Jos synnytyksessä miehesi joutuisi päättämään pelastetaanko
sinut vai vauva,kumman hän valitsee?
Tiedän, oikea tilanne aivan eri,mutta mitä luulet,pakko valita jompi kumpi.
Kommentit (106)
Ei taida sun kumppanisi paljoa sitten merkitä.
Uskoisin hänen haluavan pelastaa minut. Vaikka halusi lapsen kovasti, en usko että hän itse kokisi olevansa kykenevä lapsen kasvatukseen yksin (tottakai siihen oikeasti pystyisi). Ja minun eläessä yhteinen perhe olisi kuitenkin mahdollinen, lapsi ei äitiä pysty tekemään. Pitääpä piruuttaan kysäistä. :D En olisi pahoillani, jos valitsisi lapsen. Tavallaan itsekin ehkä pelastaisin ennemmin lapsen.
Nainen. Lapsen kohtalo on epäselvä, ei välttämättä elä aikuiseksi.
Hitto miten itsekästä porukkaa! Kunnon "leijonaemoja"! :D Minäminäminä...
Me puhuimme tästäkin asiasta ennen ensimmäistä synnytystä ja mies olisi valinnut minut.
Itsekin olen sitä mieltä että pelastetaan äiti ja toivottavasti lapsia voi tehdä vielä lisää vaikka eihän ne korvaisi sitä menehtynyttä vauvaa kuitenkaan.
Ja jos tilanne on noin kriittinen niin todennäköisesti sillä vauvallakaan ei ole kaikki ok ja siinähän se mies olisi vammaisen vauvan kanssa ilman vaimoa ja ehkä perheessä olisi jo muitakin lapsia jotka jäisi ilman äitiä.
Olen tehnyt tätä kyselyä miehille ja naisille ja moni mies valitsisi lapsen,koska hän on
omaa verta&lihaa.
Naiset toivoivat miehen valitsevan heidät.
-ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:58"]
Ei taida sun kumppanisi paljoa sitten merkitä.
[/quote]
Merkitsee, mutta jos "samalla viivalla" on lapseni ja puolisoni henki niin kyllä lapseni vie voiton. Lapsi on kuitenkin minulle se maailman tärkein asia (ja kyllä menee ohi kumppanista)
Ja esimerkiksi tilanne jossa talo palaa, ja pystyn pelastamaan vain jommankumman valitsen tietenkin lapsen. Ja kyllä toivon, että puoliso tekisi aivan saman valinnan jos kyseessä olisi minun tai lapsen henki.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:02"]
Hitto miten itsekästä porukkaa! Kunnon "leijonaemoja"! :D Minäminäminä...
[/quote]
Tyypillistä meininkiä. Kovasti aina jauhetaan miten lapsi menee KAIKEN edelle, mutta tuossa tapauksessa olisivat valmiit tappamaan lapsensa jotta itse jäisivät henkiin.
Talo palaa -tilanteessa olettaisin miehen ilman muuta pelastavan lapsen. Synnytyksessä itseni. Näissä tilanteissa on mielestäni se oleellinen ero, että toisessa lapsi ei ole vielä syntynyt, häntä ei tunne eikä tiedä onko hän edes elinkelpoinen. Siksi terveydenhuollon käytännötkin ovat sellaiset kun ovat.
Pelastaisin ehdottomasti vaimon siitä riippumatta onko aikaisempia lapsia tai meneekö kyky synnyttää jatkossa. Meillä ei ole vielä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:08"]
Talo palaa -tilanteessa olettaisin miehen ilman muuta pelastavan lapsen. Synnytyksessä itseni. Näissä tilanteissa on mielestäni se oleellinen ero, että toisessa lapsi ei ole vielä syntynyt, häntä ei tunne eikä tiedä onko hän edes elinkelpoinen. Siksi terveydenhuollon käytännötkin ovat sellaiset kun ovat.
[/quote]
Tuossa olikin kysymyksessä tilanne jossa pitäisi päättää kumpi jää eloon. Olettamus siis on että lapsi on elinkelpoinen.
Mutta kun sitä ei oikeasti voi 100% tietää, ennen kuin lapsi on syntynyt. Ja sen jälkeen tuollaista valintatilannetta ei oikein voi tulla.
Luojan kiitos että tässä maassa on lääkäreitä, jotka näistä asioista päättävät. Huhhuh...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:12"]
Mutta kun sitä ei oikeasti voi 100% tietää, ennen kuin lapsi on syntynyt. Ja sen jälkeen tuollaista valintatilannetta ei oikein voi tulla.
[/quote]
Saivartelua. Myönnä vain olevasi itsekäs.
Myönnä itse, kun haluat toisen kuolevan sinun lapsesi takia.
Miehenä valitsisin ainakin kaljan, ja lähtisin tilanteesta kapakkaan vetämään kännit.
Jep suurin osa mammoista jotka tähänkin vastanneet ovat vain itsekkäitä. Osa perustelee sillä, että jos äiti pelastuu niin lapsia voi myöhemmin tehdä lisää, joo niin voi, mutta kuten tiedätte tilanteessa jossa lapsi pelastettaisiin niin kyllä niitä uusia naisia löytyy sille miehelle :D Miksi se olisi siis yhtään sen huonompi vaihtoehto, että isä + lapsi jatkaa eloaan ja hankkii sen uuden puolison, kuin että puolisot hankkivat uuden lapsen.
Eli. itsekkäitä nämä mammat vain.
Pelastaisi minut. Olisi pelastanut minut jokaisen lapsen kohdalla, myös ensimmäisen.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:56"]
Olen mies, ja jos tommoinen tilanne tulisi eteen, valitsisin kyllä lapsen, ei tarvitsisi edes miettiä.
[/quote]
Lisään vielä, että vaikka puolisoani rakastankin hyvin paljon, niin oma lapsi menee kyllä kaiken muun edelle.