Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos synnytyksessä miehesi joutuisi päättämään pelastetaanko

Vierailija
30.07.2014 |

sinut vai vauva,kumman hän valitsee?

Tiedän, oikea tilanne aivan eri,mutta mitä luulet,pakko valita jompi kumpi.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tulipalo niin tietenkin lapsen pelastaisin. Ehdottomasti. 

Vierailija
62/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat itsekkäitä? Eikö tässä kysytty kumman luulisivat miehen valitsevan, eikä kumman itse haluaisi pelastuvan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:17"]

Jep suurin osa mammoista jotka tähänkin vastanneet ovat vain itsekkäitä. Osa perustelee sillä, että jos äiti pelastuu niin lapsia voi myöhemmin tehdä lisää, joo niin voi, mutta kuten tiedätte tilanteessa jossa lapsi pelastettaisiin niin kyllä niitä uusia naisia löytyy sille miehelle :D Miksi se olisi siis yhtään sen huonompi vaihtoehto, että isä + lapsi jatkaa eloaan ja hankkii sen uuden puolison, kuin että puolisot hankkivat uuden lapsen.

Eli. itsekkäitä nämä mammat vain.

[/quote]

Juu-u, onpa tosi itsekästä kun ei halua kuolla.

[/quote]

Itsekästä on haluta että oma lapsi kuolee.

[/quote]

Älä lässytä. Ei kukaan varmastikaan HALUA, että oma lapsi kuolee. Tiedät sen vallan hyvin.

Vierailija
64/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pitää pelastaa ja se on Suomessakin käytäntö.

Vauva on rakas ja ihana, mutta palava äidin rakkaus syntyy myöhemmin. Kaikille läheisellekin on helpompi käsittää vauvan kuolema synnytykseen, kuin äidin.

Kova paikka olisi lapsen menetys synnytykseen. Mutta siinä tilanteessa säästäisin mieluumin itseni, kuin vauvan. Nyt kun poika on 3vuotta, kuolisin epäröimättä hänen vuokseen. Jännä juttu kyllä, nyt kun miettii, tämä äidinrakkaus ja sen kehittyminen.

Vierailija
65/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:39"]

Mammat itsekkäitä? Eikö tässä kysytty kumman luulisivat miehen valitsevan, eikä kumman itse haluaisi pelastuvan?

[/quote]

Itsekästä luulla että mies haluaisi ehdottomasti pelastaa naisen. Eihän hän ole loppujen lopuksi kuin kohtu josta mies saa itselleen omaa lihaa ja verta olevan jälkeläisen.

Vierailija
66/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti isänrakkaus on vahvempaa, koska he (me) vastaavat useimmiten pelastavansa lapsen. Totta kai kuka tahansa haluaa jäädä eloon, joten kysymyksenasettelu on jo valmiiksi virheellinen. Kysymys tulisi esittää miehille ja ilman, että akka vahtaa vieressä.

Vierailija
67/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:34"]

Millainen tilanne tuo synnytyksessä olisi, jossa moinen asia pitäisi päättää?

Vauva jumissa ja äiti kuolisi sektioon? Mikä tila aiheuttaisi äidille varman kuoleman sektiossa?

[/quote]

Osaisko joku antaa esimerkin?

Vierailija
68/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:06"]

Minun äitini kuoli kun olin 8 päivää vanha. Ei minua ole äidittömyys sen kummemmin hetkauttanut koska en häntä koskaan tuntenut. Isoveljeni (2kpl) kai surivat jonkin aikaa, mutta hyvin me olemme isän kanssa pärjänneet. Ei elämämme ole mitään tragediaa ollut, ihan normaalia elämää.

[/quote]

MIKSI IHMEESSÄ tätä alapeukutetaan?!

Vierailija
69/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voisi elää jos hintana siitä olisi kuollut lapsi. Kuinka itsekäs ihminen vastaa "minä, koska mies ei voi kasvattaa lasta yksin"? HYI HELVETTI MITÄ PORUKKAA.

Vierailija
70/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ollaan puhuttu miehen kanssa. Olin aluksi järkyttynyt, kun hän sanoi, että minun henkeni on hänelle tärkeämpi kuin lasten (vaikka lapsi olisi jo vastasyntynyttä isompi). Sittemmin olen ymmärtänyt hänen näkemyksensä, että uusia lapsia samoilla geeneillä saa, mutta ei toista minua. En ole itse niin varma, haluaisinko hänen ajattelevan noin, sillä kaikki lapsemme ovat minulle äärettömän tärkeitä, enkä ehkä pystyisi omalta osaltani valitsemaan omaani tai mieheni henkeä lasten hengen edelle. Toivottavasti koskaan ei sellaista tilannetta tule eteen.

Vierailija
71/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:29"]Eikö tuota siis saa Suomessa mies päättää, vaan lääkäritkö päättävät? Miten sitten muualla maailmassa?

Onko näin ollut miten kauan?

Ihan mielenkiinnosta kyselen.

[/quote]

ei saa puoliso päättää Suomessa. Onneksi. Olisi kauhea taakka.

Vierailija
72/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:56"]Olen mies, ja jos tommoinen tilanne tulisi eteen, valitsisin kyllä lapsen, ei tarvitsisi edes miettiä.

[/quote]

Minä taas miehenä valitsikin vaimon.

Vierailija
73/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tietenkin, ei kai sitä edes tarvitse miettiä. Myös Sofien valinnan edessä pakottaisin natsit ottamaan minut ja säästämään lapset.

Vierailija
74/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:04"]

Lapsen tietenkin, ei kai sitä edes tarvitse miettiä. Myös Sofien valinnan edessä pakottaisin natsit ottamaan minut ja säästämään lapset.

[/quote]

Et sinä niitä voisi pakottaa. Sofien valinnan idea on, ettei ole kuin ne kaksi vaihtoehtoa. 

Vierailija
75/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS tilanne olisi toisin päin... Valitsisitko lapsen vai miehesi? Todennäköisesti lapsen eikös vaan? Mikset siis voi ymmärtää että myös mies valitsisi todennäköisesti lasen sinun sijastasi?

Vierailija
76/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:02"]

Hitto miten itsekästä porukkaa! Kunnon "leijonaemoja"! :D Minäminäminä...

[/quote]

Tyypillistä meininkiä. Kovasti aina jauhetaan miten lapsi menee KAIKEN edelle, mutta tuossa tapauksessa olisivat valmiit tappamaan lapsensa jotta itse jäisivät henkiin. 

[/quote]

Niinhän eläinkunnassakin tehdään. Jos koko pesä on vaarassa, emo syö poikaset ja lähtee karkuun. Voi tehdä myöhemmin uudet poikaset. Missä poikanen jää eloon, jos emo kuolee? Ihminenkö on niin erikoinen, että aikuinen uhrattaisiin vauvan takia.

Vierailija
77/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:16"]

Niinhän eläinkunnassakin tehdään. Jos koko pesä on vaarassa, emo syö poikaset ja lähtee karkuun. Voi tehdä myöhemmin uudet poikaset. Missä poikanen jää eloon, jos emo kuolee? Ihminenkö on niin erikoinen, että aikuinen uhrattaisiin vauvan takia.

[/quote]

Niinhän täälläkin aina hoetaan että ollaan valmiita vaikka kuolemaan lapsen puolesta. Mutta oikeasti ei sitten ollakaan.

Vierailija
78/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:58"]

Ei taida sun kumppanisi paljoa sitten merkitä. 

[/quote]

Merkitsee, mutta jos "samalla viivalla" on lapseni ja puolisoni henki niin kyllä lapseni vie voiton. Lapsi on kuitenkin minulle se maailman tärkein asia (ja kyllä menee ohi kumppanista)

Ja esimerkiksi tilanne jossa talo palaa, ja pystyn pelastamaan vain jommankumman valitsen tietenkin lapsen. Ja kyllä toivon, että puoliso tekisi aivan saman valinnan jos kyseessä olisi minun tai lapsen henki.

[/quote]

Mäkin ymmärrän oikein hyvin sen, että kun kyseessä on jo syntynyt lapsi, niin kumpikin vanhempi valitsee lapsen toisen vanhemman sijaan, jos vain toisen voi pelastaa, kuten tuossa tulipaloesimerkissä.

Kuitenkin kun kysymys on siitä, että nainen olisi menettämässä henkensä synnytyksessä, tilanne on mielestäni eri. Kyse on kuitenkin siitä, että se lapsi on se syy, miksi nainen olisi kuolemassa. Mun mielestä olisi väärin riistää naiselta mahdollisuus perheeseen ja elämään, kun hän on se, joka noissa tilanteissa joutuu kantamaan kaiken riskin, mies vain katselee vierestä ja toteaa, että kuole vaan muija.

Eli jos mun mies olisi sanonut, että valitsisi lapsen mun edelle synnytyksessä, niin silloin olisi saanut etsiä jonkun toisen synnyttämään lapsensa. Ja onneksi ylipäätään tämä asia ei ole miesten käsissä.

Vierailija
79/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:02"]

Hitto miten itsekästä porukkaa! Kunnon "leijonaemoja"! :D Minäminäminä...

[/quote]

Tässähän kysyttiin kumman mies pelastaisi. Minäkin olen varma, että mies pyytäisi pelastamaan minut. Ja näin 5- ja 1-vuotiaiden äitinä sitä myös toivon hartaasti. Olisi hirveää menettää vauva, mutta näiden pienten jääminen äidittömäksi olisi ihan mahdoton ajatus. 

Vierailija
80/106 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että mieheni pelastaisi minut. Kysyin asiaa myös tuolta mieheltä, ja sanoi, että ehdottomasti minä olisin etusijalla tuollaisessa tilanteessa. Olen kuulemma hänelle tärkein asia hänen elämässään eikä yksi syntyvä vauva sitä muuta. Ja juurikin se vaikuttaa myös, ettei vastasyntyneeseen ole vielä kiintynyt samoin, kuin kumppaniin, jonka kanssa on eletty yhdessä vuosia. Ja tärkeimpänä kuulemma myös pysyn kun lapset kasvavat, yhtä tärkeitä sekä vaimo että lapset. Ei perheenjäseniä laiteta tärkeysjärjestykseen. Toki hän myöhemmässä vaiheessa pelastaisi esim tulipalosta ensin lapset ja saman tekisin minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme