Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hassua/omituista teidän perheenjäsenet on sanoneet unissaan?

Vierailija
03.08.2014 |

Meillä aina kuopus ja välillä mieheni puhuu unissaan. Viimeksi mies sanoi yllättäen "Mä oon nisäkäs" ja jatkoi vaan uniaan. :D

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kerran totesi unissaan hyvin selkeästi: "Ei minusta homoa tule panemallakaan!" Tälle olemme monet naurut nauraneet. Mies ei ikävä kyllä muistanut unen sisältöä tarkemmin.

Vierailija
22/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina kovin levoton kun on nukahtamassa tai puoliunessa tai juuri nukahtanut, ja silloin hän höpisee kaikenlaista. Eräs kerta on jäänyt mieleen kun juuri nukahdettuaan, pian nousee äkisti istumaan ja huutaa"Perskarvoja!", ensin säikähdin ja sitten nauratti kovasti. Aamulla mies ei muistanut itse ollenkaan, mutta häntäkin nauratti kovasti, ja nauretaan tälle vieläkin välillä yhdessä... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä alkoi yksi yö kyselemään, että ostinko sen koulun. Monta kertaa kysyin, että mikä koulu ja tää puhu vaan siitä koulusta. Sain sitten selvitettyä, että jätkä puhu gta:sta ja sanoin, ettei siinä oo koulua niin tää sit et "ookko vittu varma" ja alkoi kuorsaamaan.
Mä oon taas unissani yrittänyt rahastaa poikaystävääni. Sanoin jonkun muutaman kympin summan ja kun poikaystävä ihmetteli, että mikä niin paljon maksaa, olin luetellut ruokia, mitä poikaystävä oli muka tilannut ja kertonut paljonko mikäkin ruoka maksaa. Loppusummakin oli ollut ihan oikea kuulemma.
Olen myös joskus noussut sängyllä istumaan ja todennut, että horse with no name on hyvä biisi ja jatkanut uniani.

Vierailija
24/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin juuri mieheni höpötteli jotakin ihme siansaksaa ja pienellä kyselyllä sain irti jopa suomea :D En silti ymmärtänyt lausetta kauhean hyvin, joka kuului näin: "Noi hömppelikukot kiusaa!" En koskaan saanut tietää, mitä nämä hömppelikukot olivat ja miksi ne kiusasivat miestäni :D

Toinen mielenkiintoinen lausahdus oli aivan yhtäkkiä "Tota kukkamaata täytyy kyllä laajentaa". Tapahtui suhteemme alkuaikoina, joten kysyin tietysti ihmeissäni, että mikä ihmeen kukkamaan laajennus, johon heräsi, oli ollut puoliunessa. Ei tietenkään minkäänlaista tietoisuutta asiasta :D

Vierailija
25/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni opettaa Taekwondoa ja eräänä yönä oli sitten unissaan taistellut kuulemma rosvoja vastaan.

Heräsin siihen kun mies vetäisi nyrkillä vatsaani :D Onneksi ei sattunut pahempaa ja mies heräsi sitten tuskan huutooni.

Toisella kertaa mies vetäisi meidän täyspuista yöpöytää päin ja käsi oli aivan mustana. Onneksi jäi näihin pariin kertaan nämä taistelut.

Vierailija
26/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni puhuu melko paljon unissaan. Harmittaa, etten tiedä, puhunko itse; poikkeuksetta mies nukahtaa ennen minua. Tässä parin kuukauden takainen dialogi minun ja hänen välillä:

Hän: -Pitää sit penkoo nää paikat ennen ku lähetään.

Minä: -Täh, mitkä paikat, miksi?

H: -No kun pitää löytää se *epämääräistä muminaa*

M: -Mikä?

H: -No se *jotain sössötystä*

M: -Niin että mikä?

H: -No se NAKKI!

M: *höröttää*

Reppanalla ollu nakki hukassa :') <3

Vierailija
27/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vuosia sitten lapsia ja silloin veljeni oli kuulemma ruvennut leikkimään piilosta. Oli äitini ihmetellyt, kun veljeni sanoo "hys, älä paljasta mua", johon äiti sitten sanoi, että mennäänkös nukkumaan ja veljeni totesi "joo" ja käveli takaisin sänkyynsä. Itse olen kerran myös nähnyt painajaista, josta ei ole muistikuvaa, mutta mieheni mukaan olin alkanut unissani huutanut jotain jostain murtomiehestä ja mennyt oven taakse tennismailan kanssa.

Vierailija
28/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä oli 11-vuotiaana n. puolen vuoden kausi, kun monta kertaa viikossa nousi unissaan ylös ja käveli ympäri kämppää kiivaan oloisena, siirteli satunnaisia tavaroita paikasta toiseen ja samalla paapatti itsekseen sellaisella oktaavia normaalia matalammalla äänellä, kiellellä, jota kukaan ei ymmärtänyt.  Siansaksaa siis, mutta ihan oikean kielen kuuloista, niin kuin oisi vierasta kieltä puhunut. Äitini niitä nauhoittikin lääkäriä varten sanelukoneella, ilmeisesti kyse oli siitä että veli koki muuton niin stresssaavaksi, että reagoi uudessa talossa tuolla tavalla. Friikeintä oli, että veljellä oli aina silmät täysin auki, vaikkei ketään nähnytkään tai meihin mitenkään reagoinut.

Nykyään vitsaillaan perheen kesken veljen "Manaaja-kaudesta", mutta silloin ei tainnut naurattaa ketään. Toisaalta nuo "perhe muuttaa uuteen taloon, joku sekoaa"-kauhuleffat nykyään tuntuu tavallaan vähän kotoisilta :D

Itse olin noihin aikoihin 9v, joten osan muistan ja osan olen kuullut vanhemmilta.  Veljen tyhjän katseen ja täysin vieraan äänen ja kielen muistan kyllä varmasti lopun ikääni.

Vierailija
29/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 03:51"]

Veljellä oli 11-vuotiaana n. puolen vuoden kausi, kun monta kertaa viikossa nousi unissaan ylös ja käveli ympäri kämppää kiivaan oloisena, siirteli satunnaisia tavaroita paikasta toiseen ja samalla paapatti itsekseen sellaisella oktaavia normaalia matalammalla äänellä, kiellellä, jota kukaan ei ymmärtänyt.  Siansaksaa siis, mutta ihan oikean kielen kuuloista, niin kuin oisi vierasta kieltä puhunut. Äitini niitä nauhoittikin lääkäriä varten sanelukoneella, ilmeisesti kyse oli siitä että veli koki muuton niin stresssaavaksi, että reagoi uudessa talossa tuolla tavalla. Friikeintä oli, että veljellä oli aina silmät täysin auki, vaikkei ketään nähnytkään tai meihin mitenkään reagoinut.

Nykyään vitsaillaan perheen kesken veljen "Manaaja-kaudesta", mutta silloin ei tainnut naurattaa ketään. Toisaalta nuo "perhe muuttaa uuteen taloon, joku sekoaa"-kauhuleffat nykyään tuntuu tavallaan vähän kotoisilta :D

Itse olin noihin aikoihin 9v, joten osan muistan ja osan olen kuullut vanhemmilta.  Veljen tyhjän katseen ja täysin vieraan äänen ja kielen muistan kyllä varmasti lopun ikääni.

[/quote]

Täällä kanssa yksi samantyylinen manaaja/kielilläpuhuja-kokemus. Exä saattoi nousta keskellä yötä yhtäkkiä sängyssä istumaan silmät apposen auki ja puhua pitkän tovin jonkun kanssa unissaan - tai itsekseen puhui, mutta piti taukoja ikäänkuin kävisi keskustelua jonkun kanssa. Ja siis juuri sellaista outoa kielillä puhumista, että ei mitään epäselvää muminaa tai sekavaa höpötystä, vaan ihan selkeällä äänellä selvästi artikuloiden, voi erottaa sanat, lauseet, äänenpainot, mutta kieltä ei tunnista. Välillä myös puhumisen lomassa irvisteli jotenkin jähmeästi - täysin sama liikkumaton irvistys muutaman sekunnin, sitten toinen jne, kuin olisin pysäytyskuvia katsellut. Eikä ikinä mitään muistikuvaa tapahtuneesta jälkeenpäin.

Vierailija
30/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli oli kova kävelemään- ja puhumaan unissaan, kerran keskellä yötä repäisi mun huoneen oven auki ja tiuskaisi "ET SAA KANANUGETTEJA!" ja marssi tiehensä. Meikä jäi sinne hetkeks tuijottelemaan sellasslla wtf ilmeellä kunnes hajosin.

Vierailija
31/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaksosemme olivat vauvoja, oli tietenkin yöt katkonaisia, kun molemmat söivät kahteen kertaan yöllä ja välillä heräilivät muuten vaan, vaikka pääsääntöisesti hyvin nukkuivatkin. Eräänä yönä kun toinen vauvoista vähän kitisi, pyysin miestä nousta katsomaan, mikä hätänä, kun itse olin jo samana yönä ollut useamman kerran jalkeilla ja väsytti niin. Nukahdin luullen miehen nousevan, ja heräsin hetken päästä uudelleen. Kysyin, että mikä tilanne, tarkoittaen, että tarvitseekohan jompi kumpi jo kohta maitoa, vai riittikö tutti, johon mies vastasi:"kaks-nolla" ja käänsi kylkeä.

Vierailija
32/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän heräsin eräänä yönä siihen, että huusin täysillä "VITTU ota nyt se kuva!!!!" Mies heräsi myös ihan pelästyneenä ja kysyi mikä hätänä. Itse menin kuulemma vain takaisin nukkumaan.

Vierailija
33/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsilla vierekkäiset huoneet ja kun toinen aloitti, toinen vastasi. Molemmat puhuivat omia juttujaan mutta kauempaa kuunneltuna kuulosti ihan keskustelulta:)

Vierailija
34/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin joskus teininä siskon vieressä levitetyllä sängyllä, kun sisko oli käymässä kotona. Hän oli jo aikuinen joten asui kaukana toisella paikkakunnalla. Nukuin kuin tukki, mutta aamulla sisko sanoi että olin puhunut unissani. Olin kuulemma taputellut ja hiplaillut hänen jalkaansa/lantiotaan.
Sisko kysyi "Mitä sä teet?"
Minä: "Etin sun varpaita."
Sisko: "Miks?"
Minä: "Jotta mää kengitän ne."
En muista uneksineeni mistään, etenkään hevosaiheisista jutuista. Mutta olin kuulemma taputellut jalkoja jonkin aikaa, kunnes jatkoin unia muminan säestämänä. :D

Vierailija
35/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräsin joskus kesken lauseen puolinukuksista. Sanoin ääneen, että "tossa on tossa perennaa ja pelakuuta". Sitten hihittelin räkäisesti omaa mutinaani.

Vierailija
36/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:02"]

Itse heräsin joskus kesken lauseen puolinukuksista. Sanoin ääneen, että "tossa on tossa perennaa ja pelakuuta". Sitten hihittelin räkäisesti omaa mutinaani.

[/quote]

Siis piti kirjoittaa, että "tossa on tota perennaa ja pelakuuta". Muistan pilkanneeni unessa mummoani siitä, kuinka hänellä on ruma kukkapenkki.

Vierailija
37/114 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut ekaa kertaa mäkkärissä yövuorossa. Olin nukkunut parin tunnin verran ja alkanut höpistä että "ojennatko ne kaks isoa kokista sieltä, asiakkaat odottaa" ja "sitten mä tilasin kaks McFlurrya". En ollut ihan päässyt töistä kotiin. :D

Vierailija
38/114 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/114 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herättää mut aina, jos lähtee aikasemmi kotoa. Joka kerta vastaan, että hyvää yötä vaikka kello olisi mitä :D

Vierailija
40/114 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:47"]Meillä aina kuopus ja välillä mieheni puhuu unissaan. Viimeksi mies sanoi yllättäen "Mä oon nisäkäs" ja jatkoi vaan uniaan. :D
[/quote]
Jätä se nisäkäs!