Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa sinun muuttavan asuntoosi muttei halua myydä osaa asunnostaan sinulle?

Vierailija
25.07.2021 |

Mitä teet? Miksi veikkaat, ettei mies halua myydä osaa asunostaan? Olen luvannut voivani mennä kihloihin mutta tämä seikka mietityttää. Olenko tyhmä niuho vai ainoastaan järkevä aikuinen (omasta mielestäni tietysti jälkimmäinen).

Kommentit (596)

Vierailija
41/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Sisustukseen olen jo osallistunut maksamalla puolet niin astiastosta kuin matoista sekä kaikista sisustustekstiileistä. Ihan helposti voin todeta useita tuhansia euroja kuluneen. Tällä hetkellä rupeaa tuntumaan typerältä maksaa koko hoitovastike, sähkölasku sekä netin kulu. Jos tästä lähden, minulle ei jää mitään osoitusta siitä, että olen käyttänyt rahaa miehen omaisuuden eteen.

ap

Paljon tuo hoitovastike? Itselle sopisi hyvin tuollainen järjestelmä, etta maksaisin vastikkeen kokonaan ja puolet muista juoksevista kuluista. 

Hoitovastike + netti + sähkö kuussa n. 900 €.

ap

No tuossa tapaukessa jättäisin muuttamatta ja sillä sipuli. 

Paljon sinulla menee kuluja nykyiseen asuntoosi? 

Oma asuntoni on pienempi mutta paljon paremmalla paikalla. Maksan lainanhoitokuluja n. 600 €/kk ja lisäksi hoitovastiketta 200 €/kk.

ap

No silloin sä maksaisit satkun miehen vastikkeesta, puolet muista miehen asunnon juoksevista kuluista ja omat lainasi + vastikkeesi (vuokralainen avittaa toki). Melko vähän.

Vierailija
42/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Vastikkeeksi saat asua siinä toisen omistamassa asunnossa. Maksetaan sitä vuokralla ollessakin se vastikkeen osuus. 

Ööö, vastineeksi voisin asia myös omistamassani asunnossa?

ap

Aiotko siis pitää oman asuntosi vaikka muuttaisit miehen luo? 

Jos mies ei myy minulle ostuutta asunnostaan, mitä muutakaan minun olisi järkevää tehdä kuin pitää asuntoni?

Minulle yhteinen asunto olisi kihlautumista suurempi osoitus siitä, että mies haluaa olla kanssani. Ei vain näytä haluavan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat järkevältä naiselta! Jatkathan periaatteistasi kiinnipitämistä??

Ap vastaa itselleen?

Oletusarvosiko on se, että kaikki av-palstalla turinoivat ovat koulutukseltaan maksimissaan sairaanhoitajia ja palkka korkeimmillaan 2900 €/kk bruttona?

ap

Mulla on kyllä nettopalkka 6000 euroa ja maksan asuntolainaa 600 euroa kuussa. Jättäisin muuttamatta miehen asuntoon, jos hoitovastike on noin iso. Enkä missään nimessä haluaisi ostaa osuutta asunnosta. 

Vierailija
44/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Olen eri, mutta kyllä minustakin on reilua, että sinä maksat hoitovastikkeen kokonaan tai lähes kokonaan sekä ainakin puolet sähköstä ja vesimaksusta. Oletettavasti kyse on kaksiosta tai muusta pienehköstä asunnosta, jossa hoitovastike luokkaa 200 €. Muista, että sinun sijoitusasuntosi tuottaa kassavirtaa, jolla todennäköisesti lyhennät ko. asunnon lainaa. Palkkatulosi eivät kulu sijoitusasunnon lyhentämiseen, toisin kuin miehellä asunnossa, johon olet nyt muuttamassa.

Mieti kokonaisuutta ja summaa, josta nyt puhutaan. Todennäköisesti hoitovastike on huomattavan halpa verrattuna vastaavan asunnon vuokraan. Samalla saat miehen saman katon alle. Yhteinen elämäkin on mukavampaa, kun myös miehellä jää asumiskulujen jälkeen ylimääräistä rahaa.

Vierailija
45/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi minullekin joku maksamaan juoksevat kuluni ilmaiseksi.

Vierailija
46/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vastikkeeksi saat asua siinä toisen omistamassa asunnossa. Maksetaan sitä vuokralla ollessakin se vastikkeen osuus. 

ap

Jos mies ei myy minulle ostuutta asunnostaan, mitä muutakaan minun olisi järkevää tehdä kuin pitää asuntoni?

Minulle yhteinen asunto olisi kihlautumista suurempi osoitus siitä, että mies haluaa olla kanssani. Ei vain näytä haluavan.

ap

No noiila summilla olisi järkevämpää olla ostamatta osuutta asunosta. Laita rahasi mieluummin sijoituksiin. 

Vierailija
47/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Avoliitossa voi asua omistamatta asuntoa yhteisesti. Aika harvalla avoparilla on "vara-asuntoa". 

Vierailija
48/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa oma sijoitusasunto.

Minulla on. Mies ei tästä tosin pidä. Mies myös haluaa, että maksan koko hoitovastikkeen hänelle asunnosya, jossa asuisimme yhdessä.

Eroa heti! haiskahtaa jo kilometrien päähän. Kohta olet pulassa. Älä nyt ainakaan naimisiin mene.

Vierailija
49/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en myisi. Toisaalta en ottaisi asumaan pelkästään puolella sähköstä ja vedestä.

Ja 900 kuulostaa kyllä härskiltä hyväksikäytöltä. En lähtisi tuollaiseen lukaaliin ollenkaan.

Vierailija
50/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisit maksamaan varainsiirtoveron.

Vierailija
51/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen eri, mutta kyllä minustakin on reilua, että sinä maksat hoitovastikkeen kokonaan tai lähes kokonaan sekä ainakin puolet sähköstä ja vesimaksusta. Oletettavasti kyse on kaksiosta tai muusta pienehköstä asunnosta, jossa hoitovastike luokkaa 200 €. Muista, että sinun sijoitusasuntosi tuottaa kassavirtaa, jolla todennäköisesti lyhennät ko. asunnon lainaa. Palkkatulosi eivät kulu sijoitusasunnon lyhentämiseen, toisin kuin miehellä asunnossa, johon olet nyt muuttamassa.

Mieti kokonaisuutta ja summaa, josta nyt puhutaan. Todennäköisesti hoitovastike on huomattavan halpa verrattuna vastaavan asunnon vuokraan. Samalla saat miehen saman katon alle. Yhteinen elämäkin on mukavampaa, kun myös miehellä jää asumiskulujen jälkeen ylimääräistä rahaa.

Kuten aiemmin mainitsin. hoitovastike asunnosta, kahdesta hallipaikasta + kustannus sähköstä sekä netistä on n. 900 €/kk. Asunto ei ole "pieni kaksio".

ap

Vierailija
52/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Mitä muuta miehen omaisuutta vaadit itsellesi todisteeksi vakaista aikeista? 

Vierailija
53/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en muuttaisi enkä maksaisi, joten problem solved. 

Vierailija
54/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin mieheni omistamaan asuntoon jossa myös hänen lapsensa asuvat. Maksan tonnin kuussa yhteiseen kassaan. Mies maksaa kaiken muun, ruuat, pesuaineet, shampoot ja ravintolat.

Kun omani on myyty, ostan puolet hänen asunnostaan.

Kihloihin muuten mennään eikä luvata mennä. Kihloissa ollaan kun on sovittu naimisiinmenosta.

Vierailija
55/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin välittömästi jos nainen rupeaisi vaatimaan, että hänen pitää saada ostaa minun omaisuuttani tai edes puolia siitä. 

Vierailija
56/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuten aiemmin mainitsin. hoitovastike asunnosta, kahdesta hallipaikasta + kustannus sähköstä sekä netistä on n. 900 €/kk. Asunto ei ole "pieni kaksio".

ap

Jatkan vielä sen verran, että minulla olisi mahdollisuus ostaa n. 40 % miehen omistamasta asunnosta omien tulojeni perusteella. Minua vaivaa se, että  mies ei halua myydä minulle asunnosta pienempääkään osuutta mutta haluaa minun silti maksavan kaikki käytännön asumiskulut.

ap

Vierailija
57/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun miehen omistamassa talossa. Maksan kokonaan sähkön ja veden (koska en jaksanut kuunnella veden ja sähkön ”tuhlaamisesta”, jos sauna oli päällä kauemmin kuin hänen mielestään sopi tai suihkuni kestivät pidempään kuin hänellä). Mies maksaa yksin lainansa ja kiinteistöveron. Käytännössä laskuihin menee ympäri vuoden noin parisataa kuussa, joten onhan se halvempaa kuin vuokra jostain yksiöstä tai kaksiosta.

Sisustus, astiastot ym on erikseen kummankin ostamia, joten jos ero tulee on pakkaaminen helppoa.

Vierailija
58/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin välittömästi jos nainen rupeaisi vaatimaan, että hänen pitää saada ostaa minun omaisuuttani tai edes puolia siitä. 

Perisitkö naiselta jotakin kustannuksia asunnossasi asumisesta? Yli hoitovastikkeen käyttökorvauksineen?

ap

Vierailija
59/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen eräskin vanha sanonta: Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.

Vierailija
60/596 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kaikkien naisten kanssa tulee ero nykyään, ja miksi sinä olisit erikoistapaus? Eron jälkeen on paljon helpompaa kun ei tarvitse asuntoasioita järjestellä.