Ravintolakokki vastaa kysymyksiinne!
Kommentit (129)
Mikä siinä tavallisessa suolassa on niin huonoa? Mitä suolaa itse käytät?
Kyn samaa annosta tarjoillaan sekä lounaalla että a la cartessa, mutta hinta vaan on ihan eri, niin käytetäänkö lounaalla esim huonompia raaka-aineita?
Tiedätkö miten pääset huippukokiksi?
Saako valkosipulin hajua hengityksestä millään pois tai edes laimennettua?
Mitä syömällä saa sperman maun hyväksi?
Jos asiakas antaa palautetta saamastaan ruoasta, yritätkö parantaa? Vai ärsyttääkö vain nämä "nirppanokat"?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:30"]Saako valkosipulin hajua hengityksestä millään pois tai edes laimennettua?
[/quote]
Persiljalla
Ap
Eikö olekin ihan normaalia, että kokki maistaa ruokaansa lusikalla ja tekee sen samalla lusikalla mahdollisesti jopa kahdesti? Tai maistaa esim. kastiketta sormellaan? Mun veli aina väittää, ettei kukaan kokki tee niin, mutta mä olen ihan varma, että tekee. Eikä siinä ole siis mun mielestä mitään pahaa, teen niin itsekin :)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:32"]
Mitä syömällä saa sperman maun hyväksi?
[/quote]
Ananas.
Miksi kaikki kasviruoat on aina ravintoloissa niin mauttomia ja pahoja? Maistetaanko niitä ruokia ollenkaan, miltä ne maistuu ennen ku ne pistetään listalle? Olis kiva, jos kasvisruokailijoitakin alettais arvostaa ja tarjoittais heille ruokia, joissa on mukana myös maku. Ei tee mieli mennä ravintolaan syömään kasvisruokaa, kun kotona saa miljoona kertaa parempaa.
Onko sulla tatuoidut kädet? Käsivarret?3
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:28"]Mikä siinä tavallisessa suolassa on niin huonoa? Mitä suolaa itse käytät?
[/quote]
Erilaiset suolat maistuvat täysin erilaisilta. Maistakaa esim tomaatin päälle ripoteltuna eri suoloja, niin tiedätte mitä tarkoitan. Suosin eri käyttötarkoitukseen eri suoloja, tavallista " ruokasuolaa" en käytä koskaan, maistuu kitkerältä
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:29"]Kyn samaa annosta tarjoillaan sekä lounaalla että a la cartessa, mutta hinta vaan on ihan eri, niin käytetäänkö lounaalla esim huonompia raaka-aineita?
[/quote]
Monesti annos melkein sama, halvemmalla hinnalla yritetään houkutella lounasasiakkaita ja saada volyymia lounasaikaan.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:24"]Onko jotain ruokaa mitä et itsekään söisi ravintolassa jossa työskentelet?
[/quote]
Ulkomaalaista pakastelihaa.
onko hanhenmaksapallerot hyviä En oo ikinä maistanu?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:37"]Onko sulla tatuoidut kädet? Käsivarret?3
[/quote]
Ei ole tatuointeja
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:37"]Miksi kaikki kasviruoat on aina ravintoloissa niin mauttomia ja pahoja? Maistetaanko niitä ruokia ollenkaan, miltä ne maistuu ennen ku ne pistetään listalle? Olis kiva, jos kasvisruokailijoitakin alettais arvostaa ja tarjoittais heille ruokia, joissa on mukana myös maku. Ei tee mieli mennä ravintolaan syömään kasvisruokaa, kun kotona saa miljoona kertaa parempaa.
[/quote
Monesti kysymys on osaamisen puutteesta, harvoin ravintolasta saa erinomaista kasvisruokaa, varsinkaan ketjuista.
paljon kello?