Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkisen kasvun hintana yksinäisyys?

Vierailija
23.07.2021 |

Mitä enemmän olen ihmisenä kasvanut, sen yksinäisemmäksi (sosiaalisesti) olen tullut. Vanhoista ystävistä vain yksi on pysynyt matkassa mukana.

Tutustun kyllä uusiinkiin ihmisiin helposti, ja usein he avautuvat hyvinkin hlökohtaisista asioista minulle nopeasti. Aina puhutaan, että olen sitä ja tätä positiivista asiaa, että pitää tavata uudelleen/useammin, mutta se jää vain puheeksi.
Sama miesten kanssa. Ihastuvat kyllä, muttei se johda mihinkään. Olen kysynyt parilta miespuoliselta kaverilta mitä he arvelevat syyksi(sitä kun on se blind spot itsensä suhteen, eli miten muut sinut näkevät) ja molemmat sanoivat syyksi että olen niin kunnioitusta herättävä, että lähestyminen on vaikeaa.

Tämä tuntuu ajoittain epäreilulta. Olen kahlannut läpi hyvin vaikeiden aikojen, todella tehnyt töitä itseni kanssa, jotta olisin parempi ja onnellisempi ihminen, ja palkaksi saan henkisen ja konkreettisen yksinäisyyden.
Löytyykö kohtalotovereita? Tai ymmärtäjiä?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kyllä ne kaverit alkaa karista kun et (enää) siedä mitä tahansa paskaa käytöstä

Vierailija
2/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitusta herättävä? Mitä tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan mun kaveri? Oltiin ystäviä vuosikymmeniä ja sitten sun henkisen kehityksen myötä sinulla ei ollutkaan enää aikaa pitää yhteyttä paitsi silloin kun tarvitsit jotain hyötyä itsellesi.

Hyvästi, ei tuu ikävä sitä ihmistä joksi muutuit, sitä toista kaipaan joskus vieläkin vaikka mietinkin et oliko se kaikki valhetta.

Vierailija
4/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein noin on. Ihmiset etsii oman tasoistaan seuraa ja henkisesti kasvaneita on loppujen lopuksi vähän, ja monet niistäkin on erakkoluonteita jotka ei ihmeemmin kaipaa seuraa.

Vierailija
5/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitusta herättävä? Mitä tarkoittaa?

Jaa-a, you tell me? Itse koen itseni ihan peruspulliaiseksi, mutta nämä kaverimiehet näin sanoivat. Oletan, että tarkoittivat jotain "auraa",josta huomaa ettei minua kuseteta niin helposti tjtn. En tiedä. Pitäisi varmaan kysyä miehiltä, millaisia naisia he kunnioittavat. Ap

Vierailija
6/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän omasta kokemuksesta mitä tarkoitat. Aluksi tuntuu surulliselta ja ehkä vähän yksinäiseltäkin aika usein, mutta rajojen löytyminen ja intuitioon luottaminen ovat kuitenkin se uusi hieno asia elämässä, jossa on nyt vähemmä (tuskin lainkaan) draamaa, pelaamista jne

Kunnioitusta herättävä nainen on sellainen joka on jokaisen aitoa, syvää ja kestävää suhdetta haluavan miehen ihailun kohde ja tavoite.

Huomaat että satunnaista seuraa ja viihdykettä hakevat miehet putoavat pois, varsinkin sellaiset jotka olettavat että toimit heidän ehdoillaan. Et menetä mitään.

Nyt olisi olennaista että hakeudut fyysisestikin samanhenkisten seuraan, sekä miesten että naisten, jotta saisit kaikupohjaa ja huomaisit ettet ole yksin henkisen kehittymisen polulla. Samoista porukoista löytyy varmasti myös samanhenkinen mies, joka on samalla polulla.

Onnea, ja muista kuunnella sydäntäsi.

Vierailija
7/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan mun kaveri? Oltiin ystäviä vuosikymmeniä ja sitten sun henkisen kehityksen myötä sinulla ei ollutkaan enää aikaa pitää yhteyttä paitsi silloin kun tarvitsit jotain hyötyä itsellesi.

Hyvästi, ei tuu ikävä sitä ihmistä joksi muutuit, sitä toista kaipaan joskus vieläkin vaikka mietinkin et oliko se kaikki valhetta.

En ole😊Yhtään ei resonoi tuo kuvauksesi. Ikävää että teillä meni noin. Ap

Vierailija
8/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep kyllä ne kaverit alkaa karista kun et (enää) siedä mitä tahansa paskaa käytöstä

Näin minunkin ystäväni sanoi kun kertoi kehittyneensä henkisesti ja saavuttaneensa jonkun korkeamman tason (?). Ettei siedä enää paskaa eikä anna kenenkään käyttää häntä hyväkseen. Me vanhat ystävät sit oltiin ilmeisesti näitä hyväksikäyttäjiä kun ei halua enää tavata ketään meistä vaan on ihan uudet ystävät retriitti- ja hengenkohotusleireiltä.

Vierailija
9/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Täytyy toivoa että löytyy uusia ystäviä.

Vierailija
10/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minunkin ystäväni sanoi kun kertoi kehittyneensä henkisesti ja saavuttaneensa jonkun korkeamman tason (?). Ettei siedä enää paskaa eikä anna kenenkään käyttää häntä hyväkseen. Me vanhat ystävät sit oltiin ilmeisesti näitä hyväksikäyttäjiä kun ei halua enää tavata ketään meistä vaan on ihan uudet ystävät retriitti- ja hengenkohotusleireiltä.

Niin no voi itse kukin miettiä omalla kohdallaan millainen ystävä on ollut jos joku haluaa ottaa etäisyyttä juuri sinuun

Vierailija
11/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ap.

Yleensä henkinen kasvu tarkoittaa sitä, että oppii ymmärtämään muita ihmisiä, heidän käytöstään ja olemistaan monipuolisemmin kuin aikaisemmin.

Elämä on aina sopeutumista erilaisiin ihmisiin, olosuhteisiin, työpaikkohin, läheisiin ja omaan olemiseen ja suhtaumiseen muihin, ja muiden ihmisten käsityksiin elämästä ja itestään.

Tätä se henkinen kasvu tarkoittaa, että kykenee monipuoliseen ajatteluun ja ymmärtämiseen.

Eikä aina ajattele vain itseään ja omaa juttujaan ja sitä miten itsestä tuntuisi kaikkein parhaimmalta.

Vierailija
12/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu ap.

Yleensä henkinen kasvu tarkoittaa sitä, että oppii ymmärtämään muita ihmisiä, heidän käytöstään ja olemistaan monipuolisemmin kuin aikaisemmin.

Elämä on aina sopeutumista erilaisiin ihmisiin, olosuhteisiin, työpaikkohin, läheisiin ja omaan olemiseen ja suhtaumiseen muihin, ja muiden ihmisten käsityksiin elämästä ja itestään.

Tätä se henkinen kasvu tarkoittaa, että kykenee monipuoliseen ajatteluun ja ymmärtämiseen.

Eikä aina ajattele vain itseään ja omaa juttujaan ja sitä miten itsestä tuntuisi kaikkein parhaimmalta.

Periaatteessa noin mutta...itse koen, että olen henkisesti etääntynyt ihmisistä, joiden kanssa olin aiemmin läheinen. Olen muuttunut ja mielestäni kasvanut siitä, mitä olin nuorempana. Enää ei ole ulkonäkö, muoti tai sisustus tärkeää. Ei uralla menestyminen tai lukuisat illanvietot milloin missäkin skumppaa juoden. Ymmärrän, että näille ihmisille nuo asiat ovat edelleen tärkeitä, sillä niin paljon he niistä puhuvat, kun tapaamme. Huomaan kuitenkin, etten enää viihdy heidän seurassaan samalla tavalla kuin ennen. Olen siis ottanut etäisyyttä. Ja aika yksin tällä hetkellä mutta henkisesti voin paremmin kuin koskaan.

Ei ap vaan joku toinen

Vierailija
13/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein noin on. Ihmiset etsii oman tasoistaan seuraa ja henkisesti kasvaneita on loppujen lopuksi vähän, ja monet niistäkin on erakkoluonteita jotka ei ihmeemmin kaipaa seuraa.

Tästähän siinä on usein perimmältään kyse.

Minäkin olisn pariutunut jo ajat sitten, jos olisin "tavallinen" tämän maailman asukas, jota kiinnostaa samat jutut kuin "kaikkia" muitakin - ja erityisesti, mitä se tavan mies naisestaan haluaa. Mutta kun minä en enää halua käydä rock-keikoilla enkä millään massafestivaaleilla. En tarvitse hyvään elämääni upeaa rakennusta kodiksenia enkä erilaisia hilavitkuttimia tyytyväisyyden tuottajiksi. En halua huumata ja myrkyttää itseäni päihteillä. En jaksa kuunnella tyhjänpäiväisiä juttuja, valituksia ja marinoita.

Olen useimmille liian valaistunut. He ovat itse vielä täysin kiinni kaikessa tarpeettomassa. Käyttävät elämäänsä ja energiaansa aivan eri asioihin kuin minä.

Mitä semmoisilla voisi olla yhteistä?

Olen pitkän tien kulkenut, burn-outista selvinnyt. Enää en uhraa itseäni turhan takia.

Vierailija
14/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu ap.

Paitsi, että kukaan ei voi ymmärtää toista kuin omista lähtökohdistaan käsin.

Itsekäs tai hemmoteltu ansarikukka ei edes itse ymmärrä omaa rajoittuneisuuttaan.

Henkisesti kasvanut ihminen ymmärtää kyllä, että ihmisiä on monenlaisia, januseimmat ovat hyvin rajoittuneita omassa kuplassaan.

Tästä ei seuraa, että hän tuntisi kaipaavansa näiden kasvamattomien seuraa, jotka usein ovat hyvin kiinni (suorastaan riippuvaisia) monissa asioissa, mitä kasvanut ei (enää) pidä tärkeänä ja tavoiteltavana.

Samalla tavoin kuin älykkäät ihmiset viihtyvät hyvin yksin, eivätkä ainakaan kaipaa (tyhmää) seuraa, myös henkisesti kasvanut on tasapainossa ollessaan yksin, itsensä kanssa. Virkistävää seuraa ei löydykään kovin helposti.

Monesti valaistuneet ovatkin paljon yksin, omasta halustaan.

Vierailija
15/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itse kasvu on mulla tapahtunut helpoiten omissa oloissa, ilman ulkopuolisia häiriötekijöitä. Kuitenkin sen myötä tunnen suurempaa yhteyttä toisiin ihmisiin. Jotenkin ymmärrän ihmisyyttä, itseäni ja muita, aina vain paremmin. Annan itselleni tilan olla minä ja muille tilan olla, keitä ovat. Jotenkin ihanaa, että nykyään yksinkin ollessani tunnen yhteenkuuluvuutta ihmiskuntaan. Ennen koin olevani irrallinen, ulkopuolinen, erilainen, kelvoton enkä pystynyt hyväksymään muitakaan sellaisina kuin ovat.

Vierailija
16/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja muiden ihmisten välillä on nyt joku kuilu, joka valitettavasti johtuu sinusta, ei kaikista muista. Sinun tulisi nyt tunnistaa tuo kuilun aiheuttava syy, eli katsoa menneisyyteen.

Jos ihmiset avautuvat sinulle, mutta sinä vain kuuntelet, niin se voi alkaa hieman epäilyttämään. Muista voi tuntua, että sinä et luota heihin. Siinä tulee toiselle typerä olo kun kertoo itsestään ja sinulta ei tulekaan vastakaikua ollenkaan. Eli ihmiset puhuvat sinun kanssasi, mutta niin on kuin olisivat puhuneet jollekin ammattiauttajalle, ei ystävälle.

Ja tuo kunnioitusta herättävä asia on ehkä väärin ilmaistu muilta, ehkä se vaikeasti lähestyttävä onkin parempi ilmaisu. Ehkä olet kylmähkö? Usein puhutaan suojamuireista ja ne sinulla varmasti ovatkin korkealla. Sinun pitää oppia luottamaan ihmisiin, olla positiivinen, elämänmyönteinen ja tietää, että vaikka kolhuja tuleekin, niin ne paranevat kyllä. Vanhoihin pettymyksiin ei auta jäädä kiinni, niistä voi oppia, mutta uudet ihmiset ovat eri ihmisiä ja tilanteet ovat vaihtuneet. Et voi enää mennä vanhojen asioiden taakse piiloon. Siis jos haluat asioiden muuttuvan. Sinun pitää tehdä töitä itsesi kanssa, rauhoittua ja rentoutua, hymyillä ja olla läsnä.

Vierailija
17/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Valitsen mieluummin oman seurani kuin kaverit joiden kanssa joutuu tekemään myönnytyksiä jotka ovat ristiriidassa arvojeni kanssa .

Vierailija
18/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa (ja somessa) on henkisiä ihmisiä ja ulkomaillakin. Eri asia millä paikkakunnalla (tuskin perämetsässä), ja onko eri tasolla menossa vai kohtaavatko kemiat /luonteet /käsitys elämästä. Koska uskoja on monia ja henkisen kasvun ihmisetkin uskovat joskus päinvastaiseen asiaan kuin toinen (eri asioissa), joskus ehkä samaan. Mutta löydät uusia tuttuja varmasti.

Vierailija
19/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimiehet menee luostariin myös valamoon koska 5 rukousta 5 kumarrusta mekkaan ja ilmainen ruoka sänky asunto vaatteet .

Vierailija
20/104 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset laittaa saatanalle rytmimusiikin laulamisesta hoitokokouksissa niin ...healing Room... myös hellareissa niin kun kaikki on laitettu saatanalle ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi