Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen junassa vieressäni istui n. 56-vuotias mummo, joka kuunteli koko matkan korvalapuista teinimusaa. Se kuului läpi

Vierailija
24.07.2021 |

Siis ihan sellaista musaa, mitä kuuluu jossain Gina Tricot -kaupassa. Hämmentävää.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 58 ja kuuntelen Rammsteinia yms.

Mikä ihme tuo on ysäribändi. Et kai kuvittele että sun pitäis kuunnella Olavi Virtaa ikäsi puolesta? Se on 30-40-luvulla syntyneille

Vierailija
42/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo oot mummoiän valinnut. Mulla asuu vielä kaksi lastakin kotona, N55+

Tuo ei ole yleensä ylpeilemisen aihe. Yleensä jo sinunkin ikäisen naisen lapset ovat omillaan ja omilla siivillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari kesää sitten olin menossa kauppaan ja pihassa oli naapurirapun yli 80-vuotias kepin kanssa kulkeva rouva hienona ja kertoi odottavansa palvelubussia.

Oli menossa VIP aitioon Cheekin keikalle - on kuulemma ihan parasta musaa.

Toivoin että olisi yhtä virkeä hänen ikäisenään. 

Toisaalta veljeni poika halusi alle 10-vuotiaana (2000-luvulla) ehdottomasti Deep Purplen keikalle.

Ja toki isä vei.

Tänään tulee Popedan keikka livenä aamulehden tarjoamana, se on minusta ihan parasta (61 v.), sitähän on kuunneltu jo kohta 40 vuotta.

Vierailija
44/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56v ei ole mummo, senkin trolli. Musiikkimaku ei katso ikää. Olenkohan minä sitten henkiseltä iältäni mummo, kun kuuntelen 60- ja 70-luvun musiikkia?

N27

Ja mikä minä sitten olen, kuuntelen 1930-40-lukujen kotimaista iskelmää?

M21

Vierailija
45/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan mun anoppi.

Vierailija
46/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan mun anoppi.

Eli anopeissakin on vielä toivoa?

Vierailija
47/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on on death metal keikoilla tullut vastaan 60+ pariskuntia. Leppoisia vanhuksia 😁

Vierailija
48/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, onko nykynuoriso niin suppeakatseista, että ajattelee tietyn ikäisen ihmisen kuuntelevan tietynlaista musiikkia. Outoa. Luulin, että sellainen ajattelu nyt ainakin on mennyttä.

Ajatteletteko te, että on miesten ja naisten töitä? 

Saako vanhalla naisella olla rakennekynnet?

Voivatko yli 55 naiset kasvattaa skorpparia, tai nagaa?

Itse olen 58 ja kuuntelen ihan mitä itse haluan. Ei kuule pyöri humppa kuvioissa, vai mitä se nyt on. Hevi tulee ja hevi tapaa, niin siinä tulee käymään.

Harrikka kulkee ja kynnet kiiltää.

Mies saa silittää, jos sille tuntuu. 

Nagaa nakkaan naamariin päivittäin.

Repikää siitä.

Vierailija
49/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole yleensä ylpeilemisen aihe. Yleensä jo sinunkin ikäisen naisen lapset ovat omillaan ja omilla siivillään.

Voi Jiisus mikä tyyppi😮😳!!!

Vierailija
50/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 v on nykyaikana länsimaissa vasta keski-ikäinen. Jossain kehitysmaassa sen sijaan 35-vuotiaskin on jo vanhus.

Vierailija
51/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nykynelikymppiset kuuntelivat nuorempana dancea ja trancea, mitähän yli viisikymppiset.

Modern Talking, Duran Duran Kajagoogoo, Pet Shop Boys, Samantha Fox..

Vierailija
52/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 56-vuotias? Miten kenenkään tuntemattoman ikää voi arvioida noin tarkasti. Mummo voi tuon ikäinen olla, nuorin tietämäni mummoksi tullut on ollut 32-vuotias, alle 50-vuotiaana mummoksi tulleita tiedän jo vaikka kuinka paljon, ihan riittää kun lapsen saa 20-25 -ikävuoden välillä, eli ei edes teiniäitiyttä siihen tarvita. 50-vuotias voi näyttää 70-vuotiaalta ja päinvastoin. 

Mutta tämän ikäisten musiikkimaku on varmaan vähemmän poikkeva nuorten mausta vs. sillion kun itse oltiin nuoria sillloisten keski-ikäisten Annikki Tähti -makuun verrattuna.  Madonna nousi pinnalle kun olimme nuoria, Rollarit ovat itse jo yli 70-v ja monet ikirokkarit ovat paljon yli suomalaisen eläkeikän. Sitä samaa kuunnellaan kuin nuorena. Jonkin verran oma musiikkimaksu on nuoruudesta muuttunut, sitä Madonnaa en enää jaksa, enemmän purkkaheviin, souliin ja rockiin olen suuntautunut nykyään. 

Vierailija
53/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsenlapsi mukana?

Vierailija
54/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias ja kuuntelen dancea, housea, teknoa ja räppiä. Katsopas ap-kultaseni, kun olen niitä kuunnellut jo kasarin lopulla ja varsinkin ysärillä. Usein sitä tykkää sellaisesta musiikista, jota on nuorena kuunnellut. Jos on radio autossa päällä, kanava on Nrj, Loop tai Basso. Samoin tekevät kaikki ystäväni. Olemme varmastikin aivan järkyttäviä tapauksia!

Missä vaiheessa olisi pitänyt vaihtaa Erkki Junkkariseen ja Annikki Tähteen, joita edesmenneet isovanhempani kuuntelivat nuoruudessaan? Mun vanhempani, jotka ovat 77-vuotiaita, kuuntelevat poppia, lattareita ja jazzia, eivät iskelmiä eivätkä humppaa. Varmasti väärää musiikkia heilläkin, eikö niin? 

Kannattaisi ehkä myös huomioida se, että meitä yli 50-vuotiaita (kuten muihinkin ikäryhmiin kuuluvia), on erilaisia. Toiset olemukseltaan nuorempia, toiset vanhempia. Se ihan oikea mummo eli isoäiti, jolla on lapsenlapsia, saattaa olla kaikkea muuta kuin "mummo" olemukseltaan. Vastaavasti taas joku alle nelikymppinen näyttää siltä "haukkumasanamummolta". :D 

Hauskaa kyllä, että tiesit niin tarkkaan tämän häpeällisesti käyttäytyneen "mummon" iän? Kysyitkö?

Vierailija
55/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Onko muka muuta musaa kun Irwin

Vierailija
56/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha siksikö mua saa mummotella kun en sovi sun maailmankuvaan? Sä olet ahdaskatseinen vaikka olisit iältäsi kuinka nuori tahansa. N55+

Vierailija
57/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen lähes kaikkea. Electric samurai on hyvää polttopuita pilkkoessa.

T: vaari 61v

Vierailija
58/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö häneltä, onko hänellä jo lapsenlapsia, koska tiedät mummoksi nimittää?

Vierailija
59/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko lapsenlapsi mukana?

Niinpä. Pystyit tekemään pelkällä silmäyksellä sekä mielestäsi tarkan arvion hänen iästään (56 v.) kuin siitä, että hän on jo tullut isoäidiksi, vaikkei hänellä kertomasi mukaan ollut lapsenlasta vieressään.

Jokainen kuunnelkoon kuulokkeillaan ihan mitä musiikkia haluaa, mutta älkää nyt j*malauta kuunnelko sitä ilman niitä kuulokkeita!

Vierailija
60/116 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä kommenttejä teiltä kaikilta. Minun silmääni näytti mummolta, en minä sen ikää tiedä. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi