Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (155)

Vierailija

Olen 4avannut ja ollut yhteydessä muutenkin miehen eksään, mikä on minusta ymmärrettävää, koska heillä on lapsia. Tottakai haluaisin itsekin nähdä, millainen nainen lasteni elämässä yhtäkkiä on.

Erikoisempaa oli kerran se, kun nuorena entisen poikaystäväni uusi tyttöystävä, välissä oli siis vuosia ja miehellä siinä välissä toinen vuosia kestänyt suhde, halusikin yhtäkkiä lähteä kanssani kahvittelemaan. Menin mutta se tuntui kiusalliselta, eikä ollut muuta kuin rupattelua. Koin että hän oli jotenkin överimustasukkainen ja utelias ja että olin tarkastelun alla sen kahvittelun ajan, huh huh.

Vierailija

Menisin, mutta jos huomaisin, että eksä alkaa avautua omasta pahasta olostaan tms niin lähtisin vähin äänin menemään. Onko eksä uudessa suhteessa vai roikkuuko vielä miehessäs?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mieheni ex hakkasi miestäni ja istui mm. päällä, ylipainoa melkoisesti. Uhkasi hakata minutkin. Loppujen lopuksi tulimme kaikki ihan hyvin juttuun ja kahvittelimme puolin ja toisin. 

• ylös 0
  • alas 17
Vierailija

Jos tuleva avopuolisosi estelee menoa, heräisi kysymys, että salataanko jotain menneisyydestä. Ehkä siinä vaiheessa antaisin miehelle mahdollisuuden kertoa ensin, että mitä saattaisi olla tiedossa. Toki kuulostaa oudolta tosiaan, kun ei ole yhteisiä lapsia ja siksi exä haluaisi tutustua lasten toisessa kodissa olevaan naiseen.. Sitä kautta ymmärtäisin juttutuokion tai kahvittelun, mikä sekin olisi mukavampaa tehdä kaikkien osapuolien läsnäollessa. Erikoista.

Ehkä exä koettaa varoittaa, että tuleva siippa lopettaa yhteenmuuton jälkeen seksielämänne? Kunhan pelottelen 😉

Vierailija

Minä menisin, uteliaisuudesta kuten moni muukin. Kaikesta päätellen on ihan hyväntahtoisella asialla. Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen, että ehkä jopa ajattelee tilanteen olevan sinulle hankala kun pyörivät vielä samoissa piireissä ja haluaa (ehkä tässä tapauksessa kuitenkin turhaan) vakuutella sinulle, ettei hän ole uhka ja toivoo teille vain hyvää. Ehkä hän jopa toivoo, että voisitte tekin olla keskenänne hyvän päivän tuttuja.

Jos sieltä sitten tuleekin jotain varoituksia tai muutoin hälytysmerkkejä sen suhteen, että ex aikoo pyöriä liiaksi nurkissa niin hyvähän sekin on sitten tietää.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Minulla on vähän samanlainen kokemus. Miehen eksä roikkui kaveriporukassa kiinni, vaikkei hänellä oikeastaan ollut ketään tosi läheistä kaveria siellä vaan oli mukana pelkästään eksä-meriitillä. Halusi sitten kahvitella ja kaveerata kanssani koska pelkäsi että näin uuden naisen tultua kuvioihin häntä ei enää kutsuttaisi mukaan ellei osottaisi kaikille porukassa että me tulemme toimeen.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Kysymys teille, jotka kehotatte menemään ja nimenomaan ilman miestä:

Miten suhtautuisitte siihen, että oma eksänne haluaisi tavata nykyistä puolisoanne ja nimenomaan kahden kesken, ette itse saisi tulla mukaan tapaamiseen?

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikka eksällä olisi jotakin negatiivista kerrottavaa niin se ei kuulu uuteen suhteeseen. Todella oksettava kuvio. Kyseessä saattaa olla jopa narsistinen ihminen, joka haluaa pilata miehensä tulevaisuuden kaikin keinoin.

Sairasta naisvihaa.

Ei ole yhtäkään syytä uskoa ennemmin miestä, jos elää kertoo jotain huonoa. Sen sijaan ei kannata olla sinisilmäinen.

Eikä tietenkään kannata uskoa edellisestä naisesta pahaa vain siksi, että mies on pystynyt esittämään ihanaa pari kk. Kyllä ne kaikki pystyy. Lisäksi tuo mustasukkaisuuden määrä on jo sairaalloista sekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtautuisitte siihen, että oma eksänne haluaisi tavata nykyistä puolisoanne ja nimenomaan kahden kesken, ette itse saisi tulla mukaan tapaamiseen?

Se olisi minulle täysin ok. Tiedän mitä olen edellisissä suhteissa tehnyt. En ole esimerkiksi väkivaltainen.
Mutta tässä tapauksessa on varmasti kyse jonkinlaisesta, syystä annettavasta, varoituksesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa😊 Tämä riippuu niin paljon ihmisistä! Ensimmäisen eksäni kanssa en haluaisi että mieheni on missään tekemisissä, koska ero oli riitaisa (mies petti). Toinen eksäni (avopuoliso) on monella tapaa samanlainen mieheni kanssa, esimerkiksi samoja harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita, ero oli sopuisa ja olemme puheväleissä vaikka emme ole vuosiin puhuneet, joten vaikka se olisikin outoa jos hän haluaisi tavata, en olisi sitä vastaan. Eli oikeastaan vähän samanlainen tilanne kun nyt minulla ja miehen eksällä, sillä erolla että eksäni asuu eri kaupungissa emmekä oikeasti tapaa koskaan missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menisin, mutta jos huomaisin, että eksä alkaa avautua omasta pahasta olostaan tms niin lähtisin vähin äänin menemään. Onko eksä uudessa suhteessa vai roikkuuko vielä miehessäs?

Eksällä on eron jälkeen ollut noin vuoden pituinen suhde, mutta on nyt sinkku. Mieheni ei koskaan tavannut tätä eksän miestä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eksällä olisi jotakin negatiivista kerrottavaa niin se ei kuulu uuteen suhteeseen. Todella oksettava kuvio. Kyseessä saattaa olla jopa narsistinen ihminen, joka haluaa pilata miehensä tulevaisuuden kaikin keinoin.

Sairasta naisvihaa.

Ei ole yhtäkään syytä uskoa ennemmin miestä, jos elää kertoo jotain huonoa. Sen sijaan ei kannata olla sinisilmäinen.

Eikä tietenkään kannata uskoa edellisestä naisesta pahaa vain siksi, että mies on pystynyt esittämään ihanaa pari kk. Kyllä ne kaikki pystyy. Lisäksi tuo mustasukkaisuuden määrä on jo sairaalloista sekin.

Mikä mustasukkaisuuden määrä?

Vierailija

Kerroit, että heillä on yhteisiä tuttavia joiden luona juhlivat yhtä aikaisesti. Ehkäpä tämä ex vaan haluaa olla teidän molempien kaveri, ja siksi kutsuu kahville. Käy kattomassa ja lähde pois jos alkaa tuntua pahalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä menisin, uteliaisuudesta kuten moni muukin. Kaikesta päätellen on ihan hyväntahtoisella asialla. Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen, että ehkä jopa ajattelee tilanteen olevan sinulle hankala kun pyörivät vielä samoissa piireissä ja haluaa (ehkä tässä tapauksessa kuitenkin turhaan) vakuutella sinulle, ettei hän ole uhka ja toivoo teille vain hyvää. Ehkä hän jopa toivoo, että voisitte tekin olla keskenänne hyvän päivän tuttuja.

Jos sieltä sitten tuleekin jotain varoituksia tai muutoin hälytysmerkkejä sen suhteen, että ex aikoo pyöriä liiaksi nurkissa niin hyvähän sekin on sitten tietää.

Kuulostaa fiksulta. Jotenkin on vaikea uskoa naisesta pahaa, koska sen ainoan kerran kun hänet tapasin hän oli oikeasti sydämellisen ja mukavan oloinen, eikä se vaikuttanut feikiltä. Ja voi tosiaan hyvin olla ettei eksä ole edes kuullut yhteenmuutosta, sillä mies kertoi parille kaverille maanantaina, eikä hänen kaverinsa niin juoruista kiinnostunutta sakkia ole.

Ap

Vierailija

En menisi. Eihän ap:lla ole mitään syytä olla yhteydessä miehen exään. Eri asia, jos heillä olisi lapsia ja olisit näiden lasten uusi äitipuoli.

Mun ex-mies haluaisi että kahvittelen hänen nyxänsä kanssa. Siis naisen, jonka kanssa petti mua avioliittomme viimeisen vuoden ajan. Ei kiitos. Exä ei ymmärrä miksi en voi olla heidän kaveri. No miettiköön sitä.

• ylös 10
  • alas 3
Vierailija

No niin, otin härkää sarvista ja päätin tavata eksän kahvittelun merkeissä. Tai siis pyysin miestä lähettämään eksälle puhelinnumeroni jotta eksä voi laittaa viestiä suoraan minulle ja voimme järkätä molemmille sopivan kahvitteluajan.

Ehlä muistan tulla tänne raportoimaan😁

Ap

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En menisi. Eihän ap:lla ole mitään syytä olla yhteydessä miehen exään. Eri asia, jos heillä olisi lapsia ja olisit näiden lasten uusi äitipuoli.

Mun ex-mies haluaisi että kahvittelen hänen nyxänsä kanssa. Siis naisen, jonka kanssa petti mua avioliittomme viimeisen vuoden ajan. Ei kiitos. Exä ei ymmärrä miksi en voi olla heidän kaveri. No miettiköön sitä.

Ihan eri tilanne! Ap sanoi että ne on väleissä, ei kai kukaan täysjärkinen menisi toisen naisen kanssa kahville🙄

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta seurustelua ja nyt jo yhteenmuutto? Miksi noin kiire?

Jos kerran heillä ei ole yhteisiä lapsia, niin miksi ihmeessä yhteinen kahvihetki?

Kuvio kuulostaa kyllä todella oudolta.

En lähtisi miehen exän kanssa kahville, en kyllä muuttaisi yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen vielä. Siinä ajassa ei vielä opi tuntemaan toista ihmistä.

Miksi ei? Ei ole olemassa mitään universaalia kaavaa tässä. Itse muutin yhteen 3 kk seurustelun jälkeen ja 25 vuotta myöhemmin olemme vieläkin onnellisesti naimisissa! Siinä yhdessä asuessahan sitä juuri toiseen tutustuu nopeammin, oletan ettei apkaan ole ihan nuori jos miehellä on 9 vuoden suhde alla ja kolme vuotta sitten ero. Tunnen myös pareja jotka muuttivat yhteen vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat siitä vuoden kuluttua kun tajusivat ettei yhteiselo suju.

Yhteen muuttaminen ei ole sama kun avioliitto!

Avoliitto on liitto sekin. Itse en olisi huolinut puolisokseni miestä, jolla olisi ollut takana enemmän kuin yksi avio- tai avoliitto. Rinnastan avoliiton avioliittoon sitoutumisen kannalta. Omasta kodista luopuminen ja yhteisen kodin perustaminen toisen ihmisen kanssa on iso askel.

Jännä juttu, en ole tajunnut että joillekin yhteen muutto on noin vakava sitoumus. Olen muuttamassa miehen kanssa yhteen erityisesti taloussyistä, tyhmä pitää toista kallista asuntoa kun melkein koko ajan ollaan vain yhdessä asunnossa. Mutta ei me kyllä nähdä sitä kamalan vakavana asiana eikä puhuta avoliitosta tai toisistamme avopuolisona. Tuntuisi vähän omituiselta korostamiselta, niin kuin siinä olisi jotain hirveän hienoa.

Kannattaa muistaa, että viiden vuoden yhdessä asumisen jälkeen liittoonne liittyy myös juridisia seuraamuksia, jos tulee ero. Hyvin harvoin niitä käytännössä seuraa, mutta hyvä niistä on kuitenkin olla tietoinen.

https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48427/avoeron_y...

Harmi kyllä että yhdessä asuminenkin tehty noin hankalaksi että siitäkin voi olla seuraamuksia. Luulisi että ne jotka haluavat hyötyä toisen omaisuudesta eron sattuessa menevät sitten naimisiin ja muut voisivat hoitaa asiansa toisella tavalla.

Kai se omistavalle luokalle onkin parasta että ihmiset saadaan asumaan yksin kalliissa yksiöissä kun muut ratkaisut on tehty niin hankaliksi.

Omassa tapauksessa tosin seurustelukumppani muuttaisi asuntooni ja maksaisi minulle vuokraa, joka olisi paljon markkinavuokria halvempi. Siinä voittaisi kumpikin osapuoli, mutta kai tuon lain perusteella sen voisi nähdä niin että hän kartuttaa minun omaisuuttani, eikä nähdä sitä että hän saa myös asua paljon halvemmalla kuin asuu nyt.

Sivut