Miksi iphone on "parempi" kuin muut puhelimet?
Miksi Sara Siepillä ja muilla pissiksillä on iphonet?
Kommentit (103)
Ei suomessa mitään tee iphonella ku sen akku hyytyy pakkasella. Tuo että iphone on "helppokäyttöisempi" on mielestäni täysin tottumiskysymys. En myöskään halua maksaa omenalogosta ku saan ihan kunnon 3D- omenan s-marketista 30 sentillä.
Android voittaa iphonen sujuvuudessa sata-nolla. Just komeampi puolisko osti eilen uuden IPhonen ja vieläkin tapellaan kännykän vaihdon kanssa. Androidin kanssa vaihto tapahtuu minuuteissa. Lisäksi iPhone näyttää rumemmalta, se on jotenkin kömpelön näköinen.
Ei se ole parempi, logo on se juttu. Ennen oli meilläkin omenat mutta siirryttiin samsungiin. Sata kertaa parempi ja varsinkin talvella pakkasessa.
Tohelo joka vihaa Applea kirjoitti:
Ei suomessa mitään tee iphonella ku sen akku hyytyy pakkasella. Tuo että iphone on "helppokäyttöisempi" on mielestäni täysin tottumiskysymys. En myöskään halua maksaa omenalogosta ku saan ihan kunnon 3D- omenan s-marketista 30 sentillä.
Ei nämä uudemmat iphonet enää hyydy samalla tavalla kuin ennen, kestää ihan yhtä hyvin pakkasessa kuin Samsungit.
Samaa mieltä olen kyllä siinä, ettei iphone ole sen helpompi käyttää. Mulla on ollut molempia, tällä hetkellä löytyy vasta ostettu Samsungin puhelin ja on tämä monessa suhteessa loogisempi käyttää kuin iphone. Taakse päin pääsee selkeästi nuolella eikä tarvitse tehdä mitään pyyhkäisyeleitä kuten iphonessa. Sormenjälkitunnistin on myös mielestäni kätevämpi kuin iphonen kasvojentunnistus, jota ei pysty avaamaan jos puhelin on esim. pöydällä vaan sen joutuu ottamaan käteen tai kumartumaan puhelimen päälle, jotta tunnistus rekisteröi kasvot.
Urpot ostaa iPhone ja jotka ei kestä edes pakkasta ja suunniteltu hajoaminen tekee niistä lyhytaikaisia. Mun 200e Huawei toimii jo kolmatta vuotta ja on helppokäyttöinen. Ehkä iPhonen ostajat on jotenkin. Yksinkertaisia jos Android on vaikea käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyessään seitsemän vuotta sitten iPhone oli intuitiivinen ja aikaansa edellä, kapasitiivinen kosketusnäyttö, toimiva nettiselain ja sovellusten helppo saatavuus yhdestä paikasta (AppStore).
Sen jälkeen siihen ei ole mitään uutta tullutkaan ja käyttöliittymä on vanhanaikainen, monimutkainen ja kömpelö. Jotkut käyttävät puhelinta jopa puheluihin, äänenlaadussa iPhone on ylivoimaisen surkea.
iTunes on maailman surkein tietokoneen ja älypuhelimen välinen linkki.
iPhonen näyttö ja takakansi ovat lasimaisen liukkaita, eikä iPhone kestä minkäänlaista pudotusta.
Uudet iPhonet käyttävät nanosimmejä, pelkkää vittuilua käyttäjää kohtaan.
Sanomattakin selvää, että akkua ei voi itse vaihtaa. iPhonessa on maailmankaikkeuden kalleinta muistia.
Mutta on moraalisesti arveluttavaa antaa iDioottien pitää rahansa, rikkaille ja tyhmille iPhone sopii kuin nenä päähän.
Nyt tuli katkera tilitys. Tästä paistaa kuuhun asti, että iPhoneen ei ole varaa ja sekös harmittaa. Kaikki perustelusi ovat aivan keksaistuja, sen tietää jokainen joka on ko. puhelimia käyttänyt. Vanha postaus, mutta ei pitänyt paikkaansa silloin, eikä pidä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Urpot ostaa iPhone ja jotka ei kestä edes pakkasta ja suunniteltu hajoaminen tekee niistä lyhytaikaisia. Mun 200e Huawei toimii jo kolmatta vuotta ja on helppokäyttöinen. Ehkä iPhonen ostajat on jotenkin. Yksinkertaisia jos Android on vaikea käyttää?
"Jo kolmatta vuotta"??? LOL minulla on jokainen iPhone ollut käytössä viisi vuotta aivan helposti, ja senkin jälkeen varapuhelimena ilman mitään ongelmia.
Yksi kaikkia Applen tuotteita yhdistävä tekijä on juuri se, että ne paitsi kestävät rikkoutumatta, niin ne myös kestävät aikaa. Pätee niin puhelimiin kuin tietokoneisiinkin. Mun edellinen iMac oli päivittäisessä käytössä tasan 10 vuotta, sitten siihen ei enää saanut päivityksiä käyttöjärjestelmään ja ohjelmiin. Hyvin se silti toimii edelleen, käytän sitä muutamiin juttuihin.
Kymmenessä vuodessa Windows-kloonin olisi saanut vaihtaa varmaan kolmesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työn puolesta iPhone. Ja noin 5 vuotta sitten firma jostain syystä teki päätöksen, että on valittavana vain iPhone (epäilen muutamaa tyyppiä, joille on ego-asia se, että on iPhone), mutta muita merkkejä ei siis ole valittavana. Entisenä Android-käyttäjänä oli kyllä todella ärsyttävää totutella itsensä erilaiseen logiikkaan, mutta näemmä kaikkeen tottuu ja nyt olen niin juuttunut sitten taas iPhoneen, että Android puhelimet ja tabletit tuntuvat vaikeilta.
Mutta ainakin kestävä on ollut iPhone, juuri vaihdoin uuteen kun vanha oli jo 5 vuotta ollut minulla. On pudonnut moneen kertaan (on toki sellaiset kuoret: mainos: Ideal Of Sweden, että ne suojaavat), eikä silti ollut naarmun naarmua näytössä tai muualla. Tuli vähän käskynä, että tilaahan uudempi malli. Luultavasti ihmettelivät firmassa tällaista, joka ei juokse uusimpien mallien perässä (niitäkin meillä on), vaan pitää pakottaa vaihtamaan.
Jos ostaisin itse puhelimen, niin en ehkä viitsisi pistää 1000 e puhelimeen, pelkän omenan vuoksi. Oikeasti myös muilla merkeillä on ihan yhtä hyviä puhelimia, joten vähän liikaa maksaa yksi omenan kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työn puolesta iPhone. Ja noin 5 vuotta sitten firma jostain syystä teki päätöksen, että on valittavana vain iPhone (epäilen muutamaa tyyppiä, joille on ego-asia se, että on iPhone), mutta muita merkkejä ei siis ole valittavana. Entisenä Android-käyttäjänä oli kyllä todella ärsyttävää totutella itsensä erilaiseen logiikkaan, mutta näemmä kaikkeen tottuu ja nyt olen niin juuttunut sitten taas iPhoneen, että Android puhelimet ja tabletit tuntuvat vaikeilta.
Mutta ainakin kestävä on ollut iPhone, juuri vaihdoin uuteen kun vanha oli jo 5 vuotta ollut minulla. On pudonnut moneen kertaan (on toki sellaiset kuoret: mainos: Ideal Of Sweden, että ne suojaavat), eikä silti ollut naarmun naarmua näytössä tai muualla. Tuli vähän käskynä, että tilaahan uudempi malli. Luultavasti ihmettelivät firmassa tällaista, joka ei juokse uusimpien mallien perässä (niitäkin meillä on), vaan pitää pakottaa vaihtamaan.
Jos ostaisin itse puhelimen, niin en ehkä viitsisi pistää 1000 e puhelimeen, pelkän omenan vuoksi. Oikeasti myös muilla merkeillä on ihan yhtä hyviä puhelimia, joten vähän liikaa maksaa yksi omenan kuva.
Itsellä ei ole ongelmia Applen ekosysteemin kanssa muutoin kuin etten halua mennä naimisiin Applen kanssa, vaan tehdä tapauskohtaisesti omat valintani. Apple lukitsee teknisillä rajoitteillaan kilpailua ulos ja valehtelee kuin Putin konsanaan miksi se näin tekee.
Applen suljettu systeemi on huonoin kaikista vaihtoehdoista. Mädän omenan takana on taitava markkinointi ja kotiinpäin vetävä jenkkimedia.
Koska Steven Jobs palaa tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
iPhone päivitetään pidempään kuin muita puhelimia. Sama juttu tablettien kanssa. Mun Huawein tablettiin loppui päivitykset 3 vuoden jälkeen ja iPad on ollut nyt käytössä jo neljä vuotta ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo kolmatta vuotta"??? LOL minulla on jokainen iPhone ollut käytössä viisi vuotta aivan helposti, ja senkin jälkeen varapuhelimena ilman mitään ongelmia.
Yksi kaikkia Applen tuotteita yhdistävä tekijä on juuri se, että ne paitsi kestävät rikkoutumatta, niin ne myös kestävät aikaa. Pätee niin puhelimiin kuin tietokoneisiinkin. Mun edellinen iMac oli päivittäisessä käytössä tasan 10 vuotta, sitten siihen ei enää saanut päivityksiä käyttöjärjestelmään ja ohjelmiin. Hyvin se silti toimii edelleen, käytän sitä muutamiin juttuihin.
Mun miehellä on ollut nykyinen iPhone yli kuusi vuotta ja nyt tulee pian se, että siihen ei saa päivityksiä niin miettiin minkä iPhonen ostaa seuraavaksi. Ei ole pelkoa, että android toimisi noin pitkään.
Siis mulla oli kerran iphone työkännykkänä ja sitä enne noikiota ja sen jälkeen samsungeja, ja kyllä iponen laatu oli parempi, akku kesti kauemmin, ei jumittanut koskaan ja kameralla sai parempia kuvia.
Huonoa oli vain ettei saanut laitettua omia soittoääniä (tai olisi ollut hirveän hankalaa) , ja että ei saanut erillistä muistikorttia laitettua siihhen. Uudemmissa on ymmärtääkkseni se kuulokeliittimen yhteenopimattomuus.
On. Mutta liian kalliita köyhälle. Hajoavat helposti ja huolto maksaa aina satasia.
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta liian kalliita köyhälle. Hajoavat helposti ja huolto maksaa aina satasia.
Miten niin hajoavat helposti? Mun miehellä ollut sama iPhone yli 6 vuotta eikä ole hajonnut. Akku on vaihdettu, ei mitään muuta.
Älypuhelin kuin älypuhelin hajoaa jos sen tiputtaa lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Se on helpompi käyttää kuin Android tai Windows.
Kuten sanoit, se on tehty tyhmille, jotka eivät muita puhelimia osaa käyttää. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ollut nykyinen iPhone yli kuusi vuotta ja nyt tulee pian se, että siihen ei saa päivityksiä niin miettiin minkä iPhonen ostaa seuraavaksi. Ei ole pelkoa, että android toimisi noin pitkään.
Minulla on yhä käytössä vuonna 1999 ostamani puhelin. Akku uusittu yli 10 vuotta sitten. Ei ole iPhone.
Koska android tekee puhelimesta vastenmielisen vakoilulaitteen. Custom ROM tekee androidista kuitenkin paremman vaihtoehdon kuin Apple.
No ei se ole. Pakkasen kestävyys ihan olematon. Vaihdoin Huaweihin eikä hyydy pakkasessa. Olen todella tyytyväinen!