Missä ammateissa ei ole pulaa töistä?
Missä ammateissa olisi tällähetkellä ja mahdollisesti tulevaisuudessa varma työpaikka? Ammatti, jolle saattaisi löytyä töitä pienemmältäkin paikkakunnalta?
Kommentit (57)
Vanhusten hoitoon tarvitaan työntekijöitä, mutta ei palkata niin paljon kuin tarvitaan. Sukulaistyttö on vanhusten hoitoon erikoistunut lähihoitaja, eikä saa kuin pätkiä, ei kuitenkaan vikaa hänessä lie, kun otetaan sijaiseksi uudelleen samoihin paikkoihin kun tarvetta on. Monella muulla sama tilanne.
Hammaslääkäri, kirjanpitäjä, hautausurakoitsija.
Mielenterveysala, vanhuksiin liittyvät alat.
Paha antaa vakituista työsuhdetta, jos(kun) sijainen tekee esim. sairaslomaa/äitiyslomaa ym. Ei siis ylimääräistä ihmistä. Mol.fi -> partureita, siivojia, hoitajia, myyjiä ainakin haetaan. Lääkärit ja hammaslääkärit myös. Ja juurikin sähkö ja lvi hommia. Kuljetusala.
Älkää aina ehdotelko tuota samaa sosiaali- ja terveysalaa.
Ei se kaikkia kiinnosta, eikä edes sovi kaikille.
-prostituoitu
-kahdeksan euron työntekijä
-puhelintyrkyttäjä
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:07"]
Paha antaa vakituista työsuhdetta, jos(kun) sijainen tekee esim. sairaslomaa/äitiyslomaa ym. Ei siis ylimääräistä ihmistä. Mol.fi -> partureita, siivojia, hoitajia, myyjiä ainakin haetaan. Lääkärit ja hammaslääkärit myös. Ja juurikin sähkö ja lvi hommia. Kuljetusala.
[/quote]
Näin on, mutta yleensä paikkoja onkin liian vähän tarpeeseen nähden.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:16"]
opetus- ja kasvatusalan työt.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Paljon on työttömyyttä ja pätkissä elämistä ainakin opettajien joukossa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:29"]
Sairaanhoitajista; sisäänottomääriä on nostettu rajusti viime aikoina. Jo nyt on tilanne, että harjoittelupaikkoja ei riitä kaikille. Joten hoitoalan työvoimapula saattaa nopeasti korjaantua tässä lähivuosina.
[/quote] Suomessa on paljon eläkeläisiä ja monet elää pitkään varsinkin naiset. Kuolo korjaa aiemmin miehet
Röntgenhoitaja, bioanalyytikko, farmaseutti. Automaatiopuoli työllistää nyt ainakin hyvin. Hammaslääkäri, eläinlääkäri. Elintarviketeollisuudella pyyhkii hyvin myös
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:17"]
[/quote]
Tuon ulkopuolella varmaan juristi on parhaiten työllistyvä. Paikkoja on niin julkisella kuin yksityisellä puolella
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:44"]Aika vanha pieru pitää olla, jos väittää jonkun alan työllistävän varmasti eläkepäiviinsä saakka. Parikymppiselle ei kukaan osaa sanoa.
[/quote]
Mulla on aika kova luotto siihen, että opiskelemani ala työllistää eläkepäiviin saakka. Olen lääkiksessä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:44"]Aika vanha pieru pitää olla, jos väittää jonkun alan työllistävän varmasti eläkepäiviinsä saakka. Parikymppiselle ei kukaan osaa sanoa.
[/quote]
Mulla on aika kova luotto siihen, että opiskelemani ala työllistää eläkepäiviin saakka. Olen lääkiksessä.
[/quote]
Lääkäreilläkin oli kova työttömyys 90-luvun alussa. Minä kyllä sairaanhoitajana pelkään, että työtä ei tule riittämään kaikille. Kyllähän sitä suurten ikäluokkien eläessä riittää, miten käy sitten kun he siirtyvät ajasta ikuisuuteen?
Huora. Työllistyminen riippuu toki mm. ulkonäöstä, ammattitaidosta ja hinnoittelusta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:44"]Aika vanha pieru pitää olla, jos väittää jonkun alan työllistävän varmasti eläkepäiviinsä saakka. Parikymppiselle ei kukaan osaa sanoa.[/quote]
Ei tarvitse työllistää eläkepäiviin, kymmenen vuottakin olisi kova sana.
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:17"]
[/quote]
Tuon ulkopuolella varmaan juristi on parhaiten työllistyvä. Paikkoja on niin julkisella kuin yksityisellä puolella
[/quote]
Monellako työttömällä riittää rahkeet tai perslihakset pitkiin juristiopintoihin, ei kovin monella.
Jotain realistisempia ehdotuksia toivoisin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:55"]
Tuota paikkakuntakriteeriä ei kannata painottaa liikaa, parempi varautua siihenkin että työn perässä voi joutua muuttamaan. Se ei ole maailmanloppu.
[/quote]
Juuri näin. Lapsuudessani muutettiin isän työn perässä. Myöhemmin itse valmistuttuani olen myös vaihtanut paikkakuntaa. Sen sijaan jotkut opiskelukaverini eivät saaneet vuosiin töitä, kun eivät halunneet muuttaa.