Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eronneet - miten ihmeessä tulette toimeen?

Vierailija
05.08.2014 |

Meillä hyvinkin mahdollisesti ero edessä. Puolisoni on suurituloinen, minä tienaan noin2200e/kk josta siis verot pois. Meillä on omakotitalo joka tietysti menee myyntiin sitten...

Tähtäämme yhteishuoltajuuteen. Nyt vaan huolestuttaa, että miten IHMEESSÄ tulen toimeen eron sattuessa? Asumme pääkaupunkiseudulla, täällä vuokrat on huomat, ei mulla ole tuosta, käteen jää siis noin 1800e, varaa maksaa monen sadan vuokria, + lasten harrastukset yhteensä 200e /kk, sähköt ja autot ja muute :(

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti ero edessä?! Taloudellinen toimeentuloko sitten ratkaisee asian?!

Vierailija
22/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, en mä haluu elareita enkä tarvii, enkä miehen omaisuutta, johan nyt on. Meillä on avioehtokin joten kummankin omaisuudet on ihan omia. Ja mainittakoon vielä että MINÄ EN halua erota, ratkaisu ei ole minun.  Kiitos siitä rohkaisevasta viestistä. Kyllä sitä varmaan selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:08"]

Mahdollisesti ero edessä?! Taloudellinen toimeentuloko sitten ratkaisee asian?!

[/quote]

Mahdollisesti siksi jos mies niin kriisissään päättää.

Vierailija
24/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saatana, nainen! Et siis mitenkään tule toimeen ilman miestä ja sen tiliä? Sitten on paras olla mielin kielin ja toivoa, että mies ei hae eroa.

Toinen vaihtoehto on kasvattaa selkäranka ja harjoitella itsenäisyyttä. Menoista joudut karsimaa, eniten itsesi kohdalla, mutta ei lastenkaan harrastusten tuossa tilanteessa saa olla liian kalliita.

Miten on  mahdollista, että työssäkäyvä nainen on NOIN kädetön, vaikka mukaan laskettaisiin yhteiskunnan sinulle ILMAISET tuet? En helvetti vieköön viitsisi sinuna tehdä tällaista aloitusta!

Vierailija
25/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut, että tulen toimeen. Laskut on ollut ulosotossa jo vuosia. Autoa ja vakuutuksiakaan ei ole. Vaattet kirpputorilta, itselle ei edes sieltä. Huonekalut kierrätyksestä. Lapset ei harrasta. Punaistenlapun ruokaa, leipäjonosta sekä ystäviltä ja suvulta jne.

Vierailija
26/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:09"]

EI, en mä haluu elareita enkä tarvii, enkä miehen omaisuutta, johan nyt on. Meillä on avioehtokin joten kummankin omaisuudet on ihan omia. Ja mainittakoon vielä että MINÄ EN halua erota, ratkaisu ei ole minun.  Kiitos siitä rohkaisevasta viestistä. Kyllä sitä varmaan selviää.

[/quote]Kyllä se lasten elatukseen osallistuminen on miehen velvollisuus eronkin jälkeen vai muilla veronmaksajillako aiot maksattaa lastesi kulut lasten isän sijaan? Vietkö lapsiltasi heidän oikeuden elatukseen isän puolelta oman järjettömän ylpeytesi tähden? Ajattele lapsia äläkä riitojasi lasten isän kanssa.

Vierailija
27/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:15"]

[/quote]Kyllä se lasten elatukseen osallistuminen on miehen velvollisuus eronkin jälkeen vai muilla veronmaksajillako aiot maksattaa lastesi kulut lasten isän sijaan? Vietkö lapsiltasi heidän oikeuden elatukseen isän puolelta oman järjettömän ylpeytesi tähden? Ajattele lapsia äläkä riitojasi lasten isän kanssa.

[/quote]

Eikun oon ymmärtänyt että yhteishuoltajuudessa ei elatusmaksuja maksella?

Vierailija
28/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En mä haluu, enkä tarvii...Entä ne sinun lapset?! Mitä, jos menisit kotiin äidin helmoihin vähän vielä kasvamaan.

Suosittelen minäkin isälle huoltajuutta ja toivottavasti hän lähteekin ajamaan lastensa etua ja hakee lapsiaan asumaan luokseen.

Vierailija
29/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:15"]

[/quote]

Eikun oon ymmärtänyt että yhteishuoltajuudessa ei elatusmaksuja maksella?

[/quote]

Voi pyhä jeesus. Vähän nyt ryhtiä, nainen ja ota asioista selvää! 

Vierailija
30/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko-viikossa voidaan joskus maksaa elatusapua, useimmiten ei.

Viikko-viikossa pärjäätte kaksiossa. Vantaalla ne on Helsinkiä paljon halvempia.

Kelan sivuilta löytyy asumistukilaskuri.

yh:n lapsilla ei yleensä ole tuon hintaisia harrastuksia, sorry.

Vierailija
31/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus ja lasten asumisjärjestelyt on juridisesti aivan eri asioita.

Vierailija
32/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:33"]

Lapset isälle asumaan,  jolla on paremmat edellytykset huolehtia heidän elannostaan, he saavat jatkaa harrastuksiaan ja olosuhteet säilyvät. 

[/quote]

Mä en selviäis ilman niitä :(

[/quote]

Minä selvisin, lasten oli hyvä olla isän kanssa. Säilyi koti, koulut ja kaverit samoina. Itsellä ei olisi ollut varaa lunastaa taloa ja ylläpitää sitä. Ympäristön paineista selviäminen olikin sitten vaikeampaa. Mutta lasten parhaaksi voi kestää ilkeitäkin kommentteja.

Vierailija
33/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapset asuvan jomman kumman vanhemman luona ja käyvät jollain sovitulla systeemillä toisen vanhemman luona. Normitilanteessa vanhemmilla on yhteishuoltajuus. Etävanhempi maksaa lähivanhemmalle (se jonka luona lapset asuvat) etatustukea. Se raha EI ole lähivanhemmalle eikä ole kyse siitä tarvitseeko tämä sitä. Se raha on LAPSILLE.

Lapsen huoltajuuden menettää vain jos siitä luopuu tai siihen on jokin RASKAUTTAVA syy.

Vierailija
34/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:23"]

Viikko-viikossa pärjäätte kaksiossa. Vantaalla ne on Helsinkiä paljon halvempia.

[/quote]

Voidaan joskus ja useimmiten ei...ja tämä perustuu mihin. Urbaaniinlegendaan?! Lapsella voi olla juridisesti vain yksi ja vain yksi "osoite", johon maksetaan lapsilisä, elatukset ja mahdollinen asumistuki. Tällöin toinen vanhemmista on on juridisesti oikeudeton vanhempi. Ja vaikka lapset jaettaisiin tasan, toisella vanhemmalla on kuluriski eli velvollisuus elatusmaksuihin toisen olessa pienituloinen, kuten ap tapauksessa.

Vierailija
35/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, olet väärässä.

ap, kysy juridisista yksityiskohdista perheoikeusjuristilta, ei täältä!

Vierailija
36/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, niin, olennaista on, missä lapset on kirjoilla. Viikko-viikossa ihmiset tekee vaihtelevia järjestelyjä.

Vierailija
37/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla vuokrakaksioita saa 750-800 e/kk. Jos talolainan poismaksun ja osituksen jälkeen jää mitään käteen, harkitse ostamista, saat samoilla kuluilla ja samalla keräät vanhuudenturvaa itdellesi. Voit myös ottas 1. Vuoden lyhennysvapaata: erosta ja muutosta tulee kuluja. Se toinen kannattaa säästää pahan päivän varalle.

Vierailija
38/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Nyt on sellaista puutaheinää ettei ole aikoihin nähty. Kaksio ei riitä edes standardissa joka toisen viikonlopun tapaamissa lapsille KODIKSI. Vuoroasumisella eli ns. huoltomuodolla ei ole MITÄÄN tekemistä elatusten kanssa. Tuloerojen ollessa suuria, lapsilla on lapsen molemmista kodeissa oikeus riittävään elatukseen.

Vierailija
39/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä jollakin tavalla huolehtii lapsistaan vaikka viikonloppuja niin sullahan lisääntyy vapaa-aika huomattavasti. Opteamin, Adeccon yms. muiden firmojen kautta saa töitä noille vapaille viikonlopuille, sunnuntaista saa vielä kaksinkertaisen palkan. Töitä on tarjolla ihan sikana ravintoloissa ja hoitotyössä, usein vaativat koulutusta ja kokemusta, mutta kun sellaisia ei ole tarjolla niin muutkin käyvät.

Kannattaa hankkia free-lance verokortti niin menee kaikesta työstä sama vero%, pitää tietysti jollakin tavalla arvioida vuoden tulot, mutta veroprosenttia voi muuttaa kesken vuoden.

Itse tein näin ja hyvin ovat rahat riittäneet.

Vierailija
40/68 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:33"]

Lapset isälle asumaan,  jolla on paremmat edellytykset huolehtia heidän elannostaan, he saavat jatkaa harrastuksiaan ja olosuhteet säilyvät. 

[/quote]

Mä en selviäis ilman niitä :(

[/quote]

Älä ole noin itsekäs. Lasten parastasihan sinä vain ajattelet.