Kannattaako alkaa tapailla ihmistä joka yrittää päästä eroon päihteistä?
Vkl päihteily, alkoholi ja piri, kyseessä. Nyt puoli vuotta päihteettömyyttä takana. Käy töissä ja muuten hoitaa asiansa.
Kommentit (18)
Ei, jollet halua tuhota omaa mielenterveyttäsi. Pahimmillaan joudut hänen uuden addiktionsa kohteeksi.
Ei. Mutta tätähän et halunnut kuulla.
Ei kannata. Tuskin puhuu totta tai ainakin kertoo alakanttiin käyttönsä ja yläkanttiin miten kauan mukamas ollut käyttämättä.
Itse en jaksaisi joko-tai addiktia, joka ei voi viinilasia ottaa ilman viikon putkea. Tosin kuvailemasi viikonloppupäihteily on mielestäni ihan normi, ei päihdeongelma. Tietenkin eri asia jos se on aiheuttanut paljon ongelmia ja rahanmenoa.
Aikamoiseen myllyyn siinä joutuu. Vasta sitten kun niistä päihteistä on päästy eroon ja oltu ainakin 2 vuotta täysin kuivilla, voi harkita tapailua. Silloin yleensä on jo ehtinyt muodostua jotakin uutta niiden päihteiden tilalle eikä elämä ole jatkuvaa raittiuden kanssa kipuilua. Tämä on tietysti hyvin yksilöllistä.
Ei.
Kun yksi täysin päihteetön vuosi takana, niin voi jo harkita. Helppoa ei ole silloinkaan.
T. Raitistunut addikti
Ei kannata. Parisuhteen aloittaminen ja erityisesti se aika kun suhde vakavoituu on tosi altista mt-oireilulle. Se voi joko vaikeuttaa addiktiosta eroon pääsemistä tai addiktio voi korvautua jollain parisuhteeseen liittyvällä, esim. seksiaddiktio tai läheisriippuvuus.
Pysyisin loitolla.
Ei. Ellei ole varma että pääsee eroon niistä.
Ei kannata. Ei se siitä muutu/sinä et voi sitä ihmistä paremmaksi muuttaa.
Ei kannata koska meitä raittiita miehiä on olemassa. Miksi naisten on pakko seurustella huumeitä käyttävien ssekopäiden kanssa.
No jaksaisitko katsella retkahduksia?
Itse tapailen miestä, joka on lopettanut omien sanojensa mukaan 10 vuotta sitten ja olen kuitenkin koko ajan varuillani.
Omasta itsestäni tiedän, että puoli vuotta ilman alkoholia ei vielä riittäisi.
Ei. Vain päihteetön seura on kelvollista.
Ei todellakaan kannata, sillä jos se onnistuu niin tulee olemaan todella tylsää absolutistista seuraa.
En lähtisi, liian lyhyt aika ja liian tuoreena mielessä. Jos puhuu niistä aktiivisesti niin aivan liian pinnalla.
Näissä ilmeisesti on niin että jos käy jonkun virallisen tai ryhmän kautta niin siitä "raittiudesta" tulee uusi identiteetti. Mikä on vähän ongelmallista, sillä siitä pitäisi päästä kokonaan eroon ja identiteetin rakentua ihan muista asioista kuin "kyllä huumeita" tai "ei huumeita" -ajattelusta.
Ei minua siis haittaisi jos joku olisi käyttänytkin joskus, kunhan se on oikeasti mennyttä. "Raittiilla se ei ole" vaan kulkee hautaan asti mukana.
Up