Aloitimme vegaaniruokavalion - lasten sairastelut poissa
Ei korvatulehduksia, astmaoireita... Kotona ei ollut hometta, allergiat tutkittiin.. Vegaaniruokavalio muutti kaiken. Suosittelen.
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:50"]
Mistä saatte proteiinia?
t. kiinnostunut
[/quote]
Tofu, quinoa, pavut, seitan, pähkinät ja siemenet.
Ap
[/quote]
Entäs jos noi ei maistu, ja osalle on vielä allerginenkin?
[/quote]
Niin, aina on niitä joille mikään ei maistu.
Kaurassakin on paljon protskua.
[/quote]
Ja kauraproteiinin aminohappokoostumus ihan sama kuin lihan? Juu, ihan varmaan :D
[/quote]
Kokeile hamppua tai kvinoaa :-)
[/quote]
Öö, miksi? Niidenkään aminohappokoostumus ei vastaa lihasta saatavaa.
Hieno valinta ap!!!
Epäilijälle tiedoksi että vegaani saa ravinnostaan melko helposti välttämättömät aminohapot. T. Vegaani ja himotreenaaja ;)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:56"]
Palataan asiaan 2-3 vuoden kuluttua, kun lasten erilaiset vitamiinien puutostilat alkavat näkyä. Mitä enemmän panostaa ulkomaalaiseen luontoa tuhoavaan soijaan, sitä paremminhan sitä voi.
[/quote]
Lihastako sinä luulet vitamiinien tulevan? Kasviksista saa kaiken paitsi b:n.
[/quote]
Enpä huomannut kirjoittaneeni sanaakaan lihasta - mistä sinä sen tähän yhtäkkiä vedit mukaan?
Vegaani ei syö syö lihaa missään muodossa (ei myöskään jauhelihaa, makkaroita tms.), kanaa tai muita lintuja, kalaa, rapuja tai simpukoita tai muitakaan eläinkunnan tuotteita, kuten kananmunia, hunajaa, maitoa, voita, juustoa tai muita maitotuotteita. Vegaanit eivät myöskään syö ruokia, joissa on liha-, kala-, tai kanalientä, liivatetta tai eläinrasvoja.
Itse väitän, oli kyse sitten kasvis tai lihansyönnistä. Niin parasta ruokaa on mahdollisimman "puhdas" ruoka. Lihat ostetaan ilman marinaadia (suomalaista luomua totta kai, jos vain mahdollista) kalaa suoraan torilta (halvemmalla kun kaupasta!) suomalaisia kasviksia ja juureksia.
Näin tiedät mitä suuhusi laitat! En pysty lihansyöjänä käsittämään ihmisiä mitkä syö kananugetteja ja muita pitkälle jalostettuja lihajalosteita. Tai mikro eineksiä ylipäätään. Pelkää suolaa, rasvaa ja e-koodeja.
Meillä on karpattu 3 vuotta ja ihan sama lopputulos: ei astmaa, ei allergiaoireita, ei mahatauteja, ei flunssaa!
Eikö tuollainen vegaanihömpötys ole lasten huostaanoton paikka? Mieti nyt oikeasti mitä kasvava lapsi tarvitsee. Tuliko sinun tissistäsi parsasoijabanaanismoothieta vai eläinperäistä äidimaitoa?
Itselläni sama juttu, olin 8v ilman flunssia yms. kun olin vegaani, sitten aloin syödä sekaruokaa, eli otin takaisin lihan, maidon ja kananmunat, sen jälkeen olin jatkuvasti taas kipeänä, viimeisenä sekaruokavuonna 6 kertaa flunssassa.
Sitten jätin taas maidon kokonaan pois, lihan jätin pois myös, kananmunia ja kalaa syön välillä, en ole taaskaan ollut kipeänä kahteen vuoteen, eli sen jälkeen, kun jätin maidon ja lihan pois. Itse epäilen ainakin omalla kohdalla flunssien syyksi maitoa, ehkä lihaakin, kala ei ainakaan tunnu aiheuttavan flunssakierrettä näillä näkymin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:22"]Eikö tuollainen vegaanihömpötys ole lasten huostaanoton paikka? Mieti nyt oikeasti mitä kasvava lapsi tarvitsee. Tuliko sinun tissistäsi parsasoijabanaanismoothieta vai eläinperäistä äidimaitoa?
[/quote]
yrittäisit nyt edes.. :D
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 03:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 01:06"]
Miksi lihansyönti on ok, mutta kasvissyöntiä pitää perustella, aina? "You are loony" Miksi on huono juttu, jos haluaa syödä vain kasviksia? Minä ei ymmärrä. Sinä selitä minulle!
[/quote]
Koska liha on hyvää, miksi et tykkää?
[/quote]
En ole kumpikaan kommentin kirjoittajista. Mutta en täysin ymmärrä tuota "liha on hyvää" kommenttia. Toki mistä vaan ruuasta saa hyvää, jos osaa oikein tehdä. Ja vastaavasti myös sitä pahaa. Itse välttelen aika pitkälti lihaa, syön vain paistijauhelihaa ja satunnaisesti kanasukaileita/filettä. Väitän että "lihakammo" johtuu edesmenneestä maalla asuvasta mummostani, jossa olin lapsena todella usein hoidossa.
Mummoni oli tottunut ajatukseen "kaikki syödään ja käytetään hyödyksi" lihakeitossa ja kastikkeissa oli usein "ällöjä lihapaloja" siis sellaisia missä on läskiä, jänteitä tai muuten vaan sitkeitä mitä ei meinannut saada oksentamatta alas. Uunilohessa ällötti vatsarasvat yms. Rasvassa lilluva pekoni ällöttää. Olen nyt 25v, enkä vieläkään saa noita ruokia alas. En suostu maistamaan edes huippukokin tekemänä.
En tiedä onko joillakin sama juttu joidenkin kasvisruokien suhteen? Kasvisten kanssa ei ole niin samaa ongelmaa, vaikka olen aika huono syömään niitäkin. Minusta tulisi huono "kasvissyöjä" ruoka olisi makaroonia tomaattikastikkeella päivästä toiseen. Välillä vähän sipsejä ja omenoita. Olisi kiva syödä terveellisemmin ja monipuolisemmin, mutta olen kamalan surkea kokki.
Tästä tulee varmaan yhtä hyvä "tappelu ketju" kun tuosta kuinka usein syöt kasvisruokaa ketjusta. Jotkut haluaa vain päteä, ja sit suututaan kun joku on väärässä. Yleisesti väitän että tuote, mitä ei ole koskaan maistanut ei voi olla pahaa. Ennakko asenteet on pahoja, ja täällä on niitä paljon.
Go Vegan!
Ei olis suomalaisetkaan niin hemmetin turvonneita ja LIHAVIA jos vähennettäis sitä makkaran syöntiä ja syötäis ihan yks päivä viikossa kasvisruokaa..
Minun 5v tyttöni ei ole IKINÄ ollut kuumeessa. Ei korvatulehduksia, flunssa, ei mitään koskaan. Keväällä koivu aiheuttaa räkäisyyttä ja siihen se sitten jää.
Tyttö on sekasyöjä, ruoka kotona aina luomua.
Joku tuolla höpötti siitä miten vegaanit puputtaa epäekologista soijaa. Tiedoksi että lihansyöjät syö sitä samaa soijaa monikertaisen määrän eläinten kautta, ja sekasyönnin hiilijalanjälki on paljon kasvissyöjää suurempi. Tiede puoltaa nykyisin kasvissyöntiä ja ainoa todellinen peruste syödä lihaa enää nykyisin on vanhat tottumukset ja oma mukavuus.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:22"]Eikö tuollainen vegaanihömpötys ole lasten huostaanoton paikka? Mieti nyt oikeasti mitä kasvava lapsi tarvitsee. Tuliko sinun tissistäsi parsasoijabanaanismoothieta vai eläinperäistä äidimaitoa?
[/quote]
yrittäisit nyt edes.. :D
[/quote]
Mikä sinua naurattaa? Minua ei naurata kasvavien lasten terveyden tuhoaminen. Eikö muka ole faktaa, että äidinmaito on eläinperäistä? Missä iässä se eläinperäinen ravinto muuttuukin epäterveelliseksi ja miksi? Varmaan pystyt kertomaan, ellet halua leimautua pelkäksi naureskelevaksi idiootiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:48"]
Siitäkin on tehty tutkimus että ihmisen mielipidettä ei pysty muuttamaan vaikka kuinka faktaa esittäisi pöytään. Lihansyöjät ovat jästipäitä, ei heille kannata mitään linkkejä edes laitella, kaikki vaan kielletään järjestelmällisesti. Se on eräänlainen uskomusliike tuo lihansyönti ja kaikki muut näkemykset kielletään.
Kyllähän nyt nykyaikaa seuraava ihminen tietää että lihansyönti aiheuttaa sairauksia ja kasvissyönti edistää terveyttä, pitää elää aika harhaisessa kuplassa jos tämän asian järjestelmällisesti kieltää ja sulkee pois mielestään.
jos syöpäjärjestöt varoittavat lihansyönnistä niin tuskin ne niin huvikseen tekevät. Samoin muut liitot ja järjestöt, tuskin heillä on mitään salaliittoa jonka vuoksi he suosittelevat kasvisruokaa ja lihan vähemtämistä, jos niin kuvittelet. Tietoa löytyy kun vain itsekin googletat.
Kokeile itse vegaaniruokavaliota niin huomaat eron ja harhat poistuvat :)
[/quote]
Joku vege keräsi linkkilistan, jonka piti osoittaa, että lihansyönti aiheuttaa sairauksia. Yksikään linkeistä ei tätä osoittanut ja se on fakta. Harhaisessa kuplassa elävä jästipää vegeuskovainen ei vaan ymmärrä. Olen kyllä googlannut. Ja mitä enemmän googlaan, sen varmemmaksi tulen siitä etten ikimaailmassa tuhoaisi lasteni terveyttä syöttämällä heille vain vegaanista ruokaa. Itselleen kukin saa tehdä mitä haluaa, mutta tuollainen oman uskonnon tuputtaminen on vastenmielistä.
[/quote]
Sitkeesti olet yrittänyt, mutta eihän sille voi mitään, jos ei tajuu :).
T. iloinen lihansyöjä :)
Uusi päivä pätemiselle! Huomenta vaan teillekin! Mitä aamupalaksi tänään, luomu puuroa vai kinkkusämpylää? Kai ainakin kompromissi kahvia?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:37"]
Joku tuolla höpötti siitä miten vegaanit puputtaa epäekologista soijaa. Tiedoksi että lihansyöjät syö sitä samaa soijaa monikertaisen määrän eläinten kautta, ja sekasyönnin hiilijalanjälki on paljon kasvissyöjää suurempi. Tiede puoltaa nykyisin kasvissyöntiä ja ainoa todellinen peruste syödä lihaa enää nykyisin on vanhat tottumukset ja oma mukavuus.
[/quote]
En tiennyt, koska suomalainen lihakarja syö hyvin vähän soijaa puhumattakaan ihan tavallisista lypsylehmistä, joita härkänä lihatiskillä kaupataan. Toki jos valitset brasilialaisen lihan, niin siinä saat antibiootit ja soijan samassa, mutta Suomessa nautaeläinten ruuassa soija on todellisessa sivuosassa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:37"]
[/quote]
En tiennyt, koska suomalainen lihakarja syö hyvin vähän soijaa puhumattakaan ihan tavallisista lypsylehmistä, joita härkänä lihatiskillä kaupataan. Toki jos valitset brasilialaisen lihan, niin siinä saat antibiootit ja soijan samassa, mutta Suomessa nautaeläinten ruuassa soija on todellisessa sivuosassa.
Kasvissyöjä voi valita kotimaista, esim. herne tai hamppu yhdistettynä täysjyvään takaa kaikki tarpeelliset aminohapot kerralla. Itsekin olin aluksi epäluuloinen mutta vegaaniystäväni sixpacki ja hauikset mursivat ennakkoluuloni. Perehdyin asiaan ja nyt olen itsekin siirtymässä vegaaniksi. Tiesittekö että vegaaniruokavaliolla elävät sairastavat kaikista vähiten syöpiä, sillä eläinproteiini ja -rasvat ovat syövän hyviä rakennusaineita.
Mites nuo tutkimukset ovat valideja, kun kasvissyöntiäkin on vasta tutkittu muutamia vuosia?
Mä rinnastaisin semmoiset tulokset ja aspartaamin yms. luottettavuuden samaan kastiin. Ei ole vielä tarpeeksi tutkimustuloksia, jotta voitaisiin väittää sitä ja tätä.
Se me tiedetään, että lehmät pieree maailman perikatoon. Liikatuotantoa on. Siihen on yksinkertainen laskukaava olemassa yksi, kaksi, kolme, neljä... ja sitten niitä joita ne lehmät ravitsee: 1, 5, 10, 15, 20, 25, 30... Nokkelimmat varmaan tajus jo.
Sekasyöjä, mutta hatunnosto kaikille, jotka tekevät toisin. Koska heillä on siihen mahdollisuus! Omilla valinnoilla ja se ihan turha tulla palstahaaskasyöjän huutelemaan joutavia, koska tietoahan häneltäkään ei tunnut löytyvän. Joutavaa googlettamista vaan. Säälittävää jopa tuolla pätemisellä.