Miehen eksä haluaa kahvitella
Olen aika uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa. Seurustelua on takana noin puoli vuotta ja olemme nyt muuttamassa yhteen. Mies on eronnut entisestä 9 vuoden suhteesta kolme vuotta sitten. Ero ei ollut riitaisa, mies halusi lapsia jossain vaiheessa ja nainen tajusi suhteen loppuaikana ettei itse lapsia halua. He ovat siis ihan hyvissä väleissä, muttei mitenkään pidä yhteyttä, mitä nyt saattavat tavata yhteisten kavereiden synttäreillä tms. Ovat viimeksi tavanneet/jutelleet toukokuussa yhteisen kaverin lapsen ristiäisissä, jossa minäkin hänet tapasin. Mukavalta naiselta vaikutti, ei mitään ihmeellistä.
Maanantaina mieheni kertoi ystävilleen meidän muuttavan yhteen heti kun sopiva vuokrakämppä löytyy. Heti seuraavana päivänä eksä otti mieheen yhteyttä ja pyysi minua kahville. Mies yritti kysellä että miksi hän haluaisi kanssani kahville, mutta eksä vaan sanoi että kokee sen tärkeäksi. Emme siis tiedä liittyykö tämä yhteenmuuttoon josta eksä on voinut saada tietää kavereiden kautta, voi olla myös sattumaa että pyysi kahville juuri nyt. En vielä ole vastannut mitään, mutta tuntuu todella oudolta! Kyllähän minua kiinnostaisi miksi hän haluaa tavata, mutta samalla minulla on todella epämukava olo asian suhteen. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (155)
Mä kahvittelin monesti ensimmäisen mieheni ex-vaimon kanssa. Ei siinä mitään erikoista ollut. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Mä kahvittelin monesti ensimmäisen mieheni ex-vaimon kanssa. Ei siinä mitään erikoista ollut. T. Ammattivalittaja
Miksi?
Mitä menetettävää sulla on, jos aikaa ei lasketa?
Puoli vuotta seurustelua ja nyt jo yhteenmuutto? Miksi noin kiire?
Jos kerran heillä ei ole yhteisiä lapsia, niin miksi ihmeessä yhteinen kahvihetki?
Kuvio kuulostaa kyllä todella oudolta.
En lähtisi miehen exän kanssa kahville, en kyllä muuttaisi yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen vielä. Siinä ajassa ei vielä opi tuntemaan toista ihmistä.
Oletko kuullut heidän suhteesta muilta vai vaan mieheltäsi? Jos hän haluaakin pelastaa sinut isolta virheeltä kun kuuli teidän muuttavan yhteen? Menisin ehdottomasti. Meidän naisten pitää pitää yhtä.
No en todellakaan menisi. Jos on jotain asiaa, voi ottaa suoraan yhteyttä puhelimitse.
Outoa käytöstä on eksältä. Käyttäytyy kuin hänellä olisi itsestään selvä rooli miehen elämässä. Varoisin tuollaista, ottaisin etäisyyttä.
En lähtisi kahvittelemaan. Ex on ex ja kuuluu menneisyyteen. En näe tuosta kahvittelusta koituvan mitään hyvää. Jos joutuu miehen ystävien takia tekemisiin niin molemminpuolinen kohteliaisuus riittää.
Ex haluaa varoittaa sua jostain? Menisin.
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta seurustelua ja nyt jo yhteenmuutto? Miksi noin kiire?
Jos kerran heillä ei ole yhteisiä lapsia, niin miksi ihmeessä yhteinen kahvihetki?
Kuvio kuulostaa kyllä todella oudolta.
En lähtisi miehen exän kanssa kahville, en kyllä muuttaisi yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen vielä. Siinä ajassa ei vielä opi tuntemaan toista ihmistä.
Miksi ei? Ei ole olemassa mitään universaalia kaavaa tässä. Itse muutin yhteen 3 kk seurustelun jälkeen ja 25 vuotta myöhemmin olemme vieläkin onnellisesti naimisissa! Siinä yhdessä asuessahan sitä juuri toiseen tutustuu nopeammin, oletan ettei apkaan ole ihan nuori jos miehellä on 9 vuoden suhde alla ja kolme vuotta sitten ero. Tunnen myös pareja jotka muuttivat yhteen vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat siitä vuoden kuluttua kun tajusivat ettei yhteiselo suju.
Yhteen muuttaminen ei ole sama kun avioliitto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi ei? Heidän 2 yhteistä lastaan oli yleensä aina myös mukana. Ensimmäisen mieheni, ensimmäistä vaimoa en koskaan tavannut, mutta osaa heidän lapsistaan kyllä ja lapsenlapsistaan. Olinhan äiti ja mummopuoli, niin se oli ihan luontevaa, pitää hyviä välejä. T. Ammattivalittaja
Ehkä hänellä on jotain kerrottavaa miehestä? Ehdottomasti menisin vaikka se luultavasti epämukavalta tuntuisikin.
Jos se haluaa näyttää sulle lääkärintodistukset ja lauenneet rikosilmoitukset?
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan menisi. Jos on jotain asiaa, voi ottaa suoraan yhteyttä puhelimitse.
Hänellä ei ole numeroani, siksi otti yhteyttä mieheni kautta.
Ap
Menisin uteliaisuudesta. Voi olla että syy on ihan viaton ja mutkaton joskin ehkä hieman hassuahan tuo on, mutta voihan olla että sillä eksällä olisi jotain asiaa joka sinun olisi hyvä tietää miehestäsi... Menisin siis kuulolle mutta suhtautuisin tietyllä varauksella tuon eksän motiiveihin, niitä kuitenkaan tyrmäämättä.
En menisi, koska en näe siihen mitään syytä.