Miehen eksä haluaa kahvitella
Olen aika uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa. Seurustelua on takana noin puoli vuotta ja olemme nyt muuttamassa yhteen. Mies on eronnut entisestä 9 vuoden suhteesta kolme vuotta sitten. Ero ei ollut riitaisa, mies halusi lapsia jossain vaiheessa ja nainen tajusi suhteen loppuaikana ettei itse lapsia halua. He ovat siis ihan hyvissä väleissä, muttei mitenkään pidä yhteyttä, mitä nyt saattavat tavata yhteisten kavereiden synttäreillä tms. Ovat viimeksi tavanneet/jutelleet toukokuussa yhteisen kaverin lapsen ristiäisissä, jossa minäkin hänet tapasin. Mukavalta naiselta vaikutti, ei mitään ihmeellistä.
Maanantaina mieheni kertoi ystävilleen meidän muuttavan yhteen heti kun sopiva vuokrakämppä löytyy. Heti seuraavana päivänä eksä otti mieheen yhteyttä ja pyysi minua kahville. Mies yritti kysellä että miksi hän haluaisi kanssani kahville, mutta eksä vaan sanoi että kokee sen tärkeäksi. Emme siis tiedä liittyykö tämä yhteenmuuttoon josta eksä on voinut saada tietää kavereiden kautta, voi olla myös sattumaa että pyysi kahville juuri nyt. En vielä ole vastannut mitään, mutta tuntuu todella oudolta! Kyllähän minua kiinnostaisi miksi hän haluaa tavata, mutta samalla minulla on todella epämukava olo asian suhteen. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (155)
Minä kahvittelen useinki miehen eksän kans. Mitä siitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin, uteliaisuudesta kuten moni muukin. Kaikesta päätellen on ihan hyväntahtoisella asialla. Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen, että ehkä jopa ajattelee tilanteen olevan sinulle hankala kun pyörivät vielä samoissa piireissä ja haluaa (ehkä tässä tapauksessa kuitenkin turhaan) vakuutella sinulle, ettei hän ole uhka ja toivoo teille vain hyvää. Ehkä hän jopa toivoo, että voisitte tekin olla keskenänne hyvän päivän tuttuja.
Jos sieltä sitten tuleekin jotain varoituksia tai muutoin hälytysmerkkejä sen suhteen, että ex aikoo pyöriä liiaksi nurkissa niin hyvähän sekin on sitten tietää.
Veikkaisin myös tätä, että haluaa vaan tutustua, jotta jatkossa juhlat ja muut tilaisuudet sujuu kivasti.
Hei, tässä miehesi eksä. Vähän outoa törmätä itseään koskevaan keskusteluun täällä. Voidaanko jutella nämä asiat kasvotusten eikä vieraiden kanssa vauvapalstalla.
- Ex
Todella, TODELLA outoa! Tulee mieleen, että nainen on joku hullu kieroilija ja kaveria esittämällä pääsee olemaan edelleen mukana exänsä elämässä. Jos kyse olisi jostain väkivaltaisuudesta tms. varoittelu, niin ei kai hän nyt silloin miehen kautta niitä kutsuja lähettele :D kannattaa myös kysellä siltä mieheltä enemmän, että kuinka läheisiä he oikein ovatkaan... Eri juttu, jos mukana olisi lapsia, niin tottakai äiti haluaa tietää millaisessa seurassa lapsensa ovat isän luona, mutta ilmeisesti ei ole...
Ei ole mitään velvollisuutta ottaa mitään ohjeita tai neuvoja vastaan. Suhde on purkautunut ja sillä selvä. Älä ala ainakaan miksikään kynnysmatoksi ja neuvottavaksi. Nyt on uusi elämäntilanne ja jos koet olosi vaikeaksi niin poistu. Taitaa nyt kuitenkin olla että eksä on vähän suuttunut.
Ja tässä miehesi. Otetaan kolmistaan konffapuhelu, laitan kutsun.
Kuulostaa että ex on utelias tietämään minkälainen olet. Haluatko että hän oppii tietämään asioita sinusta? Itse haluaisin pitää etäisemmät välit.
Vierailija kirjoitti:
Hei, tässä miehesi eksä. Vähän outoa törmätä itseään koskevaan keskusteluun täällä. Voidaanko jutella nämä asiat kasvotusten eikä vieraiden kanssa vauvapalstalla.
- Ex
Ihan hauska läppä😆😆😆😆😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
- Ex
Saahan sitä kukin kirjoitella mitä haluaa minne haluaa jos tarvii neuvoja. Älä ala heti asettamaan rajoja vieraalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä kahvittelen useinki miehen eksän kans. Mitä siitä?
Taas yksi tahallaan väärin ymmärtävä😆 senkus kahvittelet, ei täällä susta puhuttukkaan!
Vierailija kirjoitti:
- Ex
Ihan vaan ettei tule väärinymmärryksiä, mieheni eksä ei puhu suomea, eli ei lue vauvapalstaa😁
Ap
Miksi tämä eksä yleensä pitää yhteyttä entiseen avo? puolisoon. Onko uutta miestä hänellä? Asia olisi täysin eri jos olisi yhteisiä lapsia entisen puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta seurustelua ja nyt jo yhteenmuutto? Miksi noin kiire?
Jos kerran heillä ei ole yhteisiä lapsia, niin miksi ihmeessä yhteinen kahvihetki?
Kuvio kuulostaa kyllä todella oudolta.
En lähtisi miehen exän kanssa kahville, en kyllä muuttaisi yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen vielä. Siinä ajassa ei vielä opi tuntemaan toista ihmistä.
Aitolehti oli muutaman viikon Hannun kanssa ja olivat virallisesti muuttamassa yhteen, Hannu kaiken aikansa oli jo Martinan luona. Hannun rakkaus taisi Jon lopahtaa ja Martina lähti marbellaan katselemaan uutta maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin, uteliaisuudesta kuten moni muukin. Kaikesta päätellen on ihan hyväntahtoisella asialla. Itselläni tuli ensimmäisenä mieleen, että ehkä jopa ajattelee tilanteen olevan sinulle hankala kun pyörivät vielä samoissa piireissä ja haluaa (ehkä tässä tapauksessa kuitenkin turhaan) vakuutella sinulle, ettei hän ole uhka ja toivoo teille vain hyvää. Ehkä hän jopa toivoo, että voisitte tekin olla keskenänne hyvän päivän tuttuja.
Jos sieltä sitten tuleekin jotain varoituksia tai muutoin hälytysmerkkejä sen suhteen, että ex aikoo pyöriä liiaksi nurkissa niin hyvähän sekin on sitten tietää.
Veikkaisin myös tätä, että haluaa vaan tutustua, jotta jatkossa juhlat ja muut tilaisuudet sujuu kivasti.
Aikuisilla TERVEPÄISILLÄ ihmisillä juhlat sujuvat kivasti vaikka välit eivät olisikaan tuttavalliset entisten kumppaneitten uusiin kumppaneihin. Tervehtiminen riittää.
"Ero ei ollut riitaisa, mies halusi lapsia jossain vaiheessa ja nainen tajusi suhteen loppuaikana ettei itse lapsia halua."
Ehkä tämä ei ole koko totuus? Jos halusikin lapsia, mutta mies osoittautui hedelmättömäksi? Varoittaa sinua, ettet tuhlaa hedelmällisiä vuosiasi tuhkiksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ex
Ihan vaan ettei tule väärinymmärryksiä, mieheni eksä ei puhu suomea, eli ei lue vauvapalstaa😁
Ap
No tämä ehkä selittää jos on kulttuurista jossa "kaikki on yhtä suurta perhettä". Mutta ens kerralla laita tärkeät yksityiskohdat heti, parantaa provon uskottavuutta.
Huomaa kyllä miten eri tavalla ihmiset asioihin suhtautuvat. Minulla on useampikin exä, joiden kanssa olen ollut hyvä ystävä ja romanttinen ulottuvuus on sitten jäänyt ohueksi loppuviimein. Miehet ovat edelleen ystäviäni. Onnekseni myöskin säilyttäneet hyvän naismakunsa ja usein pariutuneet naisten kanssa, joista myös on tullut ystäviäni.
Jos ero on hoidettu rumasti ja tunteet ovat puolin tai toisin käyneet kovin kuumana, niin sitten ei varmaan kannata pitkittää kanssakäymistä. Muuten en oikein ymmärrä, miksi yhteydenpito pitäisi lopettaa. Tai miksi ei voisi tutustua itselleen tärkeän ihmisen uuteen kumppaniin, jos hänellä ei ole mitään sitä vastaan.
Ihmettelee hullu, tyrkky ämmä.
Älä mene, exän pitää jo tajuta jo päästää irti.
Kälyn exän exä otti tähän yhteyttä ja varoitti miehestä. Käly ei uskonut, koska mies oli niin ihana. Ehtivät tehdä yhden lapsen, kun miehestä paljastui vaikka mitä ja tuli ero. Nyt taistelee exän kiusantekoa vastaan kaikin tavoin ja mies käyttää lasta pelinappulana ja juttelee tälle vaikka mitä kauheita juttuja äidistä.
Mene sinne kahville ja kuuntele tarkkaan.
Voit tehdä juuri niin kuin itsestäsi tuntuu hyvältä.