54 mg concerta ja järkyttävä väsymys
Ei taida sopia minulle tämä lääke. Ei hyötyä, eikä muita haittavaikutuksiakaan kuin väsymys. Onko muita, joilla ollut vastaavaa? Oletteko saaneet jostain toisesta lääkkeestä apua?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Onko annostus liian iso/pieni? Oletko kokeillut esim. rinnakkaisvalmisteita, näillä voi olla iso ero ihmisten välillä esim. toimivuudessa/ haittavaikutuksissa jne.?
Oletko minkä aikaa syöny? Jos kroppa ollut pitkään stressitilassa ilman lääkettä, voi alkuun väsyttää kun keho ja aivot pystyyki lepäämään?
Minkälaista vaikutusta odotat lääkkeeltä?
Senhän ei kuulu tehä sua "nentiks", vaan pidemmällä aikavälillä mahdollistaa uusien toimintatapojen oppimisen jne...
Hirveesti kysymyksiä, pitäiskö noihin jaksaa keskittyä! Eli sitä odotan, että pystyisi keskittymään ilman, että siihen käyttää suurimman osan energiastaan. Voi olla kyllä tuota, että stressi nyt laukea ja väsymys häviää myöhemmin. Toivottavasti. Tässä muutaman kuukauden aikana annosta nostettu. Aloitettiin 18mg.
Voiko olla virhediagnoosi, jos lääke vain väsyttää?
Nostetaampas, jos näin illalla täällä sattuisi olemaan paikalla ihmisiä, jolla on ADHD. Sen nyt huomasin, kun pitkästä aikaa kävin lenkillä, ettei syke noussut niin helposti ja oli helpompi hengittää. Mistä sitten johtuukaan, mutta en ole ainakaan treenannut.
Ap
Onko sun päässä pienten vaaleanpunaisten elefanttien concertti?
ns. piriöverit eli annos on liian iso ja meinaat sammua liiallisen stimulaation takia. Kyllä se siitä nopeaksi muuttuu kun ensin koukutut aineeseen ja toleranssi kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
ns. piriöverit eli annos on liian iso ja meinaat sammua liiallisen stimulaation takia. Kyllä se siitä nopeaksi muuttuu kun ensin koukutut aineeseen ja toleranssi kasvaa.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Eikö pirin pitäisi piristää eikä väsyttää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sun päässä pienten vaaleanpunaisten elefanttien concertti?
En ole Dumbo. Ei tästä nyt mitään järkevää keskustelua saa aikaan. Huono otsikko varmaan, tulkitaan päihdekeskusteluksi tai jotain...
Ap
Erittäin mielenkiintoista. Mulla kävi samoin, kun aikoinaan tätä lääkettä kokeiltiin. Nukahdin siis aivan pystyyn lääkkeen ottamisen jälkeen. Lääkäri, joka oli eläkeikää lähestyvä psykiatrian ylilääkäri, ei meinannut uskoa. Sanoi että ei ole tietoinen vastaavasta tilanteesta. Tähän olisi hauska löytää selitys. Lääkitys lopetettiin heti, enkä usko että olen adhd tai add. Masennuksesta oli todennäköisesti kaikki aivotoiminta vaan seis ettei voinut keskittyä.
Itsellä 72mg annostus eikä kokemusta tuollaisesta.
Ootko varma että väsymys johtuu lääkkeestä?
Kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Jos johtuu concertasta, niin vaihtamalla kenties paranee.
Jos taas johtuu jostain muusta, niin hyvähän asia on selvittää.
Oho. Jäi huomioimatta tuo ettet ole kokenut hyötyväsi concertasta joten eiköhän se ole jo selkeä merkki siitä että kannattaa kokeilla toista lääkettä..
Ihmiset kyllä kokevat asioita omilla tavoillaan.
Mulla on paha hahmotushäiriö ja ilman lääkitystä pärjään sen kanssa paremmin, vaikkakin uuvun aivan totaalisesti ilman lääkitystä.
Lääkitys tuo myös omat haasteensa sillä olen ihan vaan intuition avulla tiennyt kuinka päin maailma oikeasti on, mutta lääkityksen kanssa
erehtyy helpommin
Kyllä mulla (10) ainakin se hirveä väsymys tuli heti, kun napin otti. Eli varmuudella lääkkeestä. Puolessa tunnissa kanttu vei. Huomattavasti paremmin toimi unilääkkeenä kuin Tenox, vaikutus nopea ja todella tehokas ja piiitkävaikutteinen. Illalla sitten heräsi ja kohta yöunille. Ei vaikuttanut yöuniin vaikka nukkui päivätkin.
Kävin tutkimassa niin itseasiassa pakkausselosteessa sanotaan että poikkeuksellinen uneliaisuus ja väsymys on yleinen sivuoire. Hämmentävää.
Ota hiukan isompi annos niin johan sitten pärisee. Liian pienellä annoksella olo vain tasaantuu, sitä rentoutuu ja voi alkaa univelka ottamaan yliotetta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla virhediagnoosi, jos lääke vain väsyttää?
Kyllä tuo adhd:n viittaa kun väsyttää. Muita virkistäisi liikaakin.
Onko annostus liian iso/pieni? Oletko kokeillut esim. rinnakkaisvalmisteita, näillä voi olla iso ero ihmisten välillä esim. toimivuudessa/ haittavaikutuksissa jne.?
Oletko minkä aikaa syöny? Jos kroppa ollut pitkään stressitilassa ilman lääkettä, voi alkuun väsyttää kun keho ja aivot pystyyki lepäämään?
Minkälaista vaikutusta odotat lääkkeeltä?
Senhän ei kuulu tehä sua "nentiks", vaan pidemmällä aikavälillä mahdollistaa uusien toimintatapojen oppimisen jne...