Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa sinun muuttavan asuntoosi muttei halua myydä osaa asunnostaan sinulle?

Vierailija
25.07.2021 |

Mitä teet? Miksi veikkaat, ettei mies halua myydä osaa asunostaan? Olen luvannut voivani mennä kihloihin mutta tämä seikka mietityttää. Olenko tyhmä niuho vai ainoastaan järkevä aikuinen (omasta mielestäni tietysti jälkimmäinen).

Kommentit (596)

Vierailija
61/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-400 vuokra + puolet sähköstä ja vedestä kuulostaa reilulta. Eron tullessa omistaja pitää omansa.

Vierailija
62/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma ero edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta, ongelma ratkaistu.

Vierailija
64/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon miehelle tulee kuluja maksettavaksi? Etenkin jos lainaa ei oteta huomioon, sehän on miehen kulu. En suostuisi tuollaiseen ikinä. Minulla on nyt tosin okt, ei vastiketta. Mutta toki kulut maksettava itse. Jos jonkun ottaisin asumaan, saisi maksaa puolet. Ruuat vähän sen mukaan miten paljon syö, itse olen pieniruokainen. Ketään aikuista en ala elättämään.

Vierailija
65/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Olen eri, mutta kyllä minustakin on reilua, että sinä maksat hoitovastikkeen kokonaan tai lähes kokonaan sekä ainakin puolet sähköstä ja vesimaksusta. Oletettavasti kyse on kaksiosta tai muusta pienehköstä asunnosta, jossa hoitovastike luokkaa 200 €. Muista, että sinun sijoitusasuntosi tuottaa kassavirtaa, jolla todennäköisesti lyhennät ko. asunnon lainaa. Palkkatulosi eivät kulu sijoitusasunnon lyhentämiseen, toisin kuin miehellä asunnossa, johon olet nyt muuttamassa.

Mieti kokonaisuutta ja summaa, josta nyt puhutaan. Todennäköisesti hoitovastike on huomattavan halpa verrattuna vastaavan asunnon vuokraan. Samalla saat miehen saman katon alle. Yhteinen elämäkin on mukavampaa, kun myös miehellä jää asumiskulujen jälkeen ylimääräistä rahaa.

Kuten aiemmin mainitsin. hoitovastike asunnosta, kahdesta hallipaikasta + kustannus sähköstä sekä netistä on n. 900 €/kk. Asunto ei ole "pieni kaksio".

ap

On muuten karsean korkea vastike, mutta toki se selittää osan, että siinä on mukana kaksi hallipaikkaa. Miksi muuten sinä maksaisit MOLEMMAT hallipaikkavastikkeet?

Vierailija
66/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet muuttamassa yhteen vaikka et edes halua?

Vierailija
67/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon miehelle tulee kuluja maksettavaksi? Etenkin jos lainaa ei oteta huomioon, sehän on miehen kulu. En suostuisi tuollaiseen ikinä. Minulla on nyt tosin okt, ei vastiketta. Mutta toki kulut maksettava itse. Jos jonkun ottaisin asumaan, saisi maksaa puolet. Ruuat vähän sen mukaan miten paljon syö, itse olen pieniruokainen. Ketään aikuista en ala elättämään.

Mielestäni 1/3 ois se oikea summa. Puolet on vähän liikaa.

Vierailija
68/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis mies ja asunto. Mutta mikäs siinä jos tykkää luksuksesta.

Vierailija
69/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 900 euron HOITOvastike voi olla totta, pitää olla jokin 150 neliöinen kämppä ja huonosti hoidettu yhtiö, eikä silti kuulosta realistiselta. Tyypillinen hoitovastike on luokkaa 3-4e per neliö. Autopaikan tarvike muutamia kymppeja (ap puhui vastikkeesta, ei vuokrasta).

Vierailija
70/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes harkitset miehen luokse muuttoa tuossa tilanteessa? 

Vierailija
71/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat ostaa osuuden asunnosta, jossa on noin korkea hoitovastike? 

Vierailija
72/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 900 kuussa? :D Miten tyhmä sä ap oot?

Vierailija
73/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä muuttaa, suhde ei tule kestämään jos tuommosia ongelmia on ennen kuin yhteen muutetaan. Kerääpä ostamasi sisustustekstiilit kainaloosi ja jatka asumista omassa asunnossasi. Käytä tulisi oman varallisuutesi kerryttämiseen, älä miehen.

Vierailija
74/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Vastasinkin jo että mies ei pidä siitä, että minulla on omakin asunto. Haluaa, että maksan koko hoitovastikkeen. Kuulemma reilua koska en asuntoa omista ja minun pitäisi ajatella asiaa edullisena vuokrana. En ymmärrä miehen aivoituksia.

ap

Haluaa sitoa sinut niin, että olisit jotenkin riippuvainen hänen omaisuudestaan omistamatta siitä mitään. Ihme valtapeliä. Olisit siis ensisijaisesti miehen alivuokralainen ja maksaisit hänenkin asumiskulunsa.

Sinuna ostaisin toisenkin sijoitusasunnon.

Ja kai on kuitit tallella ja kirjallinen paperi siitä, missä suhteessa olette maksaneet sisustuksen ym.

Vierailija
75/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Kyllä sinä joutuisit maksamaan hoitovastikkeen, vaikka asunto olisi sinun nimissä. Ja saat asumisen vastineena rahoillasi.

Jos sinulla oma asunto, niin miksi et laita sitä vuokralle ja näin saat 2-4% vuokratuoton, jolla voi maksaa asumisesi.

Vierailija
76/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa miehen remontista johtuvaa rahoitusvastiketta ainakaan.

Vierailija
77/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan maksa enempää kuin puolet juoksevista kuluista. Miehen lainanlyhennykset menevät suoraan hänen omaan pussiinsa, joten on kohtuutonta vaatia, että sinun pitäisi maksaa koko vastike.

Mitä tulee asunnon puolikkaan ostamiseen, niin ehkä ihan hyvä vaan ettei mies myy sinulle puolia. Ero tulee joka tapauksessa jossain kohtaa kun mies on tuommoinen, joka haluaa vain hyötyä sinusta.

Vierailija
78/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te , jotka huudatte, että nainen hyötyy, eli maksa koko vastike, unohdatte sen, että se mies hyötyy myös. Mikäli ap pysyy siinä omassa kämpässään, mies joutuu ihan yksin maksamaan sen 900 euron vastikkeensa plus muut kulut. Kyllä tuossa, että ap maksaisi koko vastikkeen se mies hyötyy enemmän.

Toisaalta hämmästyttää se, että pitääkö oikeasti parisuhteessa hyötyä siitä toisesta ? Eikö yhdessä olla ihan muiden syiden vuoksi kuin hyötymistarkoituksessa?

Mies ei pidä siitä, että ap:lla on myös oma asunto, tämä kyllä kuulostaa vain ja ainoastaan siltä, että mies haluaa ap:n olevan riippuvainen hänestä. Jättäisin suosiolla muuttamasta miehen asuntoon ja todennäköisesti olisi syytä heivata koko mies mäkeen.

Vierailija
79/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja rakkautta ei koskaan pidä sotkea. Eron tullessa on paljon helpompi kun ukko omistaa talon. Avioehto vaan ettei mene rahat sekaisin liiton aikana.

Vierailija
80/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Sisustukseen olen jo osallistunut maksamalla puolet niin astiastosta kuin matoista sekä kaikista sisustustekstiileistä. Ihan helposti voin todeta useita tuhansia euroja kuluneen. Tällä hetkellä rupeaa tuntumaan typerältä maksaa koko hoitovastike, sähkölasku sekä netin kulu. Jos tästä lähden, minulle ei jää mitään osoitusta siitä, että olen käyttänyt rahaa miehen omaisuuden eteen.

ap

Paljon tuo hoitovastike? Itselle sopisi hyvin tuollainen järjestelmä, etta maksaisin vastikkeen kokonaan ja puolet muista juoksevista kuluista. 

Hoitovastike + netti + sähkö kuussa n. 900 €.

ap

Jos hoitovastike ja netti 900€/kk, niin ei ole mitään järkeä ostaa puolta miehen asunnosta, kun joka tapauksessa joutuisit maksamaan lainojen päälle puolet yhtiövastikkeesta eli 450€/kk. Todella huonosti hoidettu taloyhtiö tai sitten kallis vuokratontti. Hoitovastike on 3-5€/m2. Vai sisältyykö tuohon rahoitusvastiketta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi