Miehen eksä haluaa kahvitella
Olen aika uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa. Seurustelua on takana noin puoli vuotta ja olemme nyt muuttamassa yhteen. Mies on eronnut entisestä 9 vuoden suhteesta kolme vuotta sitten. Ero ei ollut riitaisa, mies halusi lapsia jossain vaiheessa ja nainen tajusi suhteen loppuaikana ettei itse lapsia halua. He ovat siis ihan hyvissä väleissä, muttei mitenkään pidä yhteyttä, mitä nyt saattavat tavata yhteisten kavereiden synttäreillä tms. Ovat viimeksi tavanneet/jutelleet toukokuussa yhteisen kaverin lapsen ristiäisissä, jossa minäkin hänet tapasin. Mukavalta naiselta vaikutti, ei mitään ihmeellistä.
Maanantaina mieheni kertoi ystävilleen meidän muuttavan yhteen heti kun sopiva vuokrakämppä löytyy. Heti seuraavana päivänä eksä otti mieheen yhteyttä ja pyysi minua kahville. Mies yritti kysellä että miksi hän haluaisi kanssani kahville, mutta eksä vaan sanoi että kokee sen tärkeäksi. Emme siis tiedä liittyykö tämä yhteenmuuttoon josta eksä on voinut saada tietää kavereiden kautta, voi olla myös sattumaa että pyysi kahville juuri nyt. En vielä ole vastannut mitään, mutta tuntuu todella oudolta! Kyllähän minua kiinnostaisi miksi hän haluaa tavata, mutta samalla minulla on todella epämukava olo asian suhteen. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (155)
En menisi, ei minulla olisi hänelle mitään asiaa enkä pidä juoruilusta muutenkaan. En etsi myöskään uusia ystäviä. Tällä elämänkokemuksella en luota kenenkään toisen arvioon kenestäkään henkilöstä, luotan omaan arviointikykyyni ja vaikka sitten köpelösti kävisikin niin ainakin päätös on ollut oma. Isommin harmittaisi jos lähtisi mukaan toisen tekaistuihin taronoihin ja huomaisi jälkeen päin että on tullut sumutetuksi.
En myöskään itse lähtisi varoittelemaan existäni mitään uusia tyttöystäviä, kaikilla on kuitenkin ne omat kriteerit mitä on valmis hyväksymään.
Kaikki likapyykki ja sottaiset juorut kiertoon!
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että eksä luulee olevansa suuremmassa roolissa miehen elämässä kun mitä oikeasti on. Ajattelee ehkä heidän olevan vielä läheisiä ja haluaa siksi "hyväksyttää" nyksän kun kuitenkin "tuntee miehen paremmin kun kukaan muu". Oikeasti ei vaan ole tajunnut ettei enää ole osa miehen elämää ja elää vähän pilvilinnoissa ett pitkän suhteen jälkeen olisi jotenkin miehelle vielä tärkeä. Varmaan ihan viatonta vaikka hupsua.
Kannattaa kuitenkin ylemmyydentunnossakin muistaa, että ex tässä tapauksessa tuntee miehen paremmin kuin ap, joka on nähnyt miehestä vain alkuhuumaiser 6 kk.
T. Ei ex eikä nyx
No minä en ensinnäkään menisi avoliittoon puolen vuoden tuntemisella. Ja joo, tiedän, että kohta ketjuun tulee kirjoittajia, jotka kertovat muuttaneensa avoliittoon melkein ensitapaamisella ja olleensa siinä vuosikymmeniä. Mutta jokaista sellaista kohti on monta, joilla se pikaisesti solmittu avoliitto kosahti ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta seurustelua ja nyt jo yhteenmuutto? Miksi noin kiire?
Jos kerran heillä ei ole yhteisiä lapsia, niin miksi ihmeessä yhteinen kahvihetki?
Kuvio kuulostaa kyllä todella oudolta.
En lähtisi miehen exän kanssa kahville, en kyllä muuttaisi yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen vielä. Siinä ajassa ei vielä opi tuntemaan toista ihmistä.
Miksi ei? Ei ole olemassa mitään universaalia kaavaa tässä. Itse muutin yhteen 3 kk seurustelun jälkeen ja 25 vuotta myöhemmin olemme vieläkin onnellisesti naimisissa! Siinä yhdessä asuessahan sitä juuri toiseen tutustuu nopeammin, oletan ettei apkaan ole ihan nuori jos miehellä on 9 vuoden suhde alla ja kolme vuotta sitten ero. Tunnen myös pareja jotka muuttivat yhteen vasta 5 vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat siitä vuoden kuluttua kun tajusivat ettei yhteiselo suju.
Yhteen muuttaminen ei ole sama kun avioliitto!
Avoliitto on liitto sekin. Itse en olisi huolinut puolisokseni miestä, jolla olisi ollut takana enemmän kuin yksi avio- tai avoliitto. Rinnastan avoliiton avioliittoon sitoutumisen kannalta. Omasta kodista luopuminen ja yhteisen kodin perustaminen toisen ihmisen kanssa on iso askel.
Vierailija kirjoitti:
Vähän omituista, mutta kuulostaa siltä, että hän haluaa kertoa sinulle jotain.
Jos et halua kuulla sitä jotain, niin ehdota vaikka, että tapaisitte kolmistaan. Tai sitten kieltäydyt kohteliaasti.
Minulle kolmisin tapaaminen olisi ainoa vaihtoehto. Puolisoni on leski, joten ei ole olemassa eksää, mutta jos olisi ja hän haluaisi minuun tutustua, niin tapaisimme kolmisin tai ei ollenkaan. Samaa nimittäin toivoisin, jos oma eksäni haluaisi tavata nykyisen puolisoni. Pitäisin itsestäänselvänä, että minäkin olisin mukana.
En menisi. Jos heillä olisi yhteisiä lapsia, sitten tapaisin ja juttelisin lasten hoidosta ja sellasesta. Nainen on omistushaluinen. Sano miehelle, että kysyy, mitä asiaa naisella on sulle. Ihme tyyppi.
Kaikki riippuu kaikesta. Ehkä ottaisin ainakin ystävällisiä puheluita sen exän kanssa parit yhdessä sovittuina aikoina (tuntematon numero jos et halua riesaa), mutta ei ole pakko alkaa ystäväksi. Jos kahville (pitää kysyä mitä olisi mielessä) ja pitäisi tietää onko exä minkälaisissa kaveripiireissä, juoko alkoholia paljon, onko suht normaali eli ei hyökkää kimppuun. Vattuilua ei ole pakko kuunnella tai jäädä setvimään mitään, et ole tilivelvollinen. Sieltä voisi saada jotain tietoja miehestä, jos ei ole tullut kaikkea selville, kun mies on uusi vaikka kaikkea ei voi automaattisesti uskoa - mutta voi niistä jutella. Onko exällä jotain huolia.
Suostuisi joko tapaamaan kolmisin tai ex voisi sanoa sanottavansa meilillä.
Menisin mielenkiinnosta.
Mutta tosiaan koettaisin pitäytyä heittäytymästä uskomaan ketään liian helposti, jos tulee jotain ihmeellisiä paljastetuksia.
Voi hyvin olla, että eksä haluaa vain jutella, että olet ok sen kanssa, että he ovat yhä ystäviä, koska hänelle ystävyys kumppanisi kanssa olisi tärkeä säilyttää. Ja siksi koettaa pohjustaa, että tekin voisitte olla hyvissä väleissä myös myöhemmin jos vaikka perustatte perheen ym.
Pitää sinua kuumana ja haluaa kolmen k!mppaa.
En menisi. Exät kuuluu itselläni menneisyyteen, olisi todella creepyä jos minun exäni houkuttelisi uutta nyxää kahville, miksi häntä edes kiinnostaisi? Muutenkin olen sellainen tyyppi että pidän parisuhteen aikana omat kuvioni, en sulaannu puolison kaveripiiriin vaan minulla on edelleen ne omat kaverini, harrastukseni, mielenkiinnon kohteeni.
No nyt sun on pakko mennä ihan meidän mammojen takia ja selvittää, mitä se sinusta haluaa. Raportoit sit heti.
Nainen on mustasukkainen ja omistushaluinen ja haluaa pistää sulle epäilyksiä mieleen. En todellakaan menisi. Riittää että tervehdit asiallisesti, jos tapaatte hänet jossain. Exät on exiä. Ei tulisi mieleenkään alkaa exän uutta naista tapaamaan ja tunkemaan heidän seuraansa, mulla on oma elämä. Ja olen hyvissä väleissä entisen mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suostuisi joko tapaamaan kolmisin tai ex voisi sanoa sanottavansa meilillä.
Ei ex taida puhua miehen seurassa mitään vuodettavia tietoja. Meilillä rajoituksensa, koska mieshän voisi lukea senkin tai exä ajattelee niin.
En menisi koska ei ole mitään tietoa mitä sieltä on tulossa. Tuntisin että ex on ns niskan päällä ja minä alakynnessä jo heti alkumetreillä. Ex voi lähettää viestinsä miehen kautta tai tekstillä tms. Ei todellakaan jäisi vaivaamaan jos en koskaan saisi tietää mistä ex olisi halunnut puhua.
Jos mies välittää viestin eteenpäin, tuskin ex mistään varoittaa. Enemmän kuulostaa siltä että haluaa murtaa jään jos törmäätte juhlissa toisiinne jatkossakin ja ei halua epämukavaa oloa kummallekaan. Menisin kyllä, mutta jännää tuo varmaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että eksä luulee olevansa suuremmassa roolissa miehen elämässä kun mitä oikeasti on. Ajattelee ehkä heidän olevan vielä läheisiä ja haluaa siksi "hyväksyttää" nyksän kun kuitenkin "tuntee miehen paremmin kun kukaan muu". Oikeasti ei vaan ole tajunnut ettei enää ole osa miehen elämää ja elää vähän pilvilinnoissa ett pitkän suhteen jälkeen olisi jotenkin miehelle vielä tärkeä. Varmaan ihan viatonta vaikka hupsua.
Kannattaa kuitenkin ylemmyydentunnossakin muistaa, että ex tässä tapauksessa tuntee miehen paremmin kuin ap, joka on nähnyt miehestä vain alkuhuumaiser 6 kk.
T. Ei ex eikä nyx
Korjaus, on tuntenut kolme vuotta sitten. Ihmiset muuttuvat aika paljon noinkin lyhyessä ajassa.
Joo ja ollaan muka niiiiiiiin parhaita ystäviä. Harvoin se mies kuitenkaan kokee exäänsä parhaana ystävänä. Sillä verukkeella voi sitten soitella ja viestitellä ja kahvitella ja HÄIRIKÖIDÄ exän uutta suhdetta. Voin kertoa, että en tosiaan menisi minkään mieheni exän kanssa kahvittelemaan! Varsinkaan, kun kuviossa ei ole lapsia.