasvatonta maitoa
vp: 2 leipää sulatejuustosiivuilla ja kasviksilla
päivällinen: 6 watajan nakkia,2 munaa,1iso tomaatti,sinaappia
ip: puuroa, 3dl maitoa ja mansikka hilloa..öööö3rkl? :SS
nougat suklaapatukka. HUOH. -muhis
10 päivää ketjun alkamisesta. Mitkä on pudotukset?
Mullahan siis ei ole vaakaa, enkä ole vielä uskaltautunut salin vaa'alle, joten edes alkupainoa en tiedä. Tän alkuvaikeuden jälkeen tuskin paino on tipahtanut mihinkään kylläkään. Räpsäsin "ennen" kuvat tänä aamuna. :) Katsotaan jos uskallan ne tänne näytille.
Tämän päivän liikunnat ja ruoat:
06.30 Maustamatonta jogurttia+kermarahkaa, mangokuutioita, 1tl hunajaa, mysliä
7:00 9.3km pyöräily töihin
11.15 Riistakiusausta, salaattia, näkkileipä floralla.
14.15 Päärynä
15.30 Pyöräily kotiin saman 9,3km
17.00 Savulohta, fetasalaattia, höyrytettyä kukkakaalia ja porkkanaa
18.15 Bodypump
19.45 Mozzarellaa, tomaattia, basilikaa. Pari siivua vesimelonia.
Mielestäni varsin onnistunut päivä! Työmatkapyöräilyt jää ens viikolla pois, on liikaa pidemmän päälle pyöräillä töihin ja takaisin sekä käydä jumpissa. Liikunnalla kulutetut kalorit taisivat olla tänään jopa 100kcal. SportsTrackerin mukaan duunimatka kuluttaa 270kcal per suunta + pumppi varmaan 500kcal luokkaa.
Siis 1000kcal. Ja Tankkis siis kirjoitteli. :)
Mä kävin tänään salin jälkeen vaa'alla. 78,6kg näytti. Aika oikein siis arvioin aloituspainoni.
Aivan täysin persiistä ollu tää päivä. Se aika kuukaudesta, ahdistanut ja v*tuttanut niin paljon, miehen kanssa riidelty ym, vähän tuli syötyä ahdistukseen.
08.20 2 siivua maalaisleipää, oivariinilla, kinkulla, juustolla, kurkulla, tomaatilla ja paprikalla, banaani, 2 siivua vesimelonia. Kuppi kahvia kevytmaidolla.
12.15-13.15 Juoksumatolla 15min, crosstrainerilla 7min, 30min Core-tunti.
14.00 Savulohta, höyrytettyjä kasviksia, salaattia, raejuustoa. Jälkkäriks laku ja marspatukka ja kuppi kahvia kevytmaidolla
16.30 Solerojäätelö
19.30 2 siivua maalaisleipää oivariinilla, kinkulla ja juustolla. Jäätelötuutti. (vitutus/lohturuokaa)
Huomenna toivottavasti parempi päivä. Huomenna ei treeniä, mutta kuvassa riehumista Serenassa kera siskon lapset. :)
Unohdan aina allekirjoituksen. Äskeiben oli tankkis.
Voi Tankkis, tsemppiä "NÄIHIN päiviin", I'm with you... Tosin yllättäen itsellä ollut nytkin ihan ok fiilis, ehkä hitusen kiukkusempi oon ku normaalisti, ja eilen oli iltamässyt, mut ei mitään vakavaa.
Eilisen syömingit:
Aamiainen, n. 355 kcal
3 kananmunaa
1rkl seesamöljyä
170g kesäkurpitsaa
80g tomaattia
Lounas, smoothie, n. 450 kcal
120g mustaherukkaa
80g mustikkaa
120g kesäkurpitsaa
1rkl hamppu-/seesamöljyseosta
100g banaania
20g pähkinöitä
Päivällinen, n. 660 kcal
200g kirjolohta
200g punariisiä
100g porkkanaa
200g kukkakaalia
1rkl voita
1rkl soijakastiketta
Iltapala (mässyt), n. 210 kcal
2 näkkileipää
25g kermajuustoa
Yhteensä n. 1670 kcal, R 82 / HH 152 / PROT 88
Välipäivä oli liikunnasta.
Ihan hyvä päivä oli, vaikka meninkin nuo kaksi näkkäriä mässäämään :D tuntuu niin typerältä edes puhua mässäämisestä, kun aiemmin mun iltamässyt on ollut tosiaan joku suklaalevy JA pari suklaapatukkaa, tai tuplakebab JA jotain makeaa tms. Joka ilta. Ihmekään et ollu mieli matalalla aiemmin...
Ostin sen vaa'an ja nyt näytti aamupainoksi 97,0kg, eli mennään nyt sen painon mukaan.
-Renkula
Renkula, sun iltapala kuulostaa täysin normaalille, jopa hyvin pienelle iltapalalle, ei tosiaankaan mässylle?! Varo ettei laihdutus sumenna realismia syömähommissa. Näkkileipä ja juusto on ihan tavallista terveellistä syötävää.
Tankkis hyvä päivä sulla on ollut,hyvä! Ehkä klo 15 syömiset sellasta napostelun tyylistä mikä helposti karkaa käsistä,mutta muuten näyttää hyvältä,tavalliselta syömiseltä.
Mun syömiset eilen:
Ap: herä 80 protskujauheesta(maku suklaa) mustikoiden ja maidon kera pirtelö
lo: jauhelihakeitto (naudan 10%,kasviksia,peunaa vähemmän), 2 kaurasydän(kuitua 11%) leipää,margariinia pari tl
vp: banaani,10 cashew pähkinää
kahvilla mutakakkua (itsetehty) pala,kahvia maidolla
päivällinen: 2 munan munakas jossa paprikaa ja luumutomaatteja
ip: omena, lidlin milbona 4% maitorahka funlitellä.
Kalorit n.1500kcal,jäivät itseasiassa alle kun mun painolla pitäisi olla ainakin 1700-1800kcal..isompi paino,isommat kalorit, Mutta on oikeasti aika vaikeaa saada syötyä kunnon ruokaa noin paljon!!!! siksi mun ruokavalioon mahtuu helposti joku herkku,ei tietenkään joka pv,mutta useammin kuin kerran kaksi viikossa,kolme tai ihan max 4 kertaa voisi olla optimaalinen ja herkun olisi oltava pieni,muuten tulee morkkis. -Muhis
Heips!
Eilisen hommat:
Aamupala, n. 315 kcal
3 kananmunaa
1rkl seesamöljyä
Lounas, smoothie, n. 420 kcal
100g kesäkurpitsaa
100g mustikkaa
100g mustaherukkaa
100g banaania
1rkl seesamöljyä
lisäks 150g Valio Arki-raejuustoa
Tässä välissä 30min crosstrainerilla + 1h jumppaa (joogaa, pilatesta, taijia)
Päivällinen, n. 605 kcal
120g grillijuustoa (söin ekaa kertaa kun oli tarjouksessa, OH MY GOD miten hyvää!)
160g kukkakaalia
130g porkkanaa
80g salaattia
65g paprikaa
115g avomaankurkkua
40g kermaviiliä
Yhteensä n. 1340 kcal, R 81 / HH 87 / PROT 76
Vähän jäi protskut vähille ja kaloritkin, mut ei vaan jaksanu enempää syödä :D Tuo grillijuusto oli niin hyvää, et käyn ostamassa sitä varmaan 20 pakettia kun olivat euron kappale :D siinä siis kaks 120g juusto"pihviä". Kovia kaloreita siinä, mutta usein mulla painottuu illalle raskain ateria ja tuo on hyvä vaihtoehto.
Tuntuu ihan siltä, et ois mässäilly vaan, ku ollu niin hyviä ruokia viime aikoina :) Vaikka varsinainen mässypäivä on vasta lauantaina kaverin häissä. Mut hyvä näin, ei oo todellakaan tehnyt tiukkaa tai ollut mitään älyttömiä mielihalujakaan. Nyt on mennyt melkein kuukausi kun aloitin dieetin, ja kolme viikkoa kun alotin liikunnan. Sitähän sanotaan, että 21 päivää menee uuden tavan omaksumiseen, ja siltä nyt tuntuukin tän liikkumisen suhteen.
Ihan voittajafiilis, suklaatäytteisestä sohvaperunasta AKTIIVISEKSI liikkujaksi ja terveellisesti syöjäksi kuukaudessa. WAU, pitää olla tyytyväinen ihteensä!
Tankkiksella ja Muhiksellakin tuntuu ihan hyvin olevan homma hallussa. Kun vaan saatte vielä rutistettua ne turhat mökkiputket ja muut pois, niin hyvä tulee :) Hienosti kuitenkin NORMAALI tapa syödä alkaa olla teillä molemmilla hallussa :) JEE!
Itselle ei omaan ideologiaan sovi useasti viikossa herkuttelu, ainakaan vielä. Vaikkakin loppuelämän ruokavaliota tässä alustetaan, niin oon ehkä niin terveysintoinen et otan nekin kalorit jostain mulle sopivammasta. Mulla nimittäin vaikuttaa varsinkin valkoinen sokeri mielialaan niin paljon, että en sitä mieluusti hirveesti syö.
-Renkula
Heip!
Tankkis, laskin nyt ihan pikasesti et tosi isolla annoksella n. 510kcal olis sellanen kana+riisi+salaatti. Laskin 150g kastiketta, 200g riisiä ja 150g salaattia. Eli riisiä olis tossa tosi reilusti. Laskin tällä ihan http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto :)
Numero 77, tervetuloa! Laihduttamisessa toimii esim. tämä: 1. Löydä itsellesi sopiva tapa laihduttaa terveellisesti ja loppuelämän ruokavaliota silmälläpitäen. 2. Aloita. 3. Lopeta, kun olet tavoitepainossasi. Älä kuitenkaan ala ahtamaan herkkuja, vaan jatka terveellistä elämäntapaa vähän runsaammilla ruokamäärillä. :) Yleensä tuo 1. kohta on vaikein. Jos joku homma ei toimi, on vaikka nälkä kokoajan tai huono olo, niin pitää tehdä muutoksia. Sit kun se tasapaino löytyy ja henkinen puoli on mukana, laihduttaminen tuntuu helpolta.
Ihan oikeesti, taas kerran, mä olin KUUKAUSI SITTEN vielä ihan täysi sohvaperuna ja mutustin suklaata kokoajan. Eli jos tää on mulle mahdollista, tää on mahdollista kenelle vaan. Pitää vaan nähdä vaivaa, laihduttaminen ei ole helppoa.
Ja sit päivän hommiin:
Aamiainen, smoothie, n. 375 kcal
1 kananmuna
100g mustaherukkaa
50g salaattia
100g mung-pavun ituja
80g banaania
100g kesäkurpitsaa
1 rkl hamppu-/seesamöljyseosta
Lounas, n. 495 kcal
120g grillijuustoa (edelleen NAM)
90g salaattia
85g kukkakaalia
50g paprikaa
90g kurkkua
-- Tässä välissä 25+15min crosstrainerilla, välissä ylävartalo+vatsat salilla --
Päivällinen, n. 475 kcal
3 kananmunaa
1 tl seesamöljyä
150g raejuustoa
25g beef jerkyä
75g kesäkurpitsaa
150g kurkkua
Ja tällä hetkellä juon teetä, jossa on 1rkl hunajaa + 2 rkl täysmaitoa (n. 80kcal)
Yhteensä noin 1425 kcal, R 77 / HH 93 / PROT 101
Tein tollasen kivan proteiinitankkauksen illalla :) Hyvä fiilis jatkuu täällä. Mites muiden päivä, niiden jotka ei oo vielä antanut kuulua itsestään?
-Renkula
Tänään söin aamupalaksi 250 grammaa rahkaa (153 kcal) ja puolikkaan banaanin (50 kcal) sekä teetä ilman maitoa. 203 kcal siis yhteensä.
Äsken söin omenan (70 kcal)
Aion vielä tänään syödä 250 kalorin välipalan ja 300 kalorin päivällisen.
Hirmuisen vähän ruokaa tuntuis olevan aiemmalla. Kukas siel kirjottelee? :)
-Renkula
Heeeii, kiitos Renkula kovasti!
Hih, mä joka kerta ihmettelen tota sun aamusmoothieta; ituja, salaattia, kesäkurpitsaa? :D Ja miten jaksat kolmella aterialla?
Itsellä paino on jojoillut vuosien varrella ihan älyttömästi. Useasti jo onnistunut tiputtamaan 7kg jonka jälkeen alamäki on alkanut. Täydellä boostilla vedetty sinne asti ja sitten rahkeet loppuneet, kun paino ei enää tipukaan entiseen malliin. Sitä vaihetta pelkään. Siksi en edes haluaisi käydä vaa'alla, mutta toisaalta se motivoi kovin.
Smoothien saa piilotettua kaikkee terveellistä :D ja maistuu ihan hyvälle, marjat siinä aina eniten maistuu.
Jaksan hyvin kolmella aterialla. Mun luontainen ateriarytmini on iltapainotteinen, ja aamulla/päivällä ei oo välttämättä nälkä. Joskus syön tollasta smoothieta tunnin ku ei saa nopeemmin alas :D ja se auttaa, kun en syö turhia kaloreita hirveesti. Tarkotan tässä lähinnä tärkkelyspitoisia lisukkeita, perunaa, pastaa, riisiä ja leipää. Niillä saa mahaa täyteen joo, mutta paremmin se mulla täyttyy kasviksilla, joista saan sit muutakin ravintoa kuin pelkkää energiaa. Jos nyt osaan yhtään ymmärrettävästi selittää :P
En kuitenkaan karppaa. Syön banaaneita, riisiäkin söin yks ilta, en todella laske kasvisten hiilareita. Mut koska haluan tarpeeks proteiinia ja hyviä rasvoja, niin jostain on karsittava :) mun ideaaliruokavalioon laihdutuksen jälkeenkään ei kuuu tärkkelyslisuke joka aterialle.
Joskus syön välipalan kolmen aterian lisäks, mut se on yleensä enemmän treeniaikatauluista kuin nälästä kiinni. Lisäks juon vettä helposti 3 litraa päivässä, enemmänkin. Jano tulkitaan usein näläksi. Toki pienempi määrä vettä riittää monelle, mulla saattaa tälläkin määrällä olla jano.
Ja tähän liittyy taas se, että käytän paljon suolaa. En tavallisia pöytäsuolaa, vaan vuorisuolaa tms., jossa on enemmän mineraaleja ja joka on puhtaampaa kuin merisuola. Kun juo paljon, tarvitsee enemmän suoloja. Ja verenpaine on mulla enemmän matalan puolella, niin tää sopii mulle hyvin :)
Mut näihin pieniin hienosäätöihin on löytynyt varmuus vasta kokeilujen ja tutkimisen kautta. Kaikki ei sovi kaikille, ja mä muutan asioita jos mulle tulee huono olo tai nälkä. Nyt on ollu hyvä näin :)
Tulipa selostus...
-Renkula
Mul on aina jotai lisää sanottavaa :D
Se on auttanut mua, etten suhtaudu tähän pelkästään laihduttamisen kannalta. Vaan kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin, terveellisyyden ja pitkän, onnellisen ja jaksavan elämän näkökulmasta. Jos miettii pelkästään painonpudotusta, into loppuu helposti kesken. Mun mielestä on rakentavampaa iloita siitä, ettei enää mässä joka päivä, siitä, et liikkuminen aiheuttaa enemmän iloa kuin pakontuntua (uusia sanoja) ja siitä, et voi sanoa elävänsä terveellisesti. Ja tähän liittyy myös asenne itseään kohtaan.
Eniten helpotusta tuova asia on se, että opettelee rakastamaan itseään. Tässä ja nyt, tällaisena. Rakastamilleen ihmisille haluaa hyviä asioita. Laihtuminen on vaan bonus terveessä elämässä :)
Pitää hyväksyä ala- ja ylämäet, niin laihduttamisessa kuin elämässä muutenkin.
-Renkula
Mua alkoi kovasti mietityttämään perus päiväkotiruuan kalorit? Koen vaikeaksi ottaa töihin pk:iin omat eväät ku on valvontaruokailu. Osaako kukaan kertoa about kalorimäärää normaalille aterialle (esim kanakastike+riisi) jossa lautasesta on puolet salaattia? 500kcal? Ens viikolla jatkuu taas sairaalassa, jonne aion ottaa omat salaattipainotteiset eväät päivittäin.
Hellurei ja hellät tunteeeet! :D Muhis täällä taas. On mennyt uuden-vanhan työn parissa nämä päivät,uni tullut jo 8 aikaan illalla kevyesti.
Tänään syötyä
ap: maitorahka funlightia mausteeksi
lounas: 2 itsetehtyä lihapullaa,perunaa 1, salaattia runsaasti ja loraus slaatinkastiketta
vp: 10kp pähkinää,vesimeloonia 2 siivua
päivällinen: 8 watajan nakkia,,uupps. 2 munaa,1 tomaatti,munakas näistä
illalla: 2 leipää,kurkkua,flooraa, fazerin sinisen suklaapatukka
pepsimaxia iso pullo päivän aikana..tuosta olisi todellakin päästävä eroon,olen kuullut että jumittaa aineen vaihduntaa. -Muhis