Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxra-lääkkeestä

Vierailija
01.07.2023 |

Aloitan Voxra-lääkityksen ensi viikolla. Mitä voi odottaa alulta? Kuinka kauan kestää suunnilleen, että lääke alkaa vaikuttamaan?

Olen joutunut syömään masennuslääkkeitä muutaman vuoden, kaikista niistä on tullut haittavaikutuksia, tavallaan Voxra on nyt viimeinen vaihtoehto lääkesaralla. Masennus johtuu äärimmäisen traumaattisesta lapsuudesta, käyn kyllä terapiassa. Muuten elämä on tavallaan kunnossa, on hyvä koulutus, työpaikka ym. Mutta tämä musta koira on ollut aina läsnä. Siksi kyselen, jos tämä lääke vaikka auttaisi edes hieman, ilman pahoja sivareita.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa kohdalle. Käytin Voxraa viitisen vuotta, oli vaikea aika elämässä konkurssin ja vaikean avioeron jälkeen. Pelasti minut, sain hiljalleen virtaa elämääni, ja samalla sitten käytyö vaikeita asioita läpi. Hiljalleen pystyi jättämään Voxrankin taakse. Kohdallani oli siis todellinen lifesaver. Alussa taisi olla huono olo muutaman viikon, pahensi ahdistusta ja masennusta. Muistaakseni noin kuukauden jälkeen teho alkoi, ja pää alkoi kirkastumaan. Noin puolen vuoden jälkeen pystyin aloittamaan urheilun uudelleen, ja laihduin 10 kiloa.

Omalla kohdallani siis todella hyvä lääke.

Vierailija
2/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxralla ei ole paljoa sivuvaikutuksia, vaikutus alkaa kolmessa päivässä. Tuntui että olisin voinut lentää jos olisi ollut siivet ja heräsin luuttuamaan lattiaa neljältä aamulla. Tämä alun tehovaikutus meni ohi parissa viikossa. Masennuslääkkeiden parhaimmistoa koska ei lihota eikä väsytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxralla ei ole paljoa sivuvaikutuksia, vaikutus alkaa kolmessa päivässä. Tuntui että olisin voinut lentää jos olisi ollut siivet ja heräsin luuttuamaan lattiaa neljältä aamulla. Tämä alun tehovaikutus meni ohi parissa viikossa. Masennuslääkkeiden parhaimmistoa koska ei lihota eikä väsytä.

Jo kolmessa päivässä? Voiko ollakuulostaa kyllä lupaavalta. Yleensä näissä alku on aika kuoppaista.

Ap

Vierailija
4/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut minkäänlaista vaikutusta kyseisellä lääkkeellä. Ei haittoja eikä hyötyjä.

Vierailija
5/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, jos tuollaiset lääkkeet on toimiakseen. Toimii ihan vähän ahda-oireisiinkin. Ei tietenkään ole vaikkapa Elvansen veroinen. Voi piristää hieman. Ei lihota.

Vierailija
6/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kyseisestä lääkkeestä elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen. Lääkäri tiesi ahdistuksestani mutta määräsi lääkkeen silti. Lisäksi lääke aiheutti hengenahdistusoiretta, syvään hengittäminen oli mahdotonta. Luulivat että mulla on keuhkoveritulppa, itse ymmärsin oireen johtuvan Voxrasta. Lääke lopetettiin, ahdistus jäi pahempana kuin koskaan.

Vierailija
7/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kyseisestä lääkkeestä elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen. Lääkäri tiesi ahdistuksestani mutta määräsi lääkkeen silti. Lisäksi lääke aiheutti hengenahdistusoiretta, syvään hengittäminen oli mahdotonta. Luulivat että mulla on keuhkoveritulppa, itse ymmärsin oireen johtuvan Voxrasta. Lääke lopetettiin, ahdistus jäi pahempana kuin koskaan.

Voi aiheuttaa tuota harvoissa tapauksissa. Yleensä hyvin siedetty lääke. Minulla Concerta teki vastaavan jutun. Voxra toimii taas kuin unelma.

Vierailija
8/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut muuta vaikutusta kuin ruokahalun menetys. Valehtelin lääkärille että toimii, koska halusin laihtua ja muut lääkkeet oli jo kokeiltu.

Vierailija
9/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti pelastaen elämäni. Pieni vaikutus pian alussa, paljon ikäviä sivuoireita. Isompi vaikutus isolla annoksella pidemmän ajan päästä.

Vierailija
10/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut muuta vaikutusta kuin ruokahalun menetys. Valehtelin lääkärille että toimii, koska halusin laihtua ja muut lääkkeet oli jo kokeiltu.

Voxran vaikuttavan aineen nimi oli alunperin amfebutamoni mutta muutettiin bupropioniksi koska vaikuttavan aineen alkuperäinen nimi herätti liikaa "mielikuvia".

Lääkkeestä on olemassa laihdutusversio, jossa on jotain muutakin lääkeainetta lisänä, kannattaa kysyä lääkäriltä, en nyt muista nimeä.

Vierailija
11/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aiheuttanut hiusten lähtöä, eivätkä hiukset kasva millään takaisin. Onko muilla ollut tätä ongelmaa?

Vierailija
13/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aiheuttanut hiusten lähtöä, eivätkä hiukset kasva millään takaisin. Onko muilla ollut tätä ongelmaa?

Oletko varma ettei ole myös rautavajetta? Ferritiini? Mulla alhainen ferritiini vei hiukset ja tuli takaisin vasta, kun rauta-arvot parani. Voxra ei vaikuttanut hiuksiin.

Vierailija
14/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras masennuslääke mitä olen käyttänyt ja olen kokeillut todella monia. Ei mitään sivuvaikutuksia. Itselläni lisäksi brintellix.

Vierailija
15/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva lääke joka ei aiheuta lihomista, päinvastoin koska vähentää tunnesyömisen laukaisevaa ahdistuneisuutta, moni laihtuu ainakin muutaman kilon. 

Ei aiheuta seksuaalisuuteen kielteisiä vaikutuksia vaan nostaa kiinnostusta, sekä miehillä että naisilla.

Motivoi, saan hommat iltapäivään mennessä tehtyä ja on onnellinen olo, koska se on tuo dopaniini siinä.

Ei vaikuta nukkumiseen kun ottaa heti aamulla ja XL versio vapautuu pitkin päivää. 

Suosittelen enkä käyttäisi muita, varsinkin ssri ja snri lääkkeet ovat myrkkyä ja aiheuttavat halujen ja kykyjen katoamisen, moni nainen ihmettelee miksei haluta enää, kun käyttänyt niitä.

Vierailija
16/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin, alussa nosti sykkeitä

Vierailija
17/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa nukkumiseen mutta unilääke siihen. Sykkeet vähän nousi mullakin.

Vierailija
18/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle 10/10

Vierailija
19/27 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyin, vei viimeisetkin voimat ja lihoin. Mulla ei toiminut. Aivan kauhea. Joillekin kuitenkin tuntuu toimivan. Sanoisin että seuraile miten vaikuttaa esim 3kk jälkeen ja parantaako vai huonontaako oloa. Kun lopetin, aivosumu poistui ja nyt pohditaan mitä lääkettä alan syömään koska sairastan pahaa masennusta.

Vierailija
20/27 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

300mg veti kropan aivan sekaisin, leposyke oli 95 tienoilla. Meinasin jo lopettaa, mutta palasin lääkärin kehotuksesta 150mg määrään. Tämä on nyt toiminut 5 vuotta uskomattoman hyvin. Olo on hyvä ja tasainen. Minulla siis toiminut loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän