Missä ammateissa ei ole pulaa töistä?
Missä ammateissa olisi tällähetkellä ja mahdollisesti tulevaisuudessa varma työpaikka? Ammatti, jolle saattaisi löytyä töitä pienemmältäkin paikkakunnalta?
Kommentit (57)
Itse mietin että jos kävisin lääkiksen, niin löytyisiköhän minulle yleislääkärinä töitä? Anteeksi jos joku vastasi mutten lukenut koko ketjua.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:32"]Itse mietin että jos kävisin lääkiksen, niin löytyisiköhän minulle yleislääkärinä töitä? Anteeksi jos joku vastasi mutten lukenut koko ketjua.
[/quote]
Ensin sinun pitäisi päästä sisään lääkikseen. Voipi haave tyssätä jo tuohon.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:17"]
Älkää aina ehdotelko tuota samaa sosiaali- ja terveysalaa.
Ei se kaikkia kiinnosta, eikä edes sovi kaikille.
[/quote]
Tuon ulkopuolella varmaan juristi on parhaiten työllistyvä. Paikkoja on niin julkisella kuin yksityisellä puolella
[/quote]
Monellako työttömällä riittää rahkeet tai perslihakset pitkiin juristiopintoihin, ei kovin monella.
Jotain realistisempia ehdotuksia toivoisin.
[/quote]
Akateemisia työttömiä on paljon. Samoin varmasti osa tradenomeista ja insinööreistä voisi pärjätä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:16"]Huora. Työllistyminen riippuu toki mm. ulkonäöstä, ammattitaidosta ja hinnoittelusta.
[/quote]
Oliskohan noin? Tulevaisuudessa eliitti määrällisesti pienenee, eikä palkansaajat pysty enää maksamaan muuta kuin pakolliset kulut. Viihdeala nykymuodossaan tulee katoamaan. Ja eikös noita prostituutteja ole nytkin enemmistö ulkomaalaisia. Sinänsä kyllä joillekin, että huonoina aikoina kannattavat tuotteet ja palvelut ovat ne välttämättömyystarvikkeet ja toisaalta luksus, se massoille myytävä lisäarvo siitä välistä katoaa.
Töitä ei tule riittämään tulevaisuudessa kaikille. Perustulo otetaan kuitenkin käyttöön vasta kun on aivan pakko ja voi olla, että ihmisten on lähdettävä kaduille ennen kuin orjatyö kielletään ja saadaan se perustoimeentulo kaikille. Työ on tulevaisuudessa etuoikeus, ei keino elättää itseä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:17"]Töitä ei tule riittämään tulevaisuudessa kaikille. Perustulo otetaan kuitenkin käyttöön vasta kun on aivan pakko ja voi olla, että ihmisten on lähdettävä kaduille ennen kuin orjatyö kielletään ja saadaan se perustoimeentulo kaikille. Työ on tulevaisuudessa etuoikeus, ei keino elättää itseä.
[/quote]
Eihän niitä töitä riitä nytkään kaikille.
Sosiaalityöntekijä, ja varmaan sosionomitkin työllistyvät hyvin.
Perustulon perusongelma on siinä, että se paljastaa palkkatulon verotukselle perustuvan järjestelmän aikansaelänyyden. Onhan tavallaan koko länsi-euroopassa perustulo, mutta valtavalla byrokratialla se pyritään pitämään palkkatyöstä erillään.
Jos perustuloon siirryttäisiin ilman verotusrakenteiden ja työelämän sääntöjen yhteisesti sovittua muutosta sekä mm. minimipalkkalakia, homma kaatuisi. Joko alipalkkatöitä ei enää tekisi kukaan ja hukkuisimme paskaan, tai nämä työt tulisivat yhteiskunnan maksettaviksi. Voitot toki säilyisivät yrityksillä. Verorahoista pitäisi siis maksaa yhtäkkiä työttömien, alipalkattujen ja heidän työnantajiensa kulut tilanteessa, jossa veropohja kapenee. Ei onnistu. Ja jollei usko, voi katsoa miten kävi kotitalousvähennyksen kanssa.
Olen itse aina kannattanut kansalaispalkkaa. Se on ainoa vaihtoehto markkinatalousvallalle ja anarkismille tulevaisuudessa. Mutta nykyrakenteisiin se ei sovi, eikä niitä kukaan suostu muuttamaan koska menettäisi itse asemiaan. Niinpä jäljelle jää nykyinen hitaan näivettymisen tie. Tuloerot paitsi kasvavat, muuttuvat konkreettisemmin hyvinvointi- ja valtaeroiksi. Ja tämä taas vähentää entisestään verokertymää, koska varakkaammat saavat pienennettyä omia maksujaan ja muilla taas tulot ja liikevoitot pienenevät. Lopulta ollaan lähtötilanteessa, feodaaliyhteiskunnassa.
Siinä mielessä vain sellaiset ammatit kannattavat jotka tuottavat perustarpeita tai yleellisyystavaroita ja palveluita. Sote-ala, opetusala yms. voivat olla työllistävä lähitulevaisuudessa, mutta jatko riippuu rahoitushalukkuudesta ja kyvykkyydestä...
Ei ihmisten pelastaminen, hoitaminen tai opettaminen ole mitään välttämättömyystoimintaa. Eikä mikään muukaan yhteisön jatkuvuuteen tähtäävä. Siitä tulee meille prioriteetti vasta yhteisten arvojen ja yhteisön ajatuksen sisäistämisen kautta. Ja niistä arvoista me juuri ollaan luopumassa tässä ajassa.
M40
Ei vanhustenhoitoon enää kohta tarvita moniakaaan työntekijöitä, sehän voidaan teettää puoli-ilmaiseksi työttömillä!
Parturi-kampaajille näyttää olevan molin sivuilla paljon töitä.
Lisää ammatteja, joissa voisi päästä työn makuun...