Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa sinun muuttavan asuntoosi muttei halua myydä osaa asunnostaan sinulle?

Vierailija
25.07.2021 |

Mitä teet? Miksi veikkaat, ettei mies halua myydä osaa asunostaan? Olen luvannut voivani mennä kihloihin mutta tämä seikka mietityttää. Olenko tyhmä niuho vai ainoastaan järkevä aikuinen (omasta mielestäni tietysti jälkimmäinen).

Kommentit (596)

Vierailija
21/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Sisustukseen olen jo osallistunut maksamalla puolet niin astiastosta kuin matoista sekä kaikista sisustustekstiileistä. Ihan helposti voin todeta useita tuhansia euroja kuluneen. Tällä hetkellä rupeaa tuntumaan typerältä maksaa koko hoitovastike, sähkölasku sekä netin kulu. Jos tästä lähden, minulle ei jää mitään osoitusta siitä, että olen käyttänyt rahaa miehen omaisuuden eteen.

ap

Paljon tuo hoitovastike? Itselle sopisi hyvin tuollainen järjestelmä, etta maksaisin vastikkeen kokonaan ja puolet muista juoksevista kuluista. 

Hoitovastike + netti + sähkö kuussa n. 900 €.

ap

Vierailija
22/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Riippuu vastikkeen suuruudesta, mutta näin yleisesti mielelläni maksaisin vastikkeen kokonaan ja sen lisäksi puolet muista juoksevista kuluista. Loput rahat laittaisin säästöön tai sijoittaisin. 

Helpompaa kun ei tarvitse osallistua mihinkään remonttikuluihin. Ehkä hommaisin sijoitusasunnon lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on niin kovin vaativia miehiä. Aina ne haluaa kaikenlaista. 

Vierailija
24/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Sisustukseen olen jo osallistunut maksamalla puolet niin astiastosta kuin matoista sekä kaikista sisustustekstiileistä. Ihan helposti voin todeta useita tuhansia euroja kuluneen. Tällä hetkellä rupeaa tuntumaan typerältä maksaa koko hoitovastike, sähkölasku sekä netin kulu. Jos tästä lähden, minulle ei jää mitään osoitusta siitä, että olen käyttänyt rahaa miehen omaisuuden eteen.

ap

Paljon tuo hoitovastike? Itselle sopisi hyvin tuollainen järjestelmä, etta maksaisin vastikkeen kokonaan ja puolet muista juoksevista kuluista. 

ap

No tuossa tapaukessa jättäisin muuttamatta ja sillä sipuli. 

Paljon sinulla menee kuluja nykyiseen asuntoosi? 

Vierailija
25/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Riippuu vastikkeen suuruudesta, mutta näin yleisesti mielelläni maksaisin vastikkeen kokonaan ja sen lisäksi puolet muista juoksevista kuluista. Loput rahat laittaisin säästöön tai sijoittaisin. 

Helpompaa kun ei tarvitse osallistua mihinkään remonttikuluihin. Ehkä hommaisin sijoitusasunnon lisäksi. 

Yleensä taloyhtiön remontit kuuluvat rahoitusvastikkeena maksettaviin kuluihin. Tässä kyseessä v. 2019 peruskorjattu yhtiö eli hoitovastike kattaa verrattain ison asunnon hoitokulut yhtiön kannalta.

ap

ap

Vierailija
26/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet sellaisen asunnon vuokrasta jossa asuisit yksin. Emme tiedä millainen lukaali miehellä on ja onko koko vastike kohtuuttoman suuri. Molempien pitää hyötyä yhdessä asumisesta.

Ja tarkkana että vain hoitovastike. Rahoitusvastike on omistajan säästöä.

Vierailija
27/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vastikkeeksi saat asua siinä toisen omistamassa asunnossa. Maksetaan sitä vuokralla ollessakin se vastikkeen osuus. 

Vierailija
28/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen valinta omistaa asunto, eli laina menisi miehen pussista. Muille yhteisille kuluille perustaisin yhteisen tilin, jonne laitettais rahaa sovitusti esim. tulojen suhteessa.

Vierailija
29/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No tuossa tapaukessa jättäisin muuttamatta ja sillä sipuli. 

Paljon sinulla menee kuluja nykyiseen asuntoosi? 

Oma asuntoni on pienempi mutta paljon paremmalla paikalla. Maksan lainanhoitokuluja n. 600 €/kk ja lisäksi hoitovastiketta 200 €/kk.

ap

Vierailija
30/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat järkevältä naiselta! Jatkathan periaatteistasi kiinnipitämistä??

Vierailija
31/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pysy siellä omassa asunnossasi. 

Vierailija
32/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa itselleen?

Vierailija
33/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vastikkeeksi saat asua siinä toisen omistamassa asunnossa. Maksetaan sitä vuokralla ollessakin se vastikkeen osuus. 

Ööö, vastineeksi voisin asia myös omistamassani asunnossa?

ap

Vierailija
34/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuluja miehelle jäisi maksettavaksi?

Vierailija
35/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa itselleen?

Oletusarvosiko on se, että kaikki av-palstalla turinoivat ovat koulutukseltaan maksimissaan sairaanhoitajia ja palkka korkeimmillaan 2900 €/kk bruttona?

ap

Vierailija
36/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Maksaisitko siis omassa asunnossa asuessasikin miehen asunnon hoitovastikkeen? Sitähän sitä tuossa kysyit, mitä hyödyt siitä, jos maksat toisen asunnon hoitovastikkeen. 

Vierailija
37/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Aiotko siis pitää oman asuntosi vaikka muuttaisit miehen luo? 

Vierailija
38/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasinkin jo että mies ei pidä siitä, että minulla on omakin asunto. Haluaa, että maksan koko hoitovastikkeen. Kuulemma reilua koska en asuntoa omista ja minun pitäisi ajatella asiaa edullisena vuokrana. En ymmärrä miehen aivoituksia.

ap

Jättäisin muuttamisen väliin. Pidä ihmeessä asuntosi tai miksi et vaikka ostaisi omaa. Mieleen tulee törkeä hyväksikäyttö, kun miesystäväsi ei suostu jakamaan omaisuutta kanssasi, mutta on valmis ottamaan vastaan maksun yhtiövastikkeesta. Mieti!

Riippuu tietenkin vastikkeesta, mutta jos kyseessä on pelkkä hoitovastike, ei se lähtökohtaisesti kuulosta kohtuuttomalta. Muuten voidaan olla tilanteessa, jossa iso osa puolison tuloista menee (yhteiseen) asumiseen, kun toisella jää huomattavasti enemmän käyttörahaa. Eletään siis kahta eri elintasoa. Ap:lla kuitenkin on oma sijoitusasunto, joten myös hän kartuttaa omaisuuttaan. En ymmärrä, miksi siitä miehen asunnosta pitäisi saada ostettua puolet.

Vaikka tämä provo onkin, näitä tapauksia on tietyt keskustelupalstat pulloollaan. Vastuu on aina ulkoistettu, ”mies sitä, mies tätä”. Jos toinen on urpo ja yrittää viedä kuin litran mittaa, ei siihen pidä suostua! Ja olisi toki hyvä miettiä etukäteen eikä parinkymmenen vuoden avioliiton jälkeen herätä (köyhään) todellisuuteen. Raha-asioita ei pidä katsoa rakastuneena ruusunpunaisten lasien läpi.

Vierailija
39/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu erillään vielä? Ei ole pakko mennä kihloihin myös vielä epäselvässä tilanteessa. On ymmärrettävää että hän haluaa pitää omaisuutensa itsellä, varsinkin jos olette nuoria ja voi tulla joskus ero (vaikka ajatellaan ettei tule). Ei olisi naisellekaan järkevää myydä puolikasta toiselle, avosuhteessakin tarvitaan avoehto. Entä jos sinulla olisi myös oma asunto, jonka voit sisustaa haluamallasi tavalla. Katso uudelleen miten tilanne kehittyy ja tunnetko sen toisen tarpeeksi hyvin, vai onko uusi tuttavuus. 

Vierailija
40/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuluja miehelle jäisi maksettavaksi?

Lainan lyhennykset. Ruoat olemme laittaneet puoliksi. En ole ikinä halunnut eritellä miehen ison koiran ruokakuluja omista syömisistämme  koska koira ei syö koirille tarkoitettua ruokaa vaan samaa, kuin itse syömme eli paistijauhelihaa yms. Lisähuomiona mies painaa tuplasti itseeni verrattuna. Toisin sanoen asumiskuluni sisältäen ruokalulut ovat yli tuplaantuneet muutettuani yhteen miehen kanssa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan