Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Mitä jos työtön työnhakija....

Vierailija
30.07.2014 |

- kokee, että on täysin väärällä alalla ja on epävarma osaamisestaan/jaksamisestaan työssä? Saako sanoa työhaastattelussa näin, ilman että tuet katoaa.

-perheellä on vain yksi auto ja koti maalla, jonne kulkee bussiyhteys 2x päivässä, jos sitäkään. Miten tälläisissä tilanteissa menetellään? jos työtä ehdotetaan ns vääränä ajankohtana, ettei sinne töihin pääse kun ei ole autoa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla rehellinen.

Vierailija
2/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat työpaikan niin jätät kertomatta. Mikäli et ole yhtään kiinnostunut työpaikasta(esim. työhönosoitus), kannattaa nostaa ne huonot puolet esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitettuihin työpaikkoihin ei ole pakko mennä/kurssille hakea jos on hyvät perusteet. Soittoa vaan työkkäriin! Itse ainakin näin tein, eikä pakko ollut mennä.. Kun tuntui myös että olen väärällä alla. :)

Vierailija
4/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jo näistä vastauksista,

Minua tosiaan ahdistaa aidosti ajatuskin, jos joutuisin työpaikkaan, jossa en koe voivani antaa itsestäni mitään. Tiedän, että jaksaisin hetken, mutta sitten uupuisin (kokemuksella ja itseni tuntien) . olen miettinyt olenko vain laiska ja tunnen syyllisyyttäkin siitä, etten vain jaksa niin kuin muut :( Voimavarani ovat rajalliset tällähetkellä ( masennusta tms ollut  yli 10vuotta). Pelkään palavani loppuun, jos kuormitan itseän liikaa... Olen nyt ensimmäistä kertaa työttömänä työnhakijana.

Meillä ei myöskään ole toista autoa käytössä. Mies päivätöissä ja auto hänellä. En tiedä, miten tälläisissä tilanteissa toimitaan ja katsotaan...

Olen miettinyt sitäkin, jos saisin hoidettuani elämäni suht kuntoon, että minusta olisi pidemmän päälle hyötyäkintyöelämässä. En koe, että täysipäiväistä viikkoa jaksaisin tehdä. Takaraivossa kolkuttaa vain ajatus, että olen laiska :(

Ap

Vierailija
5/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin äläkä jää kotiin miettimään noita asioita niin hyvin menee

Vierailija
6/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin äläkä jää kotiin miettimään noita asioita niin hyvin menee

Vierailija
7/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä osa-aikaisena muutamassa eri työpaikassa ja jaksanut muutaman kk, sitten tulee romahdus viimeistään ;( . Olisiko mahdollista esin lyhennettyä työviikkoa tehdä? 

Ap

Vierailija
8/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voikohan työhaastattelussa kertoa, että olen masentunut tms, joka voi vaikuttaa työhön? Oman alan työt olisivat ihmisläheistä ja tässä työssä mitä ehdottavat on käsitykseni mukaan kiire ensisijalla (joka vie oikeasti voimavaroja kamalasti), Ahdistun jo ajatuksestakin. Olen erikoistunut eri tutkinnon osaan, joka olisi lähempänä minua, jossa voisin antaa itsestäni enemmän. Sillä puolella ei vai ole niin paljon työ tarjontaa..

Ap

Vierailija
9/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voikohan työhaastattelussa kertoa, että olen masentunut tms, joka voi vaikuttaa työhön? Oman alan työt olisivat ihmisläheistä ja tässä työssä mitä ehdottavat on käsitykseni mukaan kiire ensisijalla (joka vie oikeasti voimavaroja kamalasti), Ahdistun jo ajatuksestakin. Olen erikoistunut eri tutkinnon osaan, joka olisi lähempänä minua, jossa voisin antaa itsestäni enemmän. Sillä puolella ei vai ole niin paljon työ tarjontaa..

Ap

Vierailija
10/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on mahdollisuus tehdä lyhennyttyä/osa-aikaista jos kysyt! Tsempiä! Kyl se siitä! :) 

Vierailija
11/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomselitys, ettet pääse töihin kun on vaan yksi auto pudottaa sinut työvoiman ulkopuolelle eli päiväraha katoaa. Työkyvyn arviointia voit pyytää. Oletko saanut hoitoa masennukseen?

Vierailija
12/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt monta ihmistä palkkaamatta auton puutteen vuoksi. Päivärahoilla ei käydä autokoulua ja kun ei ole autoa, ei ole töitä. Minkäs teet.

Vierailija
13/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa kaiken mitä haluat työhaastattelussa. Kannattaa sanoa mikäli, et halua työpaikkaa. Masennus on hyvä, auto, ei paljoa kiinnosta jne. Työttömiä on niin paljon ja he palkkaavat jonkun kuka oikeasti haluaa sitä.

Vierailija
14/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeataan ole työtön vaan sairas. Siksi sinulta pitäsi ottaa työkkärin tuet pois ja vaihtaa ne sairauspäivärahaan, koska juuri kaltaistesi takia työttömiä pidetään laiskoina. Itsekin asun maalla, mutta se on ratkaisu, jonka vuoksi meillä on 2  autoa, jotta pääsee töihin. Jos ei olisi autoa, asuisin muualla.

Vierailija
15/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkykysi pitää arvioida, sitä kautta joku lyhennetty työviikko tukityöllistettynä voisi olla parempi vaihtoehto kuin ihan palkkatyön hakeminen nyt. 

Vierailija
16/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työtön ja opiskellut väärälle alalle, miksi et tekisi palvelusta itsellesi opiskelisi oikeammalle? Helpompi saada töitäkin.

Vierailija
17/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti tällaisissa tilanteissa ihminen opettelee työnsä ja ajattelemaana, ettei sun tarvitse "itseestäsi" mitään työnantqjalle antaa, vaan taidoistasi ja työpanoksesstasi. Ts. Lusikka käteen ja alat niihin töihin, mihin muutkin, vaikka olisitkin ekstrasupersepeciaaliprinsessa.

Normaalitilanteessa maalle muuttaneet ihmiset ovat myös ymmärtäneet, että tulevat tarvitsemaan autoa, ja hankkivat sellaisen. Jos ette pääse miehen kanssa kuokemaan kimppkyydillä, tarvitsette kaksi kotteroa. Joo tiedän että se on kallista, mutta sellaista elämä nyt vaan on.

Vierailija
18/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkärissä mainitsee, että ei ole autoa, siitä tulee merkintä tietoihisi. Ainakin minulle tuli. Enkä hae sellaisiin töihin, joihin ei pääse ilman autoa. Tietenkään. Ei siitä mitkään päivärahat katoa. Höpö höpö. Toinen asia on tuo masennus. Kannattaahan se hoitaa pois. Hae tarittava apu ennen uutta pätkää.

Vierailija
19/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan ei oo mikään syy olla tekemättä töitä että on sattunut syntymään/muuttamaan maalle. Hankkikaa toinen auto tai muuttakaa töiden perässä, simple as that.

Vierailija
20/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisit opiskela uuden ammatin, jos et pääse sieltä maalta millään pois? Et mitenkään, joten olet tuomittu loppuiäksesi olemaan tekemättä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi