Miksi iphone on "parempi" kuin muut puhelimet?
Miksi Sara Siepillä ja muilla pissiksillä on iphonet?
Kommentit (103)
Joskus aikoinaan harkitsin Applea kattavan sovellustarjonnan takia, mutta nykyään kun Androidille saa samat sovellukset ja vielä parempia ja enemmänkin, niin suosin androidia. Tosin saahan puhelimeen kuin puhelimeen asennettua minkä käyttöjärjestelmän haluaa, jos vain osaa eikä takuun mitätöityminen haittaa. Minulle tekniset specsit ovat tärkeimmät.
Applen kehitysympäristöstä (ohjelmisto jolla ihmiset tekevät sovelluksia iPhoneen) on ollut liikkeellä saastutettu versio, joka sovelluskehittäjän huomaamatta lisää sovellukseen ei-toivottuja ominaisuuksia. Rikolliset ovat siis murtautuneet Applen "suljettuun" järjestelmään ja Applella on täysi työ tutkia sovellukset, jotka se laittaa jakoon. Helppokäyttöisen imagon takia Apple on naisten suosikki. Erittäin hauras puhelin, joka särkyy pudotessaan kuin lasi.
Android on kyllä sellainen villilänsi, että huh huh, koska laitteisiin voi asentaa myös 3. osapuolen sovelluksia. Lienee selvää, että näissä 3. osapuolen sovelluksissa on jotain "kivaa" minkä takia ne eivät menisi Googlen seulasta läpi. Juuri tästä syystä Android on nuorien teinipoikien ja nörttien suosikki.
Uusimmat tietoturvapäivitykset tulevat blokkaamaan iOS ja Android-laitteet pois yritysverkoista niiden huonon tietoturvan takia.
Jäljelle jää ohjelmistojätti Microsoftin Windows Phone -järjestelmä, jota käyttävät useat puhelinvalmistajat. Useimmat ammattisovellukset julkaistaan vain WP-alustalle ja lisäksi monista sovelluksista parhaiten toimivat WP-versiot. Windows-puhelimet ovat suosittuja työelämässä ja hinnoiteltu edullisesti ja ainakin Lumiat ovat aika lujia.
Omasta mielestäni Lumia on mukavampi käyttää kuin Apple ja siinä on ratkaistu moni Applen ongelma tosi hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyessään seitsemän vuotta sitten iPhone oli intuitiivinen ja aikaansa edellä, kapasitiivinen kosketusnäyttö, toimiva nettiselain ja sovellusten helppo saatavuus yhdestä paikasta (AppStore).
Sen jälkeen siihen ei ole mitään uutta tullutkaan ja käyttöliittymä on vanhanaikainen, monimutkainen ja kömpelö. Jotkut käyttävät puhelinta jopa puheluihin, äänenlaadussa iPhone on ylivoimaisen surkea.
iTunes on maailman surkein tietokoneen ja älypuhelimen välinen linkki.
iPhonen näyttö ja takakansi ovat lasimaisen liukkaita, eikä iPhone kestä minkäänlaista pudotusta.
Uudet iPhonet käyttävät nanosimmejä, pelkkää vittuilua käyttäjää kohtaan.
Sanomattakin selvää, että akkua ei voi itse vaihtaa. iPhonessa on maailmankaikkeuden kalleinta muistia.
Mutta on moraalisesti arveluttavaa antaa iDioottien pitää rahansa, rikkaille ja tyhmille iPhone sopii kuin nenä päähän.
Paljon tekstiä ihmiseltä joka on kerran nähnyt iPhonen netissä. Kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 10:32"]
Itse tykkään siitä että se on niin idioottimaisen helppo, mulla ei riitä maltti yhtään opetella uusia teknisiä vempeleitä, ja tuo tuntui kaikkein loogisimmalta käyttää.
Koko oli toinen tekijä. Nykyään monet puhelimet on niin hirmuisen isoja, että niitä on hankala käyttää, tuo mahtuu käteen näppärästi.
Ja kun kuitenkin tarvitsi puhelimen, jolla sujuu netin käyttö, valokuvaus, pankin käyttö yms. (puhelin on paljon käytössä), ja kaikki älypuhelimet tarvittavilla ominaisuuksilla oli suunnilleen saman hintaisia, niin tuo valikoitui.
Kova paikka oli ottaa Apple, koska olen aina pitänyt sitä ylihinnoiteltuna trendimerkkinä, mutta nöyrryin, kun totesin että se oli tarjolla olevista ja kokeilluista minulle näppärin.
Paskapuhetta. Puolella iPhonen hinnasta saa paremmin ominaisuuksin varustetun puhelimen.Anna esimerkki tuollaisesta puhelimesta.
Applesta Lumiaan kirjoitti:
Applen kehitysympäristöstä (ohjelmisto jolla ihmiset tekevät sovelluksia iPhoneen) on ollut liikkeellä saastutettu versio, joka sovelluskehittäjän huomaamatta lisää sovellukseen ei-toivottuja ominaisuuksia. Rikolliset ovat siis murtautuneet Applen "suljettuun" järjestelmään ja Applella on täysi työ tutkia sovellukset, jotka se laittaa jakoon. Helppokäyttöisen imagon takia Apple on naisten suosikki. Erittäin hauras puhelin, joka särkyy pudotessaan kuin lasi.
Android on kyllä sellainen villilänsi, että huh huh, koska laitteisiin voi asentaa myös 3. osapuolen sovelluksia. Lienee selvää, että näissä 3. osapuolen sovelluksissa on jotain "kivaa" minkä takia ne eivät menisi Googlen seulasta läpi. Juuri tästä syystä Android on nuorien teinipoikien ja nörttien suosikki.
Uusimmat tietoturvapäivitykset tulevat blokkaamaan iOS ja Android-laitteet pois yritysverkoista niiden huonon tietoturvan takia.
Jäljelle jää ohjelmistojätti Microsoftin Windows Phone -järjestelmä, jota käyttävät useat puhelinvalmistajat. Useimmat ammattisovellukset julkaistaan vain WP-alustalle ja lisäksi monista sovelluksista parhaiten toimivat WP-versiot. Windows-puhelimet ovat suosittuja työelämässä ja hinnoiteltu edullisesti ja ainakin Lumiat ovat aika lujia.
Omasta mielestäni Lumia on mukavampi käyttää kuin Apple ja siinä on ratkaistu moni Applen ongelma tosi hienosti.
Kannattaisi seurata uutisointia. Microsoft lopetti puhelinvalmistuksen. Lumia is dead.
Oma puhelin iPhone 6+ ja työkänny joku Lumia. En koe olevani pissis :) Tykkään ompusta kun siinä on hyvä kamera ja monilla läheisilläkin on omppu (esim miehellä, mun äidillä, anopilla) ja lähettelen iMessageja heidän kanssaan.
Työpuhelin on tosi ärsyttävä, joka päivä tekis mieli heittää se seinään, tosin se onkin joku vanha malli ja reistailee paljon, joku uuis Lumia voisi olla ihan hyväkin kai.
Mulla on ollut itsellä iPhoneja jo monta vuotta, se on vaan niin helppo käyttää kun siihen on tottunut.
En tiedä kuka on Sara Sieppi, mutta minulla on ollut iPhone siitä 3-mallista lähtien, enkä siitä luovu. Se on helppokäyttöinen ja kätevä, käytettävyydeltään aivan käsittämättömän erilainen verrattuna vaikkapa vanhoihin Nokioihin.
Iphone on jo jäänyt monessa suhteessa jälkeen parhaista Android-puhelimista (esim. Huawei P9, Galaxy S7 jne.). Itse asiassa syksyllä julkaistava iphone 7 ei sekään merkittävästi korjaa asiaa, ihan puhdas välimalli tulossa silloin. Vasta vuonna 2017 julkistettavat iphone 7s tai iphone 8 -mallit merkittäväst korjaavat asiaa, esim. OLED-näytöt ja kaksoiskamerat tulevat vasta silloin.
Apple voi vielä kehittyä puhelinmarkkinoilla, kun ei ole ylivoimaista haastajaa ja edelläkävijää näköpiirissä. 4G-tuotteetkin olivat aivan ylivoimaisia ja siitä ei ole kuin muutama vuosi. Ei se katastrofi olisi, jos Apple ei ole siinä asemassa enää, koska Macin suosio ei hiivu. Mp3-soittimien myynti voi laskea, jos kuunnellaan puhelimesta enemmän, mutta akun kulumisen ja muiden syiden takia monet suosivat vielä erillisiä soittimia.
Uusimmat puhelimet eivät ole selvästi muita edellä, kuten aiemmin, mutta löytyy silti paljon syitä hankkia iPhone. Minulle kävi niin, että vuosia sitten iPod touch vakuutti ja puhelimissa sekä padeissa oli sama käyttöliittymä, niin ei tarvinnut pitkään harkita muiden tuotteiden ostamista. Tuli sitten myös Mac ostettua ja se on nykyisin ehkä parhain Applen tuote.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo nyt niin haittaa. Tienaan ihan hyvin. Vähän samahan se on autoissakin, niillä ketkä vaihtavat parin kolmen vuoden välein.. Kun on alkuinvestointi tehty niin sitten pysytään siinä kuukausittaisessa "käyttömaksussa". Eli käytännössä maksetaan siitä että on suurinpiirtein uudehko laite alla tai kädessä.
M45
Mitä merkitystä sillä jälleenmyyntiarvolla sitten on, jos kerran ei rahan tuhlaaminen haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Komppi 25:lle. Iphonessa on valtavasti sovelluksia, ja ne toimii! Päivän sovelluksen kautta tarjotaan ilmaiseksi joka päivä jotain uutta. Samsungilla ei ole mitään tollasta, Lumiasta puhumattakaan, jonka sovellustarjonta on täysin surkea.
Toimiva ilmainen puhelunnauhoitussovellus. Sekä lähtevät, että saapuvat puhelut. Ei tarvetta puhua kaiuttimessa tai ottaa konferenssipuhelua. Tuollaisen sovelluksen kun esittelet minulle, niin vaihtuu androidluuri samantien iphoneen.
Kannattaa muuten olla tarkkana uuden iPhonen kanssa, jos kuuntelee musiikkia puhelimella: huhut kertovat Applen jättävän kuulokeliitännän pois seiskasta.
Onko muuten ainakin roiskeveden pitävää iPhonea?
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo nyt niin haittaa. Tienaan ihan hyvin. Vähän samahan se on autoissakin, niillä ketkä vaihtavat parin kolmen vuoden välein.. Kun on alkuinvestointi tehty niin sitten pysytään siinä kuukausittaisessa "käyttömaksussa". Eli käytännössä maksetaan siitä että on suurinpiirtein uudehko laite alla tai kädessä.
M45
Mikä puhelin sinulla nyt on käytössä?
Kuules, sitä vaan että jos edes hitusen arvostat miltä puhelimes näyttää tai että mitä paskaa se sisältääkään niin sitten kuule suosittelen vain ottamaan sen applen hyvä ihminen
Akku on itse jo kolme kertaa vaihdettu eikä oo ollu mitään ongelmaa, ja jos kännykän haluaa pitää kunnossa niin ei sitä sinne lattialle kannata heittää.
Vierailija kirjoitti:
Se on helpompi käyttää kuin Android tai Windows.
Eli siis sopii yksinkertaisille ihmisille?
Brändi. Rauta. Käytettävyys.
Nuo ovat Applen vahvuuksia.
Mutta jos vakavasti miettii, niin iPhonet ovat kalliimpia kuin paremmilla spekseillä varustetut Androidit. En omalla rahalla ostaisi iPhonea, mutta voisin toki käyttää jos saisin sellaisen. Mutta omilla rahoilla ostaisin jonkun 400-500 euron luokassa pyörivän Huawein tai Samsungin ja olisin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on iPhone ja työkännykkänä jokin Lumia, en tiedä tarkkaa mallia. Muista älypuhelimista ei ole kokemusta.
Pidän iPhonesta siksi, että sitä voi käyttää niin intuitiivisesti. Ei tarvitse pähkäillä, missä mikäkin toiminto on, toisin kuin Lumian kanssa.
No kyllä minäkin pidän mitä tahansa puhelinta parempana kuin lumiaa tai jotain muuta windows-puhelinta.
Eli sillä perusteella ei voi sanoa että iphone on parempi ja mukavampi, jos vertailukohtana on lumia :D
Vertaa mielummin vaikka johonkin androidiin. En minäkään windows-puhelimia osaa käyttää kun kaikkea saa etsiä ja niissä ei edes ole kaikkia sovelluksia joita tarvitsen, enkä niistä pidä, mutta androidien kanssa ei ole ongelmia. Enkä ymmärrä miksi iphone on niin suosittu, kun minusta se on vain tylsä ja kallis, eikä millään tavalla hyvä.
(Lainapuhelimena ja työpuhelimena minulla siis ollut lumia.)
Android-puhelimista tykkään. Minulla on ollut sony, samsung ja one+. Myös huawei on kuulemma jees.
M45