Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen junassa vieressäni istui n. 56-vuotias mummo, joka kuunteli koko matkan korvalapuista teinimusaa. Se kuului läpi

Vierailija
24.07.2021 |

Siis ihan sellaista musaa, mitä kuuluu jossain Gina Tricot -kaupassa. Hämmentävää.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisit puuttunut tilanteeseen. Onhan nyt jo kumma ettei 56 vee ymmärrä kuunnella hänelle määriteltyä musiikkia. Mitä se muuten on, kerro ap, olis kiva tietää.

Vierailija
22/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo oot mummoiän valinnut. Mulla asuu vielä kaksi lastakin kotona, N55+

Olet poikinut nelikymppisenä?

Niin, kuten moni muukin ikäiseni. Sä loistit varmaan matematiikassa koulussa? N55+

ps:en ole kenenkään mummo ja ihan vähiten aplle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

56- vuotias mummo? 😂 Apua! 😂😂😂😂 Olen kohta mummo😳😂

Tuli mieleen, kun asiakasnuoreni kysyivät mitä musiikkia kuuntelen. Kuuntelenko esim. Kari Tapiota? Nauroin ja sanoin, että just tulin Metallican keikalta.

Vierailija
24/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit vit?

Olen itse 55-vuotias ja koko ikäni kuunnellut elektronista musiikkia, esim. "konemusiikkia"

(sitä saamarin jumputusta, jota kuuluu usein mopoautoista)

En minä musiikkimaulleni mitään voi. Itse ihmettelen aina paljon nuorempiani kun kuuntelevat kaikenlaista, joka omasta mielestäni on syvältä: Irwin, Hurriganes, Juice, Anssi Kela, Maija Vilkkumaa, Anna Puustinen jne... ("pthyi")

Ehkä te nuoremmat huomaatte joskus, että hyvä muisti on ihmisen paras ystävä ja vihollinen.

Aika kuluu nopeasti ja vuodet vierivät, mutta eihän noista omista nuoruusvuosista ole kuin hetkinen.

Kuten Kauko Röyhkä on joskus todennut: Ennemmin sata vuotta vanha kuin aikuinen.

Ap:lla varmaan on jo punaruskeat mummokiharat ja syaaninväriset camee-korvikset. Hautapaikkakin taitaa olla jo varattuna.

Vierailija
25/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla tavataan möyhötä, miten yli 45-vuotiaallakin on oikeus tulla äidiksi, sitä ei saa kukaan ulkopuolinen kritisoida, ja tässä kauhistellaan, kun 56-vuotiasta nimitellään mummoksi. Aika aikaa kutakin. Ap. varmasti hämmästyy 56-vuotiaana, että nytkö hän on nuorempien silmissä mummoiässä.

Vierailija
26/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56- vuotias mummo? 😂 Apua! 😂😂😂😂 Olen kohta mummo😳😂

Tuli mieleen, kun asiakasnuoreni kysyivät mitä musiikkia kuuntelen. Kuuntelenko esim. Kari Tapiota? Nauroin ja sanoin, että just tulin Metallican keikalta.

Kuuntelet oman ikäisten ihmisten musiikkia.

Vierailija
27/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, pyörry vaan kauhusta, mutta mun lempimusaani on nykypop. Guetta, Sam Smith, Portugal. the Man, The Weeknd, Ariana Grande, Rita Ora, Billie Eilish, Chainsmokers, Coldplay, Miley Cyrus, Twenty One Pilots, Dua Lipa, Robin Schulz, Lil Nas X, Post Malone, Harry Styles.

Kyllä, kuuntelen myös Arethaa, Queenia ja kasaridiskoa. Tykkään tanssia.

Kuuntelen sujuvasti kyllä myös jazzia ja klassista. Oikeastaan ainoat musiikkigenret, joita en kuuntele, ovat iskelmät ja heavymetal.

Musiikkia tehdään koko ajan lisää ja ihan kuunneltavaa sellaista. Pitää olla aika dementoitunut ja kaavoihinsa kangistunut, jos jämähtää täysin oman nuoruutensa musiikkiin.

Kannattaa ap nyt muistaa, että me viisikymppiset olemme nuorisomusiikin kulttuuriin syntyneitä.

Meidän ja teidän parikymppisten välillä EI ole samanlaista kulttuurikuilua kuin minulla oli ennen sotia syntyneisiin iskelmähumppaajan vanhempiini. He eivät ymmärtäneet koskaan "rautalankarämpytystä", saati punkia ja uutta aaltoa, joita myös lapsena kuuntelin.

Vierailija
28/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen myös :)

N 62

Vierailija
29/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 27 siis on 54-vuotias.

Vierailija
30/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvalapuista?

Omistin korvalappustereot 90-luvulla, oliko ne sellaiset?

Vierailija
31/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap nyt muistaa, että me viisikymppiset olemme nuorisomusiikin kulttuuriin syntyneitä.

Meidän ja teidän parikymppisten välillä EI ole samanlaista kulttuurikuilua kuin minulla oli ennen sotia syntyneisiin iskelmähumppaajan vanhempiini. He eivät ymmärtäneet koskaan "rautalankarämpytystä", saati punkia ja uutta aaltoa, joita myös lapsena kuuntelin.

Tämä. Monesti sanotaan, että ihminen tykkää ikääntyneenä siitä musiikin lajista, josta piti ollessaan teini. Nykyajan viisikymppiset ovat kuunnelleet teininä aika samanlaista musiikkia mitä nykyään tuotetaan. Ei se siis mikään ihme ole, jos joku "mummoikäinen" kuuntelee edm:ää junassa.

Vierailija
32/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Kuuntelen pääasiassa rockia, heviä ja nostalgisia 60- 80 luvun ulkolaisia kappaleita. Olen 75v ja menossa rockfestareille.

Vierailija
33/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"24" jatkaa:

Sitä ihmettelen näissä nuoremmissa piireissä, että heille on tullut joku suunnaton kiima kuunnella LP-levyjä.

Siis niitä rahisevia, ritiseviä läpysköitä. Itse teininä sai tarpeekseensa noista belesebuubin vehkeistä, joita sai käsitellä kuin kipeetä pildenbergiä.

Mikä autuus ja vaivattomuus kun CD-levyt tulivat; Ei ritinää, rätinää tai kohinaa.

Mun mielestä mitään kunnollista musiikkia ei voi aikaansaada raapimalla jotain muovilevyä.

Mutta nyt nämä , jotka eivät ole 80-luvun alkua nähneetkään, ovat aivan villapaita piukeena kahlaamassa kaikkien divarien ylihinnoiteltuja myyntilaareja.

LP-levy ei kelpaa edes kellon taustaksi.

Eikun siis. LP-levyt käyvät skrätsäykseen ja ovatkin olennainen osa nykymusiikkia. Ei muuhun käyttöön. Ainakaan kuunteluun.

No kukin tavallaan.

(Pääsinpäs avautumaan)

Vierailija
34/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, missä iässä sitä pitäisi siirtyä humppaan tai iskelmään? Jos on aina tykännyt esim. rockista tai hevistä tai mistä popista hyvänsä, luuletko että maku muuttuu radikaalisti iän karttuessa? No elämä opettaa suakin.

Vierailija
35/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös teinien nappikuulokkeista kuuluu musiikki läpi muille. On siinä ihmettelemistä 😳

Vierailija
36/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tantta kuuntelee kans kunnon jytkettä ..

Ja just niin kovalla kun itse tykkään

🎧omathan on korvani❤️❤️

Mamma 52vee

Vierailija
37/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin .Mitä sitten?

Vierailija
38/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 58 ja kuuntelen Rammsteinia yms.

Rammstein on mummoikäluokan musiikkia. Kun pistän keikkapaidan päälle niin Rammsteinin logo jo ihan huutaa olen keski-ikäinen!

Vierailija
39/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että jos mummo-nimitystä käytetään ikäperusteella, niin se on joku 60-65 v vähintään. Isoäiti-merkityksessä taas tiedän hlökohtaisesti 34 v mummon.

Vierailija
40/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäillan valssia pitäisi kuulokkeista tulla, että mummoksi kelpaa nykynuorisolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi