Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En arvosta kouluttamattomia ihmisiä

Vierailija
03.08.2014 |

Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija

Kommentit (266)

Vierailija
241/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lopettako vielä. Käyn Mäkkärillä syömässä välillä.

Oikea Ap

Vierailija
242/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa tämä ketju meni oudoksi. En ehtinyt vastata yhteenkään kysymykseen, kun olin poissa koneelta muutaman tunnin. Näköjään joku vitsiniekka kaappasi tämän.

T. Oikea aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:09"]Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

[/quote] Ap itse on huvittavan paradoksaalinen esimerkki siitä, että korkea koulutus (?) ei takaa sivistystä, viisautta tai älyä.

Vierailija
244/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:36"]

Jopa tämä ketju meni oudoksi. En ehtinyt vastata yhteenkään kysymykseen, kun olin poissa koneelta muutaman tunnin. Näköjään joku vitsiniekka kaappasi tämän.

T. Oikea aloittaja

[/quote]Älkää ruokkiko trollia! Keskustellaanko vielä akateemisuuden ylivertaisuudesta ja minun erinomaisuudestani?

Oikea Ap

Vierailija
245/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:42"]

T. Oikea aloittaja

[/quote]Älkää ruokkiko trollia! Keskustellaanko vielä akateemisuuden ylivertaisuudesta ja minun erinomaisuudestani?

Oikea Ap

[/quote]Haista itte. Ihme amishuumoria. Roskasakkia. 

T. Oikea aloittaja

Vierailija
246/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:42"]

T. Oikea aloittaja

Oikea Ap

[/quote]Haista itte. Ihme amishuumoria. Roskasakkia. 

T. Oikea aloittaja

[/quote]Akateeminen ei alistu tällaiseen roskasakin vittuiluun.

Oikea Ap

Vierailija
247/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap nolannut itseään täällä jo tarpeeksi?

Vierailija
248/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Ap:n pointti tässä jutussa? Vain koulutuksella on merkitystä minkä ihminen on? Huonommin koulutettu ihminen on aliarvioisempi, tylsä tai tyhmä? Perustele

Vierailija
249/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:09"]Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

[/quote]

henkisesti tyhmä ja pumpulissa kasvanut. Kyllä elämä vielä sinyakin opettaa.

Vierailija
250/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:25"]Pidätkö myös AMK:n käyneitä tyhminä? Monihan jatkaa ammattikoulusta sinne

[/quote]

En nyt sinänsä tyhminä, ehkä hieman kunnianhimottomina kuitenkin.

[/quote]

Selvä. Sehän vasta olisikin hienoa jos ei olisi minkään asteisia hoitajia sairaaloissa, ainoastaan ylimielisiä lääkäreitä jotka eivät ole vuosiin ottaneet edes verikoetta.

[/quote]

En ole väittänyt, etteikö kehnommin koulutettuja ihmisiä tarvittaisi. Mutta on syynsä siihen, etteivät hoitajat ole lääkäreitä.

[/quote]

Ja myös syynsä siihen miksi lääkärit eivät ole hoitajia.

Kaikki hoitajat eivät halua lääkäriksi, tässä yksi sellainen. Olen käynyt ammattikorkeakoulun ja sairaanhoitajan ammatti on ollu haaveeni ala-asteelta lähtien. Kävin ensin ammattikoulun ja valmistuin lähihoitajaksi. Parin vuoden työnteon jälkeen hain amk:iin ja olin yksi 40 ihmisestä, jotka sinä syksynä sisään pääsi. Kävin koulun kunnialla loppuun ja edelleen koulutan itseäni jatkuvasti. Uskallan sanoa, että olen alani rautainen ammattilainen ja olen ylpeä ammatistani. Osasto jolla työskentelen on haastava ja ihan kaikista ei ole siellä työskentelemään.

Joten kunnianhimottomaksi minua ei voi haukkua, vaikka esimerkiksi hoitotieteiden lukeminen yliopistossa ei kiinnostakaan. Jatkan valitsemallani tiellä, vaikka arvostusta ei saa ja palkka on vastuuseen nähden huono. Tätä halusin ja haluan edelleen, ilmeisesti olen siis tyhmä ja sivistymätön yksilö.

Ps. itseään voi ja pitää sivistää muutenkin kuin koulunpenkillä.

Vierailija
251/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no itse asiassa ap.nlaisen ihmisen mielipide ei olen minulle kovin tärkeä. Aloitus kertoo kyllä ap.n arvoista, tai ehkä enemmänkin provoamisen tarpeesta? Itsekin arvostan koulutusta ja sivistystä, muttei se vaikuta ihmisarvoon. Uskon kliseisesti että jokainen ihminen on arvokas, jopa narkkarin elämällä on tarkoitus, joka saattaa valua hukkaan mikäli ei pääse eroon huumeista. Ja kuten ap.n aloituskin paljastaa, kouluttautunutkin voi olla sisäisesti kylmä ja kapeakatseinen.

Oma äitini on käynyt vain maatalouskoulun, ja eräs toinen suuresti arvostamani, älykäs, uskova nainen, (jo edesmennyt) oli myös "vain" ruokalan keittäjä. Hän on ollut yksi viisaimmista ihmisistä joita olen tuntenut.

Vierailija
252/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana teille: trolololololololo!

Ap

Vierailija
253/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:49"]

Yksi sana teille: trolololololololo!

Ap

[/quote]Ja sua vietiin kuin litran mittaa. :)

Vierailija
254/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä koulutuksesta, jos joutuu kuitenkin olemaan työttömänä. T. Työtön akateeminen, jolle se perkeleen tutkinto on ESTE tiettyjä duuneja hakiessa. Kukaan ei halua suorittavaan työhön maisteria. Tein lähes viidentoista vuoden uran viestintäalalla, mutta median murroksessa alalla ei ole enää duunia tarjolla. Sain tosiaan kenkää toisella yt-kierroksella meidän firmassamme. Nyt olen ollut kohta puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut todella monenlaisia töitä, mutta vähänkään viestintää sivuavia duuneja on todella vähän, ja niistä paikoista sit kilpailee sadat pätevät, kouluttautuneet ja uraa luoneet ihmiset. Näin nelikymppisenä olen jo vanha työnhakija :( Jopa vuokratyötä välittäviin firmoihin on haastattelut ja nelikymppinen kouluttautunut on juuri sellainen, jota ei haluta, ennemmin otetaan juuri lukion loppuun saanut tyyppi, josta tietää varmasti, ettei liikoja valittele työstään ja toimenkuvastaan, saati palkastaan. Me vanhathan ollaan turhan tietoisia omista oikeuksistamme, eivätkä nämä vajaa kolmekymppiset pikkupomot oikein halua itseään vanhempaa, koulutetumpaa ja uraa tehnyttä tyyppiä töihin.

Olen aivan vakavissani miettinyt muuttavani cv:täni siten, että olisin vain lukion käynyt. Siis jättäisi maisterin paperit mainitsematta. 

Summa summarum: Kouluttautuminen ei nyky-Suomessa enää kannata, kun ei ole töitä. Yliopistopaikkoja pitäisi karsia PALJON, koska yliopistotasoinen koulutus on kalleinta. Miksi kouluttaa henkilöstöä kortistoon? 

Vierailija
255/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:29"]

Itse arvostan perusduunaria paljon enemmän kun jotain insinööriä jotka suunnittelee "fiksuja" asioita jotka eivät todellakaan toimi käytännössä.

[/quote]

Osaako perusduunari vaikka suunnitella kännykän, ydinvoimalan ohjausjärjestelmän tai paperitehtaan automaation? Ei osaa. Se siitä sinun älystäsi.

[/quote]

En mä ainakaan arvosta lukiopohjaista insinööriä, joka ei edes tiedä miten kyseinen tyl tehdään käytönnössä.

[/quote]

Heh, olen itse lukiopohjainen insinööri telecom-puolella. Saa jokainen duunari tulla koettamaan miten pärjäilee alallani.

Et näköjään ymmärrä, että insinööreillä on olemassa puhtaasti suunnittelutöitä, joita "ei tarvitse mitenkään tehdä käytännössä" Ja olen muuten käytännössä tehnyt metalli, rakennus ym. hommia ja paljon.

[/quote]

No monesti on piirustuksiin jouduttu tekemään muutoksia kun lukiopohjainen, joka ei ole ikinä tehnyt kyseistä hommaa käytännössä, ei ymmärrä ettei kaikkea voi tehdä niinkuin piirustuksessa.

[/quote]

Kaikissa hommissa ei ole piirustuksia. Et taida tietää insinöörin hommista mitään.

Vierailija
256/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:29"]

Itse arvostan perusduunaria paljon enemmän kun jotain insinööriä jotka suunnittelee "fiksuja" asioita jotka eivät todellakaan toimi käytännössä.

[/quote]

Osaako perusduunari vaikka suunnitella kännykän, ydinvoimalan ohjausjärjestelmän tai paperitehtaan automaation? Ei osaa. Se siitä sinun älystäsi.

[/quote]

En mä ainakaan arvosta lukiopohjaista insinööriä, joka ei edes tiedä miten kyseinen tyl tehdään käytönnössä.

[/quote]

Heh, olen itse lukiopohjainen insinööri telecom-puolella. Saa jokainen duunari tulla koettamaan miten pärjäilee alallani.

Et näköjään ymmärrä, että insinööreillä on olemassa puhtaasti suunnittelutöitä, joita "ei tarvitse mitenkään tehdä käytännössä" Ja olen muuten käytännössä tehnyt metalli, rakennus ym. hommia ja paljon.

[/quote]

No monesti on piirustuksiin jouduttu tekemään muutoksia kun lukiopohjainen, joka ei ole ikinä tehnyt kyseistä hommaa käytännössä, ei ymmärrä ettei kaikkea voi tehdä niinkuin piirustuksessa.

[/quote]

Ai jaa, sitten teillä on amispohjaiset inssit tehneet epätarkat/virheelliset piirustukset jos ei voi niin tehdä kuten on piirustuksissa. Mitä sellaisella piirustuksella yleensä tekee ja mitä asiakas (esim. ulkolainen) sanoisi tuollaisesta huolimattomuudesta.

Oikeasti, tyypillistä suomalaista sinnepäin-dokumentointia.

Vierailija
257/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Moi asian tuntia

Vierailija
258/266 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta sinun arvostus yhtään. Minulle olet täysin tuntematon ja sellaisena tulet pysymään koska kuullostat todella...suvaitsemattomalta 

Vierailija
259/266 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ap sairauden takia opiskelemaan kykenettömät?

t.N25v yli 10v anorektikko, jolla vain peruskoulun päättötodistus (ka 9,8) ja lukuisia toisen asteen koulutusten aloituksia, jotka jääneet kesken. Nyt olen vuoden aikana suorittanut kursseja avoimen yliopiston puolella ja tarkoitus olisi suorittaa lähitulevaisuudessa loput lukion kurssit, kun saan itseni parempaan kuntoon.

Olenko ap alempiarvoinen mielestäsi?

Vierailija
260/266 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi pahalle, kun täällä aina haukutaan ammattikoulun käymistä. Minä olen nuori, alle 18v ja opiskelen lähihoitajaksi.. mutta miksi, kerta se on niin aliarvostettua ja tekee minusta tyhmän. Eihän ammattikoulu mikään koulu edes ole, se on vain paikka jossa huonompi aines viettää päivänsä. Masentaa. Minua koskee syvälle se, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitä haluan tehdä, vaan sillä, että pyrin olemaan muita parempi ja käymään kouluja puolet elämästäni ja leuhkimaan tutkinnoilla. Minä halusin auttaa ihmisiä ja oppia olemaan hyvä lähihoitaja ja sitten opiskella sosionomiksi... mutta minä olen arvoton, koska olen amis? Itkettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi