Eilen junassa vieressäni istui n. 56-vuotias mummo, joka kuunteli koko matkan korvalapuista teinimusaa. Se kuului läpi
Siis ihan sellaista musaa, mitä kuuluu jossain Gina Tricot -kaupassa. Hämmentävää.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 51-vuotias mummo ja kuuntelen myös teinimusaa 👍
Kuten New Kids on the Block, Backstreet Boys ja Take That?
56v eli työikäinen ihminen. Saattaa tietysti olla mummokin mikäli lapsenlapsia on, mutta vieressä istuneelle ikätoverilleen ei tietenkään ollut mummo. Joka tapauksessa julkisissa olisi muidenkin mukavampi matkata, mikäli laitteista kuuluva musiikki ei häiritse ketään muita.
Ihmiset on nykyisin kovin vähän tekemisissä eri sukupolvien kanssa kun mummojen tekemiset hämmentävät.
Olen tuota ikäluokkaa mutta en jaksa kuunnella jotain teinimusaa. Aivan hirveää. Jostain traylor swiftin kappaleista kyllä pidän mutta ei kai ne ihan teinikamaa ole.
Semmosia ne nykyajan mummot on. Kyllä ennen oli asiat paremmin kun mummot oli pullan tuoksuisia ja vielä ihan oikeita mummoja. Pyh.
Vierailija kirjoitti:
Jo oot mummoiän valinnut. Mulla asuu vielä kaksi lastakin kotona, N55+
Tuo on yleinen ikä tulla mummoksi, jos on sekä itse että jälkikasvu on saanut lapsensa keskimääräisessä iässä. Työpaikalla jotkut tuon ikäiset ihan itse puhuu itsestään mummoina 😅
Sinällään teinimusan kuuntelussa ei ole mitään ihmeellistä, mun yksi 60v miespuolinen työkaveri tykkää kuunnella sellaista. Ihan on nuorekas muutenkin vaikka onkin tuore pappa.
Olen 45-vuotias enkä todellakaan kuuntele mitään Mattia ja Teppoa. Nykyajan tulevat mummot ovat niitä ysärin nuoria ja lapsia, varhaisaikuisikä on reivattu ja rokattu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias enkä todellakaan kuuntele mitään Mattia ja Teppoa. Nykyajan tulevat mummot ovat niitä ysärin nuoria ja lapsia, varhaisaikuisikä on reivattu ja rokattu.
Mattia ja Teppoa taitaa kuunnella jotkut 70+ ikäiset nykyään. Viisikymppiset kuuntelee ihan samaa musaa kuin vaikka kolmekymppiset, tosin musiikkimakuja on monenlaisia kaiken ikäisillä.
Mitä musiikkia sinun mielestä 56 vuotias kuuntelee?
Sanoisin mummoksi 70+ ikäisiä. Tuntemani 60 ikäisetkin on tosi nuorekkaita eivätkä kuuntele mitään humppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo oot mummoiän valinnut. Mulla asuu vielä kaksi lastakin kotona, N55+
Olet poikinut nelikymppisenä?..
Millos sun äitisi on poikinut...eiku sut porsittiin, niinhän sä viimeks sanoit
Vierailija kirjoitti:
Olen 57 ja kuuntelen tasan tarkkaan mitä musiikkia haluan. Ei kuulu sinulle Ap.
Samanikänen ja kuuntelen heviä ja suomalaista rokkia. En toki julkisissa paikoissa etten häiritsisi muita.
Eiks sais? Mitä sen sinun arviosi mukaan mummon pitäisi kuunnella? Humppaako vai virsiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä musiikkia sinun mielestä 56 vuotias kuuntelee?
Ja toisaalta mikä on teinimusiikkia? Ja miten ap kuuli niin tarkkaan kuulokkeiden läpi, minkä ikäisten musiikkia se 56-vuotias kuunteli?
Ennen piti alkaa vanhaksi oli sitä tai ei. Yhteisö vahti, naapurit vahti, työkaverit vahtivat jaa omat lapset vahtivat. Vielä 70 luvulla vaadittiin tiettyyn muottiin, tai oli nolo ja naurettava.
50 vuotias oli auttamatta vanha, vaikka mitä olisi pohtinut pääsä sisällä. Viimestään silloin piti vaihtaa vanhusten vaatteisiin ja vanhusmallisiin hiuksiin vaikka. Piti kuunnella eri musikkia kuin nuoriso, koska oli vanha ja vakiintunut.
50 vuotiaalle ostettiin lahjaksi keinutuoli ja kävelykeppi.
Oli noloa, jos pukeutui vaikka farkkuihi. Taatusti sai katseita osakseen, jos ei kulkenut mummohameessa.
Oma mummoni päräytti 80 luvulla nahkahousuissa pikkukaupungin keskustaan ja hän oli silloin 70 vuotias. Koko käpykylä kohisi, että onko se Maire (nimi muutettu) ihan sekaisin mennyt päästään. Tuon ikäinen nahkahousuissa kekkuloi ihmisten ilmoilla.
Nuoret sekä vanhat, meillä on nyt suuri rikkaus, kun saamme olla paljon vapaammin juuri sitä, mitä haluamme olle, nauttikaa siitä.