Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ETÄKOULUA VAATIVAT, HERÄTKÄÄ!! Lapsilla ja nuorilla on oikeus päästä kouluun.

Vierailija
25.07.2021 |

Korona varmasti tulee teidänkin lasten kouluun, mutta se on sellainen asia johon vain pitää tottua. Meidän lasten kouluissa koronaa on ollut useammankin kerran. Meille lasten karanteenit ja koronaseulonnat on tullut tutuksi. Se on nykypäivää.

Kukaan ei ole täällä kuollut, ei ole näkynyt ambulansseja eikä ruumiskasoja, vaikka osa tapauksista on ollut virusvarianttia. Lapsilla ja nuorilla ja aikuisillakin oireeton tai hyvin lievä tauti, ei todellakaan mikään influenssatason vaikea sairastuminen.

Niin että lopettakaa se etäkoulun perään itkeminen. Koulua voidaan käydä koronankin kanssa.

Kommentit (977)

Vierailija
541/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pelkääjä-äidit tulevat vielä häpeämään tekojaan, kun tajuavat mitä lapsilleen tekivät.

Sukupolven turvallisuus on mennyt ja lasku tulee olemaan suuri.

Nyt ei enää lisää etäkoulua eikä rajotuksia lapsille tai nuorille.

Vierailija
542/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinä ei välttämättä ole minkäänlaista opetusta, kun opet sairaana/karanteenissa tai hoitamassa sairaita/karanteenilapsiaan. Sijaiset ditten pyörittää videoita, eivät pääse koulun atk-systeemeihin eivätkä tunne oppilaita. Opet ja heidän perheensä eivät valitettavasti ole puolijimalia, jotka eivät sairastu/altistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi uskonnut kun korona tuli mihin tämä johtaa.Osa ihmisistä ihan hysteerisiä kun ekat koronat tuli suomeen.Oli vanhempia jotka liikaakin pelottivat koronalla.Nyt 2021 ja mitä on lasten /nuorten tulevaisuus olemaan.Onhan ihan nuo ammati ihmisetkin ollut huolissaan.Mielenterveys ongelmat ovat lisääntyneet ym.

Niin. Mä taas luotan siihen, että vanhemmat tuntevat omat lapsensa ja heidän tarpeensa paremmin kuin valtiovalta. Luitteko ollenkaan aiempia kommentteja? Joillakin lapset olivat olleet karanteenissa kymmeniä kertoja vuoden aikana, opetus oli ollut katkonaista ja lapset huolissaan omasta ja läheistensä terveydestä. Eiköhän sekin käy mielenterveyden päälle ja eikähän jokainen perhe itse näe, mikä vaihtoehto heidän perheelleen ja lapselleen parhaiten sopii. Osa lapsistahan pitää etäkoulusta. Ja toisaalta etäkoulussa tulee sosiaalisia kontakteja paljon enemmän kuin vaikkapa vain karanteenissa tai kotiopetuksessa. Hyvin organisoitu etäopetus nimenomaan mahdollistaa lapsille sosiaaliset kontaktit. Etäkoulu ei ole lähikoulun

vastakohta. Lähiopetusta voidaan edelleen antaa halukkaille myös ja se vähentää heidän riskiä sairastua vakavasti. Nyt puhutaan vain vaihtoehtojen antamisesta perheille ja oikein toteutettuina tämä vaihtoehto ei

edes lisää opettajien työtaakkaa, vaan vähentää sitä!

Minä taas tiedän että suinkaan kaikki vanhemmat eivät tunne omaa lastaan tai tiedä parhaiten heidän tarpeitaan. Missä kuplassa oikein elät, suomen maa on pullollaan huonosti voivia lapsia ja nuoria ja kuntien sosiaalityöntekijöillä on kädet täynnä töitä. Ja muuten yksikään lapsi ei ole ollut kymmeniä ketoja karanteenissa.

Vierailija
544/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että lasten ja nuorten tulisi olla lähikontaktissa muiden kanssa, eli ns oppia olemaan. Myös sellaisten ihmisten kanssa, joita ei muuten tapaisi. Emme voi loputtomiin olla vain siellä omassa huoneessa. Jos tämä jatkuu pitempään, on vaarana että nuorisosta tulee samanlaisia pölkkypäitä kuten useista palstailijoista on tullut, eli kommunikaatio ihmisten kanssa on ihan marsun tasolla.

Niin kauan kuin siellä koulussa ei pystytä takaamaan lasten turvallisuutta ja kiusaamattomuutta, ei tämä pidä paikkaansa. Tämän "lähikontaktin" haitallisuuden näkee siinä, että oma lapsi ei oppinut ensi alkuun koulussa muuta kuin kiroilun ja ruman sukupuolisanaston.

Pahoittelen ikäviä kokemuksianne. Kaikkialla ei kuitenkaan ole tuollaista. Miten kotikoulunne nykyään sujuu?

Se on kaikkialla tuollaista, mitä olen maailmaa kiertänyt. Kotikoulu ei suju, koska on loma.

Vierailija
545/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että lasten ja nuorten tulisi olla lähikontaktissa muiden kanssa, eli ns oppia olemaan. Myös sellaisten ihmisten kanssa, joita ei muuten tapaisi. Emme voi loputtomiin olla vain siellä omassa huoneessa. Jos tämä jatkuu pitempään, on vaarana että nuorisosta tulee samanlaisia pölkkypäitä kuten useista palstailijoista on tullut, eli kommunikaatio ihmisten kanssa on ihan marsun tasolla.

Niin kauan kuin siellä koulussa ei pystytä takaamaan lasten turvallisuutta ja kiusaamattomuutta, ei tämä pidä paikkaansa. Tämän "lähikontaktin" haitallisuuden näkee siinä, että oma lapsi ei oppinut ensi alkuun koulussa muuta kuin kiroilun ja ruman sukupuolisanaston.

Pahoittelen ikäviä kokemuksianne. Kaikkialla ei kuitenkaan ole tuollaista. Miten kotikoulunne nykyään sujuu?

Se on kaikkialla tuollaista, mitä olen maailmaa kiertänyt. Kotikoulu ei suju, koska on loma.

Sinähän oletkin hauska tyyppi? Kysyn uudestaan! Miten kotikoulunne sujui ennen lomaa?

Vierailija
546/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän oletkin hauska tyyppi? Kysyn uudestaan! Miten kotikoulunne sujui ennen lomaa?

Alkaa vasta ensi syksynä.

Vierailija
547/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinä ei välttämättä ole minkäänlaista opetusta, kun opet sairaana/karanteenissa tai hoitamassa sairaita/karanteenilapsiaan. Sijaiset ditten pyörittää videoita, eivät pääse koulun atk-systeemeihin eivätkä tunne oppilaita. Opet ja heidän perheensä eivät valitettavasti ole puolijimalia, jotka eivät sairastu/altistu.

Oma opettaja lähetti linkin youtube-videoon ja siinä oli kaikki "etäopetus" mitä aiheeseen antoi. Jos sijaiselta saa useamman videon niin sehän on jo parannus!

Vierailija
548/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se luokassa tapahtuva vuorovaikutus on?

Olen kuullut huhuja että luokassa opetetaan toisinaan sen sijaan että kirjoitetaan vain oppilaille viesti mitä tehdä ja kadotaan.

Jos opettaja toimii näin etäalustalla, luuletko, että hän toimii jotenkin toisin luokassa?

Vierailija
549/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi uskonnut kun korona tuli mihin tämä johtaa.Osa ihmisistä ihan hysteerisiä kun ekat koronat tuli suomeen.Oli vanhempia jotka liikaakin pelottivat koronalla.Nyt 2021 ja mitä on lasten /nuorten tulevaisuus olemaan.Onhan ihan nuo ammati ihmisetkin ollut huolissaan.Mielenterveys ongelmat ovat lisääntyneet ym.

Niin. Mä taas luotan siihen, että vanhemmat tuntevat omat lapsensa ja heidän tarpeensa paremmin kuin valtiovalta. Luitteko ollenkaan aiempia kommentteja? Joillakin lapset olivat olleet karanteenissa kymmeniä kertoja vuoden aikana, opetus oli ollut katkonaista ja lapset huolissaan omasta ja läheistensä terveydestä. Eiköhän sekin käy mielenterveyden päälle ja eikähän jokainen perhe itse näe, mikä vaihtoehto heidän perheelleen ja lapselleen parhaiten sopii. Osa lapsistahan pitää etäkoulusta. Ja toisaalta etäkoulussa tulee sosiaalisia kontakteja paljon enemmän kuin vaikkapa vain karanteenissa tai kotiopetuksessa. Hyvin organisoitu etäopetus nimenomaan mahdollistaa lapsille sosiaaliset kontaktit. Etäkoulu ei ole lähikoulun

vastakohta. Lähiopetusta voidaan edelleen antaa halukkaille myös ja se vähentää heidän riskiä sairastua vakavasti. Nyt puhutaan vain vaihtoehtojen antamisesta perheille ja oikein toteutettuina tämä vaihtoehto ei

Minä taas tiedän että suinkaan kaikki vanhemmat eivät tunne omaa lastaan tai tiedä parhaiten heidän tarpeitaan. Missä kuplassa oikein elät, suomen maa on pullollaan huonosti voivia lapsia ja nuoria ja kuntien sosiaalityöntekijöillä on kädet täynnä töitä. Ja muuten yksikään lapsi ei ole ollut kymmeniä ketoja karanteenissa.

No näille sillä ole enää mitään väliä onko ne lähiopetuksessa vai etänä.

Vierailija
550/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mä taas luotan siihen, että vanhemmat tuntevat omat lapsensa ja heidän tarpeensa paremmin kuin valtiovalta. Luitteko ollenkaan aiempia kommentteja? Joillakin lapset olivat olleet karanteenissa kymmeniä kertoja vuoden aikana, opetus oli ollut katkonaista ja lapset huolissaan omasta ja läheistensä terveydestä. Eiköhän sekin käy mielenterveyden päälle ja eikähän jokainen perhe itse näe, mikä vaihtoehto heidän perheelleen ja lapselleen parhaiten sopii. Osa lapsistahan pitää etäkoulusta. Ja toisaalta etäkoulussa tulee sosiaalisia kontakteja paljon enemmän kuin vaikkapa vain karanteenissa tai kotiopetuksessa. Hyvin organisoitu etäopetus nimenomaan mahdollistaa lapsille sosiaaliset kontaktit. Etäkoulu ei ole lähikoulun vastakohta. Lähiopetusta voidaan edelleen antaa halukkaille myös ja se vähentää heidän riskiä sairastua vakavasti. Nyt puhutaan vain vaihtoehtojen antamisesta perheille ja oikein toteutettuina tämä vaihtoehto ei edes lisää opettajien työtaakkaa, vaan vähentää sitä!

En kyllä usko yhdenkään lapsen olleen kymmeniä kertoja karanteenissa. Ei mitenkään mahdollista.

En myöskään usko vanhempien tietävän paremmin lapsen etua. Juuri ne lapset jäisivät etään, joista on huoli. Joko hysterian vuoksi tai välinpitämättömyyden.

Normi lapset palaa kouluun.

Vanhemmat silti päättävät Suomessa meneekö lapsi kouluun, ei opettaja, ei rehtori, ei ministeri. Enkä myöskään allekirjoita väitettäsi, että kaikkien lasten etu olisi käydä lähikoulua. Jos näin väität, katselet maailmaa hyvin rajoittuneen loopin läpi. Se voi olla monen oppilaan etu, mutta ei missään nimessä kaikkien. Toisaalta etäkoulu on myös hyvin monen oppilaan etu. Miksi kieltäydyt näkemästä sitä totuutta, että koulu ei ole paras opiskelupaikka kaikille lapsille ja nuorille tässä epidemiatilanteessa, eikä muutoinkaan? Toisaalta miksi näille opiskelijoille paras opiskeluvaihtoehto pitäisi kieltää? Perusopetuslain vaatima terveellinen ja turvallinen oppimisympäristö voitaisiin helposti järjestää etäjärjestelyin, mikäli vain halua ja tahtoa löytyy.

Tämä terveellinen ja turvallinen. Juu, ei tarkoita vain koronaa.

Kenellekään lapselle ei etä ole paras vaihtoehto. Jo syynä on jokin muu kuin korona, vaihtoehtoja on. Se lapsi tarvitsee yhteisön.

Mutta siihen on mahdollisuus. Tänne ei koskaan tule perusipetukseen etävaihtoehtoa.

Kokeilkaa Steiner koulua, Aitoon yläkoulua, Toinonlinnan koulua tns mutta älkää sulkeko lasta nuorten yhteisöstä. Siitä ei toivu koskaan. Ei etäkoulua tai kotikoulua.

Vierailija
551/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sosiaalitoimi jo tekee työtä perheen kanssa, niin eiköhän se lapsi silloin mene ihan lähiopetukseen sosiaalisista syistä. Minä puhun nyt perheistä, joissa on mm. diabeteksestä, astmasta ja muista keuhkosairauksista tai immuunipuolustusta laskevista sairauksista kärsiviä/lääkityksellä olevia lapsia ja perheenjäseniä. Perheissä voi olla myös raskaana olevia tai hyvin pieniä vauvoja, joille korona voi olla vaarallinen. Ymmärrät varmaan, että näissä perheissä huoli lasten ja perheenjäsenten terveydestä on suuri ja perusopetuslain mukaan myös heille pitää turvallinen oppimisympäristö taata!

Vierailija
552/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etänä kaikki eivät saa opetusta joten opettajan sairatumisella ei ole merkitystä.

Vierailija
553/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just näin. Olen ope ja kolmen alakoululaisen äiti. Olin jatkuvasti lasteni karanteenien ja flunssien takia kotona. Kun jokaisesta pikku nuhasta piti jäädä kotiin odottamaan testitulosta, tuli niitä poisssoloja runsaasti. Sijaiseni oli milloin kukakin, usein naapuriluokan ope otona. Olipas laadukasta vuorovaikutusta ja opetusta...

Vierailija
554/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut huhuja että luokassa opetetaan toisinaan sen sijaan että kirjoitetaan vain oppilaille viesti mitä tehdä ja kadotaan.

Jos opettaja toimii näin etäalustalla, luuletko, että hän toimii jotenkin toisin luokassa?

Oppilas pystyy pyytämään apua.

Vierailija
555/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia lapsia ei auta koronaan sairastuminen.

Ei sen lapsen tarvitse olla kymmeniä kertoja karanteenissa olla. Riittää että siellä koulussa on sitä koronaa. Meillä oli 12 kierrosta ja koko lukuvuosi täyttä sekasortoa.

Vierailija
556/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etänä helpompaa.

Vierailija
557/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näille sillä ole enää mitään väliä onko ne lähiopetuksessa vai etänä.

Et varmaan itsekään usko tätä. Tai sitten et vaan välitä. Luusetit on luusereita.

Vierailija
558/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etänä helpompaa.

Miten kun opettaja ei ole paikalla tai tavoitettavissasi?

Vierailija
559/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ne lapset saada pois kotoa jaloista pyörimästä, jotta voi kotona etänä paremmin keskittyä työn ja bisneksen tekoon.

Mikä elätti sinä olet jos tämä on sinun mielestäsi jotenkin negatiivista että tekee töitä?

Kuka sanoi työnteon olevan negatiivinen asia? Sarkasmi on vaikea laji tietysti. Jos ratakiskoa kokeilisi. Sä et mene toimistolle itse, koska korona. Sun lapset sen sijaan pitää saada kouluun, että ne ei sua häiritse, vaikka korona. Sä olet tärkeämpi tietysti, mutta onhan sun logiikassa pikkasen aukkoja. Koululaiset voivat oikein hyvin opiskella kotona ihan kuten sä voit työskennellä kotona. Lapset on joillekin toki välttämätön paha ja ne pitäisi saada jaloista pois mahdollisimman usein, mutta tätäpä ei välttämättä kannata sanoa ääneen.

Mä kyllä menisin itsekin sinne toimistolle mieluummin. Mutta kun työnantaja ei päästä... Kyllähän ne lapsetkin jää sit kotiin, jos kouluun ei pääse.

Tosin mulle on helpompi olla ilman sosiaalisia suhteita kuin lasten, ja mun on helpompi tehdä töitäni eräänä kuin lasten käydä koulua. Lisäksi mun on helpompi ylläpitää sosiaalisia suhteitani etänä kuin lasten.

Ei tässä mun kohdalla ole kyse siitä, ettenkö haluaisi lasten olevan kotona tai että minä haluan olla turvassa koronalta ja altistaa lapseni koronalle. Tässä on kyse siitä, että hyvistä lähtökohdista ja laadukkaasta etäopetuksesta huolimatta minun lapseni kärsivät etäkoulusta.

Jos etäkoulusta kärsii, niin on kyllä joku ihan muu asia pielessä kuin koulunkäynti.

Olet 100% väärässä. Ja varmaan vaan tahallaan typerä.

Mitä se merkitsisi sinulle, että toteaisit, että nämä lapset ja moni muu kärsii etäkoulusta? Olisikohan se tehokkaampaa viestintää jopa sinun agendalle. Nyt haluat vain olla ilkeä ja puusilmä. Eli huononnat omaa viestiäsi.

Ilkeys on sun päässäsi. Jos se, että sä et käy fyysisesti koulussa, pilaa sulta ihmissuhteet, sekoittaa sun arjen, vaikeuttaa sun oppimista ja aiheuttaa kärsimystä, niin anteeksi vaan, jos en saa kiinni siitä miksi näin voisi käydä. Etäkoulu ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että koulu tapahtuu kotona ja koulunatkat jää pois.

Aika ohut käsitys on sinulla oppimisesta, jos lähes kaiken sosiaalisen vuorovaikutuksen, lisämateriaalien, havainnevälineiden jne. pois jääminen ei vaikuta oppimiseen mitenkään.

Mitähän ne tarkalleen ottaen on?

Sosiaalisestihan ollaan tekemisissä etänäkin.

Ainoat aineet joissa etä ei onnistu yhtä hyvin on fysiikka ja osin bilsa.

T aineenope ja äiti

No, se on hienoa, jos sinun oppitunneilla ei vuorovaikutus sinun ja oppilaiden välillä sekä oppilailla keskenään on yhtä vahvaa kuin samassa luokassa istuen. Faktana tiedän, että kaikki opettajat eivät näin koe.

Toivottavasti oppiaineesi on fysiikka tai bilsa, jos et käytä opetuksessasi hyväksesi muuta kuin kalvoja ja puhuvaa päätäsi.

Osoitit juuri, että et edes tiedä etäkoulusta mitään 😅. Myös fysiikka ja bilsa onnistuu vallan hyvin, kun vain soveltaa käytännönjärjestelyjä.

Eli sun mielestäsi on sama, kuuleeko/näkeekö/lukeeko oppilas jotain, vai kokeileeko hän myös itse (koskee, haistaa, tekee). Okei.

Mikä sen lapsen kosketuksen/haistamisen tai tekemisen kotona estää?

No se materiaalien puute? Vai toimitetaanko viime kaikille sähköoppia fysiikassa opiskeleville materiaalit sähköpiirien tekemiseen, pääsevätkö kaikki kemiaa opiskelleet haistamaan ammoniakkia, kuka kertoo kotitaloudessa, että no nyt on pullataikinassasi sopiva sitko, viekö opettaja kivilajeja maantiedossa opiskeleville kvartsia ja gneissiä hypisteltäväksi, onko matematiikassa geometriaa opiskelevilla käytössä konkreettiset mallit kolmiulotteista muodoista? Varmistetaanko, että kaikilla oppilailla on maalit, joilla voi harjoitella värien sekoittamista?

– –

Äidinkielen opettajana oli myös hankalaa, kun olisi pitänyt luetuttaa oppilailla kotona kirjoja (4 kpl/vuosi) mutta ei voinut velvoittaa oppilaita menemään kirjastoon ja kirjastothan olivat myös kiinni jonkin aikaa eikä kaikilla oppilailla ollut kirjastokorttiakaan. Ei myöskään voinut jakaa oppilaille koulusta käsin kirjasarjaa, koska oppilailla ei ollut lupa tulla koulualueelle eikä opettaja saanut olla missään kosketuksissa oppilaisiin. E-kirjoja ei ollut saatavilla tarpeeksi jne. Ihmisillä ei enää nykypäivänä ole omia kirjoja eivätkä muksut saa niitä enää edes lahjaksi. Monen kohdalla se äikän tunnilla saatava kirja voi olla vuoden ainoa kaunokirjallinen teos, jota käsissään pitää (ja nämä tyypithän eivät niitä sitten edes lue, mutta on edes yritetty).

Miten niin ei oppilailla ollut lupaa tulla koulualueelle? Olihan kouluruokailukin järjestetty etäkoulun aikaan.

Vierailija
560/977 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkee tänne Pohjois-Savoon, miejän kylässä ei oo koronaa kellään.

Lapset pääsevät kouluun normaalisti.

Täällä on muutenkin normi meininki, eipä juuri korona oo rajoittanut arkea .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi