Miehen eksä haluaa kahvitella
Olen aika uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa. Seurustelua on takana noin puoli vuotta ja olemme nyt muuttamassa yhteen. Mies on eronnut entisestä 9 vuoden suhteesta kolme vuotta sitten. Ero ei ollut riitaisa, mies halusi lapsia jossain vaiheessa ja nainen tajusi suhteen loppuaikana ettei itse lapsia halua. He ovat siis ihan hyvissä väleissä, muttei mitenkään pidä yhteyttä, mitä nyt saattavat tavata yhteisten kavereiden synttäreillä tms. Ovat viimeksi tavanneet/jutelleet toukokuussa yhteisen kaverin lapsen ristiäisissä, jossa minäkin hänet tapasin. Mukavalta naiselta vaikutti, ei mitään ihmeellistä.
Maanantaina mieheni kertoi ystävilleen meidän muuttavan yhteen heti kun sopiva vuokrakämppä löytyy. Heti seuraavana päivänä eksä otti mieheen yhteyttä ja pyysi minua kahville. Mies yritti kysellä että miksi hän haluaisi kanssani kahville, mutta eksä vaan sanoi että kokee sen tärkeäksi. Emme siis tiedä liittyykö tämä yhteenmuuttoon josta eksä on voinut saada tietää kavereiden kautta, voi olla myös sattumaa että pyysi kahville juuri nyt. En vielä ole vastannut mitään, mutta tuntuu todella oudolta! Kyllähän minua kiinnostaisi miksi hän haluaa tavata, mutta samalla minulla on todella epämukava olo asian suhteen. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (155)
Pyytäisin mieheltä sen exän puhelinnumeron ja soittaisin hänelle kysyäkseni asiasta tarkemmin. Luulenpa että asia kuin asia voidaan hoitaa kahvitteluhetken sijasta ihan puhelimitse. En lähtisi kenenkään kanssa kahvittelemaan niin etten tietäisi kahvittelun takana olevaa agendaa. Jos ihmisellä on jotain asiaa, niin sanokoot ihan suroaan, eikä tuolla tavalla kontrolloiden ja jännityksessä pitäen.
Kun olin exäni kanssa, kahvittelin joskus hänen exvaimonsa kanssa. Hyvin tultiin juttuun. Hän oli lastensa etävanhempi ja luonnollisesti halusi tietää, mikä olen naisiani.
Vierailija kirjoitti:
Koko asetelma on epämiellyttävä: eksä haluaa keskustellä nykyisen kanssa miehestä, kuin mies olisi joku tahdoton ongelmainen otus. Loukkaa miestä, että menet kyuntelemaan eksän höpinöitä. Jos et luota mieheen tarpeeksi ilman muiden mielipiteitä, unohda yhteenmuutto. Eksän aikeet ei ole hyvät, miksi kukaan tollaseen käyttäisi aikaansa.
1. Mistä tiedät että eksä haluaa puhua apn miehestä?
2. Miten se voi loukata apn miestä jos mies on sanonut että kahvittelu on ok jos nyksä niin haluaa?
3. Miten tämä liittyy siihen luottaako ap mieheensä?
4. Kysehän tässä just on siitä että onko eksän aikeet hyvät vai ei.
Hyvin vedit nyt mutkat suoriksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap, täällä muutamassa viestissä on tullut jo viisauksia, joista päällimmäisenä tämä: Koko asetelma on outo. Sinustakin tuntuu sen verran oudolta, että olet tehnyt aloituksen palstalle. Yleensä kun tulee sellainen tunne, että jossain on jotain vikaa, niin silloin jossain on jotain vikaa...
Exä haluaa osoittaa sinulle, että on se todellinen "kuningatar" olivathan he yhdessä sentään 9 vuotta (vaikkakin kolme vuotta sitten!). Exä on varmaan ihan mukava ihminen, mutta tässä tapauksessa ystävällisyydellä voi peittää kaikenlaista. En usko, että exä on päässyt yli miehestäsi (lyhyt purkautunut uusi suhde miehesi jälkeen). Sinun on varmaan kohteliaisuussyistä pakko mennä, mutta itse junailisin asiat tulevaisuudessa niin, että tapaamiset ja kaikkinainen yhteydenpito loppuu. Tapaamisessa ole ystävällinen, mutta varuillasi ja muista koko ajan, että miehesi on valinnut sinut ja haluaa juuri sinun kanssasi perustaa perheen, vaikka olikin joskus suhteessa tähän naiseen.
Olen kyllä samaa mieltä, jotain outoa tässä kieltämättä on. Mieskin oli todella yllättynyt eksän lähettämästä viestistä ja mietimme tosiaan monta päivää että mitä ihmettä kannattaisi tehdä😅 Ehkä toisaalta on hyvä mennä kahville, niin ehkä siellä selviää eksän mahdolliset motiivit. En onneksi koe tilannetta tai omaa paikkaani miehen elämässä mitenkään "uhattuna", joten en usko, ett eksä pystyy mitenkään suhdettamme horjuttamaan. Ja jos hänellä taka-ajatuksia on, niin haluan mielelläni saada ne jo nyt selville kahden kesken, eikä sitten jossain ystävien bileissä.
Ap
En minäkään usko, että pystyy horjuttamaan mitään, mutta joskus sitä kuitenkin saattaa olla haavoittuvainen tuollaisissa tilanteissa, eli kannattaa olla tarkkana. Ja raportti sitten palstalle aikanaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap, täällä muutamassa viestissä on tullut jo viisauksia, joista päällimmäisenä tämä: Koko asetelma on outo. Sinustakin tuntuu sen verran oudolta, että olet tehnyt aloituksen palstalle. Yleensä kun tulee sellainen tunne, että jossain on jotain vikaa, niin silloin jossain on jotain vikaa...
Exä haluaa osoittaa sinulle, että on se todellinen "kuningatar" olivathan he yhdessä sentään 9 vuotta (vaikkakin kolme vuotta sitten!). Exä on varmaan ihan mukava ihminen, mutta tässä tapauksessa ystävällisyydellä voi peittää kaikenlaista. En usko, että exä on päässyt yli miehestäsi (lyhyt purkautunut uusi suhde miehesi jälkeen). Sinun on varmaan kohteliaisuussyistä pakko mennä, mutta itse junailisin asiat tulevaisuudessa niin, että tapaamiset ja kaikkinainen yhteydenpito loppuu. Tapaamisessa ole ystävällinen, mutta varuillasi ja muista koko ajan, että miehesi on valinnut sinut ja haluaa juuri sinun kanssasi perustaa perheen, vaikka olikin joskus suhteessa tähän naiseen.
Olen kyllä samaa mieltä, jotain outoa tässä kieltämättä on. Mieskin oli todella yllättynyt eksän lähettämästä viestistä ja mietimme tosiaan monta päivää että mitä ihmettä kannattaisi tehdä😅 Ehkä toisaalta on hyvä mennä kahville, niin ehkä siellä selviää eksän mahdolliset motiivit. En onneksi koe tilannetta tai omaa paikkaani miehen elämässä mitenkään "uhattuna", joten en usko, ett eksä pystyy mitenkään suhdettamme horjuttamaan. Ja jos hänellä taka-ajatuksia on, niin haluan mielelläni saada ne jo nyt selville kahden kesken, eikä sitten jossain ystävien bileissä.
Ap
En minäkään usko, että pystyy horjuttamaan mitään, mutta joskus sitä kuitenkin saattaa olla haavoittuvainen tuollaisissa tilanteissa, eli kannattaa olla tarkkana. Ja raportti sitten palstalle aikanaan :)
Me tehtiin mieheni kanssa tietoinen päätös että salattiin parisuhteemme kaikilta ensimmäiset 6kk. Tämä juuri siksi että pääsimme tutustumaan toisiimme rauhassa, ja mikäli hommasta ei olisi tullut mitään, niin olisimme voineet erota rauhassa ilman että kukaan olisi edes tiennyt että olimme seurustelleet.
Kyllä niitä hiekan heittäjiä riitti sitten myöhemmikin, joilla oli sanottavat suhteestamme, muta siinä vaiheessa tunsimme toisemme jo niin hyvin että mitään riitoja tms ei syntynyt. Päätimme myös että mikäli kukaan tulee mussuttamaan mitään toisesta selän takana, niin se keskeytetään heti sanomalla että en halua kuulla tällaista, ja kertomalla toisillemme, jotta voitiin kahdestaan käsitellä se miksi joku haluaisi kertoa ylipäätään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Me tehtiin mieheni kanssa tietoinen päätös että salattiin parisuhteemme kaikilta ensimmäiset 6kk. Tämä juuri siksi että pääsimme tutustumaan toisiimme rauhassa, ja mikäli hommasta ei olisi tullut mitään, niin olisimme voineet erota rauhassa ilman että kukaan olisi edes tiennyt että olimme seurustelleet.
Kyllä niitä hiekan heittäjiä riitti sitten myöhemmikin, joilla oli sanottavat suhteestamme, muta siinä vaiheessa tunsimme toisemme jo niin hyvin että mitään riitoja tms ei syntynyt. Päätimme myös että mikäli kukaan tulee mussuttamaan mitään toisesta selän takana, niin se keskeytetään heti sanomalla että en halua kuulla tällaista, ja kertomalla toisillemme, jotta voitiin kahdestaan käsitellä se miksi joku haluaisi kertoa ylipäätään mitään.
Okei tää vasta onkin outoa🤣
Olen itse sinkkunainen, ja hyvissä väleissä exäni kanssa. Erosimme n. 3 vuotta sitten 6 vuoden suhteen jälkeen eli aika samat numerot kuin tässä tapauksessa. Näemme silloin tällöin yms, olen ollut hänellä muuttoapuna, ennen kauemmas muuttoa näimme ehkä parin kuukauden välein yhteisen harrastuksen parissa. Viestittelemme joskus.
Minulle ei tulisi mieleenkään lähestyä hänen uutta kumppaniaan. Mitä asiaa minulla hänelle olisi? Enhän minä lähde ystävieni kumppaneitakaan (uusia tai vanhoja) jututtamaan, ja nykyisin hän on minulle vain ystävä.
Joku taka-ajatus tässä on. Minuun on muuten ottanut kahden exän (ylläoleva ei yksi heistä) tyttöystävä/vaimo yhteyttä silloin kun he olivat vielä ks exän kanssa kysyäkseen neuvoa kun tyyppien kanssa oli hankalaa (sattumoisin samoja ongelmia kun minullakin oli ollut vaikka hehän eivät sitä olisi tienneet)... en lähtenyt näihin juttuihin mukaan, kyllä mun lojaliteetit silti on omaan exään päin vaikka puihin suhteet menikin, ei he pahoja ihmisiä olleet. Minusta tämäkin on outoa, ja näitä on tosiaan ollut kaksi joista toinen oli etäinen tuttu - mitenköhän yleistä tämä on?!
Yhteenmuuton jälkeen ehkä. Jos haluaisi varoittaa tms, olisi varmaan ottanut suoraan yhteyttä sinuun. Miksi miehen exä kokisi, että "kuulut" jotenkin hänelle, kun muutat hänen exänsä kanssa yhteen?
Onko exä oikeasti pyytänyt sinua kahville, vai ehdottiko teidän molempien näkemistä? "Onnea! Ehdittekö kahville?"
Jos kysyi vain sinua kahville kanssaan, kuulostaa oudolta. Vai näitkö exän keväällä ja nyt muka haluaa ystävystyä?
En minä minnekään kahville lähtisi näinä aikoina. Voisin soittaa ja kysyä mitä oli mielen päällä.
Noniin, kävin eksän kanssa tänään pikaisella kahvittelulla ja lupasin teille raportin😅 Taisin hieman ylireagoida asiassa.
Hän halusi siis tavata todella pikaisesti, mutta kuitenkin jutella kasvotusten vaikeasta asiasta. Hän halusi jutella kaveriporukan ryhmädynamiikasta, jotta meillä kaikilla olisi mukava olo. Hän painotti, että jos meillä on miehen kanssa jotain illanistujaisia tms, hän ei koskaan oleta saavansa kutsua eikä siitä loukkaannu. Hän kuitenkin painotti, että toivoo ettei hänen osallistuminen esim muiden kaveriporukan juhliin häiritse minua, koska hän ei halua kenellekään epämukavaa oloa. Vakuutin ettei haittaa. Syy tähän kaikkeen oli se, että hän kuuli meidän muuttavan yhteen ja että suhteemme siksi vakavoituu, jonka takia hän halusi nyt "puhdistaa ilman". Ei me kauaa kahviteltu, mutta jäi kiva fiilis ja tuntuu että hän aidosti vain halusi tehdä minulle selväksi, että mahdumme kyllä molemmat tähän porukkaan eikä meidän silti tarvitse olla hyvänpäivän tuttuja kummempaa.
No on aika outoa. Jos hän haluaisi varoittaa miehestä, niin ei kai hän sitten olisi ottanut yhteyttä miehen kautta?? Enpä tiedä menisinkö. Toisaalta voisi vaikuttaa epäkohteliaalta ja epävarmalta jos ei mene.
Ap, kuulostipa mukavalta kohtaamiselta :) Osoittaa mielestäni aika hyvää makua eksältä ottaa asia puheeksi.
Hassua kun joku puhuu nopeasta yhteenmuutosta 6kk tai vuoden kohdalla. Itse olen muuttanut yhteen alle 3kk tuntemisen jälkeen joka kerta ja aina on huonosti käynyt. Ne on nopeita yhteenmuuttoja.