Miten Suomi voi olla maailman onnellisin maa jos tälläkin palstalla on paljon psyykkisesti ja fyysisesti sairaita kertomassa tarinoitaan?
On kyllä ihan sieltä ja syvältä esiin vedetty tutkimus kun tämä maa on ihan täynnä pahoinvointia, sairautta, työttömiä ja työkyvyttömiksi joutuvia sekä väkivaltaa kokevia ihmisiä.
Kommentit (15)
Yksinkertaista, niissä muissa maissa on asiat vielä huonommalla tolalla.
En välttämättä pitäisi tätä palstaa kattavana otoksena suomalaisista.
Eihän missään olla väitettykään, että joka ainut ikinen suomalainen on onnellinen.
Täällä on elämästään kertonut vain murto-osa. Näitä asioita on oikeasti enemmän.
Olet onnekas, jos et mitään tuollaista ole joutunut kokemaan tai kohtaamaan. Maailmassa on paljon surua, sairauksia ja vaikeita elämäntilanteita. Mutta myös parantumisia, selviämisiä, onnellisia elämänvaiheita.
En tiedä ketään, joka olisi ilman alamäkiä elämästään selvinnyt.
'Onnellinen maa' ei tarkoita sitä, että 100% kansalaisista olisi täydellisiä ja ilman mitään ongelmia.
Elämä koettelee kaikkia ja esim. työttömillä on aikaa istua kirjoittelemassa näille palstoille.
Tämä sivusto ei edusta koko Suomea.
Olen itsekin kokenut vaikeita asioita ja silti olen onnellinen ja kiitollinen siitä, että saan asua Suomessa.
En minä ainakaan pidä suomea onnellisena maailmana.
Täällä on niin korkeat verot, täällä on yksinäistä, ihmiset on tylyjä, täällä päättäjät on huonoja, yhteiskunnan arvot menee täysin väärään suuntaan...
Jos minä jäisin työttömäksi niin minä varmasti syrjäytyisin.
Viikonloppu menee taas siten etten kenellekkään puhu mitään enkä näe muita ihmisiä.
m29
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista, niissä muissa maissa on asiat vielä huonommalla tolalla.
Näinhän se on. Ei täällä maailmassa ole paratiisia, jossa kaikki olisivat vain onnellisia. Ei myöskään meillä Suomessa, vaikka täällä asiat ovatkin paremmin kuin muualla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ärsyttää kaikki valituskampanjat. Sillee joo kaikilla on joskus vaikeaa getoverit!!!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kaikki valituskampanjat. Sillee joo kaikilla on joskus vaikeaa getoverit!!!
Miksi suomessa valittajat hiljennetään? Vähän sama kuin että miksi suomessa hiljennetään ihmiset ketkä ei ole samaa yleisen linjan mukaan?
Jos suomessa valitusta ei hiljenenttäisi niin voi kuule varmasti yli puolet suomalaisista sanoisi että tämä maa on huono.
Se on jotain politiikkaa.
Kyllä kaikki oikeasti tietää, ettei suomalaiset niin onnellisia ole. Hirveä verotus, työttömyyttä, ja sääkin joko +32 astetta tai -32 astetta.
Js oikein olen ymmärtänyt, tutkimuksissa ei ole tutkittu kansalaisten onnellisuuden tunnetta vaan asioita, jotka mahdollistavat tyytyväisyyden. Tällaisia asioita on mm pitkä äitiysloma sekä muut vanhempainvapaat, subjektiivinen päivähoito-oikeus, maksuton perusopetus, lukukausimaksuttomat toisen ja kolmannen asteen opinnot, sosiaaliturva työttömyyden tai sairauden kohdatessa, varsin turvallinen elinympäristö, puhdas luonto, hyvin vähän luonnonmullistuksia, varsin vähän asunnottomuutta jne
Yksi syy pahoinvointiin on kunnollisten lääkkeiden pihistely. Lobotomia saattaisi tehdä onnelliseksi. Eutanasialla saisi ainakin helpotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Js oikein olen ymmärtänyt, tutkimuksissa ei ole tutkittu kansalaisten onnellisuuden tunnetta vaan asioita, jotka mahdollistavat tyytyväisyyden. Tällaisia asioita on mm pitkä äitiysloma sekä muut vanhempainvapaat, subjektiivinen päivähoito-oikeus, maksuton perusopetus, lukukausimaksuttomat toisen ja kolmannen asteen opinnot, sosiaaliturva työttömyyden tai sairauden kohdatessa, varsin turvallinen elinympäristö, puhdas luonto, hyvin vähän luonnonmullistuksia, varsin vähän asunnottomuutta jne
Ei noi asiat mahdollista oikein tyytyväisyyttä. Vapaus on mikä mahdollistaa tyytyväisyyden, nyt ihmisiä ohjaillaan aivan liikaa. Suomessa on aivan liikaa sääntöjä esimerkiksi ja täällä ei työnteko oikein kannata.
Tyytyväisyyteen vaikuttaa myös todella paljon minkälaisia ihmiset on muita kohtaan.
Täällä mekastaa pohjasakka.