Aloitimme vegaaniruokavalion - lasten sairastelut poissa
Ei korvatulehduksia, astmaoireita... Kotona ei ollut hometta, allergiat tutkittiin.. Vegaaniruokavalio muutti kaiken. Suosittelen.
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:54"]
Nimenomaan syyllistetään, koska eläinten syönti on kiellettyä. Jos lapsi söisi lihaa joutuisi eläin "kärsimään".
Antaisitko lapsen katsoa kun eläin teurastetaan? Pystyisikö katsomaan itse? Ja syömään sen tämän jälkeen? Minä en, enkä antaisi lapsen katsoa. Toki lapsen kuuluisi tietää mistä ruoka tulee.
Kanamunien ja maidon kanssa ei ole ongelmaa.
T: ovolagtovegetaristi.
[/quote]
Jos nyt aluksi opettelisit kirjoittamaan. Se on ovo-lakto-vegetaristi. Ihan vaan lisätäksesi uskottavuuttasi.
"No jos sä tykkäät istua paskalla niin syö ihmeessä kuitua. Ennen maatalouden keksimistä ei kuitua kuitenkaan ollut pahemmin saatavilla. Varsinkaan täällä pohjoisessa ja talvella kun kasvit eivät oikein kasva. Joten en ymmärrä millä logiikalla kuidun runsas saanti olisi perusteltua."
No jos sä tykkäät säilöä kakkaa suoleesi niin siitä vaan.
Mä olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta, josta vegaani 10. Terve olen, ja hyvässä kunnossa(paremmassa kuin lihisystäväni näin 4-kymppisinä). Veganismissä on monia hyviä puolia, se on eettistä, ekologista ja terveellistä. Lihansyönti aiheuttaa monia sairauksia: kihti, reuma, diabetes II, syöpä, osteoporoosi ym. Näistä löytyy tutkimuksia.
Parasta kasvissyönnissä on ruoan herkullisuus ja ihanat makuvivahteet sekä hyvä omatunto! Yksi hyvä puoli on myös komea tukankasvu. Minulla ei ikinä kasvanut tukka ennen kuin aloin vegaaniksi, nyt on jo peppuun paksu hyväkuntoinen tukka. Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:54"]
Nimenomaan syyllistetään, koska eläinten syönti on kiellettyä. Jos lapsi söisi lihaa joutuisi eläin "kärsimään".
Antaisitko lapsen katsoa kun eläin teurastetaan? Pystyisikö katsomaan itse? Ja syömään sen tämän jälkeen? Minä en, enkä antaisi lapsen katsoa. Toki lapsen kuuluisi tietää mistä ruoka tulee.
[/quote]
Miksi alapeukku? Miksi kaunistella asiaa, että joku tapetaan sen takia että sinä syöt? Miksi et katsoisi tätä lasten kanssa, jos lihan syönti on ok? Ja turha jeesustella "ei meilä suomessa" Suomessa onneksi teuraat lopetetaan pulttipistoolilla eikä Hallal, mikä ei sinäänsä ole huono tapa jos teurstaja on osaava, ja veitsi on terävä. Eniten häiritsee huonot olot, missä eläimiä pidetään.
Miksi eläinten tappaminen on ok? Ja kasvisten syöntiä pitää puolustella?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:54"]Nimenomaan syyllistetään, koska eläinten syönti on kiellettyä. Jos lapsi söisi lihaa joutuisi eläin "kärsimään".
[/quote]
Pystyisin vaikka itse tappamaan eläimen ruoakseni koska en ole mikään itkupillineiti.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 04:03"]
"No jos sä tykkäät istua paskalla niin syö ihmeessä kuitua. Ennen maatalouden keksimistä ei kuitua kuitenkaan ollut pahemmin saatavilla. Varsinkaan täällä pohjoisessa ja talvella kun kasvit eivät oikein kasva. Joten en ymmärrä millä logiikalla kuidun runsas saanti olisi perusteltua."
Mä olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta, josta vegaani 10. Terve olen, ja hyvässä kunnossa(paremmassa kuin lihisystäväni näin 4-kymppisinä). Veganismissä on monia hyviä puolia, se on eettistä, ekologista ja terveellistä. Lihansyönti aiheuttaa monia sairauksia: kihti, reuma, diabetes II, syöpä, osteoporoosi ym. Näistä löytyy tutkimuksia.
Parasta kasvissyönnissä on ruoan herkullisuus ja ihanat makuvivahteet sekä hyvä omatunto! Yksi hyvä puoli on myös komea tukankasvu. Minulla ei ikinä kasvanut tukka ennen kuin aloin vegaaniksi, nyt on jo peppuun paksu hyväkuntoinen tukka. Suosittelen!
[/quote]
"Lihansyönti aiheuttaa monia sairauksia: kihti, reuma, diabetes II, syöpä, osteoporoosi ym. Näistä löytyy tutkimuksia." Näitä tutkimuksia löytyy vain sinun harhaisessa päässäsi. Vai pystytkö osoittamaan väitteesi todeksi. Muuten kuin meuhkaamalla KVG.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 02:26"]
Joo, helsinkiläinen vege käy onkimassa pieniä järvikaloja, anna mun nauraa. Kasvikunnan tuotteista saatavan kalsiumin imeytymistä häiritsee fytaatti. Viljassa on harmillisesti fytaattia ja viljaahan tarvittiin turvaamaan vegen proteiininsaanti. Mites tässä nyt näin hassusti kävi? D-vitamiinia saa Suomessakin ihan tarpeeksi jos ei pelkää eläinrasvaa ja välttelee viljatuotteita. Niin ja D3:sta saa myös pekonista, päivitä tietosi.
[/quote]
Huoh. Järvikala nyt sattuu olemaan paras kalsiuminlähde, fakta riippumatta sinun tai minun mielipiteestä. Fytaatti on helposti hajotettavissa, esimerkiksi hiivaleivässä sitä ei enää ole. Pekonin d-vitamiinipitoisuuksilla on todellakin järkevämpää hakea ne kanttarellit sieltä metsästä, tai edes lähikaupasta, vaikka kuinka jankuttaisit D3:sta.
[/quote]
Mitenkä vegaaniruokavalioon sopii kala? Eikö kasviksista pitänyt saada ihan kaikki tarvittava? Joo, hapatetussa hiivaleivässä ei fytaattia ole. Kaupoista ei hapatettua taida saada, itse pitää sekin tehdä? Ja sinä nyt unohdit, että kasviperäinen D2- ja eläinperäinen D3-vitamiini imeytyvät aivan eri tavalla. Kantarelleja saa vetää aikamoisen määrän verrattuna eläinperäiseen D3:een. Miten se muuten onnistuu talviaikaan, löytyykö kaupasta helpommin tuoreita kantarelleja vai pekonia? Kananmunassakin on muuten D3:sta, sori ei vaan käy vegaaneille. Sitä deetä saa edelleen Suomessakin tarpeeksi kunhan syö tarpeeksi eläinrasvaa ja jättää viljatuotteet vegaaneille.
[/quote]
Olen vastannut näihin jo useampaan kertaan, oma on ongelmasi jos et ymmärrä lukemaasi. Hyvää illanjatkoa.
[/quote]
Sinä et ole vastannut yhtään mihinkään. Perusvege, mä häivyn paikalta, kun tulee liian hankalia kysymyksiä.
[/quote]
Niinpä, kun ei edes lue keskustelukumppanin viestejä, ei kiinnosta vaan jankataan ihan jankkaamisen ilosta, on helppo sanoa ettei toinen ole vastannut "yhtään mihinkään" vaikka tämä olisi kirjoittanut niitä vaustauksia rivitolkulla. Tällaisen ihmisen kanssa on kieltämättä hieman hankala keskustella. Ja silloin on viisainta häipyä paikalta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 04:12"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:54"]
[/quote]
Miksi alapeukku? Miksi kaunistella asiaa, että joku tapetaan sen takia että sinä syöt? Miksi et katsoisi tätä lasten kanssa, jos lihan syönti on ok? Ja turha jeesustella "ei meilä suomessa" Suomessa onneksi teuraat lopetetaan pulttipistoolilla eikä Hallal, mikä ei sinäänsä ole huono tapa jos teurstaja on osaava, ja veitsi on terävä. Eniten häiritsee huonot olot, missä eläimiä pidetään.
Miksi eläinten tappaminen on ok? Ja kasvisten syöntiä pitää puolustella?
[/quote]
Mua ei itketä noi linkittämäsi jutut, joilla ei muuten ole mitään tekemistä suomalaisen lihantuotannon kanssa. Olen kyllä sitä mieltä, että eläimille ei tule aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä lihantuotannossa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 04:03"]
[/quote]
Ihan täyttä paskaa väitteesi lihansyönnin aiheuttamista sairauksista. Syynä niihin on liiallinen hiilihydraattien saanti.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 04:16"]
Joo, helsinkiläinen vege käy onkimassa pieniä järvikaloja, anna mun nauraa. Kasvikunnan tuotteista saatavan kalsiumin imeytymistä häiritsee fytaatti. Viljassa on harmillisesti fytaattia ja viljaahan tarvittiin turvaamaan vegen proteiininsaanti. Mites tässä nyt näin hassusti kävi? D-vitamiinia saa Suomessakin ihan tarpeeksi jos ei pelkää eläinrasvaa ja välttelee viljatuotteita. Niin ja D3:sta saa myös pekonista, päivitä tietosi.
[/quote]
Huoh. Järvikala nyt sattuu olemaan paras kalsiuminlähde, fakta riippumatta sinun tai minun mielipiteestä. Fytaatti on helposti hajotettavissa, esimerkiksi hiivaleivässä sitä ei enää ole. Pekonin d-vitamiinipitoisuuksilla on todellakin järkevämpää hakea ne kanttarellit sieltä metsästä, tai edes lähikaupasta, vaikka kuinka jankuttaisit D3:sta.
[/quote]
Mitenkä vegaaniruokavalioon sopii kala? Eikö kasviksista pitänyt saada ihan kaikki tarvittava? Joo, hapatetussa hiivaleivässä ei fytaattia ole. Kaupoista ei hapatettua taida saada, itse pitää sekin tehdä? Ja sinä nyt unohdit, että kasviperäinen D2- ja eläinperäinen D3-vitamiini imeytyvät aivan eri tavalla. Kantarelleja saa vetää aikamoisen määrän verrattuna eläinperäiseen D3:een. Miten se muuten onnistuu talviaikaan, löytyykö kaupasta helpommin tuoreita kantarelleja vai pekonia? Kananmunassakin on muuten D3:sta, sori ei vaan käy vegaaneille. Sitä deetä saa edelleen Suomessakin tarpeeksi kunhan syö tarpeeksi eläinrasvaa ja jättää viljatuotteet vegaaneille.
[/quote]
Olen vastannut näihin jo useampaan kertaan, oma on ongelmasi jos et ymmärrä lukemaasi. Hyvää illanjatkoa.
[/quote]
Sinä et ole vastannut yhtään mihinkään. Perusvege, mä häivyn paikalta, kun tulee liian hankalia kysymyksiä.
[/quote]
Niinpä, kun ei edes lue keskustelukumppanin viestejä, ei kiinnosta vaan jankataan ihan jankkaamisen ilosta, on helppo sanoa ettei toinen ole vastannut "yhtään mihinkään" vaikka tämä olisi kirjoittanut niitä vaustauksia rivitolkulla. Tällaisen ihmisen kanssa on kieltämättä hieman hankala keskustella. Ja silloin on viisainta häipyä paikalta.
[/quote]
Mitvit. Kerään tähän kysymykset joihin ET ole vastannut? 1. Kasvikunnan tuotteista saatavan kalsiumin imeytymistä häiritsee fytaatti. Viljassa on harmillisesti fytaattia ja viljaahan tarvittiin turvaamaan vegen proteiininsaanti. Mites tässä nyt näin hassusti kävi? 2. Mitenkä vegaaniruokavalioon sopii kala? 3.Eikö kasviksista pitänyt saada ihan kaikki tarvittava? 4. Kaupoista ei hapatettua taida saada, itse pitää sekin tehdä? 5. Miten se muuten onnistuu talviaikaan, löytyykö kaupasta helpommin tuoreita kantarelleja vai pekonia? Näihin et todellakaan ole vastannut yhtään mitään. Taitaa olla vaan helpompaa häipyä paikalta, kun yrittää vastata näihin kysymyksiin. Ja lässyttää, että olen minä vastannut rivitolkulla puutaheinää asian vierestä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 04:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tyyppi unohti, että edelliset viestit on tuossa yläpuolella näkyvissä :D Kaikille näkyy ettei se ole osannut vastata mihinkään :D
Kasvikset on hyviä, nam! Niitä voi opetella syömään myös aikuisiällä. ;)
Minä syön mitä huvittaa, enkä juurikaan sairastele. Vatsataudit ei tartu ikinä. Mutta syön toki hyvin kasvispainotteisesti ja liikun paljon, hygienia on keskitasosa, en ole siivoushullu, mutta en elä järkyssä liassakaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:56"]
En ihmettele yhtään, lihahan mätänee suolistossa koska sulaa niin hitaasti. Ei oo ihme jos elimistössä on tulehdusta kun vatsassa on mätää.
[/quote]Hä? Susi voi syödä vain lihaa just siksi että sillä on todella lyhyt suolisto. Lehmillä on monta mahaa ja suolia riittää, jotta saa mädätettyä heinää energiaksi.
poika on niin terve ettei mitään rajaa... melkein kuudessa vuodessa vain pari kuumetta. ja syö kaikkea
ei mitään vegaanihöttöä
Syön mahdollisuuksien mukaan vain kotimaista ja lähellä tuotettua ruokaa. Vegaaniruokavalio on hankala toteuttaa sillä vaatimuksella ainakin pienellä paikkakunnalla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:50"]
Mistä saatte proteiinia?
t. kiinnostunut
[/quote]
Tofu, quinoa, pavut, seitan, pähkinät ja siemenet.
Ap
[/quote]
Entäs jos noi ei maistu, ja osalle on vielä allerginenkin?
[/quote]
Niin, aina on niitä joille mikään ei maistu.
Kaurassakin on paljon protskua.
[/quote]
Ja kauraproteiinin aminohappokoostumus ihan sama kuin lihan? Juu, ihan varmaan :D
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:50"]
Mistä saatte proteiinia?
t. kiinnostunut
[/quote]
Tofu, quinoa, pavut, seitan, pähkinät ja siemenet.
Ap
[/quote]
Entäs jos noi ei maistu, ja osalle on vielä allerginenkin?
[/quote]
Niin, aina on niitä joille mikään ei maistu.
Kaurassakin on paljon protskua.
[/quote]
Ja kauraproteiinin aminohappokoostumus ihan sama kuin lihan? Juu, ihan varmaan :D
[/quote]
Kokeile hamppua tai kvinoaa :-)
[quote author="melba" time="02.08.2014 klo 22:02"]
Miten kauan siitä on kun aloititte vegaaniruokavalion? Minkä ikäisiä lapset ovat?
[/quote]
n. 12kk. Lapset 3v ja 7v
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:56"]
En ihmettele yhtään, lihahan mätänee suolistossa koska sulaa niin hitaasti. Ei oo ihme jos elimistössä on tulehdusta kun vatsassa on mätää.
[/quote]
Lähde?
[/quote]
Kai se huonosti sulava lihakin voi mädäntyä. Mutta pahinta on liiallinen valkoinenjauho ja sokeri. Terveydestään välittävä vaihtaa valkaistun sokerin täysruokosokeriin ("intiaanisokeeri) ja vehnäjauhon spelttijauhoihin. Riippumatta siitä onko "sekasyöjä" tai "vege".
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]